Langzaam kwam het paard dichterbij, zonder te weten dat hij achtervolgt werd door een mysterieus iets, ook een paard. ’’Het is hier prachtig hé?’’ Zei de stem in het oor van Remember ’’Oja. Echt mooi. Huh wat? Wie ben jij?’ Zei Remember terug nu pas erachter komend dat het paard totaal onbekend was,en deed alsof hij een of andere bekende was. ’’Ik…. Ben je ergste nachtmerrie en je beste droom.’’ Remember zuchtte, nou dat kon dan nog niet zo erg zijn! ’’Juist ja, en wat doe jij hier?’’ Zei Remember nuchter en droogjes. Droom droom, ja natuurlijk droom! ’’Natuurlijk, hoe kon ik dat nou niet bedenken?’’ Zei Remember sarcastisch, het was allemaal zo realistisch, maar goed het was een droom juist ja. Niks speciaals niks bijzonders. Hoewel, deze droom was best wel uh… Bijzonder. Remember liep nuchter door, achtervolgd door de hengst of merrie, of geslachtloos paard. Remember zuchtte, perste zijn lippen op elkaar om die hengst niet eens een fikse uitbrander te geven maar schreeuwde: ’’Ach, ga toch weg!’’
Remember schoot wakker. Wat een rare, nare droom, hij zuchtte kwam weer overeind, en liep weg. Door het doffe golvende gras heen. Bedekt met bladeren als er bomen stonden. Remember bracht zich langzaam naar het beekje, en dronk er met grote gulzige slokken wat van het zoete water. Hij zette zijn pas voort, naar het beekje. Langzaam liep hij erin, en volgde het beekje opzoek naar een gezellig gesprek. Het gesprek wat hij al snel vond. In de verte zag hij twee merries staan, een bruine, wat Remember herkende als Magnifico. En eentje die Remember niet bekende. Remember merkte wel dat Magnifico zichzelf een beetje dominant opstelde wat twee dingen betekende: Of ze hadden ruzie, of Magnifico was wantrouwig. Langzaam kwam Remember dichterbij, hij ging naast Magnifico staan, en drukte zijn neus even tegen de hare. ’’Hallo Magnifico.’’ Het leek hem niet slim om over de dominantheid te beginnen. ’’Ik ben Remember en jij?’’ Vroeg hij kalm aan de andere merrie.