"Kben vervolgd en ook verbannen weggestuurd door die despoot, maar ik heb heel snode plannen die leiden tot zijn dood. Want ik heb een droom zo prachtig waarin recht word rechtgezet, alleen ik ben oppermachtig ik sta boven elke wet. Mijn vijanden vergeven is iets wat ik moeilijk kan, als ik een eind maak aan hun leven heb ik daar geen last meer van. Ik voel alleen maar kille haat voor iemand die mij heeft mij geschaad. En ik wil dat nu echt geschied, das mijn duivelse lied." Een kille stem was te horen vanuit een jong veulen. Ze was jong, maar het kwam. Het gesprek van de witte merrie was tot haar doorgedrongen. Het lied van haar moeder drong door haar heen en ze kende elk woord. Ze zou het in haar gedachten houden. De jonge merrie drukte haar oren in haar nek en hief haar hoofd dominant de lucht in. Zij was de uitverkorene. Zij zou haar ouders opvolgen en de kudde leiden. De paarden uitroeien die hier niet zouden horen. Ze grijnsde licht bij de gedachte en zwiepte met haar staart heen en weer. Ze was er klaar voor. Haar hele leven zou ze trainen tot haar drie jaar. Dan zal het komen. Zij die de paarden laat bloeden en schreeuwen van pijn of angst. Dieren verjagen en als ze weigeren doden. Dat was het lot van de jonge merrie. Zo zou zijn zijn, maar nee. Zo was ze nu niet. Het zou de dag zijn als ze groter was.
Het veulen schudde haar hoofd. Haar donkere oogjes waren op de omgeving rondom haar gericht terwijl ze op de vulkaan stond. Haar oren stonden naar voren en ze zocht naar vele dingen. Ze was nu nog een soort neutraal paard. Als ze een jaar zou zijn of iets ouder kon ze echt beginnen met trainen. Ze wilde nu nog niet slecht zijn want ze begreep er toch niets van. Ze moest even geduld hebben voor ze haar droom kon gaan waarmaken. Geduld was belangrijk. Ze snoof zacht en zwiepte met haar staart terwijl ze strak naar voren staarde.
Het veulen schudde haar hoofd. Haar donkere oogjes waren op de omgeving rondom haar gericht terwijl ze op de vulkaan stond. Haar oren stonden naar voren en ze zocht naar vele dingen. Ze was nu nog een soort neutraal paard. Als ze een jaar zou zijn of iets ouder kon ze echt beginnen met trainen. Ze wilde nu nog niet slecht zijn want ze begreep er toch niets van. Ze moest even geduld hebben voor ze haar droom kon gaan waarmaken. Geduld was belangrijk. Ze snoof zacht en zwiepte met haar staart terwijl ze strak naar voren staarde.