~ if we could only turn back time ~
‘Ik vertel dit verhaal over mijn zoon. Hij is het antwoord op al mijn vragen en twijfels geweest. Ik was zo gelukkig toen het goudkleurige haflinger hengstje naast mij lag. Daarom heb ik hem Google genoemd, hij was mijn antwoord op dat moment. En Google weet al je antwoorden op je vragen. Echter groeide de hengst op.. niet zoals ik verwacht had. Ja, hij was immers de zoon van de leider, en ik was op leeftijd. Nooit had ik een veulen kunnen krijgen, en wij - daarmee bedoel ik mezelf, en mijn partner - waren bang dat we geen opvolger hadden. Maar deze hengst had alle eigenschappen die een leider niet kon bezitten. Hij was bang, iel, ronduit dom en gemakkelijk te manipuleren. Google wist nooit een antwoord op onze vragen. Mijn partner deed zo zijn best om er wat van te maken. Het lukte gewoon niet. Ik heb er nooit over nagedacht wat mijn zoon zou hebben gevoeld, daar hem ik achteraf veel spijt van. We hebben hem gewoon.. we hebben hem mishandeld, en dat als leiderkoppel. Altijd moest hij dingen doen, waarvan we wisten dat hij ze niet kon volbrengen, en dan nog straften we hem. Altijd was hij de zwakste geweest van alle veulens dat jaar. Ik schaamde me kapot voor mijn zoon, en mijn partner voelde zich werkelijk machteloos als het over onze zoon ging. Hij zag geen opties meer. Toen is hij in het geheim verbannen, hij was slechts een jaarling! Het spijt me zo, zo verschrikkelijk veel. Het doet pijn in het diepste van mijn hart. Door merg en been. En elke traan die ik 's nachts in stilte onder de sterrenhemel laat vallen, is omdat ik hem mis, en het hem probeer te zeggen dat ik hem terug wil, al weet ik dat hij me nooit meer zal horen. Nooit zal hij me stem meer willen horen. Het doet me zo veel pijn. Zo'n pijn heb ik nog nooit in mijn leven meegemaakt. Al ben ik bang dat hij me nooit, en ook werkelijk nooit meer zal vergeven. Ik ben mijn veulen verloren, terwijl hij er nog is. En ik weet dat ik hem nooit meer zal zien.’
~ G O O G L E ~
Geslacht: Hengst
Ras: Haflinger
Leeftijd: 2 jaar
Ouders: Rico & Sheba
Broers/zussen: Geen
Herkomst: De Hákon Kudde
Google is niet bepaald slim. Hij heeft erg weinig levenservaring. Daarbij heeft hij een sterke vorm van bindingsangst, omdat hij bang is iemand teleur te stellen of zich aan iemand te hechten als hij weet dat hij vroeg of laat weg kan gaan. Maar als hij eenmaal van iemand houd, heeft hij een sterkte vorm van verlatingsangst. Dan beschermt hij diegene heel erg. Daarbij is hij niet zo slim, hij is erg gemakkelijk te manipuleren. Hij is een iele haflingerhengst, met appeltjes op zijn goudbruine vacht. Hij heeft niet zulke lange, blonde manen. Hij is voor een haflinger erg klein en smal. Hij heeft twee amber kleurige ogen. Hij heeft ook nog eens vier witte sokken met een beetje behang. En hij heeft een kleine druipkol op zijn voorhoofd. Het jaar buiten Dreamhorses en tussen de Hákon Kudde is een groot mysterie.
~ hell is empty and all the devils are here ~
‘Duivels, demonen zijn het, daar in het vergeten land. Oh mijn zoon, geloof niet in hun praatjes. Als ik je gedachten zou kunnen bereiken, blijf weg van daar. Het klinkt aanlokkelijk, Dream horses, maar blijf weg van dat land. Je denkt aan de vriendelijke paarden die je opvangen met een warm onthaal. De bloemen en eeuwig zonlicht. Maar het is alles behalve dat. Negeer de mooie verhalen, luister naar de slechte. Het is daar hel. Achter elke boom, achter elke rots, dat ene vriendelijk uitziende paard dat zijn dorst staat te lessen bij een beekje. Het zou jouw volgende moordenaar kunnen zijn. Je bent zwak mijn zoon, en dat weten ze. De hell is leeg, want al de duivels keren naar dat land. Als je daar heen gaat mijn zoon, wandel je je eigen graf in.’