Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Familia &&Vulcan

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Familia &&Vulcan Empty Familia &&Vulcan wo 22 feb - 1:39

Ventus

Ventus

&&Vulcan
I know you





Familie. Dat had hij wel. Een slechte vader en een goede moeder. Dat was het enige wat hij kende. Kon je iets anders hebben dan een vader of/en een moeder? Hij had alleen dat hoor. Was dat abnormaal? Niet voor hem in ieder geval. Hij was er blij mee. Maar misschien als hij nog familie had kon hij wel makkelijker kiezen. Niet? Tussen goed en slecht hea. Hij was een idioot. Hij vond zichzelf een idioot omdat hij tussen goed en slecht. Wie kon dat nou niet behalve hem zelf. Hij kon niemand zeggen. Maar hij kende natuurlijk wel weinig paarden. Hij had hier nog niemand ontmoet. Ook al was dit zijn 3de gebied. Eerst was hij in het moeras dan de Ash Valley en nu.. Hmm… Goeie vraag, waar was hij nu weer beland? In een warm gebied. Zover was hij wel. Ineens hoort hij gebrom en gesis achter zich. Hij schoot naar voor in een klap. Hij was rond aan het kijken. Hij was dus bij de Geisers precies. Hij keek naar zijn hoeven. En maar juist op tijd. Want hij stond op eentje die net wou gaan. Hij schoot in galop verder. Best eng die Geisers. Ze laten je vreselijk snel schrikken. Nu stond hij op een veilige plek. Namelijk niet op een Geiser. Even later kwam er een geur in zijn neus. Maar door een stomme klote Geiser was de geur weg. Hij hief zijn staart op en draafde naar de plek waar de Geiser afging. Maar niet op de Geiser. Zo stom was hij ook weer niet. Hij is een idioot, maar er zit hier en daar iets slims in zijn hoofd. Maar die zijn moeilijk te vinden. Heel moeilijk. Zijn oren gingen naar achter wanneer hij weer de geur rook. En weer iets slim: Hij bleef niet staan maar ging op de vage geur af. Met zijn oren naar achter. Hij kon toch ook weer niet blijven stilstaan. Maar de Geisers waren toch slimmer dan hem en lieten de geur verdwijnen. “Verdomde Geisers floepte uit de mond van de kleine hengst. Hij kon het niet laten. Hij draafde voort. Misschien dat hij dan de geur weer tegen kwam. Dan moest hij niet zitten wachten tot de geur hem vond. Nee, hij geen de geur zoeken. En vinden. En wat hij zei was waar, hij vond hem weer. Van een hengst! Het was de geur van een hengst! Hij was duidelijk dichter, anders kon hij niet ruiken dat het een hengst was. Een hengst zonder kudde. Maar ouder dan hem zelf. Dat laatste gokte hij. En hij had alweer gelijk want even later kwam er een hengst aan. Wat zou het kleintje nu zeggen. Hij wist het! “Heb jij familie? Ken jij hun?” En hij was nog niet uitgepraat “Ik heb een slechte vader en goede moeder. Dat mijn familie. Ik ken voor de rest niks meer. Is dat abnormaal? Heb jij dat ook? Of heb je juist meer? Wat dan?” Dat allemaal en nog een zin floepte hij er weer uit. “Ik ben Ventus, dat is Latijns voor wind. Kan jij Latijns? En hoe noem jij?” Hij kon niet stoppen met praten. Wat moest de hengst wel niet denken van de kleine zwarte hengst. Maar ook dat weer kon hem geen bal schelen.

2Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan wo 22 feb - 1:53

Vulcan

Vulcan

Zijn hoeven zakten door een laag sneeuw. Gekraak was te horen, maar dat was ook het enige. Stilte heerste over het gebied waarheen de grijze hengst liep. Zijn donkere ogen gleden over de omgeving terwijl hij het weer verkende. Lang geleden was hij hier nog geweest, maar dat was intussen al een paar jaren geleden. Hij was een lange tijd uit Dreamhorses vertrokken en nu was hij weer terug. Buiten was er nog niet zoveel gebeurd. Buiten wat merrie's die hij versierde. Maar één merrie had hij gedekt, maar of het veulen nog leefde wist hij niet. Ze was gevlucht dus hij vond ze niet meer. Erg vond hij dat niet. Het was een stomme goedzak dus iets nuttig zou er misschien niet uit voortkomen. Zeker niet als het veulen de vader niet kende en opgroeide bij goede paarden. Hij snoof luid bij die gedachte terwijl hij richting de geisers liep. Hij kende het gebied nog heel goed. Als jonge hengst dwaalde hij hier rond. Hij vond het altijd spannend, maar nu intussen allang niet meer. Het was nog saaier geworden dan toen hij het vroeger vond. Zijn donkere manen volgden een kleine bries die langs vloog. De hengst sloeg met zijn staart heen en weer en zijn oren draaiden. Hij zocht naar iets, maar hij wist nog niet zeker wat het was. Hij rook een onbekende geur van een paard. Eerlijk gezegd was het een veulen. Een hengst. Meer wist hij niet want de rest was onbekend. Je kon niet ruiken hoe oud en hoe groot ze waren. Of welke kleur ze hadden. Al was dat niet moeilijk te vinden. Een zwart veulen stond verderop tussen de omhoog spuitende geisers. Rustig zigzagde hij wat terwijl hij richting het veulen liep. Ook de jonge hengst had hem opgemerkt en was op weg naar hem. Daarom stopte hijzelf met lopen tot het veulen dichterbij was. Hij bekeek het zwarte hengstenveulen eens goed. Hij had een mooie bouw. Hij kon een goed krijger worden. Vulcan snoof luid en hief zijn hoofd wat lager zodat het veulen niet de hele tijd omhoog moest kijken. Deze begon opeens te praten. Hij vroeg of hij familie had en hij deze kende. Dat hij een slechte vader had en een goede moeder. Meer en meer woorden flapten uit de mond van het brutale veulen. Vulcan drukte zijn oren in zijn nek toen het veulen zich ook nog eens helemaal voorstelde. Zijn naam was Ventus. Het was Latijns. Dat kende de grijze hengst ook nog wel. Hij grijnsde kort, maar zodra hij zijn woorden uitsprak veegde hij de grijns weg. "Hou je mond." Streng, als een echt vaderfiguur sprak hij de woorden aan het veulen. Nu moest hij wel even stil gaan zijn. Op een manier van praten als deze zou je nooit respect van iemand krijgen. Na een paar seconden stilte begon hij weer te praten. "Ik heb familie ja, maar ze zijn allemaal weg dus ze kunnen me niet meer schelen. Maar mijn naam is Vulcan." Zijn stem toonde de kalmte. Het veulen had nog niet laten zien hoe hij was, maar hij had slecht bloed in zich. Als zijn vader hem had opgeleerd zou hij slecht zijn, maar ondanks de vragen leek het wel of hij geen enkele ouder had. Ach, daar zou hij nog wel achterkomen.

3Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan wo 22 feb - 4:26

Ventus

Ventus

De hengst die voor hem stond was wit met donkerbruine manen. Die het niet echt leuk vond dat de kleine praten en hem snauwde zijn mond te houden. Zijn mond ging in een klap dicht, en zijn hoofd lichtjes achteruit. Hij schrok er wel van. Maar hij gaat zich niet laten doen hoor. Hij luisterde naar de woorden van de hengst. Die zich voorstelde als Vulcan. Vulcan, hij herinnerde die naam ergens van. Heel vaag. Maar dat kon hij niet schelen. Hij begon weer “Jij bent zeker slecht? Dan eer ik u, ik ben rechtvaardig tegen slechten. Ik laat mij niet doen, maar toon eer aan de andere slechten. Ik ben zelf half half. Geen keuze kon maken. Door mijn ouders. Een goed en een slecht is echt vervelend.” Dat zou wel helpen. Hopelijk toch. Hij zwiepte met zij staart. Eigenlijk toonde hij echt eer aan slechten hoor. Vooral voor zijn vader. Hij mist hem niet. Nee, missen kent hij niet. Missen is iets raar. Als je iets mist. Dan heb je voor hem gewoon pech. Zijn manier van denken. In plaats van dat heb je dat. En zo is het, en het blijft zo. Punt uit. Andere lijn. Daarom dat hij geen missen kent. Hij heeft nooit iets gemist. Zelfs niet zijn familie. En om nu zijn eer te bewijzen aan het paard voor hem deed hij zijn hoofd even omlaag. Dat paste mooi bij zijn goede bouw. Zijn vader vond toch dat hij een mooie bouw had. Dan is het waarschijnlijk ook zo. Ineens ging zijn hoofd omhoog. Hij kende de naam Vulcan echt ergens van. Echt waar! “Mag ik u iets vragen?” Kwam rechtvaardig uit zijn mond. Zijn hoofd ging omhoog en keek het paard eerbetonend aan. Zo nu moest hij wel ja zeggen. Het kleintje kon goed acteren maar dit acteerde hij niet. Nee, het was 100% echt. Slechten waren zijn voorbeeld. Zolang hij half half was kon hij dit. Maar als hij goed was, is dit erg dom. En als je slecht bent. Nouja, ik zou het niet weten. Hij is nooit slecht geweest. Ook niet goed hoor, maar dat wist een dom blondje zelf nog. En hij is geen dom blondje maar een idiote ezel. Dat wist hij wel over zichzelf. Eigenlijk weet hij best veel over zichzelf. Hij kent zichzelf als de beste. Niemand weet zoveel over hem als hij zelf. Zelfs zijn ouders niet. Maar die kende hij ook niet goed. Hij was niet lang bij hun. Nee, ze kregen ruzie. Dacht hij. Hij herinnerd zich het maar vaagjes. Waarom is hij zo’n idioot? Dat hij dat niet weet.. Over zijn ouders wist hij weinig. Heel weinig. Hij slikte even. Nee, hij mist ze niet. Toch?

Flutt

4Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan wo 22 feb - 23:46

Vulcan

Vulcan

Hij zweeg. Hij had duidelijk naar de woorden van de hengst geluisterd. Dat was heel goed. Zo toonde je respect. Vulcan grijnsde breed en richtte zijn blik op het veulen. Hij leek geschrokken te zijn van zijn reactie, maar dat hoorde je te doen bij veulens. Je moest streng zijn en zorgen dat ze veel respect tonen aan de hogeren. Het veulen accepteerde zijn strengheid ook, want hij had er geen problemen mee. Hij klaagde niet. Hij zei dat hij hem zelfs eerde omdat hij slecht was. Vulcan knikte naar de jonge hengst. "Dat is al goed dat je de slechten eert. Je moet het leren om rustig te zijn en respect te tonen. Daarom heb ik je zojuist zo aangesproken. En het maakt niet uit hoe je bent. Ik heb ook halve ouders. Mijn moeder was de ene keer slecht, maar de andere keer goed en zwak. Toch toon ik slechtheid omdat ik zo ben. Ik ben mezelf. Zo ben jij ook. Kies je eigen kant. Je voelt in jezelf wel wie je bent." De woorden kwamen er snel uit, maar gemeend. Het was zo. Je koos zelf je eigen kant. Je hoefde niet naar je ouders te kijken. Die zouden je ooit toch in de steek laten. Net zoals bij hem. Na een tijd stilte vroeg de jonge hengst of hij iets mocht vragen. Hij vroeg het met respect, dus hij mocht het ook doen. De grijze hengst knikte naar hem. "Tuurlijk mag dat." Zijn stem was kalm en emotieloos. Hij sloeg met zijn donkere staart heen en weer terwijl zijn blik nog steeds op de jonge hengst rustten. Hij leek enorm veel op iets bekend. Hij leek zichzelf er wel in te zien. Vulcan snoof even. Het kon niet zijn. Zijn zoon was ver weg van hier geboren. Vulcan schudde de gedachte weer weg en richtte zich volledig op de jonge hengst die zijn vraag mocht stellen.

5Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan do 23 feb - 1:04

Ventus

Ventus

Hij kende Vulcan echt ergens van. Vulcan begin snel te praten. Maar de kleine kon alles goed verstaan, hij praten zelf ook snel en veel. Hij luisterde dus automatisch snel. Vulcan begon te praten over dat hij zichzelf moest zijn. En hij meende het, je hoort het in de stem. Als je er gevoel voor hebt hoor je het bij iedereen. Of hij het meende of niet. Je moest niet naar je ouders kijken. Hij had gedacht van wel. “Dus je moet je eigen keuze maken? Als jij en veulen had.. Zou je hem of haar dan ook slecht willen of niet? Daardoor had ik problemen: allebei mijn ouders wouwen dat ik hun kant koos..” zei de hengst ook snel en eervol. Daarna zij de hengst dat hij hem een vraag mocht stellen. Hij wist zijn vraag meteen. Door deze vraag zou hij niet zo piekeren meer. Hij begon dus meteen met de vraag maar: “Ik herken de naam Vulcan ergens van.. Dus mijn vraag is of u de naam Ventus ergens van kent?” En zou Vulcan ook Latijns kunnen. Want diegene die hij kende en ook Vulcan heette kon Latijns. Dacht hij dan toch. Hopelijk dacht hij juist “Kan u Latijns…?” vroeg hij zachtjes. Hij wou het wel weten. Misschien dat hij het dat herkende. Capere diem, dat was zijn eerste Latijnse zinnetje. Het betekent: Pluk de dag. “Capere diem” zei hij onbewust hardop. Hij hield wel van dit zinnetje. Vroeger zei hij dit vaak tegen zijn vader. Zijn hoofd ging omlaag, om zijn traantje te verbergen. Hij miste zijn papa toch een beetje. Daar had hij een goede band mee. Vele beter dan de band met zijn moeder. Tussen die twee klikte het gewoon niet goed. Raar maar waar. Het was raar om bij zijn moeder te zijn. Hij was vele liever bij zijn vader. Er kwam een hoorbaar zuchtje uit zijn mond. Daarna, wanneer het traantje helemaal weg was deed hij zijn hoofd omhoog. Hij liet zijn lippen krullen tot een glimlach. Hij probeerde veel om niet aan zijn vader te denken. Nee, dat mocht niet. Zij vader was weg.. Ineens toen hij aan zijn vader dacht had hij een beeld van Vulcan. Hij deinsde een stap achteruit.. Dat was raar. Dat kon niet. Zijn vader was vele verder weg. Hij zei nee tegen die gedachten. En deed weer een stap naar voren… Hij keek naar Vulcan.. Nee, doe die gedachten weg. Het klopt toch niet. Hij had misschien gewoon hetzelfde ras. Dat was alles.. Nu moest hij nog wachten op het antwoord van zijn..Vulcan. Gewoon Vulcan. Niet zijn..

Tomteliedom

6Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan do 23 feb - 1:11

Vulcan

Vulcan

Vulcan bekeek de jonge hengst. Meer twijfels kwamen in hem op. Gedachten aan vroeger hoe hij met zijn zoon bezig was. Nu hij erover nadacht wist hij zelfs zijn eigen zoons naam niet. Dus hij zou nooit nog iets over zijn zoon weten. Hij wist alleen dat hij vaak met zijn zoon bezig geweest was. Maar een maand, daarna was hij vertrokken. De merrie was ook weggelopen en had zijn zoon meegenomen. Meer wist hij niet meer. Vulcan schudde de gedachte weg en richtte zijn aandacht op de jonge hengst. Deze vroeg of hij dus zelf een eigen keuze moest maken. Hij vroeg ook als hij een veulen had wat hij ervan wilde. Zijn ouders wilden dat hij elk hun kant koos. Vulcan dacht na. Het kwam hem zo bekend voor, maar toch wist hij niet hoe het kwam. Waarom leek deze jonge hengst zo hard op zijn zoon? "Eigenlijk wel.. Je bent wie je bent en daar kan niemand iets aan veranderen. Zelfs je ouders niet. En ja, mijn veulen zou slecht moeten zijn. Maar als de moeder goed is en mijn veulen ook, moet ik dat aanvaarden. Maar dan zal ik hem niet als mijn veulen beschouwen. Dan zal ik het achterlaten." Gemeen en streng waren de woorden uitgesproken. Als zijn veulen goed zou zijn, was het niet zijn veulen. Hij zou het niet accepteren, maar zo was het leven. Je kon niet kiezen hoe het ging. Vulcan sloeg met zijn staart heen en weer en dacht steeds beter en langer na. Het begon toch moeilijk te worden om niet te twijfelen. Het veulen stelde eindelijk zijn vraag. Hij herkende zijn naam van ergens en hij vroeg of hij zijn naam kende. Ook had hij de vraag of hij Latijns kende. Vulcan knikte. "De naam herken ik niet, maar ik weet wel wat het betekend. En ja pluk de dag.." Hij snoof even. Dat zei zijn zoon vaak. Dit kon gewoon niet. Was dit zijn zoon? Vulcan zette een stap achteruit en schudde zijn hoofd. Het kon niet. Nee, die was véél te ver weg. Waarom zou hij opeens in Dreamhorses komen? Hij was er niet eens geboren. Waarom zou hij het dan kennen en weggaan bij zijn moeder? Vulcan sloeg met zijn hoef op de grond en richtte geïrriteerd en twijfelend zijn blik op het veulen. Hij moest het gewoon zeker weten. Vulcan keek naar de hengst en snoof luid. "Quicquid, sum hic." Dat zei hij vroeger elke dag. Elke avond voor zijn zoon zou gaan slapen zei hij de woorden. Het betekende: Wat er ook gebeurd, hier ben ik. Als hij deze woorden zou herkennen, was hij het echt. Al kon hij het nog steeds niet goed geloven.

Geen idee of het juist is, ik gebruik google xD

7Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan do 23 feb - 3:11

Ventus

Ventus

Hij kende Vulcan, niet enkel zijn naam. Nee, hem. Echt hem. Hij. Maar het kon toch niet zijn vader zijn? Toch? Wat deed hij dan in Dreamhorses? Waarom zou hij naar hier zijn gekomen. “Had jij een zoon?” vroeg hij ineens. Hij moest het weten. Was hij zwart? Heette hij Ventus? Kon hij Latijns? Had hij geen keuze gemaakt tussen goed en slecht? Had zijn moeder hem beveelt mee weg telopen? Was hij een idioot? Een dombo? Hield hij het meest van zijn vader? Dat waren allemaal details over hem zelf ..De hengst begon te praten. Die stem, het ras, de raad het deed hem denken aan zijn vader. Maar dat kon niet. Hij zij toch dat hij de naam niet kende. Maar hij kende het Latijnse zinnetje wel. Nee, nee, nee! Hij was het! Hij zei het zinnetje dat zijn vader altijd voor dat hij ging slapen zei: Quicquid, sum hic. Dat was het zinnetje!“Dat zijn mijn papa altijd voordat ik ging slapen, dat betekent toch; wat er ook gebeurd, hier ben ik” Daarna ging hij dichter. Hij deed zijn hoofd omhoog, om echt recht in zijn ogen te kijken. Toen vroeg hij zacht “Papa?” Met een blik van…Uuumh... Een blik van dat hij hem kende. Hij keek Vulcan aan. Ja, het was zijn papa. Zijn vader. Zijn enige echte vader!

Sorry flut.. Ik denk dat het juist is ;d



Laatst aangepast door Ventus op do 23 feb - 4:35; in totaal 1 keer bewerkt

8Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan do 23 feb - 4:35

Vulcan

Vulcan

Zijn donkere ogen waren strak op de jonge hengst gericht. Hij bekeek het veulen nog eens goed. Hij had de perfecte leeftijd om gewoon zijn eigen zoon te zijn. Waarom wilde hij het toch niet geloven? Iets in hem zei dat het raar was, maar het wel kon. Hij snoof nogmaals, deze keer onzeker. Dit klopte niet. Het was raar. Een groot mysterie leek hier wel gaande te zijn. Vulcan sloeg heen en weer met zijn staart terwijl hij nog steeds naar de juiste dingen zocht. Hij wist het nog niet zeker, maar de jonge hengst hielp hem bij de twijfels. Hij vroeg hem of hij een zoon had. De grijze hengst knikte even en keek naar de zwarte hengst. "Ja, die had ik. Ik kende alleen zijn naam niet." De woorden flapten eruit, snel maar emotieloos. Het waren weer eens zijn gemeende woorden. Hij dacht diep na. Was zijn zoon zo? Hij bekeek het veulen nog eens die hem opeens aankeek alsof hij alles wist. Alsof het raadsel opgelost was. Het veulen zorgde ervoor dat hij gek werd. Dat hij niet meer wist wat er gebeurde. Het veulen zei dat zijn vader de woorden altijd voor het slapen gaan vertelde. Wacht. Dat dééd hij. Dit kon gewoon niet zijn. Hij merkte meteen op toen het veulen na die woorden meteen dichterbij liep. Hij maakte zich zo groot mogelijk om in de donkere kijkers van de grijze hengst te staren. Daarna kwamen de mooiste woorden uit de mond van het veulen. Vulcan slikte en keek naar het veulen dat hem zojuist papa genoemd had. Hij dacht diep na, maar moest het veulen gelijk geven. "Zoon. Mijn verloren zoon. Je bent hier echt.." Zijn stem was zacht. Even was hij zichzelf niet meer. Nee, nu was hij even een echt vader figuur dat zich zorgen maakte. Wat was zijn zoon hier zo alleen komen doen. Het was veel te gevaarlijk. Vulcan schudde de gedachte weg en keek weer naar zijn zoon. Hij voelde zich nu trotser dan ooit. Zijn eigen zoon was hier, levend en slecht.

9Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan do 23 feb - 5:34

Ventus

Ventus

Zijn kleine staartje zwiepte een paar keer. Hij had dus wel een zoon. Alleen wist hij zijn naam niet. Dus alles was mogelijk. Na dat de kleine hem papa had genoemd keek Vulcan trots. Hij slikte ook en zei dat hij zij zoon was. Heel even duwde de kleine zijn hoofd tegen de borst van zijn vader. Want bij zijn neus kon hij toch niet. Maar toen hij dat deed zei hij zacht “Ik heb je gemist papa” Hij ging terug voor hem staan. Hij had zijn vader terug. Gelukkig niet zijn moeder. Die zou hem goed proberen te krijgen. En als ze papa zag, weggelopen. Serieus, waarom laat ze zich dan dekken. Echt idioot. En dan weglopen , zo laf. Papa was dus een lange tijd alleen geweest. Erg. Man, nu je nadacht over vroeger. Mijn mama as een idioot, en papa was goed! Enorm veel hield hij van zijn vader. Niet van dat idiote paard dat zich voordeed als de mama van hem. Pff, malloot dat ze was. Serieus. Wie doet zo iets doms. Zich laten dekken, veulen geboren, half jaar wachten en dan weglopen. Kom op zeg! Idiootje. Serieus. Hoe en waarom? Nouja, wat hij wel wist was dat dit zijn papa was. Gelukkig. Eindelijk! Nu kon hij leren slecht zijn. Echt leren slecht zijn is zo cool. Papa is lekker slecht, en hij ook. Nu heeft mama lekker pech. Ze kan me niet leren goed zijn. Yay! Ventus zijn oren waren blij omhoog. En hij kek zijn papatje trots aan. He’s mine <3

Yayy

10Familia &&Vulcan Empty Re: Familia &&Vulcan do 23 feb - 6:07

Vulcan

Vulcan

De kleine hengst voor zijn neus leek enorm blij te zijn dat hij zijn vader gevonden had. Hij zwiepte vrolijk met zijn staart en duwde zich tegen de borst van zijn vader. Vulcan voelde de aanraking en huiverde even, maar het lukte alweer. Hij grijnsde en duwde zijn warme neus op de plaats waar zijn zoon manen zou krijgen. Lange manen had hij nog niet, maar hij kon er al wel mee spelen. Vulcan snoof de geur van zijn zoon op en keek hem ook aan toen de hengst weer achteruit stapte. Vulcan grijnsde breed toen hij de woorden hoorde. "Ik heb jou ook gemist, maar zorg ervoor dat je nu bij mij blijft. Je moeder zal ons niet komen zoeken.." Hij meende het. Zijn zoon moest in de buurt blijven zodat hij hem zou kunnen trainen. Hij zou groot en sterk worden net als zijn vader, niet zoals zijn moeder dus. En ze zou hen zeker niet komen zoeken. Ze wist vast dat zijn zoon hem ooit wel zou komen zoeken, dat omdat de slechtheid in zichzelf zat. Hij was slecht zoals zijn vader dus hij had hem nodig. Zijn moeder was ook nog eens te bang om hem te komen zoeken. Ze zou vermoord worden en dat wist ze. Ze was slim genoeg om weg te blijven. Vulcan snoof even bij de gedachte aan de zwarte merrie. Ze was mooi, maar te zwak en goed. Te snel bang. Zo iemand wilde hij niet. Hij wilde haar op die manier niet beschermen. Dan moest hij lief doen tegen haar, bah. Hatelijk. Vulcan schudde de vreselijke gedachte weg en richtte zich op de jonge hengst. "En? Heb je nog iets gedaan toen ik weg was? Zoals een training? Je weet wat ik altijd zei, je moet altijd trainen ook al ben je alleen." Zo was het. Je moest het zelf doen, jezelf dingen leren. Slim zijn. Hij keek naar zijn zoon en wachtte op antwoord.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum