Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ignorance is bliss

+2
Nar
Rain
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Ignorance is bliss Empty Ignorance is bliss wo 14 dec - 6:15

Rain

Rain
Administrator

Ik wil mijn ogen niet meer open doen. Ik ben gevuld met verdriet, ik bén verdriet. Alles wat ik doe en zie, het lijkt zo moeizaam en pijnlijk. Deze wereld, zijn mentaliteit, en ik, wij passen niet bij elkaar. Ik zit hier nu een kwartiertje te wachten, samen met nog tientallen mensen. Maar toch lijk ik alleen, ik voel me alsof ik momenteel alleen ben met mijn gedachten. Ik vraag me af hoe iedereen kan doen alsof er niks aan de hand is. Ik vraag me af hoe ik met dit besef nog kan leven? Want ik werk er immers ook aan mee.

Ik vraag me af, ik vraag me af hoe iemand zich niet schuldig kan voelen als je iets in de winkel koopt. Als je ten eerste al weet dat je de luxe hebt om nieuwe kleren te kopen. Als je weet dat er mensen worden uitgebuit om die kleren te maken. Als je weet dat dieren delen van hun territorium kwijtraken. Als je weet dat je dat allemaal steunt zodra je aan de kassa afrekent, terwijl je ook nog eens flink wordt afgezet.

Ik vraag me af hoe iemand nog een hond of kat uit de broodfok kan kopen. Je hoeft maar enkele seconden te zoeken op het internet en je vind talloze artikelen. Hoe kan je jezelf ooit nog vergeven als je pupje of kitten lekker warm binnen zit, omhelst door liefde, terwijl het moederdier in een tochtig hok zit en nooit op een positieve manier aandacht zal krijgen. Hoe kan je jezelf ooit vergeven als je weet dat jíj hebt meegeholpen aan dit dierenleed?

Er zal niemand zijn die de bovengenoemde voorbeelden niet erg, of tenminste verontrustend vind. Dus waarom werken we eraan mee? Hoe kostbaar is jouw leven? Schijnbaar kostbaarder dan dat ene Chineese meisje, kostbaarder dan het leven van een panda. Waarom? Dat is mijn vraag. Waarom is het leven van een rijk mens meer waard dan dat van een arm mens of een dier!? Wie vind dit geen verachtelijke gedachte? En wederom: waarom? Waarom koop je dan je kleren zonder een schuldgevoel te hebben? Waarom bestaat 80% van de honden in Nederland uit broodfokhonden? Waarom moeten er elke dag weer mensen en dieren sterven voor ons?

Natuurlijk is het gemakkelijk om te doen alsof, te doen alsof het leed niet bestaat. Dat is beter voor je trots, je eigenwaarde. Maar kan je dan nog met jezelf leven? Wetende dat je jouw leven kostbaarder acht dan die van andere levende wezens? Elk leven is waardevol. Bedenk je de volgende keer nog een keer als je bij de kassa staat. Leef bewust. Want samen maken we een verschil.

Ignorance is bliss

2Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 1:43

Nar

Nar
Moderator

Ik snap niet goed wat je met de tekst wilt.

Natuurlijk is niet alle kleding even juist gemaakt, maar om te beweren dat iedereen het op die manier doet is verkeerd. Er komt ook steeds meer actie tegen. Ik krijg er les in op school hoe corrupt mensen zijn tijdens aardrijkskunde en ik snap dat het frustrerend is als je erbij stilstaat.

Broodfokhonden, veel mensen houden daar geen rekening mee en ik moet zeggen dat voordat jij mij erover vertelde, ik het niet wist. Ik denk dat het grotendeels aan de ontwetendheid ligt. Nu zou ik er wel beter op letten, maar ik weet zeker dat ik als klein meisje een hondje uit mocht zoeken en mama liet me op internet een plaatje van een puppy zien, het me geen barst kon schelden waar het vandaan kwam. Maakt dat mij slecht?

Doen alsof leed niet bestaat, onzin! Maar om 24/7 met het leed van anderen bezig te zijn doet men niet, dat kan ik je nu al vertellen. Wil je iedereen daarvoor straffen? Kijk naar de positieve dingen: Er zijn organisaties die zich dag en nacht inzetten voor dit soort dingen. Als je wat wilt doen, ga niet treuren want daar schiet niemand wat mee op maar steun hen.

Ja, het is goed om erbij stil te staan dat de meeste mensen in Nederland het absurd goed hebben, maar je kan er niet om blijven sippen zoals ik al eerder zei. Mocht je écht wat willen doen, steun organisaties, organiseer sponsorlopen, weet ik het en propageer Anti Broodfok [jij kan als geen ander mensen daarmee overtuigen en geloof me: Ik ben er heel anders tegen aan gaan kijken].

Mensen zijn crue, daar zit waarheid in Claudia, maar heel veel mensen doen het onbewust. Denk je dat iedereen erbij stilstaat dat er misschien wel een arm kind zijn bloed, zweet en tranen in het T-shirt heeft gestopt die voor een euro wordt gekocht?

Hoe bedoel je dat mijn leven meer waard is? Dat is absoluut niet zo! Ik denk dat het merendeel het weg stopt omdat het ver weg is, wij hebben het goed hier en vergeten soms wel eens hoe dat in arme landen gaat.

3Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 3:12

Rain

Rain
Administrator

Nar schreef:Ik snap niet goed wat je met de tekst wilt.

Natuurlijk is niet alle kleding even juist gemaakt, maar om te beweren dat iedereen het op die manier doet is verkeerd. Er komt ook steeds meer actie tegen. Ik krijg er les in op school hoe corrupt mensen zijn tijdens aardrijkskunde en ik snap dat het frustrerend is als je erbij stilstaat.

Broodfokhonden, veel mensen houden daar geen rekening mee en ik moet zeggen dat voordat jij mij erover vertelde, ik het niet wist. Ik denk dat het grotendeels aan de ontwetendheid ligt. Nu zou ik er wel beter op letten, maar ik weet zeker dat ik als klein meisje een hondje uit mocht zoeken en mama liet me op internet een plaatje van een puppy zien, het me geen barst kon schelden waar het vandaan kwam. Maakt dat mij slecht?

Doen alsof leed niet bestaat, onzin! Maar om 24/7 met het leed van anderen bezig te zijn doet men niet, dat kan ik je nu al vertellen. Wil je iedereen daarvoor straffen? Kijk naar de positieve dingen: Er zijn organisaties die zich dag en nacht inzetten voor dit soort dingen. Als je wat wilt doen, ga niet treuren want daar schiet niemand wat mee op maar steun hen.

Ja, het is goed om erbij stil te staan dat de meeste mensen in Nederland het absurd goed hebben, maar je kan er niet om blijven sippen zoals ik al eerder zei. Mocht je écht wat willen doen, steun organisaties, organiseer sponsorlopen, weet ik het en propageer Anti Broodfok [jij kan als geen ander mensen daarmee overtuigen en geloof me: Ik ben er heel anders tegen aan gaan kijken].

Mensen zijn crue, daar zit waarheid in Claudia, maar heel veel mensen doen het onbewust. Denk je dat iedereen erbij stilstaat dat er misschien wel een arm kind zijn bloed, zweet en tranen in het T-shirt heeft gestopt die voor een euro wordt gekocht?

Hoe bedoel je dat mijn leven meer waard is? Dat is absoluut niet zo! Ik denk dat het merendeel het weg stopt omdat het ver weg is, wij hebben het goed hier en vergeten soms wel eens hoe dat in arme landen gaat.

Precies, en vandaar deze tekst (:
Ik wil gewoon dat iedereen zich ervan bewust wordt wat voor een verhaal er achter alles zit. Ik doe alles wat ik kan om bewust te leven, maar ik merk dat vrijwel niemand dat doet. Ik ben geen vegetariër, waarom? Omdat Soja verbouwd wordt op grond van gekapt tropisch regenwoud. Hierdoor sterven er veel wilde dieren. Ik ga een vrij dier niet zijn leven afpakken. Dan pak ik liever een dier dat geboren is om dood te gaan: een dier wat nooit vrijheid heeft gekend. Het beste is natuurlijk gewoon dat je je eigen vee houdt, en dat je daar van leeft. Maar niemand in deze maatschappij heeft daar de middelen toe.

Ik straf mijn dieren niet, ik schreeuw niet tegen mijn dieren. Elk levend wezen moet je respecteren. Ik loop een rondje van 10 minuten buiten, en ik kom 2 mensen met een een hond met een prikband om tegen, ik kom zeker 4 mensen tegen met een hond met een slipketting/wurgketting tegen, en slechts enkelen met een halsband. Wat gebruik ik? Ik gebruik een tuigje. Waarom? Omdat een halsband slecht is voor de nekwervels van de hond. Ik pak al helemaal geen slipketting of een prikband, omdat ik tegen straffen ben. Iedereen die zich ook maar éven informeert over deze dingen komt erachter dat slipkettingen en prikbanden schadelijk zijn.

Neem zelf initiatief. Bij alles wat ik koop of doe, daar zoek ik het fijne van uit. Wat kan ik het beste pakken? Als iedereen dat eens zou doen, zou een hoop leed van deze aardbol verdwijnen. En juist het feit dat ik een van de weinige ben die dit doet geeft precies de reden van mijn tekstje aan.

4Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 4:01

Nar

Nar
Moderator

Ik straf mijn dieren niet, ik schreeuw niet tegen mijn dieren. Elk levend wezen moet je respecteren.

Straffen is disrespectvol? Nou ja, dat is een andere discussie. Schreeuwen tegen dieren is negen van de tien keer frustratie van mensen die het niet kunnen onderdrukken. Negen van de tien keer is dat niet disrespectvol bedoeld. Maar volgens mij hebben we deze discussie al een keer gevoerd. Razz

Maar ik ga mee in "elk levend wezen moet je respecteren". [Hoewel, respect voor iemand hebben is heel wat anders dan iemand normaal behandelen. Dat is een wereld van verschil.]

Over die honden: Een wurgketting? Zo heb ik het eerlijk gezegd nog nooit tegenaan gekeken. Prikkettingen, bij mijn weten is dat een signaal dat mensen hun hond niet op kunnen voeden waardoor het dier opstandig wordt. Maar daar ga ik verder geen uitspraken over doen omdat ik niet weet hoe dat werkt.

Neem zelf initiatief. Bij alles wat ik koop of doe, daar zoek ik het fijne van uit. Wat kan ik het beste pakken? Als iedereen dat eens zou doen, zou een hoop leed van deze aardbol verdwijnen.

Mijn moeder is een fanatieke internetshopper. Marktplaats is nog net niet haar startpagina. Maak mij niet wijs dat wij niet bewust bezig zijn. Negen van de tien kasten hier zijn tweedehands. [Hmm, dat is wat overdreven, maar veel in ieder geval.] Ik fiets meestal naar school en dat is al meer dan sommige anderen kunnen zeggen. Misschien zou ik inderdaad iets vaker gewoon een boek kunnen pakken in plaats van mijn laptop om zo het milieu meer te sparen.

En juist het feit dat ik een van de weinige ben die dit doet geeft precies de reden van mijn tekstje aan.

Nou nou, denk alsjeblieft niet zo overdramatisch Claudia, want volgens mij weet je dondersgoed dat dát absoluut niet waar is.

5Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 4:09

Rain

Rain
Administrator

Nar schreef:
Ik straf mijn dieren niet, ik schreeuw niet tegen mijn dieren. Elk levend wezen moet je respecteren.

Straffen is disrespectvol? Nou ja, dat is een andere discussie. Schreeuwen tegen dieren is negen van de tien keer frustratie van mensen die het niet kunnen onderdrukken. Negen van de tien keer is dat niet disrespectvol bedoeld. Maar volgens mij hebben we deze discussie al een keer gevoerd. Razz

Maar ik ga mee in "elk levend wezen moet je respecteren". [Hoewel, respect voor iemand hebben is heel wat anders dan iemand normaal behandelen. Dat is een wereld van verschil.]

Over die honden: Een wurgketting? Zo heb ik het eerlijk gezegd nog nooit tegenaan gekeken. Prikkettingen, bij mijn weten is dat een signaal dat mensen hun hond niet op kunnen voeden waardoor het dier opstandig wordt. Maar daar ga ik verder geen uitspraken over doen omdat ik niet weet hoe dat werkt.

Neem zelf initiatief. Bij alles wat ik koop of doe, daar zoek ik het fijne van uit. Wat kan ik het beste pakken? Als iedereen dat eens zou doen, zou een hoop leed van deze aardbol verdwijnen.

Mijn moeder is een fanatieke internetshopper. Marktplaats is nog net niet haar startpagina. Maak mij niet wijs dat wij niet bewust bezig zijn. Negen van de tien kasten hier zijn tweedehands. [Hmm, dat is wat overdreven, maar veel in ieder geval.] Ik fiets meestal naar school en dat is al meer dan sommige anderen kunnen zeggen. Misschien zou ik inderdaad iets vaker gewoon een boek kunnen pakken in plaats van mijn laptop om zo het milieu meer te sparen.

En juist het feit dat ik een van de weinige ben die dit doet geeft precies de reden van mijn tekstje aan.

Nou nou, denk alsjeblieft niet zo overdramatisch Claudia, want volgens mij weet je dondersgoed dat dát absoluut niet waar is.

Helaas is het niet overdramatisch, maar goed...
Dat jij bewust leeft(Wat alleen maar goed is) betekend niet dat mijn stelling waardeloos is. Alleen al op DH zijn er 2 mensen met een broodfokhondje thuis gekomen. Het gaat niet om honden en broodfok zelf, maar het principe. 10 seconden Googlen... Het geld niet alleen voor broodfok, maar voor bijna alles. Mensen zijn heel slecht in verantwoordelijk zijn. Kijk eens bewust om je heen. Alleen de mensen in de 1ste wereldlanden hebben het zo goed. Kom eens een keertje in het asiel werken. Kom eens een keertje mee naar Afrika. Ik doe niet overdramatisch, de wereld is dramatisch.

6Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 4:16

Vanilla

Vanilla
VIP

Met dat laatste ga ik zeker met Nar mee, enorm veel scholen organiseren dingen zoals sponsorlopen, solidairiteitsmarkten, inzamelacties.
Alles wat bij ons op school niet van de gevonden voorwerpen wordt gehaald, gaat naar mensen die er iets mee kunnen, we houden elk jaar een fietstocht, voor een goed doel, ook een solidairiteitsmarkt is er bij mij op school elk jaar weer, en alles gaat naar een goed doel, ditvjaarchadden we iets van 1580 euro opgehald, iets rond dat bedrag. De leerlingen zetten zich er weliswaar voor in, er wordt zoveel gebakken, zelg gemaakt, en van de zolder gehaald om te verkopen op de solidairieteitsmarkt. Ook gaan heel veel van onze Godsdienst lessen naar onderwerpen zoals je hier opsomt. En we verkopen ook pennen, voor de damiaanactie.
Heel veel scholen doen naar mijn weten zulke dingen. En dus denken okk des te meer kinderen erbij na.

En ja, de wereld is ook dramatisch, maar er wordt nu ook al bij nagedacht, mensen gaan erbij stilstaan.

http://rebirthcity.forumotion.com/

7Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 4:20

Rain

Rain
Administrator

Vanilla schreef:Met dat laatste ga ik zeker met Nar mee, enorm veel scholen organiseren dingen zoals sponsorlopen, solidairiteitsmarkten, inzamelacties.
Alles wat bij ons op school niet van de gevonden voorwerpen wordt gehaald, gaat naar mensen die er iets mee kunnen, we houden elk jaar een fietstocht, voor een goed doel, ook een solidairiteitsmarkt is er bij mij op school elk jaar weer, en alles gaat naar een goed doel, ditvjaarchadden we iets van 1580 euro opgehald, iets rond dat bedrag. De leerlingen zetten zich er weliswaar voor in, er wordt zoveel gebakken, zelg gemaakt, en van de zolder gehaald om te verkopen op de solidairieteitsmarkt. Ook gaan heel veel van onze Godsdienst lessen naar onderwerpen zoals je hier opsomt. En we verkopen ook pennen, voor de damiaanactie.
Heel veel scholen doen naar mijn weten zulke dingen. En dus denken okk des te meer kinderen erbij na.

En ja, de wereld is ook dramatisch, maar er wordt nu ook al bij nagedacht, mensen gaan erbij stilstaan.

1600 euro is nog niet eens genoeg om het voor één persoon te dekken. Het zijn allemaal wel leuke gebaren, maar het helpt alleen als je het leed voorkomt. Dus van te voren nadenken wat je doet (:
Niet daarna de schade betalen.

8Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 4:23

Vanilla

Vanilla
VIP

Het geld gaat naar voedselpakketten, vooral vor armoede in het binnenland, aangezien mensen daar nog het minst bij na denken, terwijl ze het zo vaak zien.

Enorm veel is het niet, maar we hebben toch flink wat voedselpakketen kunnen betalen.

9Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 4:29

Nar

Nar
Moderator

1600 euro is nog niet eens genoeg om het voor één persoon te dekken. Het zijn allemaal wel leuke gebaren, maar het helpt alleen als je het leed voorkomt. Dus van te voren nadenken wat je doet (:
Niet daarna de schade betalen.

Nee, het is een begin. Wie het kleine niet eert, is het grote niet weard

Nadenken over wat je doet? Ik denk niet echt dat dát hier op zijn plek gekozen is. Kan niet helemaal plaatsen waarom, maar het klinkt me in deze context vreemd in de oren. Schade achteraf betalen. Ze herstellen in ieder geval de schade, dat is al meer dan sommige andere doen.

Come on Claudia, als je zo'n instelling blijft houden wordt het ook niet beter. Ja, er gebeuren enorm veel negatieve dingen, maar men probeert nu ook steeds meer het recht te zetten. Ja, het is nog lang niet genoeg, maar het is een begin.

Een goed begin is het halve werk

10Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 4:30

Nevaeh

Nevaeh

Rain schreef:

Helaas is het niet overdramatisch, maar goed...
Dat jij bewust leeft(Wat alleen maar goed is) betekend niet dat mijn stelling waardeloos is. Alleen al op DH zijn er 2 mensen met een broodfokhondje thuis gekomen. Het gaat niet om honden en broodfok zelf, maar het principe. 10 seconden Googlen... Het geld niet alleen voor broodfok, maar voor bijna alles. Mensen zijn heel slecht in verantwoordelijk zijn. Kijk eens bewust om je heen. Alleen de mensen in de 1ste wereldlanden hebben het zo goed. Kom eens een keertje in het asiel werken. Kom eens een keertje mee naar Afrika. Ik doe niet overdramatisch, de wereld is dramatisch.

Wat is er mis met een asiel?

11Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss do 15 dec - 8:22

Amiya

Amiya
Administrator

Dus ik ben niet de enige die er zo over denkt. Wouw.

Just like you said: Ignorance is bliss. clown
Als de mens een sterker schuldgevoel zou kennen zou de beschaving heel anders uitgepakt hebben. Maar dat is het niet en zal het ook niet worden. Ik heb geen vertrouwen meer in het feit dat de mensheid gered kan worden, hoe -inderdaad- dramatisch dat ook klinkt. :')
We hebben de wereld verpest en nu opeens moet het opgelost worden door (meeste)organisaties die de schijn wekken iets te doen?

Geloof jij erin dat de wereld een betere plek zal worden wanneer al deze organisaties meer geld en macht zouden krijgen?

---
Wij straffen onze hond trouwens wél, net als ík ooit gestraft werd toen ik klein was als ik een snoepje te veel mee pikte. Dat heet in prachtige cursieve letters: opvoeding.

12Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 6:15

Rain

Rain
Administrator

@Neveah, helemaal niks! Ik werk zelf in het asiel (:
Maar ik doelde op de trieste verhalen die je daar tegen komt.

Ik zal je vertellen over Dex. Dex is een Zwarte Duits Herder reu, hij heeft trekjes die me enorm doen denken aan mijn hond. Maar, zoals alle veedrijvers, zijn Duitse herders hele gevoelige honden. Dex is een hond, die kan binnen 2 seconden van 0 tot 100 gaan(qua overprikkeling). Hij heeft me meerdere keren gebeten, maar ik begrijp hem. Ik heb hem daar niet voor gestraft, het was immers niet zijn schuld. Je kan niet met hem rennen, je kan nog niet eens 'Goedzo!' tegen hem zeggen, dan is hij meteen overprikkeld en gaat hij bijten. Ik ken dit soort honden, ze zijn letterlijk overspannen. De zus van mijn hond heeft hetzelfde gehad, die kan vrijwel niks meer aan terwijl ze al jaren herplaatst is bij een van de geweldigste mensen die ik ken! Deze hond zal 'waardeloos' zijn voor de rest van zijn leven. Ik zou jullie zo graag eens een keer meenemen wandelen met hem, hij is speciaal. Zie hoe nerveus hij is. Zie hoe snel overprikkeld hij is. Zie hoe graag hij het goed wilt doen. Zie hoe hij in elkaar duikt als je hem naar je toe trekt met de lijn. Zie hoe deze hond totaal verpest is geworden, en zie hoe dat niet zijn schuld is. Deze hond is getekend voor zijn leven, hij is overduidelijk hard aangepakt geworden bij zijn vorige baasje. Weet je waarom hij in het asiel kwam? Er stond letterlijk 'Geen werkhond'. Ja, dat zal wel!? Misschien moet de hond wel gemotiveerd worden om te werken!? In plaats van steeds gecorrigeerd te worden met die slipketting(Al zijn haren rond zijn nek waren afgebroken, dat krijg je niet door een of twee keer te corrigeren)

Deze hond is een prachtig voorbeeld. Hoe een onschuldig dier zo verpest kan worden door een mens, en nu zit hij in het asiel. Wat heeft hij ooit fout gedaan? Niks. Wat heeft zijn 'baasje' fout gedaan? Alles.

Dieren vertonen natuurlijk gedrag. Dat wil zeggen: Actie=reactie. Een dier is een spiegel. Wat hij doet is een directe reflectie op jouw gedrag. Bijvoorbeeld in bovenstaand voorbeeld kan je het bijten wel straffen, maar schiet je daar iets mee op? De hond blijft nerveus, en moet dat kwijt. Je kan hem bijvoorbeeld ook leren om te ontspannen door met hem te speuren naar hondenkoekjes die je op de grond strooit. Dan stopt hij ook met bijten. Met straffen kan je alleen het probleemgedrag aanpakken, niet de onderliggende oorzaak. Met belonen kan je beide aanpakken.

Belonen werkt veel beter dan straffen, dat is al verscheidene malen bewezen geworden. Straffen is dus onnodig, en is slecht voor de vertrouwensband(Bij dieren!). Daarom zal ik nooit iemand straffen.

Nee, ik geloof niet dat er iets aan te doen valt. Al die uitgestorven dieren, die zullen nooit terugkomen. Al die bossen, dat duurt eeuwen voordat die weer aangegroeid zijn. Al die rivieren, dat duurt millennia voordat die weer schoon zijn. Al die vissen, dat duurt tientallen jaren voordat die weer in grote scholen voorkomen. Ik ben blij dat er organisaties en bedrijven zijn die inzien dat het anders kan en moet, maar íedereen moet het inzien. Íedereen moet actie ondernemen. Sommige schade is blijvend, het zal nooit meer worden zoals het was. Maar een groot deel kan met de tijd herstellen. Maar dan heb ik het over héél veel tijd.
Maar again, ik zie niet in waarom de mens opeens 360 graden zou veranderen? Wij verteren deze planeet veel te snel. Het klinkt cru, maar een grote natuurramp is nodig. Dat is de waarheid. Anders is deze planeet over een eeuw niet meer geschikt voor leven. Wij, de mens, parasiteren de aarde en haar bewoners.

Veel mensen vinden het onbegrijpelijk dat ik er zo bezig mee ben, dat ik er verdrietig van wordt. Maar wat is het dan? Maken de feiten iemand anders dan niet verdrietig? Ik vind het juist onbegrijpelijk als je níks eraan doet.

13Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 6:27

Roach

Roach

Heb je misschien een foto van Dex ? Hij lijkt me een prachtige herder.
en idd want als Turbo nu een man tegen komt en die is wat ouder dan heeft hij schrik , dus er moet iets gebeurd zijn .

14Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 6:39

Vanilla

Vanilla
VIP

Ik straf mijn hond ook, niet dat ik tegen hem ga schreeuwen, of hem een tik geef, ik heb hem nog nooit een tik gegeven of zo, maar als hij iets doet wat niet mag, dan merkt hij het wel, met spelen bijvoorbeeld. Ik heb soms mijn ochtendjas nog aan, mijn hond vind dat helemaal geweldig, omdat ie zo zacht is, en hij begint vanzelf met de ochtendjas te spelen, hij springt tegen mijn arm aan, loopt achter me aan, en wordt al heel snel enorm wild, als ik het corrigeer, dan merkt hij het gewoon niet. Piepen helpt dan soms zelfs niet, want als ik piep als hij me bijt, dan ziet hij dat het iets is wat hij niet wilt doen, dan stopt ie meteen, maar soms doet ie dat dus niet. Dan 'straf' ik hem ook. Niet door een kwartier aan een stuk te schreeuwen, maar door hem strenger te corrigeren, en hem dan compleet te negeren, dat, is een straf voor hem. Maar hij merkt dan wel dat als ik zeg dat het spelen klaar is, hij moet luisteren. Als hij spanning heeft, van een andere hond ofzo, en gewoon doen niet helpt, dan ga ik hem niet liggen sussen, vaak negeer ik het, maar als zoiets ook niet helpt, corrigeer ik het, zo weet hij dat spanning niet nodig is, en het niet goed is. Heeft dat ervoor gezorgd dat mijn hond een probleemhond is, dat hij bang voor me is, dat we hem verpest hebben. Nee, helemaal niet, ik geef je deels wel gelijk, ik beloon mijn hond ook zoveel mogelijk voor de dingen die hij goed doet, dat doe ik altijd als hij iets goeds doet. Maar soms 'straf ik hem ook. Bentley is een geweldige hond, hij ziet mij ook als een leider, iemand die weet wat er moet gebeuren, en hem richtlijnen aan geef, niet alleen bij mij, maar ook bij mijn ouders, broer en zus. En ik geef hem ook een veilig gevoel doordat ik laat zien wat mag en niet mag, en ik vind dat hier af en toe 'straffen' bij hoort.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb ook veel liever dat ik dieren niet hoef te straffen, heb ook een heel zachte hand met paardrijden, en het werkt ook zowat altijd hoor.

15Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 6:55

Amiya

Amiya
Administrator

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom de discussie 'hond straffen humaan?' en de discussie 'valt er wat aan de vernietiging van de aarde te doen?' -grofgezegd- bij elkaar in één topic zitten. :') Ik zie het verband niet.

En lieve Claudia. Ik denk er precies zo over. Ik snap niet hoe de mensheid zó arrogant, zo dóm kan zijn om zijn eigen wereld te vernietigen. Sukkools.

Ik denk dat jij het boek 'Kinderen van Moeder aarde' eens moet lezen. Dat gaat over een rijk in de toekomst wat opgebouwd was na een grote ramp, veroorzaakt door de mensen. Maar in plaats van de mannen zijn de vrouwen de baas en het dominante geslacht. en verder moet je maar even googlen als je geïnteresseerd bent. ofzo. :')

16Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 7:06

Rain

Rain
Administrator

Amiya schreef:Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom de discussie 'hond straffen humaan?' en de discussie 'valt er wat aan de vernietiging van de aarde te doen?' -grofgezegd- bij elkaar in één topic zitten. :') Ik zie het verband niet.

En lieve Claudia. Ik denk er precies zo over. Ik snap niet hoe de mensheid zó arrogant, zo dóm kan zijn om zijn eigen wereld te vernietigen. Sukkools.

Ik denk dat jij het boek 'Kinderen van Moeder aarde' eens moet lezen. Dat gaat over een rijk in de toekomst wat opgebouwd was na een grote ramp, veroorzaakt door de mensen. Maar in plaats van de mannen zijn de vrouwen de baas en het dominante geslacht. en verder moet je maar even googlen als je geïnteresseerd bent. ofzo. :')

Indeed, ik had er maar een zinnetje over gezet in een post en het is uitgelopen tot dit xD
Nja, maar je hebt gelijk, dus bij deze ga ik niet in op de hond-gerelateerde dingen xD

Precies, ik ben blij dat je ook zo denkt Very Happy
Bedankt voor de suggestie!

17Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 7:10

Roach

Roach

Heb je site van het asiel ? ;O

18Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 7:12

Rain

Rain
Administrator

Hij staat niet op de site van het asiel. Ik denk dat hij nog niet adopteerbaar is vanwege zijn gedrag.

19Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 7:15

Roach

Roach

Owh Ok :) Wil je eens een foto van hem maken ? :)

20Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 7:19

Rain

Rain
Administrator

Ja, tuurlijk (:

21Ignorance is bliss Empty Re: Ignorance is bliss vr 16 dec - 7:22

Roach

Roach

Duitse Herder <3 Razz

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: