Sunset leek haar excuses te aanvaarden, want ze glimlachte. Daarna drukte de bonte IJslander haar kleine neus tegen Magnifico's schouder. Toch was Magnifico nog behoorlijk van streek, en stelde het haar niet helemaal tot rust. Hoe durfde ze tegen Sunset aan te vliegen. Als ze haar woede kwijt moest had ze beter tegen een boom kunnen schoppen ofzo, om hard te gaan rennen. Maar die arme Sunset had ze nou net getroffen. Ze was nu ook boos op zichzelf, hoe kon ze nou zo woest zijn geweest? Ze was zichzelf niet geweest, hopelijk had Sunset dat door. Alleen Sultan en Pearl verdienden de razernij die ze voor hen voelde. Zij hadden het verdiend, en ze zou ook nooit of te nimmer haar excuses aan hen bieden. Ze zou het overwegen als zij twee eens sorry zouden gaan zeggen, maar dat zou waarschijnlijk niet genoeg zijn.
"Het maakt niet uit, ik zou ook woedend zijn als ik een kudde had en dat als ik drachtig was iemand me dan aanviel en de kudde af zou pakken." Ze keek Sunset aan. Meende ze dat? Ergens begon een vuurtje weer aan te wakkeren. Een glimlach sierde haar gezicht. Há Sultan, in your face! Ze was blij dat ze niet de enige was die er zo over dacht. Zelfs Sunset was het met haar eens! Dat gaf haar wel weer een kik.
Sunset liep weer naar achteren, en zei dat ze haar vergaf. Ze glimlachte opgelucht. Fijn. Maar direct daarna stelde ze haar een vraag. Waarom mocht ze Pearl ook alweer niet? Uhm.
‘Nou, dat is een vreemd verhaal..’ zei ze toen nadenkend. Ze keek Sunset aan. ‘Het begon dat Sultan was 'gevlucht' uit de kudde, Eternal Guardians, en Remember kreeg van hem de leiding, ik was dus daarna natuurlijk leidster. Maar, Sultan kwam na een maand alweer vrolijk aangehuppeld en stal de kudde weer van zijn broer - echt laag trouwens, waarom zou je direct weer terugkomen na een maand, om lekker weer de kudde terug te eisen, maar ja, je kent dat verhaal. Dus, het kwam erop neer dat Pearl leidster werd, en ja. Dat zag ik niet zitten, want van hoogste rang ging ik naar laagste. Sultan en Pearl waren de boosdoeners, al was ik steeds boos op Pearl geweest, terwijl Sultan dat ook verdiende. Zeker wat hij Remember had aangedaan realiseer ik me nu.’ Ze keek eens rond. Ja, waarom was ze niet boos geweest op Sultan? Achteraf was het wel raar, maar haar woede zou niet voor Pearl stoppen, helemaal niet wat ze haar nu weer geflikt had. ‘Maar ach, telkens als ik Pearl zag, groeide die haar. Want ze is zo perfect, en zo urrgh, ze is gewoon niet om aán te zien snap je. Ik ben een keer laaiend op haar geworden, en toen hadden we ruzie. En al helemaal wat dat stel me nu weer geflikt heeft. Pearl heeft ruzie met mij gezocht, en ja. We kunnen gewoon nu helemaal niet meer met elkaar opschieten.’ Daar kwam het op neer. Zij had al die tijd Pearl gehaat, Pearl haar zozeer niet. Maar nu waren ze echt vijanden met elkaar. Sunset zou wel denken van: Juist. Het was ook gewoon een raar verhaal, ze wist ook niet meer precies waarom ze die merrie haatte. Maar ach, het zij zo.