Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Come with me for a little ride.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Painted Black

Painted Black
VIP

Met langzame, sloffende passen bracht de zwarte hengst zich voort door het gebied. Zijn lange manen hing lusteloos lang zijn iets té magere lichaam en zijn staart volgde hem als een zwijgend konijn mee. Zijn hele lichaam bestond uit stress, zijn hoofd vol met de fouten die hij gemaakt had. Hij had misschien een kudde gevonden, maar nog steeds was een plek in zijn hart die open stond: liefde. Hij miste het gezelschap van een merrie aan zijn zijde. Het alwetende gevoel dat hij thuis kon komen bij een merrie, die verliefd op hem stond te wachten. Ooit was hij verliefd geweest, op de merrie die zijn kinderen had gedragen. Maar waar was die merrie nu? Had Amani hem definitief verlaten? Zuchtend dacht de hengst terug aan die verliefde tijden, de gelukkige tijden. Hoewel hij niet al te veel mocht klagen, hij was misschien nu wel gelukkig met de rust, was het nog steeds datgene dat hij miste. Een klein beetje liefde.

Het huisje boompje beestje gedoe was voor hem niet nodig, een grote familie met 2300 veulens zat er voor hem niet in. Al hoewel hij van gezelligheid hield, waren hele kleine paardjes niet zijn favoriete bezigheid. Maar misschien was Painted helemaal niet het soort partner type paard. Hij had Amani anders nooit horen zeggen, ‘’Goh, wat ben je toch romantisch’’. Even gleed er een glimlach langs zijn gezicht, romantisch? Nee. Dat was hij nooit geweest. Met een half schuddend hoofd bracht de hengst zich voor in een lichte, zwevende draf. Honger. Dat was iets wat hij elke dag, elke minuut had. En hoewel het niet aan zijn lichaam te zien was, was Painted een flinke vreetzak.
Met een paar flinke happen gras gemengd met bloemen, was zijn honger bijna alweer gestild. Langzaam werd hij begroet door andere dieren, konijnen en vogels. Hij vroeg zich wel eens af of er konijnen waren net zoals als hem. Neutrale konijnen, goede konijnen. Een grijns kwam op zijn gezicht toen hij het beeld voor zich van konijnen in oorlog, kudde tegen kudde. Of misschien was het een kudde konijnen tegen een kudde vossen? Waren hier überhaupt vossen? Eerlijk gezegd was hij blij dat hij deze vraag niet kon beantwoorden. Dieren als vossen, panters en wolven, waren niet bepaald zijn lievelingsdieren.

‘’Als ik 1 keer tring, dan ben jij een lekkerding, Als ik 2 keer tring, ben jij een super lekkerding En als ik 3 keer bel met me fietsbel-bel, ben jij de mooiste van `t stel’’ De stem van de zwarte hengst gleed over het gebied, hij was weer in een van zijn melige buien. Misschien zou hij nog een paard tegen komen? Even lachte hij hard en vervolgde ‘Tring Tring Tring’’. Op dit moment vond hij zichzelf hilarisch en er was niemand die hem het tegendeel kon bewijzen.

[&Raaf]

Ravena

Ravena
VIP

Haar mond ging snel en krachtig op en neer, ze trok het gras met enkele bloemen uit de grond en kauwde er enthousiast op. Al de hele reis naar dit bloemrijke gebied toe had de honger haar gepest en haar uitgelachen, maar wie het laatst lacht, lacht het best zo ging het oude gezegde. En dat was een geval nu. Met grote happen stilde ze haar honger, tot ze echt helemaal vol zat. Zo, nu kon ze weer eventjes vooruit. Rustig slofte ze voort, ze had de kudde nu als gezelschap maar ze miste het gezelschap van een goede en zeer bijzondere vriend nog altijd. Natuurlijk, Saronse, V isual, Merle en Kai had ze nog allemaal, paarden die ze tot haar vrienden benoemd had. Maar ze miste het gezelschap van iemand van wie ze bijzonder meer hield, ja, ze had Kai. Maar dat was geen vriendenliefde of zo iets, dat was broeder en zuster liefde. En misschien was hun band sterker dan andere broers en zussen of zus en zussen, maar ze miste het gezelschap en de liefde die ze om Amenia had. Dat soort liefde. Ja, nu wist ze het. Ze schudde haar hoofd eventjes, ze dacht dan nog wel aan Amenia iedere dag, maar ze moest haar maar eens uit haar hoofd gaan zetten. Ze miste de raaf vreselijk, en was dan ook een tijd lang verschrikkelijk verdrietig geweest om haar dood. Zo’n week, nu was het inmiddels twee weken na haar dood en Ravena dacht nog altijd met veel verdriet aan haar terug. Amenia was verleden tijd nu was het tijd om verder te leven. Je moest leven in het heden niet in het verleden, een ding dat ze vele paarden gezegd had. Waarom zou het dan niet bij haar gelden? Ze keek verstoord op van haar pijnigingen en hoorde een hengst iets roepen. Ze trok één wenkbrauw op. Welke malloot was er nou dan weer zo dom aan het schreeuwen en verstoorde de rust van paarden. De hengst had duidelijk een bijzonder melige tijd. Ravena schudde geërgerd haar hoofd en draafde aan. Eens eventjes een hartig woordje met die malloot spreken. De hengst kwam in beeld, voor hem stopte ze. Hij was groter dan haar misschien wel 40 centimeter, vele malen groter dus. Ze bekeek hem eens goed en schattend. Toen zochten haar ogen de zijne op. Ze was kalm en zelfverzekerd.
,,Luister hengst, ik weet niet wie of wat je bent. Maar je verstoord de rust van een hele hoop paarden door als een malloot dat liedje van je te gaan zingen.’’
Merkte ze kalm op. Ze zwaaide haar staart wat heen en weer en wachtte geduldig op zijn antwoord. Haar hoofd iets hoger de lucht in geheven. Haar manen en staart waaide zachtjes heen en weer in de wind die actief bezig was.
,,Dus nu… Wie ben je? Ravena werd ik genoemd een maand na mijn geboorte. Ik merk dat je in de Utopia zit, geweldig ik ook.’’
Praatte ze de hengst eventjes de oren van de kop. Ze had de geur van de Utopia geroken en had daaruit vernomen dat hij ook in die kudde zat. Geweldig een of andere malloot in die kudde. Het kon niet beter. Maar ze schudde haar hoofd, nee, ze mocht geen vooroordelen hebben. Niet nu, niet bij deze hengst.

Painted Black

Painted Black
VIP

Het gebied was prachtig, maar was nooit een van zijn lievelingsgebieden geweest. Hij was een van de paarden met een allergie voor stuifmeel, beter bekent als hooikoorts. Hoewel hij er schattig uit zag wanneer zijn hele lichaam opwelde, voelde het alles behalve schattig. En natuurlijk hield een kleine hooikoorts er hem niet van om vervolgens nog naar dit gebied te komen. Maar, er was nog een reden. Al die schattige kleine konijntjes, die verdwenen toch niet als sneeuw voor de zon? Helaas was het altijd zo geweest: waar goed is, is slecht, en Painted koos de weg middenin.

Een geur, die hem de laatste tijd meer dan bekend voor kwam, gleed zijn neus in. De geur van Utopia. Even verschrikt bij deze plotselinge verschijning vroeg de hengst zich af of het niet zijn eigen geur was, maar nee. Het was duidelijk een met merrie gemengde geur. En zover hij het wist, bleef en was hij nog steeds een hengst. Na enkele minuten verscheen er het lichaam van een merrie tevoorschijn. Hoewel de merrie kleiner was als hem, bijna een halve meter kleiner, leek de merrie hem een lesje willen leren. Maar hij deed toch niks verkeerds? Er waren paarden die vreselijke dingen schreeuwde. En hij zou gestraft worden om een simpele song die hij uit zijn gedachte liet glijden, recht de wereld in. Een glimlach gleed langs zijn lippen, dit zou nog eens gezellig worden.

‘Luister hengst, ik weet niet wie of wat je bent. Maar je verstoord de rust van een hele hoop paarden door als een malloot dat liedje van je te gaan zingen.’ Langzaam wachtte hij tot de merrie uitgepraat was, wachtend op meer van deze beschuldigende woorden. Hij grinnikte even. ‘’Excuseer mij alstublieft. Het was een domme fout’’ Probeerde hij zich zo snel mogelijk van het probleem los te maken. Duidelijk had de merrie hem zoal al weer vergeten, toen ze haar mond weer open deed en er geen beschuldigende woorden meer te vinden waren. ’Dus nu… Wie ben je? Ravena werd ik genoemd een maand na mijn geboorte. Ik merk dat je in de Utopia zit, geweldig ik ook.’’ Nu snapte hij waar de geur vandaan kwam, natuurlijk was hij niet meer de enigste kuddelid. Hij knikte en antwoorde met de simpele woorden; ‘’Painted Black. Wat fijn u te ontmoeten, mede-kuddelid.’’

Ravena

Ravena
VIP

Meteen begon hij zich te verontschuldigen tegenover haar. Ze trok één wenkbrauw op, waarom? Oja natuurlijk, uit haar woorden had je kunnen verstaan dat ze dit enigszins verwacht had, maar dat was niet de bedoeling van haar woorden geweest. Ach wat zou het de hengst deed en zij kon er niets aan veranderen nam ze aan. Ze had immers geen superkrachten waarmee ze de gedachtegang van een ander kon manipuleren. Ze kon het niet laten om een kleine ‘hmpff’ uit haar lippen te laten glijden. Zo was ze nou eenmaal, de ‘hmpff’ was amper hoorbaar geweest, maar haar lippen hadden een fractie van een seconde bewogen dus de hengst zou het waarschijnlijk hebben gezien, of hij het gehoord had was een ander verhaal. ‘Painted Black, Painted Black, Painted Black’ gleed er door haar gedachte toen ze de naam van de vele grotere hengst een paar keer herhaalde. Uiteindelijk begon ze kramp te krijgen in haar nek van al dat omhoog kijken gedoe. Dus zette ze met enige tegenzin enkele passen naar achteren toe waardoor de ze hem veel beter kon aankijken, zelfs zonder dat ze haar nek moest bewegen, het enige nadeel hiervan was dat ze nu inmiddels op zo’n vier meter afstand stonden van elkaar, en ze dus vanzelfsprekend harder moesten praten. Bij de woorden van de hengst trok ze weer één wenkbrauw omhoog. Iets wat ze verdomde vaak deed. Daarna fronste ze haar wenkbrauwen lichtjes alsof ze ergens diep over nadacht. Toen opende ze eindelijk haar mond om wat te zeggen. ,,Lijk ik echt zo oud?’’ Als opmerking over zijn ge-u. Nogmaals schudde zijn hoofd. ,,En noem me alsjeblieft gewoon Ravena.’’ Plots kwam ze tot het besef dat ze dit gesprek al meer gezeikt had dan gesproken, een feit dat drastisch moest veranderen. Ze was namelijk normaal gesproken totaal geen zeikerd. ,,Wat brengt jou hier?’’ Vroeg ze hem dus maar. Zo, nu had ze evenveel gezeikt als gepraat, dat was een goede verhouding vond ze. Ze zwaaide haar staart en bleef hem benieuwd naar zijn antwoord kalm en licht nieuwsgierig aankijken. Nieuwsgierig een van haar goede eigenschappen vond ze, ze wou altijd overal het naadje van de kous van weten. Eigenlijk was het een neutrale eigenschap, soms irritant en soms geweldig. Maar nieuwsgierigheid is en was geen zonde.

Painted Black

Painted Black
VIP

Damn. Wat had hij gedaan? Normaal was hij nooit zo rond gaan schreeuwen en nu had hij ook nog een andere merrie ontmoet. Heerlijk, perfecte timing. Misschien zou ze naar Nanami gaan en hem voorstellen als een sukkel, die ze totaal niet in de kudde konden gebruiken. Langzaam schudde hij zijn hoofd, die onzekerheid die hem elke dag liet nadenken over zijn fouten, zou hij kwijt moeten raken. Langzaam zag hij hoe de merrie naar achterliep, misschien bang of het kwam gewoon door het feit dat merrie kleiner was. Hij glimlachte even. ‘’Lijk ik echt zo oud?’’ Vroeg de merrie. Hij grinnikte. ‘’En noem me alsjeblieft gewoon Ravena.’’ Vervolgde de merrie. ’’Sorry, ik zal het onthouden’’ Even liet hij zijn been voor zich uit strekken, schuurde er aan met zijn hoofd. Vreselijk, al die muggen. Ze zaten op zijn lichaam, zijn benen, zijn hoofd. Gelukkig was hij niet de enigste die er last van had. ‘’Wat brengt jou hier?’’ De woorden van de merrie lieten hem zijn hoofd weer omhoog brengen, maar meer op haar niveau als uitnodiging voor een stap dichterbij. ’’Agh, wat rond lopen..’’ Loog hij. Hij kon moeilijk zeggen dat hij opzoek was naar zijn grote liefde, ookal was zij er misschien niet meer. Met zijn ogen gesloten, schoot hij terug naar die tijd.

"Ik ook." Zijn hart maakte even een sprongtje, een sprongetje van geluk. Zijn lichaam voelde zo warm, zo'n tinteld gevoel in zijn buik. '''Ik ben dol op jou, wist je dat?'' Hij kon het niet laten om het te zeggen, het spookte door zijn hoofd. "Zou je partners willen worden?" Hij glimlachte breed en deed een stap dichterbij. Hij duwde zijn neus tegen de hare, voorzichtig, hopend dat ze niet zou schrikken van zijn aanraking en reactie antwoorde hij; ''Ja, Amani, dolgraag!'' "Ik heb geluk met je Painted Black. Echt waar. Ook ik houd van je."

Langzaam opende hij zijn ogen weer. Hoe had hij dit allemaal kunnen opgegeven? Hij was zo verliefd geweest, en nu, nu was alles voorbij. Zuchtend keek hij naar de merrie. Misschien was zij ook iemand verloren? Daar zou hij maar op een manier achter kunnen komen, door het simpel weg te vragen. ’’Ik probeer iemand te herdenken, iemand die ik helaas verloren ben. Toevallig ervaring met het verwerken van een verlies?’. Hij had geen zin om de woorden op te kroppen, tot een depressieve explosie. Misschien zou hij er met dit paard kunnen over praten.

Ravena

Ravena
VIP

Hij zei dat hij het zal onthouden. Dát, dacht ze, is je geraden ook manneke. Je mag dan wel groot zijn, maar dat betekent niet dat je meteen sterker bent. Oké dat was dan waarschijnlijk zo maar Ravena was heel wat behendiger dan de hengst dat wist ze wel. Ze kon dan misschien zo wat onder hem door kruipen maar dat maakte eventjes niet uit. Ravena schudde zich uit en keek de hengst rustig aan. Ze hoorde hoe hij loog. Ze hoorde de liegerige ondertoon die niemand helemaal weg kon laten gaan. Het was altijd wel iets dat zei dat je loog. Ravena trok één wenkbrauw omhoog, ach, ze ging er maar niet op in, hij zou vast wel een reden hebben om niet de harde waarheid te spreken. Als je loog had je daar meestal een reden voor. Soms loog je omdat je niet zo snel een andere goed klinkende reden die waar was kon vinden. Maar nadat hij uit zijn gedachte wakker werd zei hij toch de waarheid. Ravena bromde eventjes wat naar zijn woorden. En of ze daar ervaring mee had. ,,Jazeker heb ik daar ervaring mee. Ooit een maand geleden of zo was mijn beste vriendin vermoord. Dit was geen paard, het was een raaf, eentje die altijd bij mij was gebleven en altijd voor mij klaar stond, eentje die mij verdedigde, we hadden samen prachtige en verdrietige tijden doorstaan. Tot er een paar paarden nou ja eigenlijk een paar tachtig paarden waren die mij stuk voor stuk dood willen ze sturen de hele tijd groepjes op me af, op een dag raakte eentje Amenia met zijn tanden. Ze was zwak en de paarden gingen weg. Toen had haar nog een tijdje gesteund, maar na een uur kwam er een ander paard eentje die wel hier leeft een slechte merrie met de naam Fether. Ze vermoorde Amenia toen ze zo zwak was, dus ja, je kan zeggen dat ik er enigszins ervaring mee heb. Wat is er met jou dan?'' Als hij het niet wou vertellen zou ze het snel genoeg te weten krijgen.

~Flutje Meow~

Painted Black

Painted Black
VIP

Langzaam sloot hij zijn ogen. Was dit wel een verlies? You can't lose what you never had. Had hij Amani wel? Nee. Niet meer. En hij had ook niets om te kunnen bewijzen dat ze ooit de zijne was geweest. Langzaam opende hij zijn ogen weer, toen het met een schok binnen kwam. Jawel. Aamir. Aamir was zijn bewijs dat Amani echt bestaan had, dat het niet een of andere grote onzichtbare liefde was geweest. ''Jazeker heb ik daar ervaring mee. Ooit een maand geleden of zo was mijn beste vriendin vermoord. Dit was geen paard, het was een raaf, eentje die altijd bij mij was gebleven en altijd voor mij klaar stond, eentje die mij verdedigde, we hadden samen prachtige en verdrietige tijden doorstaan. Tot er een paar paarden nou ja eigenlijk een paar tachtig paarden waren die mij stuk voor stuk dood willen ze sturen de hele tijd groepjes op me af, op een dag raakte eentje Amenia met zijn tanden. Ze was zwak en de paarden gingen weg. Toen had haar nog een tijdje gesteund, maar na een uur kwam er een ander paard eentje die wel hier leeft een slechte merrie met de naam Fether. Ze vermoorde Amenia toen ze zo zwak was, dus ja, je kan zeggen dat ik er enigszins ervaring mee heb. Wat is er met jou dan?'' Hij schudde zijn hoofd toen hij de merrie hoorde praten. ''Ik ken Aaliyah, zij heeft een hert. Maar Fether, haar ken ik ook. Het spijt me voor je, ik weet hoe het is om een belangerijk iemand te verliezen. Hij nam een hap lucht, liet even de woorden bezinken. Hij kon nu niet in tranen uitbarsten, al was het het eerste wat hij nu wou doen. ''Ik ben mijn partner verloren'' Het was het enigste wat hij kon vertellen.

[Kortheid, Moet eten. x]

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum