Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Back, for ever! [Iedereen welkom!]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Curlin

Curlin

Herfst, het was slechts een seizoen dat elk jaar plaats vond. Elk jaar weer terug kwam om de bladeren van de bomen af te laten vallen, het land zich klaar te laten maken voor de aankomende winter, koud en vol sneeuw. Geen enkel teken van gras, warme plekken zouden moeilijk te vinden worden. Deze winter zou anders dan andere worden, het werd namelijk kouder. Sierlijk strekte Curlin haar hals richting de grond, terwijl haar neus enkele bladeren opzij schoof. Bomen waren inmiddels al kaal geworden, hier en daar hing dan afentoe nog een verdwaald blaadje om zijn lot alsnog tegemoet te gaan. Na enkele secondes werd het tempo opgevoerd, Cur wilde namelijk weer conditie opbouwen, na de tijden dat ze uit dream horses was gegaan met het doel nooit meer terug te komen, was ze nu dus echt terug, voor eeuwig en altijd! Een luide hinnik was hoorbaar vanuit de Cur haar keel terwijl haar hoofd omhoog gegooit werd waarna haar lichaam een vreugde sprong maakte, recht omhoog en haar rug zich van blijdschap kromde.

Magnifico

Magnifico
Administrator

De merrie schudde haar manen. Getverdemme, de winter kwam er weer eens aan hoor. De bomen stonden er al zielig bij, en al hun verkleurde bladeren lagen op de grond. Dit was nummer een. Nummer twee was dat het hartstikke koud zou worden, en vachten zouden gaan groeien. En dan was nummer drie de sneeuw. En als ze iets wel haatte, was het die vervloekte sneeuw. Dat was koud, en smolt als het op je beef zitten en dan zou het koude water over je heen stromen. Alles aan de winter was vreselijk. Veel vonden de sneeuw eerst leuk, maar zodra ze er genoeg aan hadden verlangden ze allemaal, stuk voor stuk naar de lente. Dan zou alles weer gaan groeien, en de wereld weer vrolijk worden. Kleine dieren zouden worden geboren. Fuck, nu ze er bij nadacht zou haar veulen in de winter geboren worden. Of net in de herfst, iedergeval zou het koud worden voor het. Arme, kleine foetus. Ze keek naar haar buik, en nu ze erbij nadacht was haar buik écht boller geworden. Ze keek erna. Nee nu ze het goed zag was ze gewoon dik. Haar flanken staken abnormaal ver naar buiten. En nu ze er enorm goed bij nadacht, zou het helemaal niet lang meer duren voordat het dier zou komen. Nee, misschien een week of twee, of.. Fuck ze had er ook niet bij nagedacht, ze kreeg een veulen.. En nu, ze had Remember nog niet verteld. Nee, nee dat kon niet! Ze schrok van zichzelf. Ze was niet alleen door haar partner gedekt, maar ook door een ander, een verschrikkelijk wezen, en dat had ze Remember niet verteld. Ze beet op haar lip. Ze durfde het nieteens te vertellen, ze hield constant haar mond tegen hem erover. Ze schudde de gedachte weg. Het veulen was gewoon van Remember en het zou er ook op lijken. Ze zwiepte haar zwarte staart en zuchtte eens diep. Ze had er weer eens een potje van gemaakt.
Een hinnik bereikte haar bruine oren, met zwarte puntjes. Haar oren vlogen naar voren, en daar kwam dus ook het geluid vandaan. Ze draaide haar hoofd schuin en brieste eens. Ze stapte vlot door en liep dan rustig naar het geluid toe. Iemand zien was altijd wel fijn. Al snakte ze naar een potje bekvechten, ze moest aardig zijn. Ze was nu wel de onder-alpha van de Eternal Guardians, en ze moest zich er ook naar gedragen. Langzaam maar zeker bereikte een geur haar neus, en deze werd steeds sterker. Haar oren bleven nieuwsgierig naar voren staan, en ze hief haar staart lichtjes omhoog. Toen ze daarbij ook nog het geluid horen van hoeven. Aan het ritme was deze in draf. Haar ene oor werd naar achter gericht omdat ze dacht dat ze iets hoorde, en direct ernaar weer naar voren gericht. En al snel was een voskleurig dier in zicht gekomen. En het draafde op haar af.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Curlin

Curlin

Haar voskleurige oren waren vrolijk naar voren gedrukt, een teken van haar geaardheid tegen over andere paarden maar ook van haar goede bui van vandaag, een uitermate goede bui. Curlin was blij weer terug te zijn, te genieten van het leven waarvan ze dacht eerst het verloren te hebben. Ze was terug, terug in alle pracht en glorie van zichzelf en het leven om haar heen. Luid brieste ze een keer, terwijl een hoge vreugde bok gegeven werd, het was lang geleden. Gelukkig was alle ellende van het verleden achter haar, daar waar het moest blijven, in de geschiedenis van zichzelf maar ook in de geschiedenis van Dream Horses, daar waar het thuis hoorde. Curlin was daarbij de leidster van de Quiet Sparkle, een goede kudde onderleiding van haar, een kuddie die haar als voorbeeld nam. Curlin moest vrantwoordelijkheden gaan nemen, plekken gaan onderzoeken of beter verkennen voor de winter, waar voedsel en warmte te vinden waren. Voor eventuele oudere paarden maar ook voor jongere paarden zoals een eventueel veulen dat misschien in het late najaar of in de vroege koude winter geboren zou worden. Krachtig gooide Curlin terwijl haar hoofd de lucht, haar ondertussen langer geworden manen vlogen in een wilde beweging mee. Haar neus ving een nieuwe geur op, ergens een bekende van een kudde die behoorlijk sterk was. Geen alfa maar wel iets in die richting misschien iets van de onder alfa ? Het was iemand van de Eternal Guardians, een goede kudde ook onderleiding van een mannelijke hengst, als ze het goed had Remember. Haar staart werd iets hoger geheven terwijl haar lichaam in een langzamer tempo ging terwijl de bruine merrie met een witte aftekening op het hoofd zichtbaar werd. Luid brieste ze een keer terwijl haar passen in een vloeiende actieve stap verder gingen om uiteindelijk iets voor haar halt te houden, haar oren naar voren gedrukt. ’Aangenaamd, ik ben Curlin, leidster van de Quiet Sparkle.’ Het voelde raar en apart maar het gaf haar ergens een tevrede gevoel over het feit dat ze weer kon zeggen ‘ik ben de leidster van’ het was erg lang geleden geweest dat die woorden haar keelgat verlaten hadden namelijk. Enkele keren sloeg haar staart heen en weer, verjoegen enkele vliegen die behoorlijk actief waren de laatste tijd terwijl haar bruine ogen op de merrie voor haar gericht waren.

[Hopelijk kun je er iets mee =)]

Magnifico

Magnifico
Administrator

In een ritmische pas bleef de merrie stappen. Haar hoeven kwamen met de bladeren bedekte grond telkens weer neer met een zachte plof. Er kraakt bladeren onder haar hoeven als ze die neerzette. te punt van haar zwarte staart tikte constant de pijpen van haar achterbenen. Ze zwiepte eens haar staart tegen haar bruine flank. Haar ogen speurden het gebied af, en ze keek naar een kleine vogel die op de grond rond hipte. Dat sommige vogels er nog waren, ze konden toch ook naar het warme zuiden gaan? Dat zou zei ook wel willen, maar heel Dream Horses zou binnenkort koud, nat, en bedekt worden met een deken van sneeuw en ijs. Wat keek ze daar naar uit!
En dan moest ze ook nog zorgen dat die kudde het eens zou overleven. Hopelijk kwam Remember met een goed idee, het vorige idee van hem was in het water gevallen. Bijna létterlijk zelfs nog wel. Dat koude water had niet fijn gevoeld op haar bruine vacht. Misschien konden ze het beste in hun eigen gebied blijven. Daar waren ook wel grotten te vinden die je konden warmen. Er was naar haar mening schoon genoeg water, dat je met gemak kapot kon trappen als het ijs zou worden. Maar het stroomde daar altijd, dus de forst had dan minder kans. Ze was dan nog wel wat onzeker over het eten of dat daar te vinden was. Ze moest er maar niet meer bij dubben, en gewoon binnenkort het even gaan onderzoeken. Er was vást wel iets te vinden. Ze schudde haar lange manen en stapte rustig door.
De voskleurige gedaante had haar intussen bereikt. Je kon zo zien dat het een Arabische merrie was. Aan het kenmerkende holle profiel. En de slanke en elegante bouw. Op haar hoofd stond een bles af getekend, en het ging tot haar bovenlip door. Het veranderde daar in een rozige kleur, en haar neus was grijs afgebeeld op het plaatje van haar gezicht. Zelf was ze een beetje zenuwachtig, en met die vette buik kon je in een oogopslag zien dat ze drachtig was. In het begin was het mooi geweest, maar nu was ze er helemaal niet meer blij mee. En een enorme bolle buik was niet echt op te noemen... 'Aantrekkelijk.' Ze zwiepte nogmaals met haar staart om een vervelende vlieg te verjagen. Die moesten binnenkort ook maar weer eens weggaan. Vliegen, muggen, horzels.. Elk klein insect dat maar kon vliegen had ze serieus een hekel aan. Vliegende vlieg beesten, wat waren dat een rot klieren. Ze vonden het alleen maar leuk om je te kietelen. De merrie liet als eerste haar stem horen. ’Aangenaamd, ik ben Curlin, leidster van de Quiet Sparkle.’ waren haar woorden. Leidster? De leider was toch Lucardi? Blijkbaar liep ze weer eens achter. Maar als zei even zo mooi wilde laten zien dat ze wat had, moest zei het maar ook even doen. 'Insgelijks, mijn naam in Magnifico, Onder-Alpha van de Eternal Guardians,' zei ze nuchter en neutraal. Als ze even wilde opscheppen, moest ze het ook maar even. Ze zuchtte eens nuchter. Nu ze erbij nadacht voelde die buik ook wel zwaar. En opeens. 'Ie.' hikte ze even zacht. Daarna liet ze haar mond dicht. Wat dacht dat mens wel. Dat domme beest in haar buik had haar getrapt. Waarom? Waarom deed een beest dat. Nou, nu zouden de schopjes beginnen. En daarna zeker de weeën en poef. Beest op aarde. Joehoee. Wat kéék ze ernaar uit. Ook dat nog.

~ Jawel, en jij dan met deze. De inhoud is echt traaagisch. x3

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Curlin

Curlin

‘Insgelijks, mijn naam is Magnifico, Onder-Alpha van de eternal Guardians,’ Haar stem was nuchter en in een neutrale positie. Na enkele secondes hoorde Curlin ineens ‘Ie.’ Toen pas bekeek Curlin de bruine sierlijke maar bespierde merrie voor haar neus. Haar buik was behoorlijk opgezet, niet van dikte en teveel eten maar een ander soort dikte wat Curlin maar al te goed kende. De dikte van drachtigheid. Zo te zien moest ze niet heel erg lang meer, aan de status van haar buik te zien. Curlin had er helaas veel te veel ervaring mee gehad, teveel veulens had de voskleurige merrie ter wereld gebracht, van te veel verschillende hengsten als je het zo bekeek. Diep brieste ze een keer, rechtte haar hals op, hief haar hoofd iets. ’Aangenaamd kennis met je te mogen maken Magnifico, als ik het goed gehoord heb is Remember, broer/broertje van Sultan de leider van de kudde ? En als ik het niet heel verkeerd gehoord heb ben jij zijn gelukkige vriendin. Met een baby, dat laatste heb ik trouwens niet gehoord, dat zag ik net. Kort nam Cur een adem pauze, soms kon ze wel door praten terwijl ze vergat adem te halen, een behoorlijk slime combinatie als je het haar vroeg. Weer was een bries hoorbaar terwijl Cur een keer knikte. ’Gefeliciteerd alvast, ik weet hoe het voelt om moeder te worden dus als je vragen hebt.. Die je misschien niet hebt omdat je al een keer eerder een veulen hebt gehad.. Je kan ze altijd aan me stellen.. Oké ander onderwerp als je dat wilt, hoe gaat het met je Manifico ?’ Ondeugend greens ze een keer met een vriendelijke twinkeling in haar ogen.

- Curlin in de ban van de dracht -

Magnifico

Magnifico
Administrator

’Aangenaamd kennis met je te mogen maken Magnifico, als ik het goed gehoord heb is Remember, broer/broertje van Sultan de leider van de kudde ? En als ik het niet heel verkeerd gehoord heb ben jij zijn gelukkige vriendin. Met een baby, dat laatste heb ik trouwens niet gehoord, dat zag ik net,' Curlin. Ze kon bijna wel rollen met haar ogen. Duh, man, iedereen loopt alweer achter, er gebeurd zoveel met die kuddes, overgenomen, veroverd, wat dan ook. En de Fire Flame was nu serieus was, en Nirvana had nu een nieuwe kudde. En dan Sultan die de Eternal Guardians weer had uitgedaagd. Daar ging haar korte tirannie. Man wat waren ze met hun viertjes een flut kudde. Ech niemand had interesse... Ach, wat deerde het, ze hadden het een soort van 'gezellig' gehad. Ieder geval, volgens mij had Dygur best lol gehad. 'Ja, het klopt wat je zegt. Remember is broer van Sultan, ik ben zijn partner, en ik ben drachtig. Maar inmiddels heeft Sultan zijn broer alweer uitgedaagd. Man, ik snap het soms ook niet.' zei ze rustig. Curlin was een beetje om te noemen ja.. Vrolijk. Ze zwiepte haar zwarte staart. Haar oren waren naar de merrie gericht, en ze blies even wat lucht uit.’Gefeliciteerd alvast, ik weet hoe het voelt om moeder te worden dus als je vragen hebt.. Die je misschien niet hebt omdat je al een keer eerder een veulen hebt gehad.. Je kan ze altijd aan me stellen.. Oké ander onderwerp als je dat wilt, hoe gaat het met je Manifico ?’ zei de merrie, nadat ze had gebriest. Ze was geneigd om hard een G te zeggen. Maggggnifico was haar naam. Maar ze hield haar mond. Ze schudde haar hoofd, waardoor haar manen mee bewogen. Ze draaide haar hoofd toen scheef en keek de merrie aan. 'Uhm ja, bedankt Curlin. Ik ben nog nooit eerder moeder geworden, dit is mijn eerste veulen. En ik heb geen vragen,' vatte ze kort samen. Even alles wat ze zei beantwoorden. Ze knikte even bij haar volgende woorden en was geneigd om weer haar manen in beweging te brengen door haar hoofd te schudden. Maar ze deed het niet. Haar hoofd schudden was een raar tikje geworden, maar ach. Moest ze maar even proberen te onderdrukken. 'Uhm, ja goed. Met jou?' zei ze er bijster origineel achterna.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum