Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Hoefbeslag, goed of slecht?

+2
Nar
Falcon
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Hoefbeslag, goed of slecht? Empty Hoefbeslag, goed of slecht? di 22 mei - 8:26

Falcon

Falcon
VIP

Omdat ik dit in het teut topic zag staan en er de laatste tijd veel les over heb op school (bekappen/hoefverzorging etc.) vond ik dat dit onderwerp wel zijn eigen topic verdiend.

Hoefbeslag, (dan praat ik over hoefijzers) wat vinden jullie ervan.
Wat is jullie manier van bekappen en hoe zie je een paard het liefste?

Zeg wat je te zeggen hebt, maar denk er wel om; houd het netjes.
We gaan geen hatelijke opmerkingen maken naar elkaar, en iedereen heeft zijn eigen mening. Respecteer die!

Veel plezier!

http://yumani-chan.deviantart.com/

Nar

Nar
Moderator

* Ik verplaats hem richting paarden, want dit zijn meer discussies over DH Wink

Chaitanya

Chaitanya
VIP

Oh hee dit topic valt me nu pas op :'D
Hmmmm ik heb er wel iets over te vertellen.
Hoe ik het het liefste zie? Natuurlijk bekapt. Maar geef me even een voorbeeld waarom je hoefijzers onder een paard zou slaan, dan kan ik het makkelijker vertellen >.< Heb me er een tijd lang in verdiept.

Anaïs

Anaïs

Hoefbeslag is eigenlijk best goed, op sommige manieren dan toch.
Als je vaak over straat rijd kan je best hoefijzers gebruiken natuurlijk.
Maar afwisselen is slecht, denk ik he is toch mijn mening dan.
Al heb je voor in de wei te rijden dan wel extra dingen voor in de hoef nodig en dat is nog eens duurder. Het is ook erg duur.

Ik heb mijn pony zonder staan.
We komen helemaal niet vaak op straat en zo glijd hij in de wei nooit uit want een piste hebben we niet

Vanilla

Vanilla
VIP

Als paarden nog nooit bekapt zijn zijn de hoeven van zichzelf echt al sterk genoeg om over straat te lopen. In het wild liepen zo ook oer erg harde ondergronden soms.
Bij mijn verzorgpaarden hebben we ijzers, omdat ze echt heel vaak op straat komen met koetsritten enzo. En omdat de meeste al gekocht waren en ijzers hadden. Om ze dan zonder ijzers te laten lopen duurt te lang voor ze zonder pijn rond kunnen lopen. De overgang van ijzers naar ijzerloos is te vergelijken met het schoenen dragen.
Wij dragen schoenen, en als we dan opeens alles wat we doen op blote voeten doen, is het pijnlijk. Tot we eraan gewend zijn. Bij paarden is het ongeveer hetzelfde. Daarom zeggen ze dat het handig is om hoefschoenen aan te schaffen als je van met ijzers naar zonder ijzers gaat. Want ze moeten er gelijdelijk aan wennen.

http://rebirthcity.forumotion.com/

Fether

Fether
VIP

Een paard moet sowieso bekapt worden, of je er nou ijzers onder hangt of niet. De meeste paarden leven al enkele honderden. Jaren niet meer in het wild, dus ze zijn het ook niet meer gewend om zonder bekapt te zijn rond te lopen. Er zullen dan scheuren in de hoef komen en er kunnen ook stukken afbrokkelen. Dat is natuurlijk al helemaal niet fijn voor het paard!

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum