Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Hoogbegaafd ding, kom je ook sneeuwhuppelen?

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Pearl

Pearl
Moderator

Hèhè, eindelijke en beetje koelte. De laatste paar dagen, nee wéken had ze alleen maar hitte op haar vacht voelen schijnen en was koelte er niet bij geweest. Het was dus lekker even in een sneeuwgebied rond te huppelen en ook even van het wat koudere weer te genieten. Ze was gék op de zomer, dat was het niet. Maar gewoon af en toe was het voor zonliefhebbers ook te warm en was het lekker gewoon even een verkoelend plekje te zoeken. En daar was de sneeuwvlakte dé ultieme plek voor. Én er waren ook minder paarden dan in de andere, wat drukkere, gebieden. Niet dat ze niet van gezelschap hield, daar hield ze juist van, maar gewoon niet last van al die zogenaamd slechte paarden die je humeur alleen maar verpestten. Een koud windje gierde door haar manen en staart maar zonder er rillingen van te krijgen stapte ze verder. Galop deed ze niet aan hier, want dat werd weer té koud. Er stond een zacht briezend windje maar door de koude sneeuw was deze wind veel kouder dan een windje bijvoorbeeld in het bos. Kort brieste ze waarbij door het warmteverschil kleine rookwolkjes de lucht in zweefden en later in het niets verdwenen. Het was een lekker dagje, en daar zou ze zeker gebruik van maken.

[Samen met Breezer ananas~]

http://www.dreamhorses.biz

Breezer

Breezer

Een briesje was hoorbaar terwijl hij met zijn neutrale blik
achter zich keek. Hoefafdrukken waren duidelijk te zien, niet dat het wat
uitmaakte, het maakte nooit iets uit. Want als je ging piekeren dan
overspoelden slechte dingen je, en dat wou je toch niet? Nee, goedzo dat wou je
niet. Breezer had zijn oren ontspannen een beetje naar de zijkanten handen en
zijn neutrale blik gaf hem een duffe uitstraling. Maar een saai, duf, gebroken
paardje was hij niet. Integendeel, hij vond zichzelf best cool, hoe hij de
dingen van zijn kant zag en nooit piekerde. Hij keek even vrolijk voor zich uit
en spitste zijn oren toen hij iets hoorde, een geur dreef zijn neus binnen en
hij wist het meteen. Een paard, merrie, goed. Neutrale paarden was hij nog
nooit tegengekomen, hoewel, als die ene merrie neutraal was, dan wel. Maarja,
daarvan wist ‘ie het niet goed, e dat was raar geweest heel raar. Hij wist
veel, heel veel, en dan opeens, toef, ik weet het niet. Echt niks voor hem, maarja,
niks aan te doen, en piekeren zou hij niet gaan doen, nee, dat nooit. Vrolijk
liep hij op het paard af, maar nog wel met een neutrale blik op zijn ogen. En
ja hoor, hij had alweer gelijk. Zijn pas versnelde naar een leuk drafje en zijn
spieren waren duidelijk zichtbaar. Gelukkig het enigste litteken dat hij had
niet. Daar was hij helemaal niet trots op, en nu was het gelukkig ook niet
zichtbaar. Hij draafde op de merrie af en kwam voor haar tot stilstand. ‘Goedendag
soortgenoot van het andere geslacht.’
Zei hij waarna hij even respectvol
knikte. Respect dat kon hij er altijd wel vanaf brengen, dat was nooit een
probleem. En voor paarden had hij graag respect. ‘en wat brengt deze merrie hier terwijl het in andere gebieden 29.5 graden celcius is?’ vroeg hij, ja, het was daar precies zo warm, dat wist hij gewoon. Vragend keek hij naar de merrie.

-Jij hebt zo'n hot postsheet ding, die van mij moet nog gemaakt worden Hoogbegaafd ding, kom je ook sneeuwhuppelen? 116107 -

Pearl

Pearl
Moderator

Haar hoeven maakten geen geluid in de sneeuw, aangezien de bodem was voorzien van een laag witte, dikke sneeuw die geen geluid veroorzaakten evenals een stenen grond. Door het opspetteren van sommige witte sneeuwdruppeltjes zaten haar onderbenen nu onder witgekleurde spatjes die nu en dan smeltend langs haar benen naar beneden drupten. Een nieuw paard die er tot haar verbazing was vormde zich bij haar 'eenzame club' en ze stopte omdat het nogal ongepast was keihard door te razen. Néé, zo was zij niet. "Hallo!" zei ze vriendelijk en knikte terug, op een respecterend toontje net als ze bij hem opgemerkt had. Dan wist hij in elk geval dat ze niet zo'n vaag slecht geval was, en ook gewoon respect voor hem had. "Tsja.. Ik ben gek op de zon maar na die paar weken in dat brandende ding had ik wel eens zin om wat af te koelen. En hier is het één al voorzien van sneeuw, vandaar dus dat ik hier ben." zei ze met een grijns terwijl ze even door haar neusgaten blies waarbij haar irriterende voorpluk de lucht ingeblazen werd en op een beter plekje kwam te liggen. "En wat brengt deze hengst hier?" vroeg ze hem terug terwijl haar warme ogen de leeftijd van de hengst al snel konden schatten. Namelijk rond de vijf à zes jaar, als ze het goed had. Een klein, guur windje streek even voorbij waardoor haar manen even de lucht in zweefden maar alsnel weer op de goede plaats terug kwamen te liggen. Aan het begin was het hier zelfs koud geweest. Maar dat was gewoon iets waar je aan moest wennen. Ze had een tijd lang alleen maar in de zon rondgehangen, dan leek het hier net als een levensgrote koelkast. Toch, zo nu en dan wat afkoeling was niet verkeerd. En als je eenmaal gewend was aan de eindeloze, en wat koud aangelegde sneeuwplek was het hier goed te doen.

[Dankje! Ben benieuwd, ik lieft postsheets altijd C:]

http://www.dreamhorses.biz

Breezer

Breezer

Zijn staart zwiepte zachtjes tegen zijn flank en aandachtig luisterde hij naar het antwoord van de merrie en wat die nog vroeg. ‘Wat mij hier brengt merrie, is eigenlijk niet zo speciaal. Ik wandelde eens wat rond, en poef, ik kwam hier terecht.’ Zei hij waarna hij even een korte pauze inlaste. ‘En ik heb het geluk gehad een aardige en mooie merrie tegen te komen.’ Vervolgde hij toen. Met nog steeds dezelfde kalme, rustige en neutrale stem. Zijn ogen bleven neutraal naar de merrie toe gericht en ook zijn houding was zo, alles aan hem was zo. Van binnen, van buiten, van boven, van onder, van recht en van links, alles was compleet neutraal. Hij keek even naar de merrie en begon toen weer te spreken, ‘Ik vind het wel zo beleefd om u mijn naam te zeggen, ik heet Breezer.’ Zei hij. Zijn ogen hadden een schittering erin die er altijd was, maar toch stonden ze zo neutraal als wat. Ja, hij wist ook niet hoe het kwam. ‘En wat zal de naam zijn van deze merrie voor mij, zo mooi als een Parel.’ Zei hij. Een player type was hij totaal niet, maar complimenten, die gaf hij nooit genoeg vond hij, die kon je nooit genoeg geven. Een tevreden uitstraling was bij hem te vinden, omdat hij gezelschap had, en omdat de kou nog te verdragen was. Een koud briesje streek langs zijn vacht, gelukkig voelde hij er niks van, want zijn wintervacht was nog niet verdwenen. Hij zette een stapje dichterbij, niet bedreigend, gewoon heel rustig en kalm. Zoals hij altijd was. Hij draaide zijn hoofd een tikkeltje schuin en met zijn dufachtige neutrale blik keek hij de merrie aan. Terwijl er wel een glimlachje op zijn gezicht te zien was.

Pearl

Pearl
Moderator

‘Wat mij hier brengt merrie, is eigenlijk niet zo speciaal. Ik wandelde eens wat rond, en poef, ik kwam hier terecht.’ Ze knikte even terwijl er een grijnsje rond haar lippen zich hervormde. Zij had dat ook altijd.. Lummelde ze wat rond, dan kwam ze ergens terecht en bleef daar vervolgens een tijdje om weer naar een volgend komend gebied te gaan. Eigenlijk kwam dat haar best vaak voor, maar dat kwam voor haar handig uit aangezien ze veel gebieden uit haar duimpje moest kennen voor haar leidsterrang. Niet dat ze nou alles defenitief moest weten, maar het was zeker handig over elk gebied de basisdingetjes af te weten om je kuddeleden ervoor te waarschuwen of gewoon duidelijk te maken zodat hun ook over die kennis zouden beschikken. ‘En ik heb het geluk gehad een aardige en mooie merrie tegen te komen.’ Ze keek hem even met een gevleid glimlachje aan. "Dankjewel voor het compliment! De laatste tijd lopen er hier zoveel van die wannabe's rond die je maar wat afsnauwen om zo te denken dat ze heel wat zijn. Dus wat dat betreft heb ik ook geluk dat ik hier recht tegen over een aardige en mooie hengst sta, in plaats van iemand die me humeur verpest." zei ze met een grijnsje die haar mondhoeken wat omhoog trok. Pearl besloot haar staart heen en weer te zwiepen, want door dat doodstil staan leek het wel kouder. Zo was ze wat in beweging en voelde ze zich alsnel wat warmer worden. "Aangenaam Breezer." zei ze waarna ze even beleefd en vriendelijk knikte. "Nou, dan moet ik je tevreden stellen, want mijn naam betekend namelijk Parel, Pearl dus." zei ze vrolijk en zag hoe hij een stap dichterbij zette. Het voelde niet als een bedreiging en ze wist dat hij het alleen deed om gewoon wat dichterbij te komen. Het was best wel gezellig hier, tot haar verbazing, met gezelschap. Alleen was wel even lekker, maar ze wist dat ze niet op neutraal gezelschap had gerekend omdat hier vaak badasses rondhingen. Nou, mooi, het was altijd leuk om een gezellig praatje te maken.

http://www.dreamhorses.biz

Breezer

Breezer

Breezer schudde even met zijn hoofd en keek naar de merrie, die zich even later ook voorstelde als Pearl. ‘Complimenten geven is een kleinigheidje, waarmee je andere paarden hun geluk naar boven kan brengen.’ Zei hij vrolijk. Hij wist niet waarom, maar hij was toch zo vrolijk vandaag, hoewel hij achter een paar niet zo vrolijke dingen was gekomen, maar ja, veel maakte dat niet uit. Hij keek even rond en hoorde toen wat gedonder van boven komen. ‘Hoor je dat? Dat was er de laatste tijd veel hé.’ Sprak hij waarna hij even stopte. ‘Naar mijn berekeningen die ik de afgelopen dagen heb gemaakt, steeds weer opnieuw, kwam ik steeds weer bij hetzelfde antwoord uit.’ Vervolgde hij. Wat er zou gaan gebeuren zei hij maar niet, het kon ook heel goed zijn dat het niet ging gebeuren, maar zijn berekeningen klopten bijna altijd, dus ergens had hij wel een gevoel dat die zeker waar konden zijn. Telkens had hij dezelfde berekening gemaakt. 80 tot de derde macht en dan dat maal het 3de priemgetal, dan delen door de hoogte van de zon… zo waren zijn berekeningen van de afgelopen dagen dus altijd geweest, en altijd was hij natuurlijk bij ongeveer hetzelfde uitgekomen, maar al die keren dat hij het opnieuw had berekend was het geweest om te checken. Toen Pearl iets zei over die wannabe’s die je maar wat zaten af te snauwen grinnikte hij even kort. ‘Inderdaad, ze verpesten je humeur gewoon helemaal, maar gelukkig ben ik ze nog niet zo vaak tegen gekomen.’ Zei hij en hij brieste eens. Weer hoorde je de donder rollen, hij bleef er kalmpjes bij staan. Wetend dat wat er zou gaan komen, nog eventjes zou duren, maar wel wetend wat er zou gaan komen. En weer begon hij met zijn berekeningen, deze keer andere, maar hij kwam toch bij hetzelfde uit. In gedachten verzonken zat hij wat te brabbelend ‘En dan 15 tot de 12de macht maal de windsterkte…’ het was niet goed verstaanbaar, en hij merkte al even niet meer dat hij helemaal niet oplette.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum