Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

I know that its warm in here but this is really torchure!

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Het was warm. Uitputtend warm. Zó warm dat je de hittegolfjes duidelijk kon zien opstijgen van de grond. Je zou spontaan flauwvallen bij deze hitte. Het kleine veulentje dat hierdoorheen zwoegde stond op het punt om dat te gaan doen. Haar hele donzige vacht was gekruld van het zweet en haar keel was kurkdroog. Het enige wat de merrie wou was water of melk. Dat vloeibare stuff wat gemakkelijk je keel in gleed en je buik tevreden stelde met het geklots in je niet meer zo lege maag. Helaas. Helaas was dat vreselijk goede goedje hier niet. Hier was droogte, droogte en nog eens droogte. Stenen en rotsen, zover je maar kon kijken. Hier en daar een luchtspiegeling die je zo erg bedroog dat, als je niet uitkeek je zo rondjes zou kunnen laten lopen. Hier en daar leek het ook enorm echt, zo echt dat je het ruisen van de bomen kon horen als je een boom of wat dan ook zag. Verderop zag ze weer een gedachte strelende aanbeeld van een poel water met hier en daar een verdorde struik. Om maar iets in zicht te hebben wendde ze zich naar het poeltje, hopend dat dit geen hallucinatie was. Eenmaal wat verder vooruit loste het op tot in het niets. Nijdig sloeg ze uit met haar voorbeen, ze was deze eeuwige zandbak spuugzat. ’Damn!’ Siste ze vermoeid. Door de hitte kon ze niet goed meer nadenken en begon de wereld te tollen. Haar kont zakte op de grond terwijl ze zich nog maar net zittend kon houden. Wat was dit gênant.

[Neiraaaaaaaaaaaa]

Neira

Neira

Nog een enkele keer wierp ze een blik achterom, zette haar eerste stappen in een totaal nieuw gebied en begon haar nieuwe leven vanaf nú. Spanning? Nee, daar had ze totaal geen last van en ze was ook absoluut niet bang wat de paarden van haar zouden vinden, aangezien ze nu de 'nieuweling' hier in Dream Horses was. Met grote, stevige passen zette ze haar tocht voor, haar waterige ogen recht naar voren gericht en haar oren opzettelijk naar achter geduwd. Het was warm, her en der waren zweetplekken zichtbaar en haar lange manen zorgde ervoor dat ze het alleen maar warmer kreeg. Niet prettig die lange manen in een gebied zoals deze, vandaar dat dit ook de laatste keer zou zijn dat ze dit gebied zou bezoeken. Neira gooide haar voorpluk uit haar gezicht, spreidde haar neusgaten even en voelde hoe de geur van dit nieuwe gebied in haar neusgaten vloeide. Even alles goed opnemen, want dit werd wel het gebied waar ze de rest van haar leven uit zou gaan hangen. Haar mond was één grote trek, haar ogen toonde maar énkele emoties en staarde voor zich uit, opzoek naar een klein beekje of riviertje om wat te drinken. De keel van de merrie was zo droog als een kurk en ze smakte letterlijk en figuurlijk naar een paar druppels water. Haar tempo was passief, haar spieren ontspannen en de witte merrie was er niet helemaal bij op dit moment. Wat een rot gebied hé, ze haatte het hier nu al.
Met een korte schijnbeweging joeg ze het enorme beest op haar hals van zich af, snoof eens verveeld en schudde haar bezweten hals een keertje om zichzelf een beetje te verfrissen, doordat haar manen even los kwamen van haar zeiknatte hals. Oké, dit ging hem écht niet worden. Hier kon ze niet langer in ronddwalen en ze zou blij zijn als ze dit gebied achter zich gelaten had. De groenige ogen van Neira zochten naar enkele soortgenoten, maar die zal ze waarschijnlijk weinig tot geen tegenkomen in een gebied zoals deze. Rustig stapte ze voort, nog steeds zoeken en haar omgeving in de gaten houdend. Neira snoof een keertje zodra ze een geur dacht te ruiken, spitste haar oren voor een seconde en kantelde haar hoofd, waarna de evile blik weer helemaal terugkeerde. Al snel zag ze een klein veulen, zittend in het midden van de woestijn. Een kleine grinnik kon ze niet onderdrukken, als snel kwam de enthousiasme in haar blik en net alsof ze enorm fit was draafde ze op het kleine veulen af. Zwijgend en met een afkeurende blik staarde ze het beest aan, kort brieste ze en staarde even de verte in. `Niet echt slím van je om midden in de bloedhete woestijn te gaan zitten.` Was haar enige opmerking.

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Door de invloed van de woestijn kon ze niet meer goed nadenken en begon zee en beetje te kwijlen. Niet al te veel maar toch. Achter zich hoorde ze gegrinnik. Aaliyah besefte dat het weer een hallicunatie was en bleef star en vermoeid voor zich uit kijken. Opeens hoorde ze een stem. Hoorde dat ook bij een hallicunatie? Het was in ieder geval niet echt aardig. Loom ging ze staan en draaide zich om. ’Wat doe jij hier dan? Ik zie dat je het niet beter hebt.’ Pufte ze. Damn, niet te geloven dat paarden hier voor de lol kwamen. Aaliyah zou hier dus niet meer komen. Nevah evah evah. ’En trouwens, wat moet ik anders doen?’ Merkte ze op.

[flut]

Neira

Neira

Even fronste ze haar wenkbrauwen toen ze het geluid van het kleine beestje hoorden. Wát? Ook nog een grote mond ook. `Ik weet wel zéker dat ik het beter heb als jou. Dus als je slim bent houd je je commentaar gewoon voor je, misschien help ik je dan. Of heb je geen hulp nodig? Dan vertrek ik en laat ik je hier in de brandende zon zitten. Ik word er niet warm of koud van.` Vuurde ze terug, terwijl haar oren zich nogmeer naar achter draaide. Veulens, ze waren enkel en alleen leuk als ze van jezelf waren en anders moest Neira er níets van hebben. Vooral die goedaardige veulens, die hadden tegen iedereen een grote mond en nergens respect voor, slechte en goed opgevoedde veulens toonde respect voor paarden die hoger stonden dan hen en zulke veulens moesten er ook zijn. Geen respectloze mormels die nergens goed voor waren, want die werden later alleen maar bang voor alles en iedereen.
Eventjes keek ze weg, maar zodra ze de stem van het veulen ópnieuw hoorde draaide ze haar hoofd. Een spottende lach verliet haar keelgat en afkeurend schudde ze haar hoofd. `Doorlopen, al je energie verzamelen om uit dit gebied te komen. Was dat nog niet in je kleine hoofdje opgekomen dan? Je moet nog veel leren zie ik wel.` Merkte ze droog op, met geen enkele emotie in haar stem. Met afschuw in haar ogen keek ze het jonge veulen aan, eigenlijk moest Neira haar gewoon helpen. Tóch wilde ze op de een of andere manier haar trots niet opzij zetten voor een onbekend veulen, aangezien ze dit nooit had gedaan. Kort bekeek ze het dier, snoof eens kort en wachtte af op een reactie, als die er zóu komen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» I will hold you, keep you save and warm..

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum