Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Live today, because no one promise you tomorrow.

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Sultan

Sultan
VIP

The challenge is to be yourself in a world that is trying to make you like everyone else.

Regendruppels die op de groene bladeren achter gebleven waren drupte sloom naar beneden, enkele kwamen terecht tussen zijn nog dikke haren waarna ze zich verdeelde over zijn huid. Ontspannen brieste hij een enkele keer, liet zijn edele hoofd naar beneden zakken waarbij hij zijn ogen half dicht liet zakken.
De lente was eindelijk aangebroken, her en der waren al enkele bloemen zichtbaar en het jonge gras baande zich een weg naar boven, om vervolgens de fel groene kleur weer terug te laten komen in de natuur. Altijd heerlijk de Lente, dan was het nog niet te warm, werden de meeste veulens geboren en was alles weer in de bloei. Paarden vrolijkte weer wat op en dit jaargetijde was in het voordeel van de goede kuddes! Hierbij voelde ze zich het meeste thuis, waardoor ze tevens dat beetje kracht wat ze verloren waren in de Winter weer terugvonden. Tijd om de activiteiten weer van start te laten gaan, alles weer actief te maken; want in de Lente had Sultan altijd méér animo voor de kudde. Iets wat hij altijd al gehad had, aangezien hij enorm dol was op de kleurrijke omgevingen, de huppelende en dartelende veulentjes en natuurlijk de zon die laat op de avond geleidelijk achter de horizon verdween, om de volgende dag de aarde weer opnieuw te verwarmen. Dat een kwartaal lang; wat was de natuur toch prachtig als je het zo bekeek. Maar desondanks konden paarden het ook enorm somber bekijken, iet waar hij naar nijgde als de witte sneeuw alle kleuren wegnam, weg liet vagen en het er allemaal maar enorm saai uit liet zien. De eerste dagen was het leuk, de jonge paarden die voor de eerste keer het koude spul meemaakte, maar ergens tóch verlangde naar het wat warmere weer. Vroeger vond hij het veranderen van seizoenen geweldig, hoe álles ineens zo kon veranderen; van wit naar een kleurrijk gebied. Fascinerend vond hij het, Sultan had zich altijd verdiept in de werking van de natuur, maar was er nooit achter gekomen hoe het nou precies zat. Het maakte verder ook niet uit voor hem.
Een zachte wind blies over het gebied, wat los zand woekerde op. De temperatuur was wat gestegen sinds vanmorgen, maar veel scheelde het niet. Het was desalniettemin goed te doen in het zonnetje, gewoon een heerlijk voorjaarsweertje waarbij Sultan zich totaal kon ontspannen, even geen zorgen en nadenken over de volgende activiteit van de kudde. Een keer een grote, speciale; waar álle leden aan mee moesten doen. Want het was belangrijk voor de band tussen de leden, dat ze ook iets met zijn allen zouden doen. Kon hij er meteen een meldpunt van maken, had hij dat ook weer gehad! Natuurlijk eerst alles nog met Pearl bespreken, want zonder haar toestemming kon hij het toch niet uitvoeren. Hij zou haar binnenkort wel roepen, hij wilde zo wie zo weten hoe het met het veulen ging. Die zou al snel geboren worden, aangezien het al een hele tijd geleden was dat de bonte merrie hem had verteld dat hij vader zou worden.




Iedereen die wilt.

http://twilightgame.actieforum.com

Buster

Buster

Een kleine voskleurige hengst draafde vermoeid over het strand. Zijn hoeven deden pijn van alle harde paadjes die overal langs liepen, door het bos, langs de rivier. Hij kon gewoon niet meer. Met een kleinzalig zuchtje maakte hij een overgang naar de stap. De zee raakte het strand en daarom ook Busters hoeven. Even bleef hij stilstaan en keek hij uit over de zee. Wat moest hij nou doen? Hij maakte een kleine draai en keek naar de soort van duinen die aan het strand lagen. De felgekleurde fleurige bloemetjes waren al weer zichtbaar en het sappige gras begon steeds hoger te groeien. Het leek alsof de winter wel jaren geduurd had. Kort snoof hij de geur in van het zoute zeewater. Zijn neusgaten sperden zich en een kleine kuch verliet zijn mond. Wat stonk dat toch, hij had het gevoel alsof zijn vacht volzat met zout. Buster stapte richting de duinen en nam een grote hap van het gras, de regendruppels voelde hij op zijn tong smelten, het gras was nog wat vochtig. In zijn ooghoeken zag hij een grote zwarte hengst staan, een beetje moedeloos stapte de jonge hengst op de hengst af. Buster probeerde stoer te kijken maar dat lukte niet echt tegenover zoon groot paard. Hij zuchtte kort en begon toen maar wat te zeggen "Wie ben jij?" Zei hij met een piepstem. Hij toverde een grijns op zijn mollig gezicht en staarde de hengst aan. Met zijn hoofd helemaal opgeheven probeerde hij niet naar de lange benen van het paard te kijken maar naar het hoofd.

Sultan

Sultan
VIP

The challenge is to be yourself in a world that is trying to make you like everyone else.

De zoute lucht van het kabbelende zeewater hing sterk in zijn neus, iets wat nog wel een tijdje duren voordat de geur weg zou vagen. Een diepe zucht glipte tussen zijn lippen door, Sultan schudde een enkele keer met zijn gespierde hals waardoor zijn krullende manen lichtelijk verward werden. Het was ondertussen windstil geworden, enkel het gefluit van de vogels was nog hoorbaar en overstemde hier en daar zijn gedachten, tot een paardengeur zich vermengde met de zeelucht. De ogen van de zwarte hengst keken kort opzij, zagen hoe een enorm kleine schim zijn kant op kwam gewandeld en zodra de Shetlander was gearriveerd, draaide Sultan zijn gespierde lichaam een kwartslag. Gouden zonnestralen vielen op zijn pikzwarte vacht, waarvan sommige plekken minder behaard waren door andere; aangezien hij in het voorjaar enorm in de rui was. Alleen maar goed, want met dat warme weer had hij die wintervacht helemaal níet nodig. De hoge stem van de hengst trok zijn aandacht, een brede grimas trok zijn mondhoeken in een krul en met een rustige, ontspannen blik zocht hij de zijne; die hij vasthield zodra hij die gevonden had. ‘Hallo.’ Begroette hij hem eerst beleefd, waarna hij kort naar de hengst knikte om zijn begroeting af te sluiten.
Lichtjes kantelde hij zijn hoofd, bekeek hij de jonge hengst eventjes en zette zijn linker
achterhoef eventjes kort op rust. ‘Ik ben Sultan, aangenaam.’ Klonk zijn zware stem, die geleidelijk met het vogelgefluit wegvaagde in het niets. De melodieën van de vogels klonken over het hele gebied, verschillend gefluit door elkaar heen maakte het tot één geheel. Iets wat Sultan enorm prachtig vond en waar hij echt van kon genieten, iets wat hij dan ook heel erg vaak deed. Alleen of met andere; het maakte voor hem niets uit. Sultan vestigde zijn aandacht weer op de pony voor hem, waarbij zijn oren naar voren gepunt waren en zijn ogen de zijne vasthielden. ‘En wie ben jij, als ik vragen mag?’ De warme klanken waren ondanks een lichte heesheid goed hoorbaar. De zwarte hengst sloeg zijn staart in de lucht, toen een vlieg zijn rug als landbaan gebruikte, om vervolgens een enorm irritant, jeukend gevoel te geven. Het enigste nadeel aan de Lente en Zomer eigenlijk, die vliegen die je de hele dag irriteerde, zelfs ‘snachts waren ze er; niet veel, maar ze waren er.




http://twilightgame.actieforum.com

Buster

Buster

Het was windstil geworden. De kleine hengst luisterde zorgvuldig toen de zwarte hengst genaamd Sultan hem had beantwoord. Een kleine grinnik verliet de shetlanders mond en probeerde daarna direct zijn gezicht weer in de plooi te brengen *Pokerface ಠ_ಠ* " Ik ben Buster, ook Aangenaam" hij liet zijn korte hals een beetje zakken en probeerde nog een plukje van het duingras the plukken. Je hoorde zijn lippen opelkaar gaan waardoor er een enorm gesmak te horen was. " Iets te veel in mijn mond geloof ik" Snel slikte hij het gras door en keek weer naar de hengst. "Ik heb nog geen slaapplaats weet jij misschien iets? Ik ben hier net nieuw en ben ook erg klein, lange afstanden is dus wel heel veel voor mij" kraamde hij uit. Op zoon moment voelde hij zich minder, kleiner dan de rest, en dat was hij ook nog eens in het echt. Een grote zucht verliet zijn mond Hij zag dat Sultan vrij ontspannen was en dus gewoon in de rust stond, dus waarom was hij dan zo gespannen? Buster trok zijn hals omhoog en keek hoe de hengst een vervelende vlieg van zijn rug afzwaaide.

Remember

Remember

Takken sloegen tegen zijn lichaam en gezicht. Prikte in zijn vacht, en bleven steken in zijn manen. De hengst baande zich met moeite een weg tussen alle bomen en takken door. Er zaten grote bomen, dikke bomen, dunne bomen en kleine bomen bij. Alles was er te vinden en alles prikte Remember. Hij vloekte eventjes luid en geïrriteerd toen een of andere tak in zijn ogen prikte. Zijn staart zwaaide heen en weer. Eindelijk kwam hij bij een openveldje. Waar hij in een drafje langs ging. Hij sloeg rechtsaf, een keer linksaf. En de geur van het zoute water dat kletste tegen de rand en heen en weer golfde kwam in zijn neusgaten terecht. Toen doemde de reusachtige eindeloze zee voor hem op. Langzaam kwam hij uit de beschaduwde bossen. En kon je hem nu goed zien. Hij brieste eventjes. Zijn hoeven zakte een klein stukje weg in het mulle zand. Het was lente de tijd dat alle bloemen weer op kwamen. Remember hield van de kleurige omgevingen, en de lente was dan ook helemaal zijn ding. De herfst vond hij niet fijn met alle regen, de winter was te koud, en ondanks dat hij dit zelf ook was, was de winter voor hem toch iets te wit. De lente was gewoon perfect, en de zomer eigenlijk te warm. In de lente had hij altijd de meeste inzet, en ging hij er helemaal voor. Een zacht windje blies tussen zijn haren door. Hij voelde een vreselijke jeuk, en schuurde met zijn kont tegen een passerende boom. Het enigste nadeel van de lente was de wintervacht die los kwam te zitten. En alle haartjes moesten eruit. Anders jeukte ze als de ziekte. Hij vervolgde zijn pas. Opgewekt stapte hij naar het zoute water. Keek er eventjes in, plots drong een geur tot hem door. Hij gooide zijn hoofd omhoog, zijn oren naar voren gericht, zijn neusgaten gingen eventjes wijd open, en stonden toen weer normaal. Hij hinnikte eventjes schel. Toen galoppeerde hij aan, in de richting van de geur. Nu pas drong het tot hem door dat er nog een geur bij was. "Ik heb nog geen slaapplaats weet jij misschien iets? Ik ben hier net nieuw en ben ook erg klein, lange afstanden is dus wel heel veel voor mij" Remember glimlachte eventjes. Ging toen naast zijn broer staan, en knikte eventjes naar hem. ’’Goed je te zien Sul. Blij met de lente neem ik aan?’’ Vroeg Remember glimlachend, hij wist maar al te goed dat Sul net als Ree enorm veel van de lente hield. Toen richtte hij zich op de kleine hengst. ’’Remember is de naam.’’ Zei hij vriendelijk. Hij glimlachte van hier tot Tokio. ’’Ik hoorde je net praten.’’ Begon Remember eventjes. ’’Wel… Je hebt twee goede kuddes. De délani, en de.’’ Remember zuchtte eventjes. Arme Mischa. ’’De Quiet Sparkle. Mijn broer hier is de leider van de Délani, en wie nu de Quiet Sparkle leidt weet ik niet.’’ Hij ging er maar gewoon van uit dat de hengst goed was.

Buster

Buster

Buster trok zijn neusgaten op naar de hengst. Toen kwam er een spierwitte merrie aan, Nu stond hij dus tussen een witte merrie en een zwarte hengst. Een kleine kuch verliet zijn mond, dat vieze zoute zeewater kwam echt niet uit zijn neusgaten. De merrie zei wat tegen de hengst en zei toen dat er twee goede kuddes waren, Delanie en Quiet Sparkle (Ja op de laptop wil dat ' streepje niet xd) Buster nam nog een hap gras. "Is hij je broer? Vet raar jij bent wit en hij zwart" grinnikte hij wat luidruchtig. Met zijn voorbeen schraapte hij over het zand wat helemaal opstuifde en met de wind meeging. "Delanie lijkt me wel een mooie naam" zei hij wat voorzichtig.

~ vetkort had geen ispiratie xd

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum