Welk boek lees jij nu?(en van wie is het): Op het moment geen. Heb er niet altijd tijd voor en heb op het moment geen van de boeken die ik wil lezen.
Op welke bladzijde ben je nu?: N.v.t.
Welk boek wil je lezen?: Ik wil erg graag Spotgaai van Suzanne Collins lezen en het laatste deel van de serie 'De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel', maar dan moet die eerst uitkomen
Verder wil ik graag de rest van de serie Gone lezen, heb alleen boek 1. Daarnaast wil ik de Warrior Cat boeken ook graag eens in handen krijgen, helaas ben ik niet meer lid van de bibliotheek (het was niet meer gratis en maakte er geen gebruik meer van). Verder zou ik de Narnia serie graag willen lezen. Ow, en de Lord of the Rings boeken. Zoals je misschien al merkt, ik houd erg van fantasy.
Welke boeken heb je al gelezen?: Zoals veel mensen al opmerkten: eigenlijk teveel om op te noemen. Ik zal echt enkele hier neerzetten:
Harry Potter (alle 7 delen) - J.K. RowlingVond het echt een fantastische serie. Toen ik begon met lezen was ik een jaar of 11, ben er nog steeds helemaal aan verslingerd. Ik heb de meeste al zo vaak gelezen dat ik zo ongeveer wet wat in welk boek gezegd word.
De Erfgoed serie - Christopher PaoliniVooral het eerste boek is zeker een aanrader (mits je van draken houdt natuurlijk). Vanaf deel drie wordt het echter wat minder, hij begint dan langdradiger te worden. Er zijn vier boeken in totaal.
De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel (serie) - Michael ScottEen fantastische serie als je van mythen en legenden houd. Alles komt voorbij en alles is historisch correct. Soms is het wat verwarrend, omdat er erg veel karakters zijn, maar het is prettig geschreven.
De Twilight serie - Stephani MeyerMensen, jullie kunnen zeggen wat je wil, maar Meyer is een geweldige schrijfster. Ik viel voor de boeken, omdat ik mij heel erg in Bella herkende. Onopvallend, wat onhandig, onzeker. Het feit dat de jongens toch om haar vechten spreekt dus wel tot mijn fantasie. Ik vind het vierde deel dan ook verschrikkelijk, waar ze helemaal perfectos wordt. Bovendien is de 'ontknoping' en enorme anticlimax.
De Hongerspelen / Vlammen - Suzanne CollinsLeuke boeken, je raast er door heen. Toch mis ik iets in de boeken. Soms hebben noch haar karakters noch haar scène's de diepgang die ze zouden kunnen hebben. Toch bleef ik lezen en deed ik het boek met een ontevreden gevoel dicht; ik wilde meer!
Gone ; Verlaten - Michael GrantIk heb het boek gekocht, omdat ik heel erg benieuwd was hoe een groep kinderen een samenleving zou kunnen runnen. Ik was wel erg verbaasd toen de 'krachten' opeens aan bod kwamen, want daarvan stond niks vermeld op de achterkant van het boek. Het was dan ook heel anders dan ik had verwacht, maar niet onplezierig.
Haar naam was Sarah - Tatiana de RosnayPráchtig boek. Zeer goed opgebouwd, je blijft er maar in lezen. Bovendien speelt het zich op twee tijdstippen af; het nu en het verleden (de Tweede Wereldoorlog). Ik vond vooral dat laatste heel erg leuk en interessant, maar de delen wisselen zich steeds af. Resultaat: ik schoot er doorheen.
Misha - Misha GlennyZeer bijzonder boek over de waar gebeurde (!) reis van een zesjarig meisje (de schrijfster zelf!) die duizenden kilometers loopt om haar ouders te vinden en word geadopteerd door een wolvenroedel. Zeer, zeer bijzonder en een echte aanrader!!
Vroeger las ik enorm veel paardenboeken. Heb erg veel gelezen van Heartland en heb de complete Romana en Ragebol collectie ook nog wel ergens liggen. Trixie, De zwarte hoeve, de paardenfluisteraar (zeker een aanrader! Niet echt een kinderboek), noem maar op. Verder heb ik al die boeken van Carrie Slee gelezen, zoals Radeloos etc.
Verder natuurlijk dingen gelezen voor mijn literatuurlijst. De vos Reinaerde, Tristan en Isolde, de reis van de lege flessen. Niet echt noemenswaardig.
Als ik me nog meer bedenk zet ik het erbij.
Welke boeken wil je dat andere mensen gaan lezen?: Misha! Echt, doe het! De Paardenfluisteraar is ook een mooie. Verder.. Naja, de HP serie natuurlijk (werkelijk, beter dan de films!) en Eragon is ook een leuk boek. Verder is de Flamel serie dus aan te raden voor liefhebbers van historische en mythologische verhalen.