Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

What's your problem?

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1What's your problem? Empty What's your problem? di 25 okt - 9:43

Osado

Osado

Osado verplaatste zichzelf heel kalm tussen de gebergte door, zijn ijsblauwe ogen stonden kil zoals altijd. Hij was klein, kleiner dan de gemiddelde hengst. En hij droeg een litteken op zijn neus, en een heel aantal op zijn rug en benen. Wat gekomen was door de vele gevechten in zijn nog korte leventje, hij moest wel. Soms had je gewoon geen rede, of had je gewoon geen keus. En moest je doen wat je leven voor je te bieden had. Osado staarde doods voor zich uit, geheel doellooos. Zonder rede naar hier gekomen, hij zou wel kijken tot hoever hij het hier kon schoppen. In het andere gebied had hij het zwaar verkloot, niet dat hij daar een reet om gaf. Moesten ze maar opdonderen met die rotgeintjes. Osado gromde kort binnenmonds, waarbij hij kort zijn lip optrok. Smerige rottende tanden kwamen zichtbaar. Zijn wapens waarmee hij vele paarden de hel in had getrapt. Osado sloeg met zijn staart tegen zijn achterste, kort liet hij zijn blik over het gebied vielen. Het was hier dodelijk stil, evenals dat het saai was. Osado stond stil, keek naar de starend naar de wereld voor hem. Als het hier zo doods bleef, ging het hem nog bevallen. Al dat gezeur en gepeeuw om niks. Daar kon hij zo ongelovelijk slechte tegen. Hou gewoon je kanes, doe je ding en laat me met rust. Was zijn motto tegenover andere paarden. Onnozele dieren, die niet wisten wie ze uberhaud voor zich hebben staan. Nuttelose schepsels, uitgescheten door 'god'. Een misselijk makend gevoel, bracht hem terug doen naar de real world. Hij hoorde hoeven naderen. Hij gromde, 'Wel godv..' Hij draaide zich om 'Jij dacht laat ik maar eens naar hier komen om iemand zoals mij lastig te komen vallen' Hij had een harde stem, luid en duidelijk. 'Nou?' Osado was een grofgebekt paard, en liet zeker niet over zich heenlopen. Door niemand niet. Als het aan hem lag, kon hij de hele wereld aan. Hij gromde kort, sloeg vurig met zijn staart. En richte zijn dodelijke blik op het naderende paard.

.::Iets bijpassend.

2What's your problem? Empty Re: What's your problem? di 25 okt - 11:48

Sinéad

Sinéad

In een rustig drafje verplaatste de merrie zich tussen de verschillende bergen door. De ruige ondergrond was bezaaid met rotsen en losse stenen, waardoor de pikzwarte merrie bij elke stap moest opletten waar ze haar voeten neerzette. Niet dat ze het erg vond. Ze verveelde zich de laatste tijd mateloos. Er was niets te doen, niets te beleven. In het begin was het nog enigszins vermakelijk geweest om anderen tegen te komen, maar tegenwoordig waren die ook allemaal doodsaai. Ze zocht uitdagingen. Had voor zichzelf grenzen verlegt. Was zelfs van een klif afgesprongen, gewoon omdat het kon. Ze liep nog steeds een beetje kreupel van dat geintje. De littekens die ze eraan over gehouden had vielen niet op naast de andere, maar dit keer had het bijna haar leven gekost. Door zichzelf. En waarvoor? Voor die adrenalinekick. Een paar seconde slechts. De euforie had iets langer aangehouden, maar niet lang genoeg. Nog zoiets en ze zou het simpelweg niet overleven. Doodzonde. De merrie zuchtte. Toen viel haar blik op een schim, iets verder weg. Direct schoten haar oren naar voren en sprong ze weg, zich even niet meer bekommerend om de stenen. Maar het bleek niets meer te zijn dan een dooie geit. De merrie schopte er met een hoef tegenaan en het lijk bewoog wat heen en weer, maar veel meer kwam er niet uit. Verdomme. Niet eens de laatste wanhopige blik, smekend om het dier te sparen. Niet eens het moment waarop het slachtoffer inzag dat het zinloos was en de strijd opgaf. Geïrriteerd snoof de merrie en draaide zich abrupt weer om, om verder te lopen. Op dat moment zag ze nog een schim. Ver weg, dat zeker, maar deze bewóóg. Zonder al te veel hoop (de paarden waren de laatste tijd nogal saai, waardoor het zelfs niet leuk was hen te doden) draafde ze aan en haalde de hengst van achteren in. Op een bepaald moment draaide de hengst zich om "Jij dacht laat ik maar eens naar hier komen om iemand zoals mij lastig te komen vallen?" vroeg hij luid. Verrast bleef de merrie staan. Even was er ongeloof te zien, toen een brede grijns. Hé, deze had pit! Ze stapte verder. "Yep, dat was preciés wat ik dacht," grijnsde de merrie. "Ik verveel me dood. Letterlijk. Wat moet ik anders, dan af en toe vreemden lastig vallen?" Haar stem klonk helder en niet abnormaal luid, in tegenstelling tot die van de hengst. Dat maakte niet uit. Sinéad glimlachtte slechts en keek hem aan, in afwachting wat hij zou doen. Deze hier had zéker pit, en dat beviel haar wel. Misschien zou dit een minder saaie ontmoeting worden dan verwacht.

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: