Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

I...I can't believe it? Lucardi?

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Libra

Libra

Het geluid van hoeven weerklonk door een bos, en als je dat geluid hoorde, merkte je meteen een hinnik op. Niet zo’n hinnik van “GA WEG!” maar zo’n hinnik van “IK BEN TERUG!” Het was een zeer vrolijke hinnik. En als je wat van lichaamstaal afwist, zou je ook meteen weten dat de Vosachtige merrie vrolijk was. Oortjes stonden met de gehoorgang naar voren, de neusgaten stonden wijd open, haar staart stak zoals een vlag in de lucht, alsof ze een trotse Arabier was .Ja, er zat Arabier in de merrie, maar ze leek meer op een Gunner Quarter horse, als je niet beter wist dacht je vast dat ze 100% Gunner Quarter Horse was. Vroeger, toen ze een 4 tal maandjes was, had ze helemaal geen volledige wit hoofd. Maar nu dus wel. Veel paarden vinden haar nu lelijk, omdat je zo’n paard bijna nooit tegen kwam, een zeldzaam soort dus. Maar wat Boeide Libra het? Mocht ze niet speciaal zijn ofzo?Ach ja… Libra was toen ze een 6 tal maandjes was uit DH gegaan, om alles een beetje op zijn plaats te zetten. Nu is ze terug gekomen, Ze is 3.6 jaar weggebleven, maar nu was ze terug. Nu kon ze hier weer een leven starten. Ze Stopte met galloperen en hielt halt voor een zilvere meer. Het begon donker te worden. En de sterren en de maan blonken mooi in het water. Ze moest denken aan haar ex vriendje, haar 1ste lief. Die haar gedumpt had voor een ander. Even vloeide een traan uit haar ogen, maar ze herstelde zich meteen weer. Nadat het uit was tussen haar en haar vriendje, kwam er telkens in haar dromen een Pinto achtig paard, ze herkende hem van ergens, maar ze kon hem nergens plaatsen. En elke keer dat ze haar ogen toe deed flitste een pinto door haar hoofd. Maar het was haar opgevallen dat die Pinto vaag was, ze kon alleen maar zien dat het een Pinto was, meer kon ze niet zien. Wat was dit? Was dat een Visioen? Ze keek naar boven en kon haar ogen niet meer van de maan halen, de hele tijd staarde ze naar de maan en de sterren ernaast.

Ondertussen kwam er een liedje in haar hoofd, en dat zong ze ook mee:

“You make me wanna call you in the middle of the night.
You make me wanna hold you till the morning light.
You make me wanna love,
You make me wanna fall.
You make me wanna surrender my soul.
I know this is a feeling that I just can't fight.
You're the first and last thing on my mind”


Na het woordjes ‘ Mind’ zweeg ze en keek terug naar het beeldmooie meer. Toen ze geritsel of dergelijke hoorde, keek ze op. Ze wou zo graag vragen wie daar was, maar ze kon niks uitbrengen. Alsof iemand haar het zwijgen oplegde.Alsof ze versteende...

&Lucardi

(Aftekening op het hoofd van Libra (toen ze klein was) http://www.google.be/imgres?q=Colonels+Smoking+Gun&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1104&bih=543&tbm=isch&tbnid=pZP93ZGFCBfA3M:&imgrefurl=http://www.superhorses.de/news/moreshotgunner6311.html&docid=R8JrvD8OvQavdM&imgurl=http://superhorses.de/cms/upload/Pretty2.jpg&w=455&h=459&ei=XgWnTo6-EJCfOsT1rRQ&zoom=1&iact=rc&dur=124&sig=113599362640324063967&page=18&tbnh=151&tbnw=158&start=165&ndsp=10&ved=1t:429,r:6,s:165&tx=89&ty=111)

Lucardi

Lucardi

Lucardi had op deze frisse avond besloten een wandelingetje te gaan maken. Waarom wist hij niet, maar bij hem was verveling meestal de reden. Je wist maar nooit wat je onderwe tegen zou komen. Hij had besloten richting het meer te gaan, het zilveren meer. Misschien niet eens naar het meer zelf, maar alleen naar het bos zelf, ja, dat was een goed plan. Hij hield nou eenmaal van bossen. Hij draafde aan en zijn hoeven leken te zweven boven de grond, zo soepel liep hij, tsja, hij was vandaag van ook erg actief bezig geweest. Het beetje zand dat van de grond stoof werd meteen meegevoerd door de wind, die vrij spel had. Lucardi had het meer vroeger echt een wonder plek gevonden. Hij dacht echt dat er een magische spreuk over het gebied zat ofzo. Nu wist hij wel beter. Hij glimlachde, terug denkend aan die tijd. Zijn eerste maanden waren echt geweldige tijden geweest. Zijn moeder die alfa werd, leuke vriendjes, zijn ouders waren nog bij elkaar, en alle winterpret natuurlijk. Lucardi had het eigenlijk niet erg gevonden dat hij in de winter geboren was, het kwam nogsteeds van pas, en die sneeuw en al dat ijs waren behoorlijk intressant voor hem geweest. Tsja, vroeger.. Toen was alles nog klein, super leuk en onschuldig. Er was een warme glimlach was op zijn gezicht verschenen bij die gedachtes. Hij was er bijna, en eigenlijk vond hij het wel een goed idee om nog even langs het meer te gaan, gewoon om te kijken of het echt zo veranderd was sinds die tijd. Toen vingen zijn oren plots het duidelijke geluid van een hinnik op. Een vrolijke hinnik, ergens heel diep van binnen herkende hij het geluid, maar hij zou niet weten wie het was. Hij moest zich vergist hebben. Zijn hoeven stapte ondertussen over een grond bezaaid met oranje/gele blaadjes. Hij keek tussen de bomen door en zag het meer al. Maar het meer was niet het enige wat hij zag. Een merrie, een bruine merrie met een bijna volledig wit gezicht. Ze moest van zijn leeftijd zijn en even kreeg Lucardi een raar gevoel in zijn maag. He? Hij herkende haar. Maar.. Nee.. Dat kon toch niet? Plots zag hij dat de merrie hem op het oog had. Wat aarzalend stapte hij de bosjes uit. ''Libra..?'' De woorden rolden over zijn lippen alsof hij in een droom leefde. Hoe kon dit. Ze keek hem aan en toen wist hij het zeker, het was d'r! Lucardi rende op haar af en duwde zij neus vriendschappelijk tegen haar neus. Hij deed zijn mond open maar er kwam niet meer uit dan een hakkelende "'Hoe, w-w-at, waarom'' En toen gaf hij het op, hij kreeg gewoon geen woord meer over zijn lippen. Hij duwde nog een keer zijn neus in haar vacht en keek haar aan. Zijn ogen spraken boekdelen; vreugde, warmte, blijschap, en ook een beetje liefde. Langzaam kwamen alle herinneringen weer opborrelen. En hij glimlachde van oor tot oor.

Libra

Libra

….Uiteindelijk kon Libra iets uitbrengen. Haar stem was net als de hengst zijn stem: Aarzelend. “Lu…Lucardi?” Libra maakte haar ogen tot spleetjes. Toen ze hem opmerkte moest ze lachen. Libra schoot net als Lucardi in galop en remde af voor hem? Na de neuscontact ging ze met haar neus over zijn nek en verstopte haar neus onder zijn mooie, lange manen. Een traan van verschillende emoties drupte uit haar oog. “Het spijt me zo. Het spijt me echt.” Zei ze, waarna ze de geur van Lucardi nog eens opnam. Meteen herkende ze de vage pinto hengst in haar dromen. Het was altijd al Lucardi geweest. Haar was altijd al bij haar geweest, hij had altijd verder geleefd in haar hart. Ookal was hij dan niet dood. “Wat ben ik blij je terug te zien. Ik dacht dat ik je echt nooit meer zou zien.” Libra had altijd al van deze hengst gehouden, maar ze had het nog nooit tegen hem gezegd, en dat zou ook niet meteen gebeuren. Nu kon ze aan niets anders meer denken dan bij Lucardi te zijn. “Ik wou je niet verlaten. En eigenlijk weet ik niet wat me had bezielt weg te gaan, zonder je iets te zeggen. Maar ik had een neiging om te verdwijnen. Meer uitleg kan ik echt niet geven. Hopelijk kan je het me vergeven?” Zei ze op een rustige manier terwijl ze met haar neus over zijn hals streelde.

Sorry voor spelfouten en een korte post. Maar moest afsluiten:s

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Come to me, Lucardi!
» & Lucardi [Lucardi]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum