Dit was het, de plek waar Pearl dag had gezegd, gezegd dat ze DH voor een tijdje zou verlaten. Deze plek bracht alle herinneringen terug, ook de herinnering aan Pearl, die inmiddels slecht was geworden. Sneeuwvlokjes dwarrelden neer op zijn bruine vacht terwijl Hagrid met grote stappen door de sneeuw liep. Zijn hoofd hing wat lager dan normaal, nog steeds in gedachten, over Pearl. Hoe kon ze, ze was altijd zo vrolijk, en blij, de laatste tijd was ze misschien wat minder vrolijk geweest. Maar iedereen had wel eens een dipje. En toen kwam ze terug, met de boodschap dat ze slecht was geworden. Een zucht sijpelde van zijn lippen terwijl zijn grote lichaam zich voort bewoog door de sneeuw. Hagrid was groter dan andere paarden, want hij was een Clydesdale, normaal was hij er zo trots op, deed hij de Clydesdale-walk en paradeerde hij rond. Maar nu deed het hem niets. Hij was echt down op het moment. Zijn bruine ogen schoten naar links, en naar rechts, hij hoorde iets. Maar hij vond het geluid het niet waard om van zijn pad af te geraken, waar hij naartoe wou wist hij ook niet. Maar hij wou gewoon rechtdoor lopen. Zijn hoofd richtte zich een keer naar achteren, en een hinnik, die gericht was aan iemand die hem niet zou horen, kwam uit zijn keel. Het was een hinnik gericht naar de goede Pearl. En er waren twee redenen waerom die hinnik Pearl niet zou bereiken. Reden 1: Pearl was te ver weg. En reden 2: De goede Pearl was helemaal weg. Zijn blik was een beetje gebroken, nog steeds was hij er niet overheen, hij kon het niet loslaten. Maar hij zou ooit wel moeten. Zijn hoofd werd even omhoog geheven toen hij gedempte hoefstappen hoorde. Dat moest dichtbij zijn. Zijn oren gingen wat meer naar voren en hij snoof eens. Toen zette hij het op een draven en maakte hij zijn weg naar het geluid waarvan het hoefgetrappel kwam. Toen kwam een Haflinger in het zicht. Hij hield stilstand bij de haflinger en stak zijn neus uit naar beneden, om een voorzichtig duwtje tegen de schouder van de Haflinger te geven.
´Kan ik je helpen?` Sprak zijn stem, die ooit zo vrolijk was geweest, een beetje bezorgd.
-Ik ben geen mod, maar ik denk dat je in de 3de persoon moest typen, dus hij/zij, het kan ook zijn dat het veranderd is
-