Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Maatregelen tegen 'topicmaatjes'

+6
Anaïs
Poeki
Itzala
Warrior
Remember
Aislin
10 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Aislin

Aislin

Wat mij de laatste tijd heel erg opvalt, is dat steeds meer topics worden gemaakt met de bedoeling dat één iemand reageert. Dat het wel eens voorkomt, oké, dat snap ik heus wel omdat je eventjes iets moet overleggen of iets voor je verdere toekomst, maar het begint gewoon op te vallen. Het kan zijn dat ik me aanstel (wat wel vaak het geval is Maatregelen tegen 'topicmaatjes' 584532 ) en dan hoef je niet verder te lezen.

Misschien is het een idee dat bij overmatig topics maken met de vraag of die ene persoon reageert, enkele punten (o.i.d.) af worden getrokken, net als als je in off-topic forums reageert. Het is immers een RPG en als je alleen met andere wilt RPG'en, kan je dat ook op MSN o.i.d. doen, daar heb je geen forum voor nodig.

Zoas gezegd; de kans is groot dat ik me aanstel en dan moet je dit gewoon negeren en dan hoor je mij er niet meer over. Ik weet trouwens niet of het haalbaar is wat ik voorstel, maar daarvoor is dit topic; om erover te discussiëren en elkaar op ideeën te brengen.

Ik hoor (lees: lees) het wel Maatregelen tegen 'topicmaatjes' 422499



Xx

http://1001days.sosblog.com

Remember

Remember

Ik heb maak eigenlijk bijna altijd topics voor een doelbewust iemand, maar probeer dit wel zo te doen dat ik echt met meerdere een topic heb. Maar meestal loopt het bij mij toch zo dat er uiteindelijk vijftig mensen in een topic zitten Maatregelen tegen 'topicmaatjes' 11631

Ik vind punten aftrekken hiervoor wel een beetje overdreven ik snap echt dat je er mee zit! doe ik stiekem ook. Maar het is gewoon makkelijk om een topic voor iemand aan te maken. Ik probeer soms ook topics voor iedereen te maken maar dan kom ik er net achter dat ik ergens anders moet posten en komt het er weer niet van. Ik denk dat veel mensen dit ook doen omdat ze graag willen weten wie hun paardje komt storen xD

Warrior

Warrior

Natuurlijk dat gebeurt bijna in elke RPG, ik snap dat je je eraan irriteerd, maar ik denk dat mensen die topic's gewoon moeten kunnen openen. Als jij een topic met iemand anders wil, vraag diegene dan of je in dat topic mag, of spreek zelf met een random iemand af om een topic te beginnen. Je kunt natuurlijk zelf ook een topic openen en zien wat er gebeurt en wie erop reageert.

Itzala

Itzala

Hmm, ik ben tegen: Er worden genoeg open topics gemaakt *hinthint* en bovendien moeten die mensen het zelf weten: Als zij inspiloos willen worden door de toekomst van hun paard uit te stippelen zonder onverwachte zijlijnen, mogen ze dat zelf weten =P Ik weet uit ervaring dat onverwachte zijlijnen veeeeeeeel inspi geven, losse topics kunnen uitlopen tot moorden (bvb de moord op Boots >D) afgesproken topics worden saai, kunnen niet verder, maar soms zijn ze nodig om een paard de juiste richting op te sturen

Dus het is: De juiste balans tussen randomdingenheid en inspiloosheid, en ik denk dat mensen die zelf mogen bepalen voor hunzelf zonder puntenaftrek te krijgen. Bovendien krijg ik medelijden met de mods die alle topics af moeten en alles moeten bekijken etc XD

EDIT: @ Remember: Agreed [aa] Ik wil ook eens Vis een topic laten bestormen zonder te zeggen: hey mag ik in jouw topic random binnen komen stormen zodat je het niet verwacht T__T

Poeki

Poeki

Ik begrijp je.. Maar het zijn geen topicmaatjes hoor.. Het is bv dat er gevraagd word in het teut topic: iemand een topic?
Je zegt: ja ik wel..
Zo ontstaan deze topics vooral..
Daar vind ik niets mis mee hoor ~

Aislin

Aislin

Oeps, bericht verwijderd xD

Nee okee, dan weet ik dat in niet de enige ben (misschien van een zeldzaam ras?) maar dat het ook overdreven is en dat dit topic dus een beetje onnodig is...

Bedankt voor snelle reactie beiden. Trouwens, Warrior; dat is ook een goed idee, gewoon random paarden lastig vallen (6)



EDIT: Nog meer reacties! O: Okee, ik stel me aan en ben dus niet creatief genoeg er zelf wat van te maken. Ga eraan werken, bedankt! Maatregelen tegen 'topicmaatjes' 422499

http://1001days.sosblog.com

Warrior

Warrior

Ja, zelf persoonlijk zou ik zeggen dat we het níet moeten doen.

Ik vind het persoonlijk leuk om een topic binnen te vliegen, dus ik snap je punt wel. Als ik jou was zou ik gewoon een random topic openen en zien wat er gebeurt. Je kunt (als je geen badass tegen wil komen) wel onder aan het topic zetten dat het alleen voor paarden met een goede bedoeling is. En dat het niet bedoelt is voor mensen die willen vechten of je paard af willen maken.

Anaïs

Anaïs

Geen probleem, maar nu snap je het maybe? Wink

Aislin

Aislin

@warior

Ja, ik open altijd topics op die manier; gewoon open zegmaar, maar ik vind het altijd vreemd overkomen als ik 10 topics heb lopen waar niemand op reageerd :")



@Anaïs

Love your name btw Idd ^^

http://1001days.sosblog.com

Pearl

Pearl
Moderator

Ten eerste wil ik even zeggen dat je je niet aanstelt, dat is gewoon je mening en daar is niets mis mee! Wink

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Tegenwoordig zijn er inderdaad veel topics die speciaal gericht zijn tot één of meerdere paarden. Dit zou je als "topicmaatjes" kunnen zien, maar in mijn geval doe ik dit als ik het afgesproken heb met iemand. Ik denk dat dit bij de meeste gevallen wel zo zal zijn. Ik zit bijvoorbeeld vaak met Sultan, Remember of één van de andere kuddeleden omdat dit voornamelijk noodzakelijk is voor eventuele verhaallijnen en afspraakjes.

Het puntenafrek vind ik net iets te ver gaan, maar door middel van dit topic kunnen we hier dus wel iets van "leren" en zelf ook eens een open topic aanmaken. (:

http://www.dreamhorses.biz

Warrior

Warrior

@Pearl ik kan me hier helemaal in vinden. Natuurlijk is dit ook een beetje een eyeopener voor mensen die dit teveel doen.

Fether

Fether
VIP

ik ben het ook helemaal met Pearl eens Very Happy

Celebrían

Celebrían
VIP

Ik vind het geen goed plan om hier punten voor af te trekken. Mensen mogen zelf weten met wie ze RPG'en en hoe ze dat doen.
Dat het af en toe vervelend is, kan ik me voorstellen, maar zoals hierboven ook gezegd is: Er zijn ook genoeg topics die niet gereserveerd zijn.

Maatregels hoeven hier niet voor getroffen te worden. Puntenaftrek zou sowieso te ver gaan in mijn ogen.

Maar wat Pearl zegt, klopt wel. Wellicht worden ieders ogen na het lezen van dit topic wel geopend :)

Nar

Nar
Moderator

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik zie zelf ook wel eens een topic staan waarvan ik denk: 'IK WIL DAAR POSTEN! DAAR ZOU NAR ZÓ PERFECT PASSEN NU!' Maar dat kan nou eenmaal niet. De mensen die dat doen zullen daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben.

In sommige topics heb ik ook liever niet dat Jan en alleman binnen komt stormen. Sommige topics zijn nou eenmaal prettiger met z'n tweeën. Als ik mijn knol een liefdesverklaring af laat leggen, hoef ik niet ieder willekeurig paard in dat topic erbij. Als ik mijn knol half laat sterven, hoef ik niet elke keer reddende engelen erbij of knollen die haar nog even extra de grond intrappen. Dus ik snap dat sommige mensen alleen in een topic willen, dat vind ik zo nu en dan ook prettiger. Zéker als ik mijn post helemaal op dat figuur heb gemaakt.

Ik vind het belachelijk om minpunten te geven op de zogeheten 'privétopics'. Hiermee bestraf je RPG-en en dat kán niet de insteek zijn. Ik snap je frustratie, maar dit is niet de manier, net als meer punten geven voor een open topic nonsens is. Ik hoop dat je dat zelf ook inziet.

Waar ik me wél enorm aan irriteer, is dat mensen een topic voor iemand openen en dan vervolgens degene waarvoor het geopend is niet reageert. Dan denk ik van: Was dan geen topic begonnen. [Alhoewel ik er zelf ook een handje van heb om een maand later pas te reageren. [a] ]


Dus het is: De juiste balans tussen randomdingenheid en inspiloosheid, en ik denk dat mensen die zelf mogen bepalen voor hunzelf zonder puntenaftrek te krijgen. Bovendien krijg ik medelijden met de mods die alle topics af moeten en alles moeten bekijken etc XD

Ik zou ook spontaan medelijden krijgen met de admins, want die mogen de puntjes aftrekken. Dat kan ik als modje niet doen ^^

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Teken de petitie tegen de vosjes jacht !

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum