Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Creep ^^

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Creep ^^ Empty Creep ^^ do 17 mei - 23:50

Nar

Nar
Moderator

Nar liep door het moeras heen. God, dat begon bijna een dagelijkse bezigheid te worden: De modderige rotzooi bleef in haar eens zo roetzwarte vacht hangen, plukte de glans eruit en maakte hem hard, smerig. Nar brieste diep door haar neusgaten heen, likte langs haar droge lippen en stampte verder door de sompige aarde heen. De modder was alles behalve geliefd, maar was niet los te maken van het water en de vochtige plek waar het zich op dit moment bevond. Nar had er alles behalve zin in om er weer door heen te sjouwen, maar in een omweg langer durende dan een kwartier had ze ook geen zin in.
Eerst had de merrie nog geprobeerd voorzichtig, voetje voor voetje, op de boomstammen te balanceren en op die manier aan de overkant te komen. Helaas was al snel gebleken dat deze spekkieglad waar door mos en andere ongein waardoor Nar tot drie keer toe bijna haar poten gebroken had. Daarna had ze, met enige tegenzin, toegegeven aan de natte troep die het moeras genoemd werd en sjouwde ze moeizaam erdoor heen, bij elke pas haar benen zo hoog mogelijk op hengelend, ze uitschudden en vervolgens weer erin steken om ze zo snel mogelijk weer omhoog te halen voordat de blubber de kans kreeg Nar helemaal vast te zuigen. En dan weer van voren af aan.
Nar kreeg er bijna spijt van dat ze niet was omgelopen toen ze besefte hoe ontiegelijk veel energie, kracht en inspanning dit zou gaan kosten om aan de overkant te komen. Bovendien zag ze er daarna uit als het Monster van Loch Ness. Niet dat dat haar ook maar flikker kon schelen: Verafschuwd werd ze toch wel, hoe ze zich ook draaide, wrikte of liet zien. Haar schedel joeg de nodige watjes al af en degenen die dapper genoeg waren om met het miniatuurdier een gesprek aan te gaan - dat alleen al verdiende eigenlijk een medaille - waren voornamelijk irritant en verschrikkelijk arrogante dieren. Alhoewel Nar niet kon ontkennen dat zij egoïstisch, arrogant en zelfzuchtig was. Misschien was ze er zelfs wel het toonbeeld van. Dat idee had haar in de loop van de jaren enkel en alleen een ongezond hoge egoboost gegeven. Velen namen haar dat niet in dank af, maar ze moesten maar met haar leren leven of haar de nek omdraaien. Wat ze deden boeide Nar eigenlijk niet zoveel, zolang ze haar maar met rust lieten.

[ Icari ]

2Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ vr 18 mei - 0:44

Icari

Icari
VIP

Koud water gleed door zijn dorstige keel. Het was te koud, zijn tanden deden er zeer van. Icari hief zijn hoofd, waarbij zijn oranjekleurige manen langs zijn hals gleden. De sfeer in dit gebied beviel hem niet. Het was niet zo vredig als het zuiden, waar hij de afgelopen jaren had doorgebracht. Het leek alsof er een vijandige sfeer hing. Hij had wel andere paarden gezien, maar geen van hun had toenadering gezocht. Ze hadden zich verstopt in de schaduwen of hem enkel hooghartig aangekeken. Zijn ogen gleden over de oever van de rivier, terwijl zijn oren alert waren op elk geluid. Tijd om te gaan. De hengst draaide zich om en stapte het bos weer in. Waar hij naar op weg was wist hij niet. Dit deel van het land was hem vrijwel onbekend. Hij had nooit redenen gehad om hier naar toe te gaan. Nu had hij juist geen reden meer om nog in zijn bekende gebied te blijven. Icari voelde zich eenzaam, hij had jaren lang met zijn beste vriend een hengstenkudde geleid. Hij was niet meer gewend aan de eenzaamheid. Hij had al wel andere paarden ontmoet, velen van hem waren ook lid van een kudde. Toch had hij zijn plek nog niet gevonden. Waar Icari precies naar zocht wist hij ook niet. Misschien een doel in zijn leven. Iets om naar toe te leven.

Terwijl hij liep werd de grond steeds drassiger. Lichtelijk verbaasd bleef Icari staan en sopte even met zijn hoef in de grond. Waarom was het hier zo nat? Toen herinnerde hij zich iets wat zijn moeder hem had verteld. Ze hadden over zijn vader gesproken en Corina had haar zorgen geuit over het feit dat Isarco misschien naar het moeras vertrokken was. ’Mama, wat is een moeras?’ had hij haar gevraagd. ’Het moeras is een gevaarlijke plek. De paarden die er leven zijn niet vriendelijk en de grond is er erg drassig. Je kan er vast komen te zitten en sterven.’ Icari had haar met grote, bange ogen aangekeken. ’Als je ooit in het moeras terecht komt, volg dan het gras. Dan heb je stevige grond onder je voeten.’ Icari hief zijn hoofd en keek in de verte. Ja, hij naderde duidelijk het moeras. Alles werd zompig en heel erg groen. De mossen groeiden overal! Voorzichtig stapte hij voort en volgde zijn moeders advies. Gras had niet erg lange wortels, maar met elkaar verstrengeld zorgen ze voor een verende bodem. Hij had geluk dat hij geen Tinker was, dan zou het gras hem nooit gehouden hebben. De hengst zwoegde voort, het was zwaar lopen.

Het geluid van voort ploegende hoeven bereikte zijn oren. Icari durfde echter niet te stoppen, bang dat hij weg zou zakken. Zijn bruine ogen speurden over het terrein en vonden een zwarte merrie. Ze was echter niet zomaar een merrie. Op haar hoofd droeg ze een witte schedel, de schedel van een paard. Het eerste wat hem overviel was angst. Dat paard was gevaarlijk! Maar toen speelde zijn nieuwsgierigheid op. Was ze wel gevaarlijk? Wat voor verhaal zat er achter die schedel? Op dat moment werd de grond opeens steviger onder zijn hoeven. Verbaasd bleef Icari staan en klopte met zijn hoef op de grond. Het was stevig! Zijn blik vloog opnieuw naar de zwarte merrie, zijn angst was vrijwel verdwenen. “Hee, de grond is hier stevig!” hinnikte hij naar haar. De merrie zag er vermoeid uit, ze wilde vast wel even rusten. Icari deed een paar stappen naar achter, zodat de merrie genoeg ruimte zou hebben.

http://www.kanto-experience.actieforum.com

3Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ di 22 mei - 8:12

Nar

Nar
Moderator

Nar paste ervoor om terug te gaan nu ze midden in de modderpoel stond en hengelde vol - slechte? - goede moed haar korte pootjes één voor één omhoog en liep moeizaam verder. Uiteindelijk bleef ze stilstaan en liet vaag haar kogelzwarte ogen over de omgeving glijden, zoekend naar een andere oplossing. Toen haar blik een helder bruine kleur zag tussen de bomen, vernauwde ze haar ogen tot spleetjes en focuste ze zich op het kennelijk levende ding.
Wat deed het mormel hier? Hij leek niet van hier, zich misschien zelfs wel eenzaam te voelen. Had zijn moeder, of oppasser, hem hier gedumpt dat hij hier zo opgelaten rondsjouwde? Het kon natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid zijn, maar dan was dit wel oprecht de meest ídiote plek om dat te worden of te zijn. Fool, foolish fool.
Nar liet een minachtende - nauwelijks hoorbare - snuif horen. Wel ja, als hij zich hier thuis wilde voelen, wie was zij om zich eraan te ergeren? Misschien kon dit zelfs wel amusant gaan worden, met zo'n scharminkel dat hier niets te zoeken had. Nars oren vlogen naar hem toe toen hij haar uitnodigde. Bedoelde die achterlijke serieus haar? Nar trok een wenkbrauw op, was in een korte tweestrijd of ze naar het geval toe zou lopen ( en daarbij naar harde, stevige grond ) of dat ze zichzelf nog langer zou treiteren door verder te sjouwen door de blubber. Na een minuut discussiëren met haar, haarzelf en zij, liep Nar richting het paard toe, met een scheve trek rond haar mond. Ze schudde haar hoofd zo dat de schedel op haar kop klapperde en de manenpluk uit haar ogen viel.
'Welnu: Lijkt het je nog steeds een goed idee om mij, te vragen bij je op je miniatuur eiland te midden van deze bende blubber te komen staan? vroeg Nar met een onverschillige ondertoon terwijl ze één voor één haar hoeven optrok en zo de modder eraf schudde. Toen ze daarmee klaar was, wendde ze zich weer tot de hengst. Ze ademde in en liet de zuurstof langzaam weer ontsnappen terwijl ze hem aankeek. Jup, die hoorde hier niet. Nop, ze wilde hem niet direct wegjagen. Hij zag er wel interessant uit en dat wilde ze even zo houden.
Ze likte nog eens langs haar droge mondhoeken. Vervolgens nam ze een lichtelijk dominante houding aan en richtte een koele blik op hem.
'Goed, wie ben jij en wat doe je hier?' vroeg ze daarna.

[ Sorry voor mijn late reactie. ]

4Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ za 26 mei - 1:27

Icari

Icari
VIP

De oren van de zwarte merrie schoten naar voren bij het horen van zijn stem. Icari glimlachte vriendelijk. Misschien was ze wel heel aardig. Goed, het feit dat ze een schedel op haar hoofd droeg was enigszins verontrustend, maar dat hoefde toch niet te betekenen dat ze onaardig was? Die schedel fascineerde hem. Zou ze hem gewoon een keer tegen gekomen zijn en gedacht hebben; cool, die wil ik op mijn hoofd hebben? Dat was nog de meest onschuldige reden die hij kon bedenken. Het kon natuurlijk een schedel zijn van een slachtoffer, van iemand die ze vermoord had.. Of misschien was het wel de schedel van iemand die haar dierbaar was geweest, zoals haar moeder, vader of zus. Icari barstte bijna uit elkaar van nieuwsgierigheid. Speculeren over een onderwerp was leuk, maar niets was zo leuk als uitvinden hoe het nu echt zat. Zijn bruine ogen keken afwachtend naar het zwarte paard, dat uiteindelijk toch in beweging kwam. Eenmaal op het stevige stuk grond zag hij hoe vies haar benen waren geworden door het zwoegen door de modder. Het klapperende geluid van de schedel liet Icari schrikken, de merrie was er klaarblijkelijk aan gewent. Van dichtbij zag ze er nog veel stoerder uit. Ze was ongeveer even groot als hem, maar forser gebouwd.

“Welnu: Lijkt het je nog steeds een goed idee om mij te vragen bij je op je miniatuur eiland te midden van deze bende blubber te komen staan? “ vroeg de merrie, terwijl ze de modder van haar hoeve schudde. Icari grijnsde breed, hij mocht haar manier van praten wel. “Het zou toch onbeleefd zijn om een dame met haar voeten in de modder te laten staan, niet?” antwoordde hij zoetjes. De merrie ging er vast vanuit dat de schedel hem af zou schrikken. Nu hij zo vlakbij het paard stond vond hij de schedel echter helemaal niet eng meer, alleen maar interessant. Hij zag haar ogen onderzoekend over hem heen glijden. Wat zou ze denken over hem? Zou ze hem zien als een jonge, onwetende hengst die niet op zo’n gevaarlijke plek thuis hoorde? Of zou ze, net als hij altijd deed, meerdere scenario’s in haar achterhoofd houden. Misschien zag ze hem wel als een dreiging, of juist helemaal niet, omdat het uiterlijk altijd kan bedriegen.

“Goed, wie ben jij en wat doe je hier?” vroeg de zwarte merrie. Icari hield zijn hoofd een beetje schuin. Haar toon was wat commanderend en erg zelfverzekerd. Deze merrie was waarschijnlijk nergens bang voor en gewend om de leiding te hebben. Hij besloot haar maar niet te tarten. “Mijn naam is Icari. Ik was de omgeving aan het exploreren,” grijnsde hij. Icari’s favoriete woordje was ‘exploreren’ en hij vond het altijd geweldig als hij het kon gebruiken. Gelukkig voor hem kon dat dan ook regelmatig, omdat hij nu eenmaal constant aan het exploreren was. “En wie bent u, als ik vragen mag?” vroeg hij beleefd, maar nieuwsgierig. “Het moeras is niet echt een plek voor een dame.” Hij glimlachte en liet zijn grote, bruine ogen op het gezicht van de merrie hangen. Dit kon nog wel eens een interessant gesprek worden.

OOC: Et voila!

http://www.kanto-experience.actieforum.com

5Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ ma 11 jun - 6:08

Nar

Nar
Moderator

Nar gromde lichtelijk geïrriteerd toen ze merkte dat er nog altijd modder aan d'r poten kleefde. Ging dat vervloekte spul er dan nooit af? Nar bromde nog wat voor ze zich uiteindelijk weer tot de vosbruine hengst. Ze bekeek hem met de nodige minachting voor ze verder ging.
'Doe me een lol en haal die achterlijke grijns van je smoel af,' snauwde ze hem toe. Pissed off door het feit dat ze hulp met de modder nodig had gehad, was ze nu niet bepaald te genieten. Wacht, was ze dat ooit wel dan? Nar likte langs haar droge lippen, schudde haar kop zodat de dikke, kenmerkende pluk zwart haar voor haar ogen weg viel. Ze trok haar wenkbrauw op toen ze zag dat ze niet eens zoveel kleiner was dan de tengere hengst. Dat was meteen ook het belangrijkste synoniem voor het uiterlijk van de hengst: Tenger. Nar was ontzettend pony-achtig gebouwd naast hem. Ze ademde scherp door haar neus in voor ze verder praatte. Net op het moment dat ze haar mond opende, was de hengst haar voor. Geërgerd wachtte ze tot hij zijn muil gesloten had, totdat hij ineens iets opvallend grappig zei. Nar keek hem een seconde lang schaapachtig uit voordat ze begon te grinniken.
'Ik? Een dame? Dank je wel monsieur, maar ik denk dat je in dat opzicht écht de verkeerde voor je hebt,' zei ze met een scheve grijns rond haar mondhoeken. In gedachten somde Nar op waar een 'dame' voor haar gevoel allemaal aan moest voldoen. Ze moest sjiek zijn. Natuurlijk was Nar dat. Voel het sarcasme. Uiteraard moest een dame manieren hebben. Nar en manieren? Keep on dreaming honey! Daarnaast was het van belang een beetje verzorgd erbij te lopen. Well, I guess Nar doesn't give a thing. En bovenal: Een dame moest gewoon een dame zijn, met liefde wachten op haar lieftallige vriend, of echtgenoot. Welnu: Die zon ging ook niet op, want Nar was ontzettend verkikkerd op merries in plaats van de traditionele hengsten. Nothing wrong with it, maar Nar zag het als iets wat nog eens extra liet zien dat ze absoluut geen dame was.
Nar snoof een keer, hield haar kaken op elkaar toen de hengst weer begon met praten. Finally! Hij gaf antwoord! Icari? Icari! Dat viel wel te onthouden. Paste ook wel bij zijn uiterlijk: Speels. Was Icari trouwens ook niet iemand uit een mythe die te dicht bij de zon vloog zodat hij neerstortte? Nars ogen blonken: Dan stond deze namaak nu op het punt als een steen naar beneden te keilen. De omgeving aan het verkennen? Nar grinnikte zachtjes, maar zei niets. Dan had hij dus de verkeerde weg genomen. Hij begon weer met het u.
'Noem me alsjeblieft geen u. Het geeft wel een ongezond hoge boost aan mijn ego, maar ik heb liever 'je' dan dat geslijm wat je niet meent. Nár, leidster van de Horcrux.' Zo. Dat was eruit. Het zou haar benieuwen of ze überhaupt van hem gehoord had.
Nar stootte een spottende lach uit toen hij opnieuw opmerkte dat het moeras geen plek was voor een dame.
'Bij mijn weten ben ik geen dame, heng- Icari,' verbeterde Nar zichzelf vlug. Paarden aanspreken met hun geslacht was één van de dingen die ze zichzelf nodig af moest leren: Een naam was toch veel en veel leuker?

6Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ wo 20 jun - 7:43

Icari

Icari
VIP

"Doe me een lol en haal die achterlijke grijns van je smoel af," snauwde de merrie hem toe. Icari hief even een wenkbrauw. Dat was niet erg aardig. Die glimlach was nu wel even weg ja. Icari zag dat de merrie weer langs haar lippen likte, blijkbaar een gewoonte van haar. Het geklepper van de schedel bezorgde hem rillingen, maar meer van opwinding dan van angst. Ze was zo cool! Hierdoor herstelde Icari's verloren glimlach zich weer en kon hij haar zoetjes te woord staan. "Ik? Een dame? Dank je wel monsieur, maar ik denk dat je in dat opzicht écht de verkeerde voor je hebt," antwoordde de zwarte merrie. Ze grijnsde scheef en icari grijnsde met haar mee. Tut tut, ze moest niet zo negatief doen over zichzelf! Daarbij was elke merrie een dame, aangezien ze tot het vrouwelijk geslacht behoorden, niet waar? Icari had niet het idee dat deze merrie zo'n opmerking zou kunnen waarderen, dus hield hij hem braaf binnen zijn lippen. De merrie grinnikte zachtjes bij het horen van zijn naam, wat hem met zijn ogen deed rollen. Waarom vond iedereen zijn naam toch zo grappig? Ze leek Painted Black wel, de grote Friese hengst die hem omgedoopt had tot Ikaasi. "Noem me alsjeblieft geen u. Het geeft wel een ongezond hoge boost aan mijn ego, maar ik heb liever 'je' dan dat geslijm wat je niet meent." Icari grinnikte. Deze merrie had veel zelfkennis en de nodige zelfspot. Heerlijk!

"Nár, leidster van de Horcrux," vervolgde de merrie met nadruk. Icari beet zachtjes op zijn lip. De Horcrux? Dat kwam hem wel vaag bekend voor. Veel bekender was natuurlijk de Valkyrie, maar ook van de Horcrux had hij wel eens gehoord. "Aangenaam kennis te maken," zei hij na een korte stilte. Zijn blik gleed nieuwsgierig over Nar. "Ik heb meerdere dingen over de Horcrux gehoord, maar ik vind het lastig om te geloven wat waar is," begon hij voorzichtig. Hij wist immers niet zeker of Nar wel zin had om de roddels over haar kudde te horen, nog de tijd en zin had om voor hem het kaft van het koren te scheiden. "Zou u, uh, zou je mij misschien kunnen vertellen hoe jij de Horcrux ziet?" Zijn stem was nieuwsgierig, zijn blik afwachtend. Onbewust had hij zijn spieren gespannen. Hoewel zijn nieuwsgierigheid hem nog staande hield, was hij maar wat graag dwars door het moeras heen weg gegaloppeerd.

OOC: Okee, het hangt erg af van Nars antwoord of dat ideetje wat ik had wel of niet door kan gaan. Antwoord maar gewoon zoals Nar dat zou doen, dan PM ik wel even (:

http://www.kanto-experience.actieforum.com

7Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ zo 24 jun - 5:31

Nar

Nar
Moderator

Nar grinnikte toen ze zag dat Icari, of de bruine hengst, het geklepper interessant vond.
'Fascinerend niet? Zo'n schedel rond de kop,' zei ze met een scheve grijns rond haar mondhoeken. Icari stond haar wel aan, alleen moest hij het overdreven netjes proberen te zijn achterwegen laten. Hij was daarnaast ook nog nieuwsgierig, maar dat was een eigenschap die Nar zelf ook bezat. Het was moeilijk te geloven dat de hengst ouder was dan zij, gebaseerd op enkel karakter, waar zijn naam overigens naadloos bij aan sloot. Zijn ouders moesten er even over nagedacht hebben voor ze hem de naam hadden gegeven. Zou hij naamloos rond hebben gelopen? Peinzend liet Nar haar blik over de zesjarige hengst heen gaan.
Nar stootte een harde lach uit toen ze Icari met zijn ogen zag rollen.
'Hoho, ik bedoel het positief heur. De naam past gewoon goed bij je en dat valt op. Je komt zelden iemand tegen waar de naam echt goed bij past. Niets negatiefs hoor.' Nar schudde haar kop, liet haar schedel ratelen en stak, toen ze haar kop weer stil had, haar tong plagend naar Icari uit.
'Ik vraag me alleen af waarom iedereen er direct vanuit gaat dat wanneer ik begin te grijnzen, ik het negatief bedoel,' mompelde ze daarna peinzend. Ze liet haar blik weer over Icari heen gaan en bleef hangen bij zijn ogen. Aangenaam? Aangenaam! Enigszins verrast daardoor krulden haar mondhoeken weer om.
'Insgelijks, Icari,' zei ze terwijl ze de klemtoon op zijn naam bewust verkeerd legde, puur uit nieuwsgierigheid naar zijn reactie. Zou hij daar weer aangebrand op reageren, of bleef het dit keer onder het kookpunt? Nar opende haar mond om nog wat te zeggen, maar Icari was haar voor. Dingen over de Horcrux? Nar fronste haar wenkbrauwen.
'Over mij of over dat wicht van een Deina? Nou ja, wat heb je gehoord? Ik ben wel nieuwsgierig wat de roddeltantes ditmaal over de Horcrux hebben gevonden. Ik ben in ieder geval niet gebeten door hagedissen of bang voor spinnen, mocht dat de nieuwste trend zijn,' antwoordde Nar met een schampere lach. Hoe ze de Horcrux zag?
'Als een kudde waar het stof nodig van afgeblazen moet worden en dat zijn imago weer terug moet krijgen.'

8Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ zo 1 jul - 3:41

Icari

Icari
VIP

Icari kneep zijn ogen een beetje samen en keek Nar onderzoekend aan. Dus, zijn naam paste goed bij zijn karakter? Dat had hij nog niet eerder gehoord. Icari.. Tsja, het klonk inderdaad wel een beetje speels. Nar was wel een beetje een rare. Ze leek dingen anders op te vatten. Er waren dingen voor haar vermakelijk waarvan Icari niet begreep wat er grappig aan was. Zoals het woordje aangenaam. “Insgelijks, Icari,” sprak de zwarte merrie, waarbij ze zijn naam verkeerd uitsprak. Icari merkte het nauwelijks op, andere paarden leken altijd moeite te hebben met zijn naam. Zo lastig was het toch ook weer niet? Gewoon Ie-kaa-rie, met de klemtoon op ‘kaa’. Het klonk zo raar als je de klemtoon op de ‘ie’ legde. Anyway, Nar was – tot zijn vreugde – wel degelijk bereid om over haar kudde te praten. Deina? Icari fronste ook even. Nee, die naam kwam hem niet bekend voor. Maar hij had Nars naam ook nog niet eerder gehoord. Alleen de kudde, de Horcrux, was bij hem bekend. Toch moest hij even lachen om Nars opmerking. Hij schudde zijn hoofd en grijnsde. “Nee, ik moet toegeven dat ik zulke roddels niet heb gehoord. Des te meer over de Horcrux en zijn.. praktijken.” Icari koos zijn woorden zorgvuldig. Hoeveel was er waar van de horrorverhalen over het vermoorden van paarden en het voeren van oorlog? “Als een kudde waar het stof nodig van afgeblazen moet worden en dat zijn imago weer terug moet krijgen,” vervolgde Nar, als antwoord op zijn vraag. Icari hield zijn hoofd een beetje scheef en keek haar onderzoekend aan. “En welk imago is dat dan?” vroeg hij enigszins sceptisch. Werkelijk, waar stond die hele Horcrux nou voor? Welk paard met enig gezond verstand zou gericht andere paarden aanvallen, met de intentie om te doden?

OOC: laat en kort, sorry!

http://www.kanto-experience.actieforum.com

9Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ do 5 jul - 7:02

Nar

Nar
Moderator

Nee, hij had dus niet de roddels gehoord waarin zij één van de meest vreemde wezens zou zijn. Nar kon niet ontkennen dat ze apart was, maar de eerste beste die dat haar vertelde had een dreun te pakken. Nar brieste en snoof toen hij begon over de praktijken van de Horcrux. Was daar überhaupt wel sprake van? Volgens Nar voerde de Horcrux zo verdomd weinig uit dat het een wonder was dat de naam alleen al uitgesproken werd, maar dat zei ze niet hardop tegen Icari. Een scheve grimas trok langs haar mondhoeken.
'Wat voor praktijken heb jij dan vernomen, mijn beste Icari?' vroeg ze met een lichtelijk scherpe ondertoon. Wat was er nu weer niet goed aan de Horcrux en waar probeerden ze de kudde dit keer mee door het slijk te halen, kansloze figuren dat het waren. Nar was inderdaad meer weg dan bij de kudde te aanwezig te zijn, maar dat was geheel haar eigen zaak. De knollen die in de Horcrux zaten waren waarschijnlijk zelfstandig genoeg om op de eigen poten te kunnen staan en zelf hun eigen boontjes te doppen. Nar was immers geen kinderoppas van ze.
Nar merkte net iets te laat dat ze behoorlijk humeurig had gekeken tijdens haar vage gedachtegang en dat ze Icari ontzettend humeurig aan had gekeken. Nar grinnikte sinister toen Icari haar vroeg naar de idealen van de Horcrux.
'Tralala, dat kan ik jou beter niet aan je fijne neusje hangen. Je zou er nachtmerries van krijgen, schat,' zei Nar met een brede grijns rond haar mondhoeken. Icari was leuk. Hij was echt leuk. De idealen van de Horcrux zouden hem waarschijnlijk doen sidderen. Nar had dat idee in ieder geval, ondanks het feit dat Icari ouder dan haar was.
'Waar verwacht je dat we nu werkelijk voor staan? Zie je ons als een stelletje bloeddorstige vampiers of denk je dat zelfs wij badguys nog enigszins fatsoenlijke trekken hebben, Icari,' vroeg Nar oprecht geïnteresseerd. Ze schudde haar kop en likte langs haar vervloekt droge mondhoeken voor ze haar kogelzwarte ogen weer op de bruine hengst richtte. Ze was nieuwsgierig: Zou hij slim zijn?

10Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ za 7 jul - 3:03

Icari

Icari
VIP





"Wat voor praktijken heb jij dan vernomen, mijn beste Icari?" Nar's stem was scherp, haar gezicht enigszins nors. Icari fronste en keek de merrie nadenkend aan. Wat was dit? Ze lachte om de roddels over haarzelf, maar wanneer het over haar kudde ging.. Icari had het idee dat hij tegen het zere been trapte. Was er iets met de kudde? Waren er onderlinge problemen? Verslapten de banden waarmee de kuddeleden aan elkaar verbonden waren? Hij wist het niet en Icari verkoos de stilte boven het uitlokken van een discussie. "Tralala, dat kan ik jou beter niet aan je fijne neusje hangen. Je zou er nachtmerries van krijgen, schat," vervolgde de merrie op zijn andere vraag. Nu was Icari wel een beetje beledigd. "Daar weet jij niks van," brieste de hengst. Zijn stem had een enigszins boze ondertoon, maar zijn gelaatstrekken ontspanden al gauw weer. Icari was niet het type dat boos rond bleef stampen. Daarnaast wist hij niet zo goed hoe serieus hij Nar moest nemen. Ze leek hem constant in het ootje te nemen, te bespotten en toch vond hij het niet erg. Het voelde meer als het plagen tussen vrienden dan als een persoonlijke aanval. Dat moest toch wel het vreemdste gevoel zijn dat je kon hebben wanneer je met de beruchte leidster van een sinistere kudde stond te praten die je nog nooit eerder had ontmoet.

"Waar verwacht je dat we nu werkelijk voor staan? Zie je ons als een stelletje bloeddorstige vampiers of denk je dat zelfs wij badguys nog enigszins fatsoenlijke trekken hebben, Icari." Opnieuw die frons, waarom fronste hij zoveel tijdens dit gesprek? Hij besloot de vraag net zo serieus op te vatten als Nar hem had gesteld. "Van wat ik uit de verhalen heb begrepen werkt de Horcrux.. anders." Icari koos zijn woorden zorgvuldig. "Ze lijkt meer gericht op oorlog dan normale kuddes. Gebieden veroveren, paarden verjagen, paarden doden." Icari liet zijn stem wegsterven en keek even in de verte. Het moeras leek de sfeer van het gesprek te weerspiegelen met zijn groene, grimmige uiterlijk. Schaduwen verborgen wezens die hij waarschijnlijk niet tegen zou willen komen, hoewel ze niet zo gevaarlijk konden zijn als het moeras zelf. Eén verkeerde stap en je was er onherroepelijk geweest. "En nee, ik geloof niet dat een paard met een ander denkbeeld en met andere idealen meteen geen fatsoen meer heeft," vervolgde Icari, terwijl hij zijn bruine ogen weer op Nar richtte. "Een paard kan een verwrongen beeld hebben van wat acceptabel is, van wat normaal is. Wanneer iemand wordt bijgebracht dat het leven van een paard niks waard is, hoe groot is voor hem dan de zonde als hij zo'n leven neemt? Wanneer elk leven om je heen je kostbaar is weegt zoiets veel zwaarder en voelt het meer als een misdaad." Icari zweeg even en twijfelde. Zou hij haar durven vertellen hoe hij werkelijk dacht? Zijn blik ging schattend over de zwarte merrie. Ze zou er voor open staan, maar of ze het zou accepteren.. Maargoed, iedereen had immers recht op zijn eigen mening. De voskleurige hengst besloot de sprong te wagen. "Ik geloof niet zo zeer in goed en slecht. Wat goed of slecht is hangt van je denkbeeld af, van jouw kijk op de wereld. Wat paarden nog wel eens willen vergeten is dat een zogenaamd 'slecht' paard zichzelf niet als slecht ziet. Misschien wel in de algemeen geaccepteerde zin van 'anderen zullen mijn daden als onacceptabel en slecht zien', maar zelf zullen die paarden volledig achter hun daden en motieven staan." Icari zweeg, hij had veel gepraat. Hij had nooit eerder zo openlijk over zijn ideeën gesproken. Velen zouden het niet met hem eens zijn. Ze zouden zeggen dat het kwaad in iemand zat, dat je ermee werd geboren. Daar was Icari het niet mee eens. Elke verdorven ziel die op deze aarde rondliep was gemaakt tot wat hij was. Door zijn omgeving, zijn ervaringen, zijn ouders. Goed en kwaad was zo vreselijk subjectief.

http://www.kanto-experience.actieforum.com

11Creep ^^ Empty Re: Creep ^^ di 10 jul - 20:02

Nar

Nar
Moderator

Nar trok haar wenkbrauw op toen ze de hengst wat snibbig hoorde reageren op haar eerdere opmerking.
'God, stel je alsjeblieft niet zo aan, hengst,' beet ze hem terug, automatisch de standaardnaam die ze aan paarden gaf wanneer ze haar niet bevielen gebruikend. Wat dacht hij nou? Dat zij, Nar, leidster van de Horcrux met haar liet sollen? Dat zelfs zij kon lachen, betekende niet direct dat haar hele inhoud goedaardig was. Nar was misschien niet puur slecht zoals sommigen dat dachten, ook al was ze kuddeleidster van één van de twee slechte kuddes in Dream Horses. De andere kuddeleidster was ongetwijfeld vele malen genadelozer dan dat Nar ooit zou wezen. In feite had Nar wel eens last van een slecht geweten, waar de meesten in haar kudde nog nooit last van hadden gehad. Nar vond het niet zo erg en wist het vakkundig te verbergen voor de andere in de kudde.
En inderdaad, zoals Icari zei: De Horcrux werkt anders. Nar knikte goedkeurend, maar veranderde haar grimmige gelaatsuitdrukking nu niet. Toen Icari verder ging, wierp ze een waarschuwende blik op hem.
'Denk je dat serieus? Welnu, dan laat ik je lekker in die waan, maar geloof me: Het steekt toch écht wel wat anders elkaar, vriend.' Ze sprak het laatste woord met enige spot uit. In Best Friends Forever vond Nar geen heil en ze had dat altijd afgedaan als sentimentele onzin. De zwarte merrie schudde haar kop waardoor de schedel ratelde en lachte bitter.
'Je bent slimmer dan je lijkt, Icari,' zei ze bedachtzaam terwijl ze nadacht over zijn woorden. Het ontnemen van een leven van een dier zag zij niet zozeer als een zonde zolang het met reden gedaan was. Nar zelf had zelden tot nooit iemand van het leven beroofd. Daarin verschilde Nar van andere 'slechte' paarden. Meestal wist ze haar zaakjes prima met haar mond en haar geheugen op te lossen. Ze was zelden iemand tegen gekomen die verbaal gezien sterker dan haar was, al was Nar niet in staat iemand anders in iets beter te achten dat haar. Het was en bleef een arrogante rotknol.
'Waarschijnlijk zal ik inderdaad sneller accepteren als een dier een ander omlegd. Maar doden om het doden vind ik nonsens. Geloof het of niet, maar ik heb bijna geen enkel dood dier op mijn geweten,' zei ze. Nar keek hem nu recht in de bruine ogen met haar kogelzwarte ogen. Hoeveel was het leven van een paard haar waard? Verdomd weinig. Ze had bij velen ook de kracht niet het daadwerkelijk af te nemen omdat ze zo'n ontiegelijk klein onderkruipsel was.
'Degenen die ik de dood in heb gejaagd, hadden het, vanuit mijn standpunt, oprecht verdiend,' zei Nar bitterkoud. Waarschijnlijk vroeg dat om verduidelijking, want kwam ze nu crue over? Maar dat was ze ook. Nar was wel sadistisch te noemen, maar ze gebruikte daarbij liever het geheugen. Wanneer een paard bang was, zal het snel genoeg ook anderen aansteken en tot nu toe had de theorie bijna altijd gewerkt.
'Ik vecht, in tegenstelling tot de meesten van mijn kudde, liever niet. Ik ben handiger met spraak dan met mijn zwarte stelten en daarnaast ben ik kleiner dan de meeste anderen. In een tweegevecht ben ik negen van de tien keer de mindere.' Nar vroeg zich af waarom ze in vredesnaam dit aan zijn neus hing. Hij zat niet bij haar kudde in en hij was gewoon een nieuwsgierig mokkel. That's all.
'Sommigen hebben in mijn ogen het leven nooit verdiend terwijl het anderen zonder morren wordt ontnomen die ongetwijfeld meer dan verdiend hadden,' zei ze peinzend. Ze had er nog nooit zo over nagedacht, maar het klopte. Bepaalde figuren waren zo ontzettend koel dat het dier dat ze geworpen had zich ervoor moest schamen. Kort kreeg ze een schampere lach rond haar kaken, maar die verdween al snel weer.
'Ik behoor ongetwijfeld tot de eerste categorie en zal met iedereen die ik dood mijn evenwicht nog meer uit balans halen terwijl jij meer dan zeker bij de tweede categorie hoort: Iemand die ondanks zijn goede karakter zonder reden wordt afgemaakt,' zei Nar met haar kogelzwarte ogen nog altijd op de hengst gericht.
'Als je anderen dan mij van de Horcrux was tegengekomen, had je het niet zo fantastisch getroffen. Je had ze waarschijnlijk geïrriteerd, waardoor je nu met dodelijk veel plezier aan stukken zou worden gescheurd en al levend zal worden gegeten.'
Nar grinnikte spottend toen de hengst begon over zijn goede en slechte idealen. Die bestonden niet.
'Maak dat even een paar figuren voor me wijs, wil je? Als alles werkelijk zo zwart wit was geweest, waren wij hier inderdaad niet zo'n gesprek aan het voeren. Mijn kijk op de wereld is zonder twijfel harder dan die van jou en bitterder, wat aan de aard mijn karakter ligt.' Nar tuitte haar lippen terwijl ze nadacht.
'Kunnen paarden die zichzelf als slecht bestempelen dan niet zeggen dat ze spijt van iets hebben?' vroeg de zwarte merrie vervolgens aan de kastanjebruine hengst.
'Eerlijk is eerlijk: Ik twijfel ook nog steeds of ik de Stairway to Heaven neem of de Highway to Hell.'

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum