Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

"Ik RPG liever met een mooie naam dan met een minder mooie naam"

+11
Kyanos
Twilight
Fawn
Topaz
Faye
Pearl
Cobrazarao
Amiya
Celebrían
Lucardi
Rival
15 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Rival

Rival

Wat mij opvalt, als moderator, dat een paard met een mindermooie naam, een hele standaard naam of iets dergelijks, dat daar veel minder snel mee geRPG't wordt dan met een 'sjieke' minder voorkomende naam. Ik heb daar een paar theorieën over:

Een naam die je niet vaak tegenkomt wordt al snel gelinkt aan een goede RPG-er en een standaard naam aan een beginnende RPG-er.

Een mooie naam zit een leuker karakter achter en achter een simpele naam een eenvoudig karakter.

De naam is niet mooi genoeg voor je niveau?

Meer kan ik echt niet bedenken. Misschien heb ik een bord voor de kop en valt het niemand anders op, maar ik ben toch even nieuwsgierig hoe jullie erover denken.

Ik let er zelf niet echt heel erg veel op, maar dit is wat mij op viel.

Lucardi

Lucardi

Het is mijn eigenlijk niet echt opgevallen, maar nu je het zecht.. Volgensmij zit er wel wat van waarheid in. Met je eerste theorie ben ik het wel eens, de tweede weet ik niet echt, maar mensen die langer RPG'en verzinnen vaak wel (misschien als uitdaging) apartere karakters.

Ik let niet op de namen als ik met iemand ga RPG'en meer hoe iemand post en of diegene actief is, wat voor paard enz..

Celebrían

Celebrían
VIP

Hmm,
ja eigenlijk is dat wel hoe ik er ook een beetje tegenaan kijk.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik dan de gedachte heb dat diegene een goede fantasie heeft en dus een heel eind weg kan typen in een rpg'topic.
Of ja, ik denk dat dat bij mij de achterliggende gedachte is.

In feite vreemd en het slaat nergens op, maar zo is het wel, vrees ik. schijnnheilig

Al moet ik zeggen dat ik vaak wel even een of twee topics van iemand door lees voordat ik écht beoordeel of hij of zij een goede rpg'er is of niet.

Amiya

Amiya
Administrator

Dat heb ik nou totáááaal niet. :')

Cobrazarao

Cobrazarao
VIP

Namen AHUM dat is zo mijn zwakke punt Fufu

Pearl

Pearl
Moderator

Amiya schreef:Dat heb ik nou totáááaal niet. :')

The same here "Ik RPG liever met een mooie naam dan met een minder mooie naam" 11631

http://www.dreamhorses.biz

Rival

Rival

Pearl schreef:
Amiya schreef:Dat heb ik nou totáááaal niet. :')

The same here "Ik RPG liever met een mooie naam dan met een minder mooie naam" 11631
Ja heel fijn, maar wat bedoel je ermee? Bedoel je het sarcastisch? Zo ja, zie ik de lol er niet van?

Faye

Faye
VIP

Hmm. Ik heb hier eens over nagedacht. En volgensmij heb je wel een punt. Want als ik héél eerlijk ben, als ik een topic zie geschreven door éne Pietje (alhoewel, Pietje zou wel masterlijk zijn) en door een of andere persona met een hele excotische naam, zou ik denk ik voor het laatste kiezen. Omdat ik dan denk dat er over de naam is nagedacht en dat dat paard dus eerder een goed uitgewerkte achtergrond heeft. (Maarja, wie ben ik, ik zit bijna nooit meer in de RPG :'DD)
Maar. Hier moet wel iets bij. De naam moet niet té mooi worden om de, tsja, hoe zeg je dat, van 'kijk mij eens orgineel doen met deze superingewikkelde naam met rare accentjes' (En ja Tessa, dan telt jou Kale Brian ook mee, want, to be honest, dat vind ik geen mooie naam. Maarja. Doet verder niets af aan je karakter. :'))

Amiya

Amiya
Administrator

Rival schreef:
Pearl schreef:
Amiya schreef:Dat heb ik nou totáááaal niet. :')

The same here "Ik RPG liever met een mooie naam dan met een minder mooie naam" 11631
Ja heel fijn, maar wat bedoel je ermee? Bedoel je het sarcastisch? Zo ja, zie ik de lol er niet van?


Nópe, maar misschien was ik iets te snel met mijn eindconclusie; Persoonlijk gezien heb ik nooit echt werkelijk op een topic gereageérd, enkel op indringers en op dat punt heb ik niet naar de namen gekeken. Dus nee, ik let er niet op. Ik heb zelfs zélf neigingen makkelijke namen te kiezen. *wacht nog steeds op het moment dat "Moon" vrijkomt.*

Dit had ik trouwens net ook geschreven maar toen was het ineens 'poef' weg en had ik geen zin meer om het overnieuw te tiepen. :') Lazy me.

Pearl

Pearl
Moderator

Rival schreef:
Pearl schreef:
Amiya schreef:Dat heb ik nou totáááaal niet. :')

The same here "Ik RPG liever met een mooie naam dan met een minder mooie naam" 11631
Ja heel fijn, maar wat bedoel je ermee? Bedoel je het sarcastisch? Zo ja, zie ik de lol er niet van?

Ook door mij is dit allesbehalve sarcastisch bedoeld. Ik heb er persoonlijk geen last van. Ik hou zelf juist van korte en simpele namen, net zoals Amiya ook zegt. Maar dat is natuurlijk mijn mening, ik snap wel dat anderen er last van kunnen hebben ^^ Want het komt inderdaad wel voor. Wink

http://www.dreamhorses.biz

Topaz

Topaz

Ik bedenk gewoon namen (wat niet echt lukt) en de eerste de beste naam neem ik. Ik rpg gewoon met elke naam.... Wink

Fawn

Fawn

Áh, dat heb ik nou weer niet. :') Had ooit een account en kon maar niet in het karakter komen door de naam. Fufu

Twilight

avatar
VIP

Ik zie het ook wel hoor, maar dan ook met de avatars en onderschriften die degene heeft. Als iemand een heel mooi bewerkt plaatje heeft, dan is die gene echt meteen een ervaren rpg'er zegmaar. En als degene nou geen randje heeft en geen mooi plaatje dan zie je dat vaak als een beginner.

Celebrían

Celebrían
VIP

Twilight schreef:Ik zie het ook wel hoor, maar dan ook met de avatars en onderschriften die degene heeft. Als iemand een heel mooi bewerkt plaatje heeft, dan is die gene echt meteen een ervaren rpg'er zegmaar. En als degene nou geen randje heeft en geen mooi plaatje dan zie je dat vaak als een beginner.

Ja klopt.

Ik denk dat dit alles sowieso ook een beetje te maken heeft met de opvatting van mensen.
De macht van het uiterlijk, om het zo even te verwoorden.
Want ik bedoel maar;
In het gewone leven stap ik in feite liever af op iemand die er gewoon netjes en verzorgd uitziet, dan iemand met een échte zwerverlook en rare uitdrukking.
Enzo.

Of ja, ook een beetje de "status" van iemand, lijkt me.

Rival

Rival

Celebrían schreef:
Twilight schreef:Ik zie het ook wel hoor, maar dan ook met de avatars en onderschriften die degene heeft. Als iemand een heel mooi bewerkt plaatje heeft, dan is die gene echt meteen een ervaren rpg'er zegmaar. En als degene nou geen randje heeft en geen mooi plaatje dan zie je dat vaak als een beginner.

Ja klopt.

Ik denk dat dit alles sowieso ook een beetje te maken heeft met de opvatting van mensen.
De macht van het uiterlijk, om het zo even te verwoorden.
Want ik bedoel maar;
In het gewone leven stap ik in feite liever af op iemand die er gewoon netjes en verzorgd uitziet, dan iemand met een échte zwerverlook en rare uitdrukking.
Enzo.

Of ja, ook een beetje de "status" van iemand, lijkt me.
Ik wou net zeggen. Het setje bij Boots ziet er ook niet uit en daar willen mensen tóch mee RPG-en Wink

Kyanos

Kyanos
VIP

Ja ik moet zeggen.dat ik er in feite net als Celebrian over denk :') heel kortzichtig eigenlyk..
Maarals mensen my vragen of ik wil rpgen kyk ik naar of ik tijd heb en of diegene een leuke post kan neerzetten de naam intresseerd me niet echt dan.

Magnifico

Magnifico
Administrator

Ik heb vooral als de naam niet met een hoofdletter begint. Daar erger ik me gewoon aan, misschien hebben anderen daar ook last van?
Ook let op de dingen die Twilight en Kyanos hebben gezegd, over setjes en posten.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Mischa

Mischa
VIP

Ik vind een naam heel belangrijk voor een karakter. Vaak ben ik heel lang bezig met een gepaste naam zoeken voor een karakter, of ik haal uit een naam heel veel inspiratie. Ik kan me niet voorstellen hoe Mischa anders zou moeten heten, en eigenlijk heb ik haar bedacht via de naam "Mischa". Een simpele naam kan bijdragen aan een karakter zonder dat het meteen een simpel karakter hoeft te zijn. Ik erger me er inderdaad wel aan als de naam niet met een hoofdletter begint, of er spellingsfouten in engelse woorden zitten die als naam gebruikt woorden. (Bv. Nigt ipv Night)
Ik heb wel iets met namen, ben er dol op. :')

Kharrea

Kharrea

Ik kijk niet echt bepaald naar de namen van karakters.

Zelf heb ik mijn namen allemaal van arabiertjes geleend of van een arabische volbloeden fokkerij in fontanella's geval.

Ik kijk meer naar het setje en de lengte van de post. En makkelijke namen zijn nu net ietsje makkelijker om te typen in je post vind ik ^^

Visual

Visual
VIP

Tja, nu je het wel zegt, een naam die lekker in de mond klinkt valt meer op dan een naam die wat minder goed klinkt. Bijvoorbeeld Boots of Sultan, kan je heel makkelijk uitspreken, iedereen onthoud zo'n naam en dat karakter dat erbij hoort. maar Mystic Light kan niemand onthouden XD (tis al een wonder dat ik Visual kon bedenken XD)

De naam past idd ook bij karakter, Visual is gewoon heel erg zichtbaar ^^ XD Soms als ik RPG dan probeer ik via de naam z'n kant te achterhalen, maar soms lukt dat echt niet, en dan moet ik maar wachten welke kant t is. Dat zal ook een rol spelen.

Ik vind het verschrikkelijk als er geen hoofdletter is, er moeten hoofdletters in O.O

Pearl

Pearl
Moderator

Mischa schreef:Ik vind een naam heel belangrijk voor een karakter. Vaak ben ik heel lang bezig met een gepaste naam zoeken voor een karakter, of ik haal uit een naam heel veel inspiratie. Ik kan me niet voorstellen hoe Mischa anders zou moeten heten, en eigenlijk heb ik haar bedacht via de naam "Mischa". Een simpele naam kan bijdragen aan een karakter zonder dat het meteen een simpel karakter hoeft te zijn. Ik erger me er inderdaad wel aan als de naam niet met een hoofdletter begint, of er spellingsfouten in engelse woorden zitten die als naam gebruikt woorden. (Bv. Nigt ipv Night)
Ik heb wel iets met namen, ben er dol op. :')

*Voelt zich telephaties verbonden met Nadine*

http://www.dreamhorses.biz

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum