Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Magic Will Be Awake At Night <3

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Het begon te schemeren. De hemel kreeg prachtige kleuren, die de wereld zo kleurrijk maakte. De laatste zonnestralen braken door enkele bladeren heen. De vogels zongen nog hun laatste liederen, maar ze werden stiller en stiller en vervagen uiteindelijk. Dan waren de krekels, kikkers en nog enkele nacht dieren aan de beurt. Soms klonken ze mooi vond Saronse. Maar niet altijd. Saronse had meer voorkeur voor de vogels hun gezang. Saronse stapte op zijn gemak tussen de bomen door. Hij keek genietend om zich heen. De wereld kon soms zo prachtig zijn. En soms zo afschuwelijk. Er was nu vrede op Dream Horses. Iedereen leefde er in harmonie. Saronse wist een stukje geschiedenis over Dream Horses, het was niet altijd zo peaceful in Dream Horses. Oorlog om macht, goed en kwaad. Kennelijk wist goedheid nu te winnen. Maar Saronse wist wel dat het er niet bij zou blijven. Slechtheid zal altijd terug keren. En het was aan de goede om zich te verzetten. Saronse zou paraat staan. Alleen als het zinvol was. Hij deed niet mee als het moorden niet waard is. Zonder reden moorden, neen. Van zijn leven niet. Een prachtige stel vogels vlogen vlak voorbij Saronse. Ze hadden zulke prachtige kleuren en vlogen cirkels in de lucht. Dansend, vrij. Saronse koesterde elk moment die hij spendeerde in de natuur. De wilgen waren er ook ontzettend prachtig. Ze waren oud en groot, en hun lange hangende takken maakten hen zo sierlijk. Treurwilgen, zijn lieveling's boomsoort. In zijn geboorteland hadden ze maar ééntje. Echt immens groot dat bij de rivier stond. Saronse ging er altijd naartoe als hij naar rust zocht.

Uiteindelijk werd het donker, maar het maakte het wilgenwoud alsmaar mooier en mysterieus. Hier heersten de wilgen. Dit was hun territorium! Hun zilver/groene blaadjes glinsterden door het dauw. Ze glinsterden vanwege het felle maanlicht. De nachtdieren zongen druk hun liederen. Liederen der nachten.Vuurvliegjes vlogen met miljoenen in het rond. Saronse zijn lange zwarte manen dansten in de zwakke wind. Zijn sterke spieren zorgden ervoor dat Saronse op gang bleef. Zijn ijs blauwe ogen reflecteerde een beetje door de volle maan. Saronse was alleen op de wereld. Maar dat maakte hem echter niet uit. Hij stapte trots, het leek alsof hij een koninklijk iemand was. Die over het land heerste. Zijn houding straalde macht uit. Zijn gespierde hals was gebogen. Zijn fijne kin bijna tegen zijn borst gedrukt. Zijn zwierige benen die hij hoog optrok. Vuurvliegen vlogen rond hem heen. Ergens dieper in het wilgenwoud lag een zilveren meertje. Daar ging hij vaak naartoe. Dat was één van zijn lieveling's plekjes. Saronse was opzoek naar rust. Hij had nog wat moeite aan wat er allemaal gebeurt was de afgelopen weken. Alles zat nog vers in zijn geheugen. Saronse had er een plaatje voor gegeven. Hij heeft geaccepteerd dat een deel van ze dood waren. De helft had hij gevonden. Schokkende beelden van wat hij gezien had vloog weer in zijn geheugen. Het kwam hard aan. Saronse schudde zijn hoofd. Misschien stelde hij zich wel wat aan. Saronse keek op toen hij in de verte het water zag schitteren. Saronse liep er rustig naartoe. Hij was nog lang niet moe. En hij was betovert door de magie dat hier heerste. De pracht was hier sterk aanwezig. En Saronse genoot er met volle teugen van.



Only Kai, moest anderen ook willen PM moi ;D

Kai

Kai
VIP

Honderden vuurvliegjes verlichtten de hemelse lucht. De zon verliet de aarde om over een paar uur weer te verschijnen en leven te geven aan alles wat leefde. De kleine, witte merrie voelde zich innig vredig. Ze was één met de natuur om haar heen. Haar zachte blauwe ogen straalden goedheid en liefde uit. Ze was een geboren leider. Met veel liefde leidde Kai haar kudde Dénali. Nadat Sultan af was getreden als leider, had zij zijn taken overgenomen. Iedereen mistte hem, Kai ook, maar ze moesten verder. De merrie wist dat ze nooit zijn plaats in kon nemen, maar dat wilde de merrie ook niet.
Kai liet haar prachtige ogen over het gebied glijden. Door een klein briesje wuifden de wilgentakken heen en weer. Een klein, kabbelend beekje werd verlicht in het opkomende maanlicht. Kai stopte bij het beekje om wat te drinken. Sierlijk liet ze haar witte hals omlaag gaan om met haar zwarte lippen vervolgens water naar binnen te zuigen. Dit alles deed ze muisstil. Ze wilde de vrede en rust om haar heen zo min mogelijk verstoren. Nadat Kai gedronken had, kwam ze weer in beweging. Het zou een koele nacht gaan worden, niet zo koud dat ze een schuilplaats moest gaan zoeken. Ze kon gewoon buiten doorbrengen in de open lucht. De wind speelde met haar witte manen. Vanuit haar ooghoek zag Kai de diamant glinsteren. De merrie had hem ooit van Saronse gekregen. Saronse, de bonte hengst die haar maanden geleden van de dood had gered. De hengst wie ze innig dankbaar was. Kai wist dat ze een zwak voor hem had, al heel lang. Maar de merrie wist dat het aan Saronse lag wie hij zou kiezen. Als hij een andere merrie zou kiezen, dan zou Kai dat accepteren en doorgaan met haar leven. Het zou pijn doen, ja, en tijd kosten om de wond te genezen. Maar ze zou er niet dood aan gaan.
Kai's blauwe ogen vonden een glinsterend meertje in de verte. Zelfs vanaf deze afstand had het al een betoverend effect op haar. Haar geest werd een beetje mistig en haar ademhaling werd trager. Op een sukkelpasje draafde de merrie erheen. Haar hoeven raakten elegant de grond. Voor één keer dacht ze niet aan haar onhandigheid. Ze was volmaakt in evenwicht. Al half verdoofd naderde ze het prachtige meertje. Een slome glimlach sierde haar zwarte lippen. Haar blauwe ogen straalden de mist uit die in haar hoofd hing. Ze was niet helemaal bij zinnen op het moment. Haar zintuigen merkten een bekend iemand op. Loom draaide Kai haar hoofd om te zien wie het was. Het bleek Saronse te zijn. Half verdoofd liep ze op hem af. Haar blauwe ogen vonden de zijne. "Wat toevallig dat ik jou hier tref, Saronse." antwoordde Kai loom. Waarschijnlijk zo hij denken dat ze niet helemaal bij zinnen was. "Niet dat dat erg is, hoor." Ze grijnsde alsof het een grapje was. Kai zwiepte een keer met haar lange, witte staart. Haar schoonheid verbleekte hier totaal. "Het meer is prachtig, niet waar?" Ze liet haar blauwe kijkers een keer over het zilveren meer glijden. Het verdoofde gevoel had een rustgevend effect op de schimmelmerrie. Ze was niet helemaal in orde. Kai keek weer naar Saronse. Ze liet een lach zien waarbij al haar witte tanden werden ontbloot. "Dit meer heeft iets magisch. Ik voel me zo happy en rustig. Het lijkt wel of ik verdoofd ben." zei ze langzaam. Haar lichaam stond in de ruststand. Gek genoeg was de merrie niet moe, integendeel. Ze was klaarwakker, maar ook weer niet. Het was gewoon allemaal zo raar. Kai kon hier geen antwoord op geven of het gevoel omschrijven. Als onbekenden haar zo zouden zien, dan zouden ze denken dat die merrie gek was. Maar Saronse was geen onbekende voor haar, verreweg van dat. Kai moest uitkijken dat ze geen verkeerde dingen uit haar mond zou laten. Daar zou de merrie later spijt van krijgen. Duurde dit heerlijke rustgevende gevoel maar voor eeuwig, wenste Kai.

http://coconutts.deviantart.com/

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse staarde naar het water. Zijn gedachten waren algauw ergens anders. Denkend over het verleden en nu. Alles veranderd, soms was die verandering groot. En soms heel klein. Nog een paar maanden geleden was hij leider van een grote kudde. En nu had hij niets meer. Dat was bizar. Saronse had nooit gedacht dat zo'n verandering werkelijk werd. Nu was hij vrij. Niet meer verantwoordelijk voor anderen. Toch zint het hem toch niet. Saronse was niet gemaakt om solitair te leven. Misschien dat hij ooit eens zich liet aansluiten aan een kudde. Maar Saronse had het gevoel dat hij daar niet thuis zou horen. Saronse paste meer in een hechte kudde. Saronse slaakte een diepe zucht. Waar was hij toch heen gegaan met zijn gedachten? Het meer had de weerspiegeling van de schitterende sterren en de lichtgevende vuurvliegjes. Het leek wel alsof de hemel in het meer was. Saronse liet zijn hoofd zakken en nam rustige teugen koel water. Het water bewoog zich voort vanwege zijn aanraking. Zijn ijs blauwe ogen waren tevreden. Dat straalde ze uit. Saronse vroeg zich af waar die gekke Visual was. Die miste hij erg. En die wijze Merle. Saronse glimlachte zacht. Hij was overtuigd ze nog wel eens te zien. Het was aan hun hun eigen weg te gaan. Gelukkig had hij Ravena, Kai, Gahana en Angoly nog. Allen had hem gesteund. En nu zou hij ervoor zorgen dat hij nuttig was voor hen. Saronse was zeer waakzaam over hen. Als ze hulp roepen dan zal hij er zijn. Saronse zijn neus ontving algauw een bekende geur. Saronse glimlachte. Kai haar geur verraad haar aanwezigheid. Hij richtte zijn oor naar de plek waar hij haar zou verwachten. Terwijl hij op haar wachtte staarde hij rustig naar het water. Naar de dansende vuurvliegjes. "Wat toevallig dat ik jou hier tref, Saronse." Hoorde hij haar stem weerklinken. Saronse draaide zich om naar haar en glimlachte kalm naar haar. Zijn ogen gleden even over haar slanke, lenige lichaam. En naar haar vacht dat zo prachtig straalde in het maanlicht. Het leek alsof zij licht gaf. Daarna beantwoorde Saronse zijn ogen de hare, door terug te staren in haar mooie blauwe ogen. Die bijna de zelfde kleur leken te hebben. Kai leek niet helemaal aanwezig te zijn. Ze was was totaal afwezig. Dus gaf Saronse haar eventjes een duw tegen haar borst. Zijn ogen verbrak het contact, ze gleden naar haar zachte manen. Daar ging zijn hartvormige, blauwe steentje in haar manen genesteld. Saronse glimlachte tevreden. Ze had het nog steeds bij zich. En dat waardeerde hij erg. "Niet dat dat erg is, hoor." Saronse grijnsde. "Het is ook fijn om jou weer eens tegen het lijf te lopen Kai. Hoe gaat het met je kudde? En met jou natuurlijk?" Zijn stem klonk warm en kalm. Zijn uitstraling was ook totaal aangenaam. Zijn mondhoeken bleven een beetje hoog opgetrokken. Niet al te overdreven. "Het meer is prachtig, niet waar?" Hoorde hij de lome stem van Kai. Saronse keerde zijn blik met een genietend blik naar het schitterende meer. "Ja dat is het. Het is één van mijn favoriete plekken. Hier kan ik in alle rust denken. En betovert worden door haar schoonheid." Saronse kwam hier heel graag. Saronse was een stuk beter geworden. Maar de littekens zullen voor altijd blijven. Hier en daar waren er nog pijnlijke wonden te zien. Die nog open zijn. Saronse had vooral nog verschrikkelijk pijn aan zijn borst. Saronse was zwaar afgetuigd geweest die dag toen hij reisde. Op zoek naar zijn kudde. Het was alweer een natuurramp dat zijn leven had gered. Met brute kracht. Hij verdronk toen bijna. "Dit meer heeft iets magisch. Ik voel me zo happy en rustig. Het lijkt wel of ik verdoofd ben." Saronse glimlachte. "Dat is volkomen normaal. Je bent betovert door haar schoonheid. Ik koester deze plek al lange tijden. Fijn dat ik het met je mag delen." Hij keek Kai glimlachend aan. Ze was een lieve vriendin. En hij gaf veel om haar. Hij zou haar altijd beschermen en aan haar zijde staan. Net zoals ze bij hem had gedaan. Toen hij bijna overleed. Saronse bleef Kai lange tijd met een warme glimlach aanstaren. Omdat hij aan die dingen dacht. Aan die tijd dat hij haar voor het eerst ontmoete in dat sneeuwgebied. Ze haalde daar gekke toeren uit. Ze gingen op ontdekking, gingen schaatsen, maakten ongelukken, lachten, deelden geschenken en namen afscheid. Die herinneringen had hij nog steeds vers in zijn geheugen gehouden. Kai was heel bijzonder. Uniek, en dat bewonderde hij aan haar.

Kai

Kai
VIP

Een zachte duw tegen haar borst bracht de schimmelmerrie iets meer tot het heden. Maar haar blauwe ogen stonden nog steeds waterig. "Het is ook fijn om jou weer eens tegen het lijf te lopen Kai. Hoe gaat het met je kudde? En met jou natuurlijk?" De bonte hengst had een grijns op zijn zwarte lippen geplakt. Kai hoorde zijn woorden maar half. "Het gaat goed met me. Met de kudde ook, alleen het is niet zo actief, maar daar komt binnenkort wel verandering in. Hoe gaat het met jou, Saronsie?" zei Kai terwijl ze een ondeugende glimlach tevoorschijn toverde. Kai schudde een keer met haar edele hoofd om de waas een beetje te verdrijven. "Ja dat is het. Het is één van mijn favoriete plekken. Hier kan ik in alle rust denken. En betovert worden door haar schoonheid." Dit keer drongen de woorden iets meer tot haar door. "Dat is volkomen normaal. Je bent betovert door haar schoonheid. Ik koester deze plek al lange tijden. Fijn dat ik het met je mag delen." vervolgde Saronse. Kai glimlachte warm naar de hengst die ze als een zeer goede vriend beschouwde. "Ik ben ook blij dat ik deze betoverende plek met jou mag delen, Saronse." Kai meende deze woorden. Haar blauwe ogen straalden een bijzondere, warme gloed uit. Een koel briesje waaide door haar zuiver witte manen. De schimmelmerrie liet haar ogen over het zilver ogende meertje glijden. Ze brieste een keer zachtjes. Dit moment was volmaakt en ze wou dat het voor eeuwig zou duren. Een warm, fijn gevoel verwarmde Kai, toen ze haar blik op Saronse richtte. Een glimlach sierde haar edele hoofdje. "We hebben nu al weer een bijzondere plek van deze wereld ontdekt." zei Kai zachtjes. Ze deed een stap dichterbij Saronse. Haar ogen bleven bij de zijne hangen. Is dit liefde? De gedachte hield Kai bezig. Dit keer liet ze zich niet afleiden door de adembenemend mooie omgeving. Saronse was de enige die nog telde. Door de maan glinsterde de kleine diamant prachtig. Kai's blauwe ogen twinkelende vrolijk. De merrie liet zich helemaal meeslepen met het moment. Maar aan alles komt een einde...

-Af. Sorry, voor kortheid-

http://coconutts.deviantart.com/

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse hield zijn zicht kalmpjes voor zich. Het zilveren meer schitterde prachtig in het fele maanlicht van de volle maan. Nog steeds vlogen duizende lichtgevende vuurvliegjes rond Saronse en Kai.. Het was altijd fijn om bij goede vrienden te zijn. Saronse keek af en toe naar de schitterende Kai.. Die duidelijk ook genood van deze wonderbaarlijke nacht. "Het gaat goed met me. Met de kudde ook, alleen het is niet zo actief, maar daar komt binnenkort wel verandering in. Hoe gaat het met jou, Saronsie?" Saronse grijnsde bij de ondeugende uitstralling die Kai's prachtige en ontschuldige hoofd sierde. Saronsie, een bijnaam die hij steeds maar vaker te horen kreeg. Wat een koosnaampje, maar hij waardeerde het. Saronse hapte ondeugend in haar witte manen. " Fijn dat het nog steeds goed met je gaat lieve Kai. Het zal heus goed komen met je kudde. Leider zijn is hard. Maar als je je doel bereikt hebt. Dan is het het waard. Met mij... gaat het ook goed." Eigenlijk was dat niet waar. Het gaat niet zo heel goed met hem. Hij zat nog met zoveel dingen dwars. De afgelopen weken had hij zoveel ongelukkige dingen tegen het lijf gelopen. Het maakte hem ziek. Het gaat nu wel beter. En langzaam herstelde Saronse geestelijk. "Ik ben ook blij dat ik deze betoverende plek met jou mag delen, Saronse." Saronse glimlachte hierbij. "Mooi!" Hij knipoogde naar haar mijn zijn knappe ogen. Zijn lange zwarte manen krulden lichtjes op. Dat sierde zijn brede nek en mooie hoofd. Saronse had veel littekens bij gekregen. Dat ontsierde deze ontschuldige hengst dat niemand kwaad zou doen. Sommigen werden onzeker bij zijn verschijning. Paarden die veel littekens hebben waren meestal slechte paarden. Die vochten voor plezier. De littekens was een soort van teken waarschijnlijk. Maar ja, sommigen vonden hem wel knap met die littekens. Hij leek dan een uitstralling te hebben van een krachtige krijger. Nou ja, eigenlijk maakte het voor hem niet meer zoveel uit. Wat kon HEM nou schelen wat anderen van hem dachten? Laat ze dan maar oordelen. Zij kennen hem niet. Zij zijn de dwazen. "We hebben nu al weer een bijzondere plek van deze wereld ontdekt." Saronse keek glimlachend naar Kai. Ze had gelijk. "Ja inderdaad, op naar de volgende. Als je nog tenminste tijd hebt voor mij." Zei Saronse met een knipoog. Ze had het vast druk met haar kudde. Ze moest tenslotte voor haar leden zorgen.
Saronse had nog andere zorgen. Hij begon zich zorgen te maken over deze vreemde figuur die hij onlangs ontmoete. Vijandelijke figuur was een aartsvijand blijkbaar. Saronse herinnerde alles zich maar vaag en had totaal geen flauw idee wat er allemaal gebeurt was. Saronse vreesde dat deze hengst zijn vrienden kwaad zou doen. Tenminste Zo voelde Saronse zich. Het voelde aan alsof die hengst uit ging op wraak. Misschien kon Saronse maar beter uit de buurt blijven van zijn vrienden. Saronse staarde nadenkend naar Kai. Wat zou hij doen? Hij keek naar de beeldschone merrie. Haar prachtige blauwe ogen spraken hem het meeste aan. Zijn ijs blauwe ogen straalden warmte en liefde uit. Als je naar hem in de ogen aan zou kijken zou je spontaan beginnen glimlachen en je al wat meer vertrouwd bij zijn aanwezigheid voelen. Saronse kende Kai nu alweer heel lang. En daar geniet hij met volle teugen van!


Klaar!!!

Kai

Kai
VIP

"Fijn dat het nog steeds goed met je gaat lieve Kai. Het zal heus goed komen met je kudde. Leider zijn is hard. Maar als je je doel bereikt hebt. Dan is het het waard. Met mij... gaat het ook goed." was het antwoord dat Saronse haar gaf. De bonte Paint hapte speels naar haar witte manen. Kai grinnikte als een jong veulen. "Soms lijk je nog net een ondeugend veulen, Saronse." grapte de kleine merrie. Kai had de toon in zijn stem niet opgemerkt ondertussen. Licht bezorgd keek ze hem aan. Ze vroeg er maar niet naar. Ook al kende ze Saronse al zo lang ze zich kon herinneren, soms moest je niet alles weten van elkaar. Hoe dikke vrienden ze ook waren. Kai hield ook dingen voor hem verborgen. "Ja inderdaad, op naar de volgende. Als je nog tenminste tijd hebt voor mij." Ze zou altijd tijd vrijmaken voor Saronse. Dat zou de merrie voor al haar goede vrienden en familie doen. Kai was echt een gezelschapsdier; ze kon niet zonder warmte en liefde. "Je weet dat ik altijd tijd heb voor je. Hoe druk mijn agenda ook is." Haar toon was serieus, gemeend. Een koel briesje waaide door haar lange manen en staart. Door de wind werd het spiegelgladde water in beweging gezet. Honderden rimpelingen lieten het water kreukelen. Ze moest even glimlachen bij het gezicht. Het water leek nu heel oud. Grappig. In de verte begon de avond steeds meer te vallen; de nacht zou zijn intreden binnenkort gaan doen. Ze zou nog een slaapplek voor de nacht moeten zoeken. Veel zin om helemaal naar de kuddegebieden te reizen had de merrie niet. Misschien kon Kai vannacht bij Saronse slapen. Ze zou het hem wel vragen. Straks. Hopelijk had haar kudde ook een goede slaapplek gevonden. Ze moest er niet aan denken dat de veulens kou zouden leiden. Laat staan haar kleine Khenia! Haar dochter was nu alweer zeven maanden, maar nog steeds had Kai de drang om haar te beschermen. Dat zou de merrie ook altijd blijven houden.
Een lichte gaap kwam uit Kai's mond. Haar lichaam gaf aan dat het bedtijd begon te worden. Veel zin in slapen had ze niet. Kai liet haar blauwe ogen naar Saronse afdwalen. Ze bleef hem even doelloos aanstaren. "Heb jij al een plek om de nacht door te brengen?" vroeg ze gapend. De merrie schudde met haar hoofd om de waas uit haar gedachten te verjagen. Dorst borrelde op in haar droge keel. De merrie liep naar de rand van het kleine meertje om er vervolgens een paar flinke teugen uit te nemen. Voldaan keerde Kai terug naar de bonte hengst.

http://coconutts.deviantart.com/

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Zijn ogen gleden steeds genietend over het prachtige gebied. Betoverd door sierlijke lichtgevende vuurvliegjes. Die kalmpjes over het water zweeft. de zilveren bladeren van de sierlijke kronkelde wilgen begonnen te schitteren. Vanwege de dauw. Een kalme windbries speelde met alles wat het tegen kwam. Een heerlijke koele bries. Saronse zijn sterke hals stond kaarsrecht. Droeg zijn hoofd trots omhoog. Zijn mooie gitzwarte staart was een beetje omhoog gedragen. Zijn gespierde lichaam had mooi gevormde tekeningen. Helaas stond zijn lichaam vol geschreven met akelige herinnering. Ze zouden daar voor eeuwig zijn en hem dan ook voor eeuwig hem aan doen herinneren. Dit waren de tekens dat hij op het nippertje van de dood ontsnapt was. Wolven hadden hun tanden tot tegen zijn botten doorgescheurd. Vele wolven waren bezig hem leven op te eten. En plots toen hij dacht dat hij verloren was schiet moeder natuur hem te hulp. Saronse staarde nadenkend voor zich uit. Het hilarische nu is dat zijn beste vriend... een wolf was. Iki, die kleine jonge zwarte wolf met prachtige geel/gouden ogen. Saronse glimlachte bij die gedachten. Die lieve lieve Iki. Die was nu mee voor de jacht van vanavond. Iki deed niet altijd mee met de roedel. Hij bleef liever bij Saronse. "Soms lijk je nog net een ondeugend veulen, Saronse." Saronse glimlachte vertederend naar Kai. Zijn warmte straalde hij af. Zijn lieve gezichtsuitdrukking deed je rillingen geven. Want zoiets is zeldzaam. Dat je zijn warme gevoel kan voelen. En het is zo'n sterk gevoel. Alsof er een magisch paard aanwezig was die je ziel aanraakte. "Ik kan serieus zijn, maar ik kan ook ondeugend zijn." Sprak hij kalm tegen haar. Met zijn overheerlijke zachte stem. "Je weet dat ik altijd tijd heb voor je. Hoe druk mijn agenda ook is." Saronse grijnsde weer eens en knikte hierbij. '',Dat weet ik Kai. Dat weet ik maar al te goed. Je bent een goed persoontje.,'' Zei hij met een knipoog erbij.

Het begon al aardig laat te worden. Saronse ging meestal gewoon slapen wanneer hij moe was. Het begon wel aardig fris te worden door die koude wind. "Heb jij al een plek om de nacht door te brengen?" Vroeg uiteindelijk Kai. Saronse keek kalm naar haar en fronste even. '',Ja dat heb ik. Niet zo ver van hier,'' Antwoordde hij. Saronse kreeg zo de indruk dat ze graag de nacht met hem wou doorbrengen. Voor hem is het best. Als ze dat echt graag wou mocht ze bij hem blijven. Ze zal zelf wel weten of haar kudde een nachtje zonder haar kon zijn. De beta zal er wel voor zorgen... als ze die tenminste heeft. Kai trok even weg om te drinken. Saronse wachtte geduldig tot ze klaar was. Daarna duwde hij de gapende merrie de juiste kan op. Dat deed hij op een zachte manier. '',Kom maar mee Kai. Dan breng ik je naar mijn nieuwe slaapplaats.,'' Hij stapte gezellig naast haar.

Kai

Kai
VIP

"Dat weet ik Kai. Dat weet ik maar al te goed. Je bent een goed persoontje." zei Saronse terwijl hij knipoogde. Die woorden betekende veel voor Kai. "Ja dat heb ik. Niet zo ver van hier," antwoordde de bonte hengst. De merrie liep van de wateroever weg, richting Saronse. Die gaf haar een duwtje in de goeie richting. Zacht bedoeld op een vriendelijke manier. Kai liet alles gewillig toe. Ze was nu te moe om te denken. De betovering van het meer begon haar langzaam weer in zijn macht te krijgen. Zijn lange zilveren armen de merrie omhelzend.
Kai liet haar blik naar de donkere hemelnacht opklimmen. Duizenden sterren glinsterden daarboven, weerspiegelend in haar blauwe ogen. Op dit moment zou de merrie best graag zo'n mooie ster zijn; watching over al haar geliefden. Om weer samen te zijn met Ezazel, haar overleden partner. Ze miste hem ontzettend en wilde zo graag bij hem zijn. Aan de andere kant kon ze het leven op aarde niet los laten. Nog niet.. Ze had een kudde om voor te zorgen. Nou ja, voor hoelang zou dat zijn? Pearl had haar uitgedaagd een paar dagen geleden. Kai wist niet of hier al winnares of verliezer uitkwam. Hopelijk niet dat laatste. De merrie wist dan niet hoe ze er mee moest dealen. Ze kon nogal slecht tegen haar verlies de laatste tijd. De prachtige merrie zat slecht in haar vel. Veel van haar vrienden had ze al maanden niet meer gezien. De enigen die nog leken te bestaan waren Saronse en Ravena. Haar zus zag Kai ook amper. Het deed haar diep in het hart verdriet dat iedereen wel 'dood' leek te zijn. Soms wou ze gewoon dat iedereen om haar heen was; gezond en wel. Ravena, Saronse, Visual en Merle. De paarden waar ze zoveel mee beleefd had. In goede en slechte tijden. Avonturen die Kai nooit zou vergeten.
In haar zesjarige leven had de merrie al veel meegemaakt. De geboorte van haar twee dochters, het ontmoeten van nieuwe vrienden en de dood van haar dierbare partner. Ezazel, de hengst die de laatste tijd steeds meer naar de achtergrond leek te verdwijnen door hem. Diep in haar tere hartje voelde Kai zich schuldig dat ze gevoelens had voor een andere hengst. Het was niet eerlijk tegenover Ezazel die nu dood was.
Kai liet haar blauwe ogen weer los van de hemel. Ze keek haar beste vriend aan. "Kom maar mee Kai. Dan breng ik je naar mijn nieuwe slaapplaats." antwoordde Saronse. Kai keek hem benieuwd aan. "Waar is die plek?" In haar belletjesstem waren gemengde emoties te bespeuren. Ook al was haar stem nog zo zacht, een gemiddeld paard zou de toon kunnen horen. Saronse dus ook. Om haar rotgevoel te maskeren, lachte de merrie oogverblindend naar hem. Ze moest in het vervolg beter oppassen met de stem die ze zou gebruiken in zijn bijzijn. Saronse kwam gezellig naast haar lopen. De merrie liet zich door hem leiden naar zijn slaapplek.

OOC: Inspiratie

http://coconutts.deviantart.com/

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum