Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Laars of Visje, ik roep jullie voor de kudde!

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Amani

Amani
Het hippe banaantje

Amani liep rustig door de Taiga, piekerend over haar kanten. Goed of Neutraal? Neutraal dacht ze maar ze had wel haar goede dagen. Steeds meer vond ze maar ze had ook steeds vaker haar neutraal/slechte dagen. Door hem. Even schoten haar oren naar achteren maar ze zette ze weer neutraal. Kanten kiezen deed ze ook niet dus wellicht was ze gewoon neutraal. Zou ze aan Visual of Boots vragen of ze in hun kudde mocht? Ze was wel een zwakke schakel door haar blindheid. Of zwak mocht je het niet noemen, ze was aangepast en dus kon ze waarschijnlijk wel toegelaten worden, als ze haar neutraal genoeg vonden dus. Amani schudde haar hoofd en al haar gepieker verdween. Ze zou het gewoon vragen, vragen of ze in de kudde mocht. Als het niet mocht dan keerde ze gewoon om. Amani liep nog een stuk verder tot ze ergens stilstond. Een luide hinnik weergalmde tussen de bomen door een paar seconden later. Speciaal voor een FF'er.

[problemen met het typen, was ik bijna klaar werd alles opeens gewist, heel raar dus let niet op de fouten Very Happy

Voor Visje of Laars Very Happy]

http://catsparadiso.actieforum.com

Visual

Visual
VIP

Het altijd rustige drafje van de bruine merrie kondigde Visual al aan. Ze was weer eens in de taiga. Visual wilde dit gebied nog wat beter leren kennen, ze was er eigenlijk nog nooit geweest. Toen ze weer terugkwam naar Dreamhorses ontdekte ze deze nieuwe gebieden in het midden van DH. En omdat dit gebied van de neutrale kuddes, liever gezegd kudde, eerder gezegd Fire Flame was, leek het haar wel zo logisch hier wat slechtzakjes weg te jagen. Ze begon het gebied steeds meer te kennen, en ze vond het wel een mooi gebied. Waarschijnlijk zou Visual hier in de toekomst wel wat meer rondhangen. De naalden van de naaldbomen in de taiga stonden groen zoals altijd, ook al waren er altijd herfstbladeren op de grond van de bossen, verderop in Dreamhorses. Ze verlangzaamde haar pas van draf tot stap, en ze spitste haar oren. Een hinnik weerklonk tussen de bomen. Niet zomaar een hinnik, de hinnik was voor de Fire Flame. Meteen ging Visual van stap, naar draf, naar galop over. Ze hield ervan om nieuwe leden aan te nemen. Soms moest ze die afwijzen, wist ze. Alleen echt neutrale paarden met een vlam in hun ogen, symbolisch dan, was een ware Fire Flamer. Al snel drong er een onbekende geur haar neus binnen. Dit paard zou het zijn geweest die had geroepen. Visual vertraagde haar pas, totdat ze stil stond bij een merrie. Het was een bruine merrie, maar met een net iets lichtere tint bruin. Ook waren de manen veel lichter dan die van Visual. En haar ogen... Zou de merrie blind zijn? In ieder geval slechtziend, de ogen zagen er een beetje gek uit. Visual besloot er niet op te letten. Je kon een merrie niet beoordelen op handicaps, afkomst of iets anders. Zolang een paard kon overleven op zichzelf had deze al kans in de Fire Flame te komen. "Hallo," zei Visual vriendelijk met een beetje natuurlijke enthousiasme in haar stem, die ze altijd had. "Ik ben Visual, onderbèta van de Fire Flame. Kan ik je ergens mee helpen?" vroeg ze aan de merrie. Ze zwiepte even rustig met haar staart en wachtte af hoe de blinde merrie zou reageren.

Amani

Amani
Het hippe banaantje

Amani schudde haar hoofd een paar keer wegens ontstekingen aan haar ogen. Dat is zo irritant. Nee, nog veel erger, het deed pijn. Haar ogen traanden al. Niet dat ze huilde maar meer door.... Ze wist het niet maar het irriteerde en het etterde. Met Amani's 'super'gehoor hoorde ze Visual aankomen. Ze wist dat zij het was, hoe dat wist ze ook weer niet maar dat was gewoon zo. Amani zweeg even bij de begroeting en knikte. "Hallo Visual, onderbèta van de Fire Flame. Ik heb je inderdaad geroepen. Ik wil weten of ik goed genoeg ben om in de kudde te komen. Ik weet het zelf niet zo goed maar daar heb ik het nu niet over. Jij bent.... De dochter van Boots?" Vroeg ze aan Visual. Ze greens en wachtte af.

[inspiloos sorry]

http://catsparadiso.actieforum.com

Visual

Visual
VIP

"Hallo Visual, onderbèta van de Fire Flame. Ik heb je inderdaad geroepen. Ik wil weten of ik goed genoeg ben om in de kudde te komen. Ik weet het zelf niet zo goed maar daar heb ik het nu niet over. Jij bent.... De dochter van Boots?" "De pleegdochter van Boots," verbeterde ze vriendelijk. Glimlachen kon ze vast niet zien. "Nou, over de kudde, ik ga je een paar vragen stellen. Er kunnen heel veel vragen zijn of heel weinig. Zo kan ik je goed inschatten en weten of je een echte Fire Flamer bent. Dus hier komt de eerste vraag..." Ze gaf de merrie eens tijd om even te verwerken wat ze net allemaal in een lap tekst allemaal zei en vroeg: "Wat is je naam?" Ze grinnikte eventjes. Natuurlijk wilde ze wel even haar naam weten. "Geintje, ook al wil ik die wel graag weten. De echte vraag is: Stel dat het bos in brand staat en jij weet de uitweg, wie zou je dan eerst waarschuwen, de leider of de leden?" Elk paard zou deze vraag wat anders beantwoorden natuurlijk. De een denkt aan dat de leider alles kan en dat waarschuwt deze de leider, maar is die op tijd bij de andere leden? En als je het aan de leden vertelt, dan is er geen leider die iedereen er naartoe kan leiden, complete chaos, wat dan? Nog steeds was Visual er niet uit, maar misschien kon Amani een antwoord op de vraag verzinnen.

Amani

Amani
Het hippe banaantje

Amani knikte. Pleegdochter, ze kon het niet ruiken. Ze moest grinniken. Natuurlijk moest ze weten wat haar naam was, dat was gewoon logisch. "Mijn naam is Amani." Zei ze met een glimlach. Visual kon wel zien dat ze kon glimlachen. "Ik hoef niet meer te zeggen dat ik niets zie, dat ik blind ben?" Vroeg ze rustig aan haar. Amani luisterde naar de vraag. Jeesz, dat was een verdomd lastige vraag. "De leden zal ik maar zeggen. Hoewel ik toch op zoek zou gaan naar de leider. Al zou ik doodgaan in het vuur." Sprak ze rustig. Het was de waarheid. Ze zou sterven als het moest voor de kudde en de leider. "Jij?" Vroeg ze rustig.

http://catsparadiso.actieforum.com

Visual

Visual
VIP

"Mijn naam is Amani." Zei Amani. Dus dat was haar naam. "Ik hoef niet meer te zeggen dat ik niets zie, dat ik blind ben?" "Nee hoor," antwoordde Visual "Fire Flame oordeelt niet op handicap." zei ze vriendelijk. Het antwoord van Amani op haar eerste vraag was nogal... verwarrend. Ze zou de leden waarschuwen, maar op zoek gaan naar de leider. Het enige wat Visual wilde horen was 'al zou ik doodgaan in het vuur'. Ze hield wel van een beetje heldhaftigheid. Goed, één eigenschap had ze dus al. "Jij?" Visual verstijfde. Zoiets had iemand nog nooit gevraagd terwijl ze iemand accepteerde. Niet dat zij haar antwoord niet had klaarliggen, maar het overviel haar een beetje. "Nou, ik zou ook eerst de leden waarschuwen, maar bevelen de leider te vinden, onderdelen in meerdere groepen enzo. Samen ben je immers veel sterker dan alleen, niet?" Dit moest ze eens onthouden, want nog steeds verbijsterde het Visual dat Amani het durfde te vragen, toch best relaxed. De meesten zitten dan helemaal gespannen heen en weer te wippen. "Goed, de volgende vraag..." Ze nam een hap lucht en stelde haar vraag. "Waarom denk je dat je het wel of niet in je hebt om een Fire Flamer te zijn?" Elke keer dat ze werd geroepen, had Visual wel wat andere vragen klaarliggen. Dat was een van haar talenten, snel uit haar woorden komen, wat Amani ook best goed kon.

Tarzan

Tarzan

Amani fronste eventjes bedenkelijk bij het antwoord van Visual. "Denk je niet dat dat teveel tijd kost, in groepen verdelen? Wees zelf even de leider en ga opzoek naar de leider, niet? Hoezo bevelen trouwens? Ook de veulens?" Vroeg ze kalm. Ze luisterde naar de volgende vraag en glimlachte. "Om dezelfde redenen waardoor jij je een FF'er noemt maar ik zal antwoord geven. Ik weet niet of ik het in me heb, ik kan het voelen. Nu voel ik een twijfelgevoel." Sprak ze zonder twijfel de waarheid. Ze wist het niet. Amani schudde haar hoofd eventjes en schuurde haar kont tegen een random boom. Ja als ze jeuk had, had ze jeuk en nu had ze hele erge jeuk. Amani's staart was overuren aan het draaien. Vervelende vliegen tijsterden haar. Amani snoof en luisterde of Visual er iets van zou zeggen.

Visual

Visual
VIP

"Denk je niet dat dat teveel tijd kost, in groepen verdelen? Wees zelf even de leider en ga opzoek naar de leider, niet? Hoezo bevelen trouwens? Ook de veulens?" Noes, wat begon dit irritant te worden, maar wel goed. "Nou, voor bijna elke noodsituatie hebben we een noodplan. Groep A, groep B en groep C enzo. De ene groep heeft heel veel veulens, de ander wat minder, de ander geen." Dat was eigenlijk een best goed idee om een noodplan te hebben, misschien moest Visual dat eens in een onderwerp in een vergadering gooien. "Om dezelfde redenen waardoor jij je een FF'er noemt maar ik zal antwoord geven. Ik weet niet of ik het in me heb, ik kan het voelen. Nu voel ik een twijfelgevoel." "Dus je twijfelt?" Nu was het Visual's beurt. Ze was geroepen maar Amani twijfelde, even kijken of zij daar verandering in kon brengen. "Twijfel je eraan neutraal te zijn? Twijfel je of je wel genoeg vuur hebt voor deze kudde?" Ze nam een korte pauze, en vroeg zachtjes. "Twijfel je of wij alleen maar perfecte paarden willen?" Hiermee bedoelde ze haar blindheid. Visual wilde wel eens weten wat het was waar ze over twijfelde. Ze zwiepte rustig met haar staart en wachtte op antwoord.

Amani

Amani
Het hippe banaantje

Zou Visual het irritant vinden? "Ben ik irritant?" Vroeg ze rustig. Amani luisterde naar de zin van Vis en knikte."Nu begrijp ik het." Zei ze rustig. Amani grinnikte. Ze schudde haar hoofd en zette haar voorbeen voor. Rustig bracht ze haar hoofd naar haar been en scheurde haar tranende ogen af. "Ja, ik twijfel ja." Sprak ze rustig. Amani luisterde naar haar vraag. "Ja ik bedoel nee, ik weet dat ik neutraal ben. Tenminste, dat hoop ik." Ze zuchtte even. "Misschien wel ja." Sprak ze rustig. Amani hief rustig haar hoofd en richtte haar blauw/witte ogen op Visual. Wat zou ze nu zeggen, dat ze er niet in mocht? Nee zo ook niet dacht ze.

http://catsparadiso.actieforum.com

Visual

Visual
VIP

"Ben ik irritant?" "Nee hoor,"zei Visual. Het was niet irritant, maar speciaal. Wat voor haar wat irriterend was, maar dat was zijzelf, en niet de Fire Flame. Even haar persoonlijke zaken hierbuiten laten. "Ja, ik twijfel ja." Eerlijkheid. Ook een goede eigenschap om te hebben om bij de Fire Flame te zijn. "Ja ik bedoel nee, ik weet dat ik neutraal ben. Tenminste, dat hoop ik." Oh nee heh, nu had Visual Amani onzeker gemaakt. Of was dat al zo vanaf het moment dat ze hinnikte? Natuurlijk is iemand gespannen als deze bij de kudde wilt, zou het daarvan komen? "Misschien wel ja." "Nou, dan zal ik je alvast een ding verklappen..." zei Visual "Of liever gezegd alles. Jij Amani, bent speciaal. Hoort ook zo, iedereen is anders, heeft een ander karakter. Je vraagt soms terug wat zelfvertrouwen vraagt, maar bent op sommige punten onzeker door bepaalde omstandigheden. De Fire Flame zoekt speciale paarden met voordeel en nadeel. De Fire Flame zoekt jou." beëindigde ze haar beurt. "Welkom bij de Fire Flame Amani." Ze legde Amani uit waar de gebieden waren van de Fire Flame. "Zodra je er bent, zal er een vergadering zijn, wees erbij." Ze glimlachte en knikte naar Amani.

[Gefeliciteerd Amani, je bent lid van de Fire Flame! Boots zal je wel de gebieden geven Wink ]

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum