Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Life changes, and this is a véry big change.

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Kay

Kay

De jonge hengst draafde zijn gevlekte beentjes tussen de naaldbomen door. Zijn staart was iets trots geheven, en zijn korte, zwevende pasjes liet het lijken alsof hij vloog. Het eerste gezicht was een vrolijke jaarling, aan het spelen in het bos en uitdagend bij zijn moeder was gevlucht. Maar nee, hij was alles behalve dat. Hij was alleen, zonder vrienden, zonder ouders, zonder ook maar enige familie bij zich. Hij was pas aangekomen in een gebied, zo plots. Hij was een enkel paard tegengekomen, een oude hengst waar hij tegen gesnauwd had. Waar hij was, nu wist hij waar hij was. Hij was in het geweldige paradijs zoals die oude gekke hengst had gezegd. Hij was in DreamHorses gekomen. Een groot stuk land, met vele 'prachtige' gebieden. Nou, niks prachtigs aan een paar naaldbomen op een kluitje. Hij had de hengst minachtend aangekeken en verder gedraafd. Hij draafde nu al een hele tijd, en zijn vacht was helemaal nat. En dan vooral bij zijn hals. Maar hij moest van zichzelf doordraven. Hij was bij zijn ouders weggegaan, weg uit die belabberde kudde. Een goede kudde was hij in geboren, en daar wilde hij niet aan meedoen. Als veulens lief met hem wilde spelen, ging Kay vechten. Zijn ouders schaamde zich voor hem, evenals de leidende merrie en was verbannen uit de kudde. Hmpf, niks ergs aan. Hij vond het daar toch een rot plek, en kon heus wel voor zichzelf zorgen. Níemand kon hem leiden, hij had voor niemand respect. Als je respect wilde voor hem, moest je het winnen, en je kon het niet zomaar krijgen. Hij wilde dat hij bekend werd in het zogenaamde DreamHorses, en paarden respect voor hem zouden hebben. Paarden zouden voor de hengst gaan vrezen. Maar dat alleen was een droom, dat een kleine kans had dat het de waarheid zou worden. Maar streven naar een doel kon altijd.
Zijn gedachten werden verstoord door het geklapwiek van een vogel, die was opgeschrokken nadat de hengst naar richting de vogel had gedraafd. Mooi zo, dan vreesde zo ie zo al iemand voor hem. De hengst hief zijn elegante hoofd en legde zijn oren tegen zijn schedel aan om een harde hinnik uit zijn over zijn lippen te laten rollen. Zijn gewicht werd naar achter gegooid en kwam op zijn achterste twee beentjes te staan, en maaiend met zijn voorste twee benen die vervolgens weer met een plof op de donkerbruine aarde, bedekt met naalden neerkwam. Hij was weliswaar gewoon klein, en slank gebouwd waar hij een gespierd en groot lichaam van te maken. Maar groot zou hij nooit worden, hij was een Welsh, en dat kwam door zijn vervloekte ouders. Waarom kon hij geen Fries van ras zijn, of een Mustang of zoiets. Maar nee, de wereld had uitgekozen dat hij een Welshje moest zijn. Hij snoof, en liet zijn benen weer in beweging komen. Hij draafde verder, maar niet meer zo snel. De hinnik en het steigeren hadden energie gekost, en zijn pasjes waren nog kleiner, en zijn draf zweefde veel minder dan eerst. Hij overschatte zichzelf, deed hij altijd. Hij was echt moe, en zijn benen protesteerden, maar de hengst zorgde dat hij bleef draven. Hij hief trots zijn hoofd. 'Kom maar op,' siste hij met zijn nog niet laag en rauw genoeg stem door zijn tanden.

Pearl & Confetti

Pearl

Pearl
Moderator

De Taiga. Een gebied die voor een lange tijd bij haar kudde had gehoord, waar ze slechte paarden uit leidde. Om te voorkomen dat er een enkel sprankje slechtheid haar gebied zou betreden. Ze herinnerde zich deze tijd nog duidelijk, ook al deed ze haar best dit weg te kroppen. Dit lukte dan ook aardig. Het was dan ook iets wat niet belangrijk was. Het was toch tijd voor iets nieuws, iets wat niet ondersteund zou moeten worden door alles wat ze al eerder had meegemaakt. Alles was zinloos geweest, tot vandaag de dag. Alles wat er vanaf nu ging gebeuren ging trots opleveren en zou zinvol zijn, het tegenover gestelde van wat er eerder in haar leven gebeurd was. Even snoof ze, wierp haar ogen die na enkele maanden gewoon als een automatisch iets doffig en grauwig leken richting Confetti die sinds kort een van haar zijdes was geworden. Nog steeds waren ze op weg naar het Zuiden, waar ze naar de afgesproken plek gingen. De reis was lang, vermoeiend en zou veel van hun energie kostten. Maar energie was er nooit teveel, vandaar dat ze gewoon door zouden gaan.
Haar staart was ondertussen al opgedroogt aangezien het een kalme avond bleek te zijn en er vrijwel geen regendruppels meer zouden ontkomen aan hun locatie, verscholen en opgesloten in hun wolkendek. Schuchter zaten de beesten die vrijwel gevlucht waren voor de onweer weer terug op hun vaste plaatsen. Overal klonk geritsel, iets wat ze wel gewend was en waar ze ook zeker niet van zou afschrikken. Vogels die veilig in de takken van bomen genesteld zaten kwamen in beweging als de twee paarden langsliepen, waarschijnlijk door het plotseling opkomende hoefgetik wat zicht langs hen kwam werpen. Zo werd er niet veel later ook soms het geluid van krijsende vogels verspreid in de lucht, als teken van hun schrikreactie. Ook was soms enkel ander geritsel te horen, waarna er een dier zoals een eekhoorn voor haar hoeven voorbij schoot op weg naar het volgende hopelijk veilige bosje. Een nieuwe geur, buiten de geuren van de onbekende dieren om, bereikte haar neusgaten. Ook dit maal was het een onbekend beest, maar omdat haar reukvermogen niets voor niets had merkte ze wel op dat dit een paard moest zijn. Ze stapte zoals gewoonlijk door, de geur negerend en nam aan dat ook Confetti dit zou doen. Toen klonk er opeens een stem, die sissend klonk, waardoor ze haar hoofd iets ophief en haar ogen de onbekende schim in zicht zou krijgen. Het paard kwam in zicht, een jonge hengst die ongeveer één derde van haar leeftijd moest zijn. Ze stopte toen ze dichtbij het onbekende schepsel was aangekomen, terwijl de spieren rond haar neus ietwat straktrokken. Samen met de oren die wat naar achter gebogen waren toonde dit een opstelling van dominantie. "Kom maar op, kom maar op? Kom jij maar op. Laat maar zien wat je in je benen hebt. Ik zou weggaan als ik jou was, want jij bent namelijk hetgene wat mijn pad verstoort." klonk haar stem derend, terwijl haar hoofd nog steeds wat opgeheft was.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

Confetti keek met heldere blik uit haar ogen rond in de taiga. Ze nam lange, soepele passen met haar lange benen. Haar vacht was al bijna droog, haar staart en manen voelden als natte touwen aan op haar hals, soms op haar benen en tussen haar ogen. Het weer zelf was ook droog. Kalm gleed haar blik langs Pearl’s lijf om ze vervolgens weer op de taiga te richten. De taiga bomen van soms wel 10 meter hoog schatte ze. Pearl zou haar “slecht” maken en dan zouden ze samen het woord “slecht” veranderen, aanpassen. Confetti sperde haar neusgaten en inhaleerde veel lucht. Het enige wat de jaarling merrie hoorde waren de ritmische passen van de 2 paarden. Even stopte ze, boog een soort van om haar benen te strekken en draafde zacht weer naar Pearl. Opeens kreeg ze een geur binnen van de luchtpost. Confetti zag dat Pearl de geur negeerde en deed hetzelfde. Opeens klonk er een stem. Haar oortjes gingen in haar nek zitten, lekker tussen haar voorpluk. Ze hoorde Pearl iets zeggen en grijnsde even vals. Confetti stelde zich als een énorme bitch op en keek uitdagend de hengst in de ogen. ’Wie wil je aankunnen dan?’ Het klonk bitchig, vals en sluw. Nog altijd keek ze recht in de ogen van de hengst.

Kay

Kay

Hij herinnerde de dag dat hij verbannen was als de dag van gisteren. Het was eigenlijk best wel grappig aangezien hij het toch al verwacht had. Hij was niet als de paarden in zijn groep, hij was vals en sluw, en toonde geen enkel spatje medelijden als hij een ander veulen had verwond. Hij weigerde ook maar zijn excuses aan te bieden of wat dan ook. Geen enkel veulen mocht hem, en ze vreesden voor hem. Bang dat ze het volgende slachtoffer waren van zijn woede uitbarstingen. Altijd als hij woedend was op zijn ouders, of iets anders om hem heen. Wilde hij dat af reageren. En meestal was dat op een ander veulen, tenminste toen hij nog klein was. Later was zijn moeder slachtoffer nummer één. Meestal was zij de oorzaak, dus kon ze wat klappen terug wel verwachten. Het handige was dat ze een goedzakje was, en dus niet haar eigen zoon terug wilde slaan. Geweldig in Kay's ogen, ze stribbelde niet tegen, en leidde pijn. En dan ook nog zijn vader die toekeek en boos woorden naar hem schreeuwde, en zag hoe zijn zoon zijn partner aan het bewerken was. Práchtig. Maar ach, de leider merrie wilde het niet langer meer aanzien en de jonge hengst verbannen. Het was best simpel, ze riep de Kay, die uitdagend naar haar toe kwam, en toen sprak ze de woorden. Eindelijk, had hij gezegd en vertrok meteen zonder ook maar zijn ouders iets te zeggen. Maar zei wisten het toch al lang, en hij ook. Dus een verrassing was het zeker niet. Het mooiste was het gezicht van de leidende merrie, die daar in tegen wel verbaast was.
Even later had de jonge hengst had andere geuren opgemerkt. Twee geuren, die veel op elkaar leken, maar toch allebei net weer wat anders was. Hij naderde twee paarden, en grijnsde even. Even later had hij de twee paarden tegen het lijf gelopen, en direct, na zijn drie woorden waren ze allebei opgesteld in een agressieve, dominante houding. Kay's hoofd veerde omhoog en keek de beide merries aan. Zijn oren in tegen zijn schedel, en uitdagend naar de twee merrie aan het kijken. De ene was een wat oudere, bonte merrie. En de andere merrie was jong, en leek wat op de merrie ernaast. Vast moeder en dochter, en erg blij met zijn komst waren ze zeker niet. Hij grijnsde, mooi toch.
"Kom maar op, kom maar op? Kom jij maar op. Laat maar zien wat je in je benen hebt. Ik zou weggaan als ik jou was, want jij bent namelijk hetgene wat mijn pad verstoort." Bijna direct trok de jonge hengst zijn mond open, en sprak op uitdagende toon: 'Ik herhaal nogmaals kom maar op, en ik wil graag laten zien wat ik in mijn benen heb, maar niet om weg te rennen. En ik vind het prima dat ik jou pad verstoor, ik verstoor nou eenmaal graag anderen. Ben blij dat je het even toegeeft zodat ik me nog meer kan amuseren,' sprak hijrustig. Hij zou deze twee merries wel even laten zijn dat hij geen klein scharminkel was. Hij was een jonge, trotse, levendige hengst. Hij kon natuurlijk wel die oude merrie aan, en dan ook wel zéker het scharminkel ernaast die hem uitdagend aankeek, waardoor hij net zo uitdagend terugkeek, met een dominante houding. 'Wie wil je aankunnen dan?' zei de jonge merrie. 'Jullie,' zei hij vol zelfvertrouwen terug, zonder ook maar een spatje angst te tonen. De kleine merrie dacht wel heel wat van zichzelf omdat ze zo vreselijk bitchig klonk. Ze dacht dat hij haar aankom, mooi niet. Hij was sterker dan je dacht. Dan was hij misschien wel een ukkupuk, sneller wenden zou hij dan in hoog in uitblinken, en intelligenter was hij zeker aangezien hij ook grammaticaal beter was, had hij nu al gehoord.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum