Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Scheppingsverhaal

+2
Celebrían
Vanilla
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Scheppingsverhaal Empty Scheppingsverhaal ma 12 dec - 6:04

Vanilla

Vanilla
VIP

Ik had een opdracht voor Godsdienst, we moesten een shceppingsverhaal maken, en mochten het zelf maken zoals we wouden, we moesten alleen de structuur van de dagen aanhouden. En ik dacht dat het wel leuk was als jullie konden zeggen wat jullie ervan vinden. Dus ja, hier is het, ik zou graag willen horen wat jullie ervan vinden.

HET SCHEPPINGSVERHAAL:

http://rebirthcity.forumotion.com/

2Scheppingsverhaal Empty Re: Scheppingsverhaal ma 12 dec - 6:50

Celebrían

Celebrían
VIP

Wat leuk!
Zelf geloof ik niet in de scheppingsverhalen, maar ik vind het echt leuk bedacht :)

3Scheppingsverhaal Empty Re: Scheppingsverhaal ma 12 dec - 6:51

Kai

Kai
VIP

Ik vind het heel erg origineel, zelf was ik er niet op gekomen[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

http://coconutts.deviantart.com/

4Scheppingsverhaal Empty Re: Scheppingsverhaal ma 12 dec - 6:58

Vanilla

Vanilla
VIP

@Kale, ik ook niet, maar het moest voor school

Dankjullieweelll [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

5Scheppingsverhaal Empty Re: Scheppingsverhaal di 13 dec - 7:50

Visual

Visual
VIP

Prachtig :3 Vooral dat je telkens die laatste zin gebruikt aan het einde van elke alinea :3 Heel erg mooi AWESOMENESS

6Scheppingsverhaal Empty Re: Scheppingsverhaal di 13 dec - 7:53

Vanilla

Vanilla
VIP

Dankjewel, en dat heb ik ook vooral gedaan omdat er in het originele scheppingsverhaal ook telkens hetzelfde deel komt na elke dag, en dat moesten we dus ook doen.

7Scheppingsverhaal Empty Re: Scheppingsverhaal di 13 dec - 8:37

Nanami

Nanami

Vind hem echt mooi <'33

Geloof er zelf niet in, maargoed :'D School toch =w=

8Scheppingsverhaal Empty Re: Scheppingsverhaal di 13 dec - 9:27

Nar

Nar
Moderator

In het begin, was er niets, niets dan Schaduwland, en Ramon en zijn dochter Marie.

Ik kijk daar niet helemaal lekker tegenaan

Marie, de beeldschone dochter van Ramon, zag dat gaar vader eronder leed, onder het feit dat er niets was.

Tikfout!

Dus besloot ze op een dag, een dag zoals altijd, dat ze iets moest doen, iets om haar vader weer blij te maken, zorgen dat hij weer levendig werd, en ze besloot iets te creëren, om het niets weg te drijven.

Dus besloot ze op een dag, een dag zoals altijd, dat ze iets moest doen; iets om haar vader weer blij te maken, te zorgen dat hij weer levendig werd.

Ze besloot iets te creëren, [ik denk dat "iets" hiertussen zorgt dat de zin lekkerder loopt] om het niets weg te drijven.

[quote]Op de eerste dag begon ze met weinig, maar wel iets wat het niets al grotendeels wegdreef, ze beeldde zich het licht in, en zo verscheen er het licht. [/b]

Iets vind ik daar niet prettig omdat je het daarvoor als een veel groter ding gebruikt.

Op de eerste dag begon ze met weinig, maar wel iets wat het niets al grotendeels wegdreef: / ; Ze beeldde zich het licht in, [...] zó verscheen er [...] licht.

Marie zag haar vader blij, en wist dat het licht goed was, het werd nacht, en het werd dag, en dat was de eerste dag.

Ik denk dat het mooier is om in de eerste zin dat en was toe te voegen, hoewel dat niet nodig is. "En" na een komma vind ik over het algemeen niet prettig lezen omdat het meestal dubbelop is, namelijk dubbele samenstelling van de zinnen en dat is hier niet nodig.

Maar haar werk was nog lang niet klaar, er moest een scheiding komen tussen het hoge water en het lage water, en een verbindingsplek tussen die twee.

Ik zal naast die klaar een dubbele punt doen of een punt komma, komma is hier niet op z'n plaats. En weer de laatste , en leest hier niet fijn.

Ze dacht aan de lage en hoge wateren die zich van elkaar scheidden en op de plek waar ze stond, het voormalige Schaduwland, liet ze de verbindingsplek komen, ze noemde het Zomerland.

Ik zou naast die liet ze een verbindingsplek komen een dubbele punt zetten.

I like de naam van het nieuwe land! Een duidelijk contrast met het oude!

De hogere wateren noemde ze Hemel, en zo ontstond het.

Of twee zinnen of een dubbele punt. Dit klopt niet.

Marie zag haar vader blij en wist dat het goed was, het werd nacht, en het werd dag, en dat was de tweede dag.

Hmm. Zou ik even wat aan verbeteren: Wat interpunctie betreft is het niet echt prettig Wink

Vanuit Zomerland keek Marie naar beneden, en ze zag de wateren tot waar haar zicht reikte. Zo beeldde ze zich in dat de wateren naar één plek samen vloeiden, en het droge zichtbaar werd. Het water noemde ze de zee, en het droge noemde ze het land. En ze beeldde zich groen in op het droge, planten, die met grote aantallen op het droge verschenen, gras, bloemen, struiken, bomen… En zo kwam al het groen op het land. Marie zag haar vader blij en wist dat het goed was, het werd nacht, en het werd dag, en dat was de derde dag.

Lange zinnen zijn leuk als afwisseling, maar hier loop je wel heel erg hard van stapel. Een keer een zinnetje met een enkele persoonsvorm en één onderwerp is niet vervelend en zorgt ervoor dat het gevarieerd blijft en daardoor véél prettiger leest. Ook zou ik hoe ze het land en de zee noemt met hoofdletter doen. Het is immers een naam van iets. Namen schrijf je altijd met hoofdletter.

Het zag er al mooi uit, en Marie zag dat haar vader het ook opmerkte, en een glimlach op zijn gezicht kreeg.

Ik zou daar meerdere zinnen van maken.

Het zag er al mooi uit! Marie zag dat haar vader het ook opmerkte: Hij kreeg een grote glimlach op zijn gezicht.

Maar, er miste iets, iets van, licht, ja, dat was het.

Maar er miste iets. Iets van... licht! Ja, dat was het!

Ze beeldde zich in hoe er lichten kwamen, een grootte, centrale bolvormige lichtbron, die geel kleurde gemengd met oranje.

Ik zou voor "Beeldde zich in" nu toch een synoniem gaan zoeken omdat je het nu wel erg vaak op een rijtje gebruikt.

voorstellen (ww) : imagineren, inbeelden, indenken, geloven, nagaan, postuleren, presumeren, toedenken, verbeelden, vermoeden, veronderstellen, wanen

grootte moet hier trouwens gespeld worden als "grote", het is een bijvoeglijk naamwoord en dat schrijf je zo simpel mogelijk.

Vervolgens dacht ze aan een andere bol, maar dan kleiner, een zilverkleurige, deze noemde ze de maan, samen met de gouden sterren zou deze het licht van de nacht zijn.

Zou ik twee zinnen van maken en dan de punt tussen zilverkleurige en deze doen.

Fijn beschreven!

Meteen zag ze vissen in het water voor zicht, en vogels in de lucht, met het regelmatige geklapwiek van hun vleugels.

Zich bedoel je denk ik? , en zou ik hier veranderen naar : de en ik zou de komma na lucht weghalen.

Ze zorgden ervoor dat de vissen goed konden leven onder water, en niet boven moesten komen voor lucht.

, en Wink

Marie zag haar vader blij en wist dat het goed was, het werd nacht, en het werd dag, en dat was de vijfde dag.

, en Wink

Maar de vogels en vissen waren moeilijk te bereiken, en dus besloot ze de dieren op het land te creëren, voor haar ogen flitste een beeld van dieren, in alle maten en vormen.

, en Wink

Ook zou ik tussen creëren [wat een rotwoord om te spellen Scheppingsverhaal 11631] en voor een punt doen.

Ze liet de paarden komen, en liet nog enkele diersoorten komen, gebaseerd op het paard.

Grappig dat je de paarden als eerste laat komen!

Ze liet de wolven verschijnen, en de tamme honden, die wat weg hadden van de wolf.

, en !

De een donkerder gekleurd, de ander weer blank. Ze liet hun samen leven met de dieren, in harmonie.

HELE FIJNE BESCHRIJVING! Hier beschrijf je precies hoe het zou moeten zijn!

Ze zag hoe alles samenwerkte, en bij elkaar paste als een puzzel, het was mooi, heel mooi. Ze zag al de kleuren, en voor een kort moment begon het te regenen. Waarna de zon al snel begon te schijnen, en een prachtige koepel van kleuren ontstond.

, en!

Regenboog een koepel, nog nooit zo bekeken, maar het klopt wel ja! Goed gevonden!
[Moest het nog kloppen met de overige Bijbelse verhalen? Zo ja, dan zou ik het weglaten. De eerste regenboog verscheen volgens de Bijbel immers nadat God het water had laten zakken na de enorme Zondvloed]

‘Kom, laten we gaan.’ Zei Marie, waarop haar vader knikte, en samen verlieten ze Zomerland, om af te reizen naar de aarde zelf, en daar samen met de mens, en alles wat er leefde, te wonen.

'Kom, laten we gaan,' zei Marie, waarop haar vader knikte en samen verlieten ze Zomerland om af te reizen naar de Aarde zelf en daar samen met de mens en alles wat er leefde te wonen.

En dat was de zevende dag, Marie wist dat het goed was, want haar vader was gelukkig.

Tussen dag en Marie zou ik een punt doen.

En ze leefden nog lang en gelukkig! =D

Probeer op je grammatica te letten! Wink

Nee maar netjes geschreven! Ik kan me het goed inbeelden hoe het eruit moet hebben gezien. Ook vind ik de manier waarop jij sommige dingen beschrijft anders, of in ieder geval op een manier zoals ik het nog nooit had bekeken, leuk!

Ik denk dat je hier een dikke voldoende op krijgt omdat het, zoals de bovenstaande reacties al zeggen, een erg originele inval is van de schepping.

Super!

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: