Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Into the fray.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Into the fray. Empty Into the fray. zo 22 apr - 6:12

Mort

Mort

|| Mort ||

Het was tijd, hij had de beslissing genomen. Een beslissing die hij al veel eerder had moeten nemen. Zichzelf afgeven aan een kudde, een kudde die hem kon gebruiken. Hem accepteerde zoals hij was, waar hij zichzelf kon zijn zonder nadrukkelijk bekeken te worden. Hij had letterlijk geen flauw idee welke leider hij tegen het lijf zou lopen, maar Mort wist wat hij deed, en zo’n beetje ongeveer ook wel wat er te wachten stond voor hem. De rede ertoe dat hij een leider wou, iemand die hem toevertrouwde als kuddelid was omdat, hij simpelweg een doel wou in zijn leven. Hij wou het gevoel hebben zijn leven te kunnen geven voor iets wat veel voor hem was gaan betekeken, en dan keek hij in het verleden, dingen die nog zouden kunnen gebeuren. Of misschien ook wel helemaal niet. Mort hielt kort stil, zijn ogen gleden over het gebied heen vanaf hier had hij een prima uitzicht. Over het zo geheten Dream Horses, hij rook weinig andere paarden. Blijkbaar waren er nog weinig tot geen dieren in dit stuk gebied geweest, of hij was gewoon hier op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Mort was zeker van wat hij wou. Hij gooide zijn kop de lucht in, en slaakte een ijzige grillige hinnik. Een hinnik gericht naar degene die wist waarvoor zijn hinnik diende, en alleen die gene zou zijn hinnik beantwoorden en er op af komen. Doen wat nodig was. Hij hielt de hinnik zo’n paar seconden vol, wolkjes warme lucht kwamen uit zijn neus en mond terwijl hij de hinnik aanhielt. Toen de hinnik wel duidelijk moest zijn, streek zijn hoofd neer. En concentreerde hij zich verder op zijn hoor vermogen, er kwam geen reactie, nog niet. Mort had geduld, hij had immers weinig nuttigs te doen. Hij zou zich voor nu richten op een kudde, die hij hopelijk binnekort mocht binnentreden. Mort zakte iets door zijn linker achterbeen, zodat hij in een rusthouding kwam te staan. Zijn donkere kijkers keken uit over het gebied, en wachten af, wachten af op wat komen zou.

-Nar.

http://www.beinghuman.actieforum.com

2Into the fray. Empty Re: Into the fray. ma 23 apr - 5:57

Nar

Nar
Moderator

Boom, boom, boom, boom, steen, boom, boom, boom, mos. Serieus, was er dan niets interessants in dit hele vervloekte bos te vinden? Nar blies de pluk manen voor haar zicht weg: Natúúrlijk niet, want daar moest voor gegoocheld worden en Nar kon een boel, maar uiteraard niet toveren. Nar trok een grauwe grimas rond haar smoel en brieste luid, likte langs haar droge mondhoeken en stapte humeurig verder.
Boom, boom, boom, steen, boom. Fantastisch. Really faboulous. Maar niet vandaag. Nar snoof luidruchtig haar neus en stampte verder, zonder te letten op de arme flora en fauna die daar het slachtoffer werd. Poor they. Nar lebberde weer met haar tong langs haar inmiddels weer droog geworden mondhoeken. De vlindertjes fladderden vrolijk in het rond en liet vol trots hun gekleurde vleugeltjes zien. Nar trok een wenkbrauw op: Dat zij nou genoten van het waterige zonnetje... Nou was Nar ook een typisch een voorbeeld van het-is-ook-nooit-goed: Was het winter, zeurde ze om de zomer vanwege de kou. Was het zomer, klaagde ze dat ze het zo enorm warm had door haar roetzwarte vacht. Wel ja, misschien hoorde dat ook wel bij haar karakter, maar dat zou Nar zelf nooit toegeven.
Nar strekte haar poten één voor één uit en klapte drie keer haar kaken ruw op elkaar. Ze schudde haar kop zo dat de schedel rond haar hoofd luid rammelde. Ze draaide haar kop zo dat de schedel weer op z'n plek kwam te liggen en liep verder. Ze voelde een siddering over haar ruggengraat lopen toen ze de hinnik opving. Beware, I'm coming! Nar trok haar knietjes hoog op tijdens het lopen en kwam met een bedrieglijk vrolijk gezicht verder door het bos gesjouwd. Toen de hinnik echter maar bleef doorgaan, maakte de bizar vrolijke uitdrukking rond haar snoet plaats voor een chagrijnige grimas.
'JAJA! Vriend, ik ben nochtans niet doof!' snauwde ze in de richting van het geluid. Ze was immers geen hond die op commando aan gedribbeld kwam en een pootje gaf wanneer daarna gevraagd was: Nar was zelfs meer het type dat dan júist haar poot stijf hield.
Nar sjokte - iets trager - verder. Met de nodige tegenzin kwam ze bij het paard aan dat naar haar geblèrd had. Wel wel, was dit het? Nar keek naar een edel ogend wit dier. Ze gunde haar ogen de tijd zijn lijf verder te bestuderen. Het was een hengst, hij was wit - sneeuwwit - en had donkere ogen. Natuurlijk was hij ook groter dan haar, maar de zwarte merrie vond dat niet echt een belangrijk detail omdat het een feit was dat negen van de tien mormels groter dan d'r waren. Nar liet een goedkeurend geluid horen.
'Wel, waarom ben ik hier?' vroeg Nar vervolgens.

3Into the fray. Empty Re: Into the fray. ma 23 apr - 23:20

Mort

Mort

|| Mort ||

Holyshit! Zijn hoofd schoot overeind bij het horen van een reactie, sneller dan hij had durfen verwachten. Zijn ogen vormde spleetjes bij het horen van hoeven die naderde, want al snel zou een gedaante hem moeten naderen. En inderdaad, Mort tekende een gruwelijk valse grijns op zijn face. Met zijn tong gleed hij over zijn witte lippen. De eerste woorden van de naderende merrie waren wel degeleijk tot diep in zijn kleine hersenen doorgedrongen, een merrie met karakter was wel duidelijk. Nu degene die op zijn hinnik duidelijk had gereageerd naderde zag hij de zwarte kleur, de kleur die alle Friezen droegen. Mort zijn ogen stonden groot, net zo als bij een kind die een lolly kreeg aangeboden. Deze ontmoeting beloofte veel goeds, hij voelde het aan zijn kokende water, dat haast overstroomde. Hij kon een nog bredere grijns niet onderdrukken bij het horen van de woorden die uitsprak, die op hem afkwamen als kogels. Mort ontweek de kogels, 'Wel.. als jij de leidster van een zo geheette 'slechte' kudde bent. Dan kan jij mij misschien meer vertellen over waarom ik je riep..' De woorden klonken uiterst beheerst, hier en daar was de klank hogen en soms verdiepte hij zich erin. Mort bracht zijn hoofd wat omlaag, en keek zo ver als hij kan omhoog de merrie recht in haar ogen aankijkend. 'Mort is de naam' Siste hij, zijn gele tanden zichtbaar. Hij bracht zijn hoofd weer omhoog, waarbij zijn manen uit zijn model vlogen. 'Maar om een eerste goede indruk te tonen, was de rede dat ik je riep wou vragen of ik Mort.. Deel mag uitmaken van uw kudde.' De woorden stroomde eruit als bloed van een open wond. 'Dus bij deze je komst..' Zijn ogen gleden van links naar rechts, alsof er tussen de bomen ieder moment iets tevoorschijn kwam. Vervolgens gleden zijn ogen weer naar die van de merrie, en wachte hij af een antwoord of de gevolgen van zijn vraag en mededeling. Kort slaakte hij een zucht, terwijl hij de merrie afwachtend bleef aankijken.

-Moet nog wel ff inkomen hoor, tjees..

http://www.beinghuman.actieforum.com

4Into the fray. Empty Re: Into the fray. za 5 mei - 4:11

Nar

Nar
Moderator

Nar brieste nuchter, stapte verder en liet haar alziend oog langzaam over de hengst glijden terwijl ze om hem heen cirkelde. Aha. Dit was hem dus, het mormel dat hem had geroepen. Als een varken dat gekeurd werd door de slager bestudeerde Nar zijn bouw. Ze trok haar wenkbrauw op bij het zien van de grijns en vroeg zich af waar ze die aan te danken had. Nar gromde kort bij het horen van zijn woorden.
'Ik hou er niet van als mormels bijdehand zijn, onthoud dat,' snauwde Nar hem direct terug. Wat dacht hij? Dat hij koning was van dit godvergeten stuk land? Welnu: Dan zou Nar hem héél subtiel terug op aarde brengen en vertellen dat hij dat níet was. Nar schudde haar kop en brieste luid. Uiteindelijk kwam ze weer voor hem staan, nam een behoorlijk dominante - misschien zelfs wel arrogante - houding aan en bekeek hem terwijl hij zijn kop omlaag deed. Nar was aangenaam verrast door dat gebaar en knikte goedkeurend.
'Welja, waar was ik? Ja, ik ben leidster van het zooitje dat zich de Horcrux noemt. Maar of je bent de concurrent, of je ego heeft je verteld dat mij een lor moet draaien of je wilt je bij me aansluiten,' ging Nar verder. Ze zwiepte hardhandig met haar staart, schudde de schedel weer beter rond haar oren en likte langs haar droge mondhoeken. Nar grijnsde toen ze zijn naam hoorde. Dood Wat moest zijn moeder gedacht hebben toen ze haar veulen de naam "Dood" gaf? Had ze direct, in één oogopslag, zijn hele karakter en toekomst doorzien? Nar grinnikte zacht.
'Je heet dood en je bent wit? Dat is, ongewoon. Je bent in ieder geval zo goed als enig in je soort, Mort.' Nar sprak zijn naam met nadruk uit, puur uit nieuwsgierigheid naar zijn reactie. Nar rolde met haar ogen toen hij begon over een 'goede eerste indruk'. God: Dat had hij sowieso al niet gemaakt. Verbitterd grimaste Nar en wendde zich vervolgens weer naar de parelwitte hengst toe.
'Ik ben niet dom, schat, dat idee had ik ook al. Maar wat kun jij me bieden wat ik nodig heb in mijn kudde?' zei Nar, elk woord van de laatste zin nadrukkelijk uitsprekend alsof ze tegen een achterlijke praatte. Ze richtte haar kogelzwarte ogen weer op de hengst, die haar met enige afwachting aanstaarde. Nar verplaatste haar gewicht op haar andere been, zette haar linker achterbeen op rust en wachtte koeltjes af. De hengst had zijn lidmaatschap bij de kudde zelf in de hand, want het juiste antwoord was gewoon genoeg.

5Into the fray. Empty Re: Into the fray. di 8 mei - 4:53

Mort

Mort

|| Mort ||

Met zijn tong gleed hij over zijn gele tanden, waarna hij naar buiten floepte en hetzelfde ritueel over zijn lippen volgde. Bij dat bleef hij naar de uiterst vasinerende merrie kijken, voornamelijk dan naar haar schedel die op haar hoofd zat. Super vet. Mort kochelde wat kwat op en spugde het uit. 'Mijn nederige excuses' Hij boog neerbiedig zijn hals wat, zodat zijn hoofd een knikje maakte. Mort kon een ligte sarcatische grijns niet onderdrukken. De kans dat deze merrie hem aannam in zijn kudde was dan ook klein, want Mort was een typetje. Je moest hem dan ook leren kennen wou je weten hoe hij was, en dan zou het goed zijn. Hopelijk zag de merrie dit ook in, want anders was de kans klein dat hij werd aangenomen. De merrie voor hem sprak weer, Mort begreep de zin gedeeltelijk aangezien zijn hersenen niet zijn sterkste punt was. Hij keek wat dommig, waarna zijn blik vervormde en hij weer die idiote blik in zijn ogen droeg. Mort grijnsde kort, niet eigenaardig maar om de gedachten wat de merrie van zijn naam vond. 'Dat neem ik mee als een compliment' Zijn grijns verdween, waarna hij met zijn lippen speelde. Zijn lippen maakte een plop geluid bij iedere keer dat ze op elkaar kwamen. Af en toe klapperde zijn tanden mee. De merrie sprak opnieuw, Mort luisterde liet de woorden in kop doordringen en gaf antwoord- 'Ik heb genoeg te bieden, meer dan genoeg, wat verwacht u van mij? En wat zoekt u in uw kudde?' Zijn sluimerige tong gleed over zijn lippen, wat een spoor van vocht achterliet. Mort begon in zichzelf met zijn lippen te slaan, hij kon onmogelijk stil zijn, hij moest altijd idiote geluiden maken. Mort bleef de merrie aankijken, benieuwd welke naam bij deze merrie voegde.

http://www.beinghuman.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Into the fray.

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum