Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Mijn vooruitgang met Speedy !

+3
Chaitanya
Torcido
Anaïs
7 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Anaïs

Anaïs

Haaaaay

Ik heb al een tijd geleden geen foto's meer laten zien.
We zijn volop bezig met hem te leren springen nu.
Hij doet het echt super super super goed.
Daarom foto's voor de vooruitgang he.

Naam: Speedy
Geslacht: Ruin
Ras: NRPS
Leeftijd: 4 jaar
Geboren: 01/01/2008

Het zijn veel foto's en van verschillende dagen.
Zijn manen zijn ook geknipt om rechtop te zetten en daarna mooi weer gelijk te laten groeien (:

Spoiler:

Dat is het tot nu toe Very Happy

Torcido

Torcido

Wow! Die springt best hoog! Mooi beestje <3

Anaïs

Anaïs

Dat was het hoogste tot nu toe ^^
Ik gok echt rond 1m10 of 20 =D

Dankje (:

Torcido

Torcido

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is dat best hoog op die leeftijd.

Anaïs

Anaïs

Nee hoor (:
Paarden begin je op te leren vanaf hun 4 jaar
Dan mogen ze dat ook ^^

Chaitanya

Chaitanya
VIP

1.10/20 is wel hoog voor een pony voor die leeftijd hoor :'D Wel knap dattie dat al kan! Alleen niet vergeten de beugels op te steken als-ie los springt. anders prikken die de hele tijd in zijn buik en dat is vervelend.
Knap beessie Hihi >D

Magnifico

Magnifico
Administrator

Volgens je andere topics is hij nog niet echt lang onder het zadel, en heb je rust periodes gehad. Dus je gaat nu springen? Is de basis wel helemaal goed?

BTW: Je moet meer knik in je ellebogen hebben en hakken naar beneden in de verlichte zit is het allerbelangrijkste. Je duwt nu helemaal je benen naar achteren, dat is niet goed.

Maar Speedy is volgens mij nog een redelijk groen paard, maar hij ziet er goed uit.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Anaïs

Anaïs

Ja maar dat is maar 1x hoor.
Het was gewoon eens om te kijken hoe hoog dat hij kan (:
En ik laat de beugels zo los zodat hij eraan leert wennen, als er ooit eens iets gebeurd met mij erop en hij schrikt van de beugels zijn we weer verder weg ^^
En bedankt ;3

Ps. Torcido, je kan met een jonge pony al beginnen springen, maar je moet dat niet te vaak doen.. Het helpt eens bij afwisseling bij het rijden dus het is geen probleem

En we zijn nu intussen al 2 maanden met hem bezig.
De basis kent hij al en het springen gebeurt voor afwisseling in het rijden (:
Springen doen we niet vaak, 2x per 3 weken?
En bedankt voor de tips ;3

Magnifico

Magnifico
Administrator

Ohh, dan is het al goed. Zo'n jonge pony behoort niet vaak te hoog te springen. Vaak worden ze daardoor verpest.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Anaïs

Anaïs

Ja en hoog wil ik ook niet springen
Het springen is volledig voor het plezier en het zullen kleine sprongen blijven (:

Vanilla

Vanilla
VIP

Ziet er leuk uit, het springen ook. Maar toch vind ik dat het te hoog is.
Balkjes lopen, een laag sprongetje maken enzo is niet erg vind ik. Kan zelf goed zijn, het paard leert zich strekken enzo. Maar zo hoog? Ook al weigerde hij niet, en kwam hij erover. Ik vind dat het te hoog is. Dit kan volgens mij nadelen geven. Het is niet bedoeld om af te kraken of zo. Maar ik vind die hoogte toch echt wel te hoog. Wink

http://rebirthcity.forumotion.com/

Anaïs

Anaïs

Elke pony kan zijn eigen schofthoogte springen, dus 1m20 is eigenlijk niet te hoog hoor (:
En hoger ga ik ook niet, maar dit kan hij zeer goed nog want hij heeft soms hierbij nog overschot.
En ik ga zelf ook niet hoog springen dus (:

Vanilla

Vanilla
VIP

Dat hij het kan wilt niet zeggen dat het goed is. Je paard is nog in de groei, balkjes lopen of ene kruisje springen kan geen kwaad. Maar op die hoogte kun je de pezen overbelasten.

http://rebirthcity.forumotion.com/

Nar

Nar
Moderator

Ik krijg het idee dat je ontzettend veel op de hals van je pony leunt waardoor je hem in de weg zit. Dat je pony trouwens nu niet weigert, hoeft niet te betekenen dat hij dat niet gaat doen en doordat je zo op z'n hals steunt pleur je er dan waarschijnlijk vanaf.

Daarnaast heb je de teugels nogal lang waardoor je hem ook geen steun geeft na de sprong. Ja, je moet hem inderdaad ruimte geven, maar hierdoor kan je daarna niet sturen.

Ook wil ik je ten zeerste aanraden je paard niet met bit in te laten grazen. De redenen kan je zelf denk ik wel bedenken.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/550880_4063463990745_1623158850_n.jpg

Hierbij krijg ik het idee dat je je teugels ongelijk hebt. Op meerdere foto's lijkt dat zo. Probeer je teugels liever zoveel mogelijk gelijk te maken en met je benen te rijden, zodat je geen scheef paard krijgt.


Leuk dier, maar probeer eerst aan je eigen houding te werken voordat je hoger met je paard gaat. Je zit hem nu namelijk behoorlijk in de weg.


En ik ben met Renske eens dat je je hakken laag moet proberen te houden.



Succes! En blijf wel foto's posten heah? Want jullie zijn een leuke combi! =D

Anaïs

Anaïs

Dankje voor de tips en ja ik weet dat van het bit maar het was eens 1x gebeurd maar ik zal erop letten.

En die foto's met ongelijke teugels is als ik draai, ik moet nog leren om mijn handen anders te houden en hem zo te draaien xD

Nar

Nar
Moderator

Het is niet de bedoeling dat hij enkel op de binnenteugel draait. Sowieso is het beter je binnenbeen erbij te houden, omdat je anders je paard enkel scheef trekt en hij op die manier zijn achterhand niet kan gebruiken. Luistert hij niet? Buitenteugel begrenzen zodat hij niet over zijn buitenschouder weg kan lopen en buitenbeen ook begrenzen.


Heb je les?

Anaïs

Anaïs

Oke bedankt(:

En nee al een tijdje niet meer, maar ik ben op zoek (:

Nar

Nar
Moderator

Aj, dat zal ik zeker doen met een jonge pony als deze als jullie beide nog zo groen zijn als jij schrijft.

Anaïs

Anaïs

Ja ik ben al een tijdje aan het zoeken want idd ik heb het nodig (:

Falcon

Falcon
VIP

Ziet er leuk uit!
Paar puntjes van kritiek (sorry, doe ik altijd, maar kan er niks aan doen dat ik erop let als instructrice zijnde Fufu )

Houd je benen lang, dan gaan vanzelf je hakken naar beneden. Als je probeert te sturen, draai dan niet in je heupen, maar kijk waar je heen gaat, doe je binnen hand iets(!) naar beneden en naar buiten en leg je buitenbeen wat naar achteren. Als je het moeilijk vind om je handen stil te houden boven de sprong pak dan een pluk manen vast (of leg je handen tegen de zijkant van de hals)
Blijf wat meer rechtop zitten, je springt geen Z parcours en je pony moet het leren zelf te doen.

Voor het losspringen, beugels eraf. Altijd.
Je zegt dat het is om hem eraan te wennen, maar wat heb je eraan als je beugels achter een paal blijven haken en je pony in paniek het zadel kapot trekt, ik heb het zien gebeuren, je pony houd er een trauma aan over, dat is echt niet goed. Verder is dat geen 1.10/20, max een meter, als dat het al is. Op die onderste losspringfoto's zie ik dat je een combinatie neusriem hebt zonder bit. Dat kan, maar dan moet je de sperriem ervanaf halen, en de neusriem zelf moet veel hoger, tegen de onderkant van het jukbeen aan. Op deze manier heb je kans dat je zijn ademhaling hindert.
Voor een jong paard/pony is het trouwens ook belangrijk om een grondbalk neer te leggen, dan leren ze hun afstand te schatten. Met alleen eens schuine balk heb je veel meer kans dat ze te dicht lopen of te ver weg afzetten.

Maar verder ziet het er goed uit.

http://yumani-chan.deviantart.com/

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum