Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Borca

4 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Borca Empty Borca zo 4 maa - 2:30

Codex

Codex

Heleeuw peepz
Hierbij wil ik jullie mijn trots voorstellen, Borca.
Even een klein paspoortje van hem:

Naam: Borca (en nog iets)
Leeftijd: 9 jaar
ras: Bwp
geslacht: ruin
Ouders: Olympic Ramiro (bwp) x Rebecca (bwp) (Darco (bwp) x Salvia (engelse volbloed))
discipline: Jumping

Geschiedenis: Borca is 9 jaar geleden gefokt met het doel als springpaard maar ook als dekhengst. Maar omdat er geen hengsten waren toegelaten op de manege waar meneer gestald staat werd hij al snel geruint toen hij oud genoeg was. Daarna werd hij te vroeg ingereden waardoor en veel te snel op parcours uitgebracht. Hierdoor kreeg het dier schrik van alles wat beweegt en van mensen. Op zijn 5de werd hij dan ook een lange tijd niet meer gereden. Op zijn 7de ben ik dan met hem beginnen werken en heb hem terug leren wennen aan een zadel en hoofdstel.
Een jaar ging alles super, Borca vertrouwde mij blindelings en ging zelfs mee op buitenrit. Ik reed met hem buiten alsof hij niets anders gewent was en sprong met hem zonder problemen over een meter 20. Maar andere mensen wisten niet dat Borca nog steeds panische angst heeft voor zwepen of geroep. Een jongen kwam bij mij in de rijpiste en liet de poort richting de stallen open. Het eerste kwartier ging dat nog goed totdat het andere paard begon te klieren en de jongen de zweep boven haalde en op het paard zijn hals sloeg. Borca schrok zo van het geluid dat hij er als een gek vandoor ging. Hij draaide meer als 90° graden zijn bocht waardoor ik over hem heen vloog en mijn ribben kneusde.
2 maanden later hervatte ik terug alles waar ik aan begonnen was met hem. Onze band leek nog sterker geworden doordat ik 2 maanden lang (eerder mocht ik niet terug op een paard rijden) enkel grondwerk met hem had gedaan en uren lang bij hem in de stal had gezeten. Echter tijdens het rijden schrok hij weer veel meer en stond ik weer bij nul en kon alles weer opnieuw beginnen. Ik ging met hem in de les rijden zodat hij meer vertrouwen krijgt in andere paarden en aan meer situaties went. En zodra het weer het weer toestaat gaat ie weer gewoon mee op buitenrit. Het laatste is dus nog niet gezien met dit paard.

foto:
Borca 20110504103ssss

2Borca Empty Re: Borca zo 4 maa - 4:56

Nevaeh

Nevaeh

Wauw wat een gaaf beest!

En echt zielig voor hem. Ik ken wel meer paarden die op hun 4e al hele moeilijke parcoursen moeten lopen, met het oog op geld ;c

Misschien is schriktraining iets? Ik heb al meerdere eigenaren gehoord die er erg enthousiast over waren.

Anyways, succes met je paard :3

IKBENJALOERSWEETJE.

3Borca Empty Re: Borca zo 4 maa - 4:59

Nar

Nar
Moderator

Ik vind het echt een heerlijk dier om te zien!

Respect dat je nog zo op hem kan rijden, ook nadat je gevallen bent. Ik ben zelf een keer van het paard gekukeld en had daarbij mijn pols halfgekneusd. Ik heb nooit meer normaal op dat dier kunnen zitten.

We joegen elkaar de stuipen op het lijf Borca 11631

4Borca Empty Re: Borca zo 4 maa - 9:29

Codex

Codex

@Navaeh: Zou ik heel graag met hem doen maar het probleem is dat ie niet honderd percent van mij is. Hij is maar deels van mij waardoor ik het niet riskeer er veel geld in te steken omdat ik niet alleen over hem beslis.

@nar: Ach dingen gebeuren, paarden schrikken. Ik ben al veel vaker van paarden gevallen. En met dit paard heb ik zo'n band dat je er gewoon weer op kruipt en tegen het paard begint te praten en samen door je angst gaat zeg maar.

5Borca Empty Re: Borca wo 14 maa - 9:01

Ithilwen

Ithilwen

Leuk dier inderdaad!
Afstamming is goed zat, Ramiro's staan erom bekend dat ze best wel spooky zijn en late bloeiers. En van Darco komen ook niet de makkelijkste paarden...
Heb er respect voor dat je dit zo voor elkaar hebt gekregen.

6Borca Empty Re: Borca zo 1 apr - 9:57

Codex

Codex

@Ithilwen: Thnx en indd Darco afstammelingen kunnen enorm moeilijk zijn. Maar over het algemeen vind ik ze wel lekker rijden.

Borca boekt vooruitgang voor de geïnteresseerden. Zoals jullie gemerkt hebben ben ik een tijd niet op Dh geweest. Dit is mede door mijn drukke agenda op school maar ook doordat ik continu bij de paarden ben geweest. Op de manege is een veulen geboren dat we met de fles aan het grootbrengen zijn. en omdat ik meer daar was kon ik Borca meer ryden en door het goede weer heb ik hem nog eens buiten gereden en hebben we weer een meter gesprongen (aa)

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Borca

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum