Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

DA Realistische dierenogen studie

+4
Visual
Nar
Nevaeh
Elody
8 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Elody

Elody

Hey,

Ben gisteren een beetje bezig geweest met het tekenen van een paarden oog en ben zelf erg tevreden met het resultaat. Heb alleen het idee dat het ooglid (bruine gedeelte) nog niet helemaal klopt. Lijkt te snel over te gaan in het andere bruine gedeelte? Hadden misschien meer haartjes gemogen, maar bah... wat was ik die dingen zat >.<
Ging me vooral om het oog zelf en de kleuren daarvan

Edit:
Nieuwe versie na aanleiding van enkele tips van iemand. Nog niet helemaal tevreden, maar is al wel een verbetering dacht ik zo ^^

Ik ben nu bezig met enkele katten ogen, ook nog best een uitdaging =)

- Photoshop CS5
- Tekentablet
- geen ref (alleen voor de vorm even verschillende foto's bekeken van hoe dat nou loopt)
- 13 lagen
- een heleboel verschillende kleuren waaronder: blauw, roze, geel, bruin, rood, oranje en groen. Meh... eigenlijk alle kleuren wel zo ongeveer >.<

Tips zijn van harte welkom!

DA Realistische dierenogen studie Mab8t3

Verbeterde versie
DA Realistische dierenogen studie 2v2unv8

DA Realistische dierenogen studie 1264kz6

[lijn]

Hoi ^^

Voor nu nog 2 kattenogen, wil er uiteindelijk 4 hebben
Dan ga ik me op honden/wolven richten en tussendoor nog aantal dingen afmaken van aanvraagjes ^^

Ik hou van ogen, merken jullie het? =D

Vind de bolling nog best heel goed gelukt, was wel echt killing om die vorm te vinden... maar volgens... volgens mij heb ik hem!

Zo is het gele oog wat duidelijker te zien. Dan is de compositie duidelijker ^^
DA Realistische dierenogen studie 2lccna

Wolf:
Kwaliteit is echt enorm achteruit gegaan en tijdens het save is die verkleint ofzo =(
Heb nog wel de wips ^^

DA Realistische dierenogen studie 2j691l5

http://www.anouklubbers.tk

Nevaeh

Nevaeh

OMHMY.

Dit is gewoon awesome, ik snap niet hoe je dat kan :3

Maar ik denk dat ik de eerste van de paardenogen wat mooier vind dan de andere, weet niet waarom...

Misschien zijn die kleuren wat mooier?

Anyways, ik vind ze allemaal veat Rainbow sheep

Elody

Elody

Haha, bedankt!
Veeeeeeel oefenen en vooral durven die kleuren te gebruiken. Very Happy

Wel grappig, de een vind de eerste versie mooier en de ander vind de tweede versie mooier. Kleuren zijn bij beide ogen hetzelfde, alleen is het rood in de ooghoek wat fletser/bleker bij de tweede. Razz

Ga nu weer beginnen aan een paarden oog ^^

Nevaeh

Nevaeh

Whaha, Die eerste versie heeft ook een wat 'hoekigere' oogkas, en dat lijkt mij wat realistischer :3

Elody

Elody

Die is naar mijn eigen mening ook realistischer xD
Maar ach, als ineens heel veel zeggen dat de tweede een enorme verbetering is... dan ga ik daar wel in mee x)
Mensen van buitenaf zien van wat er nog niet goed aan is. Aan mijn familie heb ik echt geen ene moer, die lopen allemaal te roepen; "Oooooh, wat moooooi! Heb jij dat gemaakt?!" En dan kunnen ze verder geen kritiek geven ofzo xD
Heel leuk om te horen, maar ik wil beter worden, haha Razz

Nar

Nar
Moderator

Ben jij heel toevallig An0uk14 op HT? ^^

Ik vind ze echt heel erg tof!

Wat zijn de wittere lijnen onder de ogen van het paard? Die kan ik namelijk niet helemaal thuisbrengen.

Elody

Elody

Ghehehe, heel toevallig wel ja xD
Haha, bedankt!

De wittere lijnen moeten iets van huidplooien voorstellen :)
Als je op google even horse eye en dan afbeeldingen intypt, zie je heel duidelijk nog iets van 2 huidplooien eronder zitten ^^
De hele onderste witte vegen... tja... die zijn overbodig, haha xD

Visual

Visual
VIP

OMG O_O teken je dat zelf? Ik ben heeeeeeel erg fan van dat blauwe kattenoog, ik dacht echt dat dat een foto was O_O

Nirvana

Nirvana
VIP

Kijk, dít vind ik nou gaaf. Echt prachtig gemaakt! Heb je ook hele dieren/dierenhoofden?

Om wat kleine tips te geven, het paardenoog is net wat te ovaal. Zoals je hier kunt zien, loopt de bovenkant van het ooglid niet in een halve cirkel. De oogleden vind ik persoonlijk ook wat te 'plastisch', als je begrijpt wat ik bedoel. Ze lijken wel van plastic gemaakt te zijn, terwijl dat gewoon huid met haar hoort te zijn. Nu ik er wat beter naar kijk, vind ik ook dat grote oranje vlak aan de onderkant wat storen - misschien daar nog wat donkerdere elementen doorheen, of het geheel iets donkerder maken?

Al met al vind ik ze echt briljant, ik zou het je ook écht niet na kunnen doen Ö

Elody

Elody

Haha, bedankt! Ik ga deze week bezig met een paardenhoofd van iemand.
Heb wel eens eerder twee paarden hoofden getekend, maar die waren knap lastig. Het ene paard had paarse manen en paars oog en het andere paard had een licht blauw oog zonder iris, echt haast onmogelijk om daar dan diepte in te krijgen...
Heb ook wel hele paarden en dan in een andere tekenstijl, meer tussen strip en realistisch in =)
Kan zo ze zo wel even plaatsen als je dat leuk vind? =)

Whohooooo!!! Tips!! YEAH
Ga ze meteen meenemen in het paardenoog wat ik nu aan het maken ben =D
De eerste laat ik nu voor wat het is, zodat ik die als vergelijking kan gebruiken voor latere werken, hoe het niet moet en waar ik de fout ingegaan was :)

Nirvana

Nirvana
VIP

Hoe het niet moet? Zo zou ik het ook niet willen zeggen :'D
Jaaa show! Lijkt me leuk (:

Ben benieuwd, laat je je nieuwe paardenoog ook even zien? ^^

Nar

Nar
Moderator

Sure! I wanna see die stripdingen!

^^

Djinn

Djinn

EINDELIJK, nog iemand die goed kan tekenen DA Realistische dierenogen studie 192353

Alleen jij hebt het al op DH laten zien, ik nog niet Razz

Maargoed. Wat me opvalt bij het oranje kattenoog is dat je dat 'glaasje' over het oog hebt nagetekend; heel mooi gelukt! ;3 Alleen wat mij ooit opgevallen is is dat dat 'glaasje' (of hoe dat ook mag heten ik heb echt nul verstand van ogen op dát gebied) meestal het oog een beetje weerspiegelt, wat je hier dus niet of bijna niet ziet ;-)

En wat me bij het paardenoog opvalt, is dat het donkere randje heel onnatuurlijk glimt :'-) En dat het lijkt alsof er een boggel over het oog heenvalt bij de wimpers en daarvoor, waar geen wimpers meer zitten, in het hoofd 'gezogen' lijkt te worden, om zo maar te noemen. Snap je wat ik bedoel? En de wimpers staan erg stug naar rechts, geef ze wat meer vorm! ;3 Owja en naar mijn idee zou de pupil ietsjes duidelijker worden? Mja DA Realistische dierenogen studie 759548

Verder zijn ze heel erg mooi! Wink

Elody

Elody

Ben nu bezig met een schets van een heel paarden hoofd. Heb het oog even gelaten voor wat het is. Ga me nu weer even focussen op het hoofd xD
Kan ik gewoon een apart topic aanmaken alleen voor dat paardenhoofd? Daar plaats ik dan gewoon alles wipjes ^^

----------------------------------------------------

Djinn@ Whohooo! Dat is wel gezellig! Ghehehehe!! Yay
Laat je het dan wel eens zien? Nu maak je me nieuwsgierig xD

Hoe bedoel je dat het oog in dat glaasje een beetje weerspiegeld? Bedoel je het eerste 'zwarte' gat om het zo maar even te noemen? Dus dat bolling meer moet worden aangegeven door middel van een weerspiegeling van de iris zelf? (het geel in het midden van het oog.. heet toch zo? Ik twijfel... x)) Bedoelde je dat? Razz

Ik heb er van dat prachtige arabieren glim spul op gesmeerd... dan mag het toch? (A)
Ga er volgende keer even op letten. Nu jullie het allemaal zeggen zie ik het zelf ook... en dat irriteert me zwaar... wacht.., HET IS EEN AWESOME BARBIE PAARD!! hyper
Snap inderdaad wat je bedoelt met dat leeggezogen worden. Zit zelf ook al steeds met dat er iets niet klopte, maar nu weet ik ook eindelijk wat, haha!
Wimpers gaat goed komen, dat is slechts een kwestie van wat meer bolling ^^

Haha, Thanks!

----------------------------------------------------

Nou hier gaat die dan hoor: x)

Dit zijn dus die twee fantasie paarden. Het was echt gruwelijk moeilijk om realistische manen met uber onrealistische kleuren te moeten maken. Dus dat faaaalt heel hard. Verder is de nek bij de arabier te dun...
Frozen en Cold
Early Training

Nar

Nar
Moderator

Bij de eerste vind ik het blauwe paard een wat rare mond hebben. Die klopt naar mijn idee niet helemaal. De zwarte had ik het mooier gevonden als de nek gewoon had doorgelopen in plaats van dat de manen door gaan over de rug. Nu is de nek voor mijn gevoel wat kort.

Bij de tweede vind ik de handen van wat de ruiter wat klein. Je hebt haar staart nogal plukerig getekend, maar die van het meisje bijna recht.

Maar dit is echt muggenziften, want hij is schitterend! ;d

Kyanos

Kyanos
VIP

OHMYGODDDDD ANOUK!!! sinds wanneer zit je hier weer op Very Happy

aaaahh je moet boelie DA-en whaa echt gaaf man Very Happy

verder kan ik voor geen meter tekenen en kan ik niet echt tips geven.
Ik twijfel alleen bij het wolven oog.. Ligt die niet wat te diep in het oogkas?

Fawn

Fawn

Wolven ogen liggen meestal wel redelijk diep... toch? o.o
IN IEDER GEVAL IS HET AWESOME 8D
En natuurlijk ziet het oog er soms raar uit omdat er geen paardenhoofd aan vast zit. 8D Nee seriously: Het bruine vacht-gedeelte boven het hoofd moet iets meer horziontaal en net iets langer die <-- kant op. MAAR DAT IS ALLES EN HET IS AWESOME. 8D

Hebt du ook deviantart toevallig? 0v0

Djinn

Djinn

Let goed op de verhoudingen! ;3

Frozen & Cold

De manen van het linkerpaard sluiten niet helemaal aan, denk ik. Volgens mij zit het linkeroor en het linkeroog een tikje te ver naar rechts, en het oog is volgens mij ook een beetje te klein. Enne, de neus loopt scheef (ja, ik weet hoe achterlijk moeilijk Arabierenneusjes zijn!), of het komt omdat-ie een beetje plat lijkt. En goed letten op de kaak! Oja, en de hals lijkt te kort omdat je de manen niet helemaal hebt afgemaakt, denk ik.

Over het rechterpaard heb ik niet veel te zeggen, misschien is de hals wat te lang naar mijn idee en de oortjes iets te groot, maar verder vind ik die top! ;-)

Early Training

IK HOUD van dat soort manipulaties. Maar let wel op de houding van het mensje, hakken omlaag rechtop zitten enz. (ik houd wel erg van haar gezicht, veel mensen tekenen gwn een mensengezicht zoals ze eruit zien, om één of andere manier weet jij er een beetje van af te wijken en kan ik me er helemaal inleven hoe dat mens eruit zou zien als ze je aan zou kijken. Top! ;3) Owja en het hoofd van het mensje is te klein voor de cap of de cap is te groot voor het hoofd (de cap steekt nu een stukje in het niets uit).

Het paard; let goed op de details aan de voorhand, volgens mij kloppen sommige niet helemaal. Het oog lijkt me in verhouding iets te klein, maar wat me vooral opviel was dat het hoofd en de hals in verhouding met het lichaam te klein zijn ;-) De hals zou langer mogen en het hoofd iets groter.

Maar verder echt SUPER gemaakt! (moet wel toegeven dat ik zo'n beetje ook zo teken, kan je nu alleen niets laten zien omdat ik geen programma's heb e.d. *gaat even spieken* Is Photoshop CS5 gratis te downloaden? :'-) )

Djinn

Djinn

Elody schreef:
Djinn@ Whohooo! Dat is wel gezellig! Ghehehehe!! DA Realistische dierenogen studie 192353
Laat je het dan wel eens zien? Nu maak je me nieuwsgierig xD

Hoe bedoel je dat het oog in dat glaasje een beetje weerspiegeld? Bedoel je het eerste 'zwarte' gat om het zo maar even te noemen? Dus dat bolling meer moet worden aangegeven door middel van een weerspiegeling van de iris zelf? (het geel in het midden van het oog.. heet toch zo? Ik twijfel... x)) Bedoelde je dat? Razz

Ja, dat bedoelde ik. Net zoals je dat randje hebt gemaakt om dat 'glaasje' aan te geven; dat moet efkes heel vaag doorlopen (net zoals een lichtinval bij het oog van 'n paard; het is heel onduidelijk maar je ziet het wel).

Het randje dat je nu hebt nl. is een beetje te dun, daardoor ziet het oog er te bol uit ;-)

Elody

Elody

Kyanos@ MICHELLE IK ZOCHT JOU AL!!!! SINDS VANDAAAAAAG!!! Ik stalk je weet je nog!! Very Happy
En we moeten nog steeds een Boeli op de foto zetten! Volgende vakantie? (A)
Stuur anders een goede foto van boeli, dan kan ik er langzaam aan gaan werken Very Happy

Pfffft... Je mag helemaal niet liegen! Vind die wolf die jij had getekend nog steeds echt uber gaaf!

Fawn@ Bedankt voor de tips!! Very Happy
Ja ik heb deviantart, tweeeee zelfs! Eentje waar ik me voor de HARPG ga aanmelden en de andere voor gewoon random stuff Razz

Djinn@
Frozen en Cold
Arabier was inderdaad echt zwaar verlept xD
Manen werkten echt voor geen meter mee (manen blijf ik toch wel lastig vinden) en de anatomie van een arabier vind ik sowieso heel erg moeilijk. Puur omdat dat zo anders is dan een warmbloed oid. Ga je tips zeker weten meenemen in een volgend projectje! Ik ben begonnen met het rechter paard, waardoor ik het arabiertje iets teveel heb afgeraffeld (oeps). Dus tip voor mezelf: Leg het even opzij en ga er later weer aan verder ^^

Early Training
IK OOOK!! Oooooooooooh! Hakken vallen me nu pas op =O
Oef... dat is echt, echt, echt heel slecht... Over het gezicht, een echt heel realistisch gezicht vind ik heel moeilijk, dus vond dit wel een geslaagde oplossing en het paste ook veel beter in het geheel!
Oke, hoofd en hals langer en letten op de voorhand. Heb inderdaad nog best veel moeite met de voorhand. Misschien dat ik daar een wat meer studies over moet maken?

Ik ga binnenkort dan nog even een ander katten oog maken met wat meer zo'n vagere rand. Ik ga zo het topic openen met de schetsen van een hoofd/half body!

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: