Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Hello Dygur

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Hello Dygur Empty Hello Dygur wo 22 jun - 7:39

Glow

Glow

Telgang, Tölt, zo maar door. Afwisselend. Het hield haar bezig. Bezig in deze koude wereld. Snel zette ze haar passen. Uiteindelijk alleen in de telgang. Dit was een gang. Waarbij de benen aan de ene kant tegelijk omhoog gingen en neerkwamen en de benen aan de andere kant. Koud was het hier zelfs voor de ijslander was het hier verschrikkelijk koud! Glow brieste. Ze knikte naar Úni. In de verte zag ze een hengst staan. Glow keek naar Úni zou ze haar mee nemen? Nee, Glow vertrouwde hengsten niet echt. Een trauma van Vroeger. Ze knikte naar Úni en zei: ’’Ga maar. Naar de ijsgrotten toe. Overnacht daar. Blijf in die grot. Ga echt niet weg. Vertrek ook niet de grot verder in. Als je verdwaald ben je nog niet lang jarig. En dat komt niet door mij.’’ Zei Glow. Daarna vertrok Úni. Glow ging in een telgang naar de hengst. Ze knikte en zei: ’’Dygur. Voor jou had ik Úni niet weg hoeven sturen. Nou ja.’’

[Dygur.]

2Hello Dygur Empty Re: Hello Dygur wo 22 jun - 17:03

Dygur

Dygur

Dygur greens, hier op de sneeuwvlakte was het fijn voor echte IJslanders. Weer grinnikte hij. Jeesz hij was nu echt zo damn vrolijk wist je dat. Ja, je had zo momenten dat je gewoon iemand persoonlijk wou killen, zo chaggie was je dan. Maar dan kon je ook zo vrolijk zijn hè? Ja vooral als je Dygur heette. Dygur schudde zijn hoofd en töltte verder. In de verte zag hij Glow en Úni staan. Glow had Dygur al opgemerkt en stuurde Úni weg. Daarna ging ze in Telgang naar Dygur. Hij lachte even bij haar woorden. "Wist je dat je voorspelbaar bent?" Grinnikte hij plagend. Ja hij was vrolijk en dat mocht ook wel vond hij. "Hoe gaat het met je Glow? En hoe gaat het met Úni? Nieuwtjes? Ik zit bij de kudde Eternal Guardians. Onder leiding van sullerd natuurlijk hè? Ken je hem?" Vroeg hij grijnzend. Hij was de kleinste van de groep en zag er volgens Tyra schattig uit. Het maakte hem niet echt uit of hij schattig was of niet. Maar genoeg daarover. "Je zou Úni weer kunnen halen hoor." Knipoogde hij met twee oogjes. Iedereen van de groep kende zijn knipoog. "Ik geloof dat Úni zometeen verdwaalt. Maar hoe gaat het nou?" Vroeg Dygur.

http://catsparadiso.actieforum.com

3Hello Dygur Empty Re: Hello Dygur do 23 jun - 2:45

Glow

Glow

’’Voorspelbaar? Waarom?’’ Vroeg ze hem plagend. ’’Met mij gaat het goed. Met Úni ook. Maar ze begint te groeien word ouder. Iets was ik echt niet aan kan staan. Tja. Moederske hé?’’ Zei ze met een grijns. Ze zuchtte en zei: ’’Niets nieuws. Álfur kan nog steeds niet tölten. Jij bent nog steeds de kleinste en schattigste van de groep. En ik nog steeds samen met samen met Kristall fokmerrie van de kudde.’’ Glow schudde haar zelf uit. Laste even een pauze in en vervolgde: ’’Sullerd ken ik niet. En ik ken ook geen paard die er op lijkt met de naam.’’ Glow zwiepte met haar staart en keek wat rond. Ze hinnikte bij het horen van zijn woorden. Maar geen antwoord. Glow knikte en zei: ’’Wacht even.’’ Daarna ging ze in een snelle telgang in draf naar de ijsgrotten. Gelukkig was Úni nog niet zo ver weg. ’’Kom. Het is Dygur maar.’’ Zei ze gerustellend. Úni volgde haar. Glow ging in een telgang naar Dygur terug. En Úni volgde haar ook in telgang. Glow vond die gang nou eenmaal fijner dan de tölt. Van Úni wist ze het niet zeker. Ze stopte grijnsend voor Dygur. Glow kwam tegen haar aanstaan. Glow wist dat ze paarden die ze niet goed kende nog al eng vond. ’’Zeg maar hallo. Hij bijt niet hoor.’’ Ze knipoogde naar Dygur en Úni. Glow keek afwachtend naar Úni. Die haar mond open trok en zei: ’’Hallo meneer. Ik ben Úni. En u bent Dygur.’’ Glow greens. Ze schudde haar hoofd en zei: ’’Zo oud is hij nou ook weer niet.’’ Ze knipoogde nogmaals naar Dygur. ’’Maahaam.’’ Hoorde ze uit de mond van Úni. Glow keek haar vragend aan en vroeg plagend: ’’Wat is er lief?’’ Úni zuchtte. ’’Nihikss..’’

4Hello Dygur Empty Re: Hello Dygur do 23 jun - 8:27

Dygur

Dygur

"Geen idee." Greens hij. "Whahhaaa Úni wordt gewoon volwassen." Gierde hij. Dygur luisterde naar de woorden van Glow en knikte. "Nee dat is inderdaad geen nieuws meer. Waar zit die jongen toch? Ik loop hem alsmaar mis weetje?" Greens hij. "Sullerd heet gewoon Sultan hoor." Grinnikte Dygur. Dygur knikte bij de woorden van haar en wachtte geduldig tot Úni kwam. Úni kwam er al aan in Telgang en Glow trouwens ook. Weer grinnikte hij. "Nou, ik zie wel dat je erg lekker bent." Plaagde hij. Bij de woorden van Úni keek hij stomverbaasd naar Glow. "Haha, ja ik ben Dygur. Zeg maar je hoor. Ken je me niet meer? Ik was bij je geboorte en heb nog vaak met je gespeeld." Greens hij rustig. Weer lachte hij. "Haha, ik ben even oud als je moeder hoor." Knipoogde hij met beide ogen. Hij zag dat Úni het niet echt begreep en lachte even naar haar. "Wacht maar, je leert het nog wel." Zei hij mysterieus. Rustig wachtte hij af.

http://catsparadiso.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Where are you all guys? [Dygur]
» Meet You [Dygur]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum