Pepper snoof en draaide haar hoofd, wie ze zag was een verassing. Haar oren draaiden plat in haar nek waarna ze zich volledig omdraaide. Het was even stil waarna ze haar mond vol haat en woede opentrok om iets te zeggen. ’Hallo Liberty.’ Het klonk vol nijd, woede, afschuw en haat. Ze zag dat Liberty schrok van alles wat ze deed. ’Pepper?’ Vroeg hij. Het vuur in haar ogen glansde terwijl haar oren nu platter dan plat lagen. ’Herken je me nog? Herinner je dat je me in de steek liet? Met een tweeling? Moet ik je geheugen nog verder opfrissen?’ Ze spuugde de woorden uit. Hij schudde zijn hoofd maar zweeg voor de rest. Opeens zag Pepper dat hij langzaam versmeulde tot wist zij veel wat. Ik zie dat je me niet meer nodig hebt.’ Sprak hij kalm waarna hij totaal weg was.
Pepper schudde haar hoofd en opende haar ogen. Even wist ze niet waar ze was maar dan wist ze het nu wel weer gelijk. Het bos. Niet te geloven, de droom had haast echt geleken, ze moest ook weer even bedaren voor ze echt helemaal besefte dat Liberty nooit langs gekomen is. ‘Lafaard!’ siste ze tussen haar tanden door. Met grote passen liep ze het bos door, alle geluiden om haar heen negerend. De geluiden bedrogen je enkel. Eerst had ze nog geluisterd, toen ze goed was maar nu niet. Nu had ze er bijna haat aan. Met een ruk hief ze haar hoofd, een geur betrad haar neusgaten. Met een luide bries smeet ze die lucht weer uit haar neusgaten. Haar oren kwamen echter wel losser uit haar nek. Zolang ze niet gespitst waren vond Pepper het niet erg waar haar oren waren.
[Storm en niemand anders]
Pepper schudde haar hoofd en opende haar ogen. Even wist ze niet waar ze was maar dan wist ze het nu wel weer gelijk. Het bos. Niet te geloven, de droom had haast echt geleken, ze moest ook weer even bedaren voor ze echt helemaal besefte dat Liberty nooit langs gekomen is. ‘Lafaard!’ siste ze tussen haar tanden door. Met grote passen liep ze het bos door, alle geluiden om haar heen negerend. De geluiden bedrogen je enkel. Eerst had ze nog geluisterd, toen ze goed was maar nu niet. Nu had ze er bijna haat aan. Met een ruk hief ze haar hoofd, een geur betrad haar neusgaten. Met een luide bries smeet ze die lucht weer uit haar neusgaten. Haar oren kwamen echter wel losser uit haar nek. Zolang ze niet gespitst waren vond Pepper het niet erg waar haar oren waren.
[Storm en niemand anders]