Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Verhaal

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Verhaal Empty Verhaal vr 17 feb - 12:40

Rain

Rain
Administrator

Hier is mijn -nog naamloos- verhaal. Kritiek is natuurlijk van harte welkom!


Hoofdstuk 1
Spoiler:

2Verhaal Empty Re: Verhaal vr 17 feb - 12:59

Chegyo

Chegyo

Heel leuk geschreven. Let er wel op dat je niet te vaak dezelfde benamingen voor iets of iemand geeft. Zoals in het stukje dat Roos weer bijkomt en die mensen om haar heen staan. Je noemt iedere keer de "grijzende man" en "oudere dame" probeer daar ook een keer verandering in te brengen. Na de eerste keer wisten we al dat de man grijzend was en de vrouw oud.
Het is heel duidelijk te merken dat je veel in rpg stijl schrijft. Je karakter zegt weinig en doet bijna alles in gedachten of beweging. In een boek of "het leven" zoals je iemand in een boek probeert neer te zetten praat veel meer. Kijk maar naar jezelf, als jij bij iemand zit, of met iemand aan het praten bent dan zeg je ook meer dan drie woorden in een zin. Laat haar bijvoorbeeld een opmerking maken over het huis, of verwonderd vragen "woont u hier?" als Anna naar het huis toeloopt. Met die kleine dingetjes breng je al vaak veel meer karakter naar boven. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Hoop dat je dit niet verkeerd opvat. Ik bedoel het als opbouwende kritiek.schijnnheilig

3Verhaal Empty Re: Verhaal vr 17 feb - 22:34

Rain

Rain
Administrator

Je hebt helemaal gelijk Yay
Dat van die grijzende man heb ik expres gedaan, over die oude dame heb je gelijk. Ik zal haar naam een paar keer veranderen (:

Eigenlijk heb ik dat bewust gedaan: het moest een oppervlakkig gesprek worden. Maar ik snap je punt, het is ook wel een beetje mijn stijl om veel te 'denken'. Eigenlijk doe ik dat in RL ook wel.

4Verhaal Empty Re: Verhaal zo 19 feb - 21:01

Nar

Nar
Moderator

Damn, je schrijft écht goed, zoals ik op MSN al zei! Toch heb ik nog een paar foutjes eruit weten te vissen:

“Ze komt bij” zei een grijzende man van middelbare leeftijd.

Tussen 'bij' en " moet een leesteken


Alhoewel ik hun bezorgdheid volkomen vatte hield ik voet bij stuk, ik zou niet met hun meegaan.

Ik zou hier 'begreep' gebruiken in plaats van 'vatte'. Iemand vatten vind ik zelf niet in deze zin passen. Ook zou ik de komma hier vervangen door een dubbele punt, een puntkomma of een punt. Dat heb je trouwens wel vaker in je verhaal; dat je iets op hol slaat in je komma's. Ik zou ook daar een paar komma's vervangen door andere leestekens omdat het soms niet helemaal lekker loopt.

“Ik ben Anna” de oudere vrouw stak haar hand uit.

Tussen 'Anna' en " moet weer een leesteken. Hier wél een komma [a]

“Rosalie”.

De punt hoort nog bij het citaat en dus binnen de aanhalingstekens, die fout maak je vaker, dus dat zou ik nog even overlezen Wink


Heel leuk geschreven. Let er wel op dat je niet te vaak dezelfde benamingen voor iets of iemand geeft. Zoals in het stukje dat Roos weer bijkomt en die mensen om haar heen staan. Je noemt iedere keer de "grijzende man" en "oudere dame" probeer daar ook een keer verandering in te brengen. Na de eerste keer wisten we al dat de man grijzend was en de vrouw oud.


Daar moet ik Daniëlle gelijk geven!

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum