Cavallo
Naam: Cavallo (=paard in Italiaans)
Ras: Andalusier
Geslacht: Hengst
Leeftijd: 9 Jaar
Verleden: Cavallo is opgegroeid buiten DH. Hij zat bij de kudde van zijn vader en was onderleider. Hij had een jonger zusje, waarvan hij zielsveel van hield. Samen waren ze erg close. Ze deden alles eigenlijk samen. Zijn leven was prima. Hij had alles wat hij wilde en was gelukkig. Todat op die ene dag het misging;
Cavallo en zijn zusje waren wat aan het dollen. Zijn vader had hem gewaarschuwd dat ze niet te dicht bij het ravijn in de buurt mocht komen en dat hij op zijn zusje moest letten. Dit probeerde hij, maar algauw waren ze aan het dollen. Stiekem gingen ze naar het ravijn. Ergens wist Cavallo dat hij dit niet moest doen, maar hij deed het toch. Opeens begon zijn zusje te rennen; niet wetende van het, moeilijk zichtbare, ravijn. Ze liep recht op het ravijn af. Toen Cavallo dit eenmaal doorhad, is hij haar achterna gaan rennen. Hij schreeuwde zo hard als hij kon.
Met een schok stond ik stil. Ik besefte dat mijn zusje recht op het ravijn af rende. De stem van mijn vader schoot dooor mijn hoofd. Ik had moeten luisteren. Ik wilde vooruit; harder en harder, maar het leek wel alsof mijn lichaam niet snel genoeg ging. Ik hoorde een opgewonden bries in mijn horen, van mij zusje. Ze had geen idee dat ze haar dood tegemoet rende. "Aleska!" Ik riep zo hard ik kon en lachend keek ze om. Ik haalde haar bijna in. Ze wilde niet naar me luisteren! En toen was het gebeurd. Ze viel voorover en hinnikte schel. Het geluid galmde in mijn oren, terwijl ik in paniek stopte. Ik keek voorzichtig het ravijn in, doodsbang. Daar lag ze, een paniekerige blik in haar ogen en ze blies haar laatste adem uit. Een paniekgevoel overviel me, en ik rende naar mijn kudde.
Toen zijn vader zijn verhaal had gehoord, is Cavallo verstoten uit zijn roedel. Doelloos is hij uiteindelijk aangekomen in DH.
Karakter: Door het ongeluk is Cavallo wat schuw en voorzichtig geworden. Hij kan alles maar moeilijk verwerken. Maar als je zijn vriend bent, kan je met hem lachen en vertrouwd hij je. Hij wil zijn vrienden beschermen en is een vrolijk paard.