Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Meer spanning

+15
Swallow
Topaz
Visual
Donna
Nevaeh
Boots
Lucardi
Pearl
Cobrazarao
Celebrían
Lawson
Remember
Sultan
Nojin
Nirvana
19 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Welk idee zou moeten worden toegepast?

Meer spanning - Pagina 2 Vote_lcap11%Meer spanning - Pagina 2 Vote_rcap 11% [ 2 ]
Meer spanning - Pagina 2 Vote_lcap26%Meer spanning - Pagina 2 Vote_rcap 26% [ 5 ]
Meer spanning - Pagina 2 Vote_lcap11%Meer spanning - Pagina 2 Vote_rcap 11% [ 2 ]
Meer spanning - Pagina 2 Vote_lcap52%Meer spanning - Pagina 2 Vote_rcap 52% [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 19

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 3]

26Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 4:47

Nojin

Nojin

Visual schreef:@ Nojin: Als je een topic hebt voor bepaalde plannen, staat er gewoon onder: Voor die en die, anderen met toestemming, ofzoiets toch? Bij open topics zou ik zeggen kunnen roofdieren gewoon binnenvallen Wink

EDIT: En als zo'n mensengebied hier wel wordt goedgekeurd door sommigen, dan vraag ik me af waarom in dit topic niet Wink

[url=https://dreamhorses.actieforum.com/t5549-gebiedje
https://dreamhorses.actieforum.com/t5549-gebiedje[/quote[/url]]

En willen we nu echt Claudia haar idee van deze RPG weggooien? Ik denk dat dat onrespectvol zou zijn. Wink

@Vis: je hebt gelijk. Maar hoe ga je dan bepalen wie een roofdier wordt? Maybe moet dat verder worden uitgewerkt.

27Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 5:34

Nevaeh

Nevaeh

Misschien moeten er een paar (ervaren) RPG'ers de taak van roofdier op zich nemen. Dan geven ze het dier geen naam, en activeren de character sheet niet.

28Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 7:26

Nirvana

Nirvana
VIP

Verschil tussen het vorige topic is dat het geen speciaal mensengebied is, er kúnnen mensen (jagers o.i.d.) voorkomen. Ook geen voedsel of whatever, wat in dat topic genoemt werd.

@ Nojin: Sorry...? Claudia is weg. Ik zie niet in waarom dat onrespectvol zou zijn. Ook de reden dat mensen nooit in DH voorkwamen vind ik geen reden om het niet te doen.

Bovendien, als er mensen zijn die absoluut geen roofdieren in hun topic willen zijn er 4 opties:
- Maar enkele gebieden maken waar roofdieren voor kunnen komen, in andere gebieden niet;
- Of zet onderaan het topic dat je geen roofdierenwi lt;
- Of we kunnen afspraken maken dat de roofdieren toestemming moeten vragen aan de TS;
- Of de paarden negeren het roofdier en vragen de post te verwijderen.

@ Nevaeh: Dat was precies mijn idee. Account heet ook gewoon 'Wolf' of iets dergelijks.

Roofdieren uitzoeken? Simpel. Je opent een topic met beschikbare roofdieren en dan kunnen mensen zich daar aanmelden. Daaruit worden door het Team de roofdieren gekozen. Roofdieren krijgen dan een wachtwoord die het Team ook weet, waardoor, mocht het roofdier niet meer actief zijn, het account aan iemand anders gegeven kan worden.

Ik vind dat er eens wat meer gekeken moet worden naar 'wat is leuk' in plaats van moeilijk te lopen doen over wie de roofdieren dan gaat spelen of whatever.

29Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 7:33

Donna

Donna

Nirvana schreef:
Ik vind dat er eens wat meer gekeken moet worden naar 'wat is leuk' in plaats van moeilijk te lopen doen over wie de roofdieren dan gaat spelen of whatever.

Bow For Boudicca

Dat bedoel ik dus. En weetje, als het niet werkt is het ook zo weer weg? clown

30Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 7:40

Nojin

Nojin

Hmm zolang er maar geen mensenaccjes gaan komen is het mij goed.

Hoe meer ik erover nadenk hoe beter het eigenlijk klinkt. Wink

31Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 7:43

Nirvana

Nirvana
VIP

Nope, geen mensenacc's. Dat lijkt me geheel overbodig en onhandig :'D

32Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 8:40

Celebrían

Celebrían
VIP

Een algemene verhaallijn/plot lijkt me geen goed plan. Dat hadden we nu toch ook, met die vulkaan? En uiteindelijk reageerde haast niemand daarop. Ik denk niet dat dat gaat werken.
Of wordt er dit keer iets anders bedoeld?

Het roofdieren idee vind ik leuk, maar dan moeten daar ook duidelijke afspraken over gemaakt worden. Misschien dat er dan gewoon mensen gevraagd moeten worden die er een willen spelen.
~Die aparte gebieden zijn ook goede ideeën.

33Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 19:25

Swallow

Swallow

@ Nevaeh: Dat was precies mijn idee. Account heet ook gewoon 'Wolf' of iets dergelijks.

Roofdieren uitzoeken? Simpel. Je opent een topic met beschikbare roofdieren en dan kunnen mensen zich daar aanmelden. Daaruit worden door het Team de roofdieren gekozen. Roofdieren krijgen dan een wachtwoord die het Team ook weet, waardoor, mocht het roofdier niet meer actief zijn, het account aan iemand anders gegeven kan worden.

Precies :3

En zodra de mensen die de roofdieren spelen zijn uitgekozen en alles geregeld is, dan moet er misschien een topic aangemaakt worden waarin mensen een lijstje kunnen invullen over welk roofdier ze in hun topicje willen, en waar, en misschien nog meer. Een soort van 'iemand gezocht om op mijn topic te antwoorden' -topic zegmaar :3

34Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 21:04

Pearl

Pearl
Moderator

Donna schreef:
Nirvana schreef:

Bow For Boudicca

Dat bedoel ik dus. En weetje, als het niet werkt is het ook zo weer weg? clown

Zeker mee eens!
En inderdaad, we kunnen niet altijd in een holletje kruipen en geen risico's nemen. Trouwens, als we hier gewoon goede regels voor maken zijn er niet eens risico's. Als het allemaal niet werkt of dat er gedoe van komt is het met één muisklik weg.

En ik vind de punten die Nirvana opnoemt ook goed. Over dat je gewoon zelf kunt aangeven of er een roofdier in je topic mag posten en al dat soort dingen.

Dus, mij zegen hebben jullie. clown

http://www.dreamhorses.biz

35Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 21:14

Cobrazarao

Cobrazarao
VIP

Swallow schreef:@ Nevaeh: Dat was precies mijn idee. Account heet ook gewoon 'Wolf' of iets dergelijks.

Precies :3

En zodra de mensen die de roofdieren spelen zijn uitgekozen en alles geregeld is, dan moet er misschien een topic aangemaakt worden waarin mensen een lijstje kunnen invullen over welk roofdier ze in hun topicje willen, en waar, en misschien nog meer. Een soort van 'iemand gezocht om op mijn topic te antwoorden' -topic zegmaar :3

Ja dat idee klinkt prima mijn zegen hebben jullie ook ;D

36Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 21:25

Donna

Donna

En de mijne! =D

37Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 22:58

Condor

Condor

Yay.

en misschien moet er dan een soort auditie gedaan worden naar Roofdier? Meer spanning - Pagina 2 422499

38Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 2:27

Nirvana

Nirvana
VIP

Zullen we de roofdieren maar uitvoeren en het mensenplan gewoon laten liggen? (: Zo ligt voor mij de prioriteit ook, hoor. Mensenplan lijkt me 'wel grappig', maar roofdieren gewoon echt leuk :'D

Dus, samengevat:
- Er worden verschillende accounts aangemaakt als roofdieren. Een stuk of.. 4 denk ik? Of 3. Niet meer.
- Er wordt een topic geopend waarin mensen kunnen aangeven dat ze een roofdier willen spelen. Hieruit worden de roofdieren geselecteerd. Er hoeft geen post te worden getypt, het Team weet wel hoe bepaalde mensen RPGen.
- Het wachtwoord blijft bekend bij het Team en kan dus altijd worden veranderd en aan iemand anders worden gegeven, zodra blijkt dat het roofdier niet actief genoeg is. Hou het vorige topic in de gaten, want daar kan het komen te staan (Nieuwe wolf gezocht!)
- Er worden een paar gebieden gekozen waar de roofdieren voor kunnen komen. Ik stel voor: Moeras, Woestijn en Prairie.
- Als iemand een topic opent in één van die gebieden, kunnen die paarden aangevallen worden. Ténzij ze onderaan hun topic zeggen dat dat niét mag.
- Als iemand juist wel een roofdier in hun topic wilt, kan diegene even een PM sturen naar de roofdieren. Wie dan het eerst komt, wie het eerst maalt.
- Er moet goed op powerplay worden gelet. Niemand kan bepalen wat de tegenstander doet of wat voor verwondingen er zijn aangericht, tenzij daar over bijv MSN over is gesproken, maar dan moet het er even onder worden gezet (want vaak RPGt dat wel wat fijner).

Dat was het wel, toch? (:

39Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 2:39

Celebrían

Celebrían
VIP

Nirvana schreef:Zullen we de roofdieren maar uitvoeren en het mensenplan gewoon laten liggen? (: Zo ligt voor mij de prioriteit ook, hoor. Mensenplan lijkt me 'wel grappig', maar roofdieren gewoon echt leuk :'D

Dus, samengevat:
- Er worden verschillende accounts aangemaakt als roofdieren. Een stuk of.. 4 denk ik? Of 3. Niet meer.
- Er wordt een topic geopend waarin mensen kunnen aangeven dat ze een roofdier willen spelen. Hieruit worden de roofdieren geselecteerd. Er hoeft geen post te worden getypt, het Team weet wel hoe bepaalde mensen RPGen.
- Het wachtwoord blijft bekend bij het Team en kan dus altijd worden veranderd en aan iemand anders worden gegeven, zodra blijkt dat het roofdier niet actief genoeg is. Hou het vorige topic in de gaten, want daar kan het komen te staan (Nieuwe wolf gezocht!)
- Er worden een paar gebieden gekozen waar de roofdieren voor kunnen komen. Ik stel voor: Moeras, Woestijn en Prairie.
- Als iemand een topic opent in één van die gebieden, kunnen die paarden aangevallen worden. Ténzij ze onderaan hun topic zeggen dat dat niét mag.
- Als iemand juist wel een roofdier in hun topic wilt, kan diegene even een PM sturen naar de roofdieren. Wie dan het eerst komt, wie het eerst maalt.
- Er moet goed op powerplay worden gelet. Niemand kan bepalen wat de tegenstander doet of wat voor verwondingen er zijn aangericht, tenzij daar over bijv MSN over is gesproken, maar dan moet het er even onder worden gezet (want vaak RPGt dat wel wat fijner).

Dat was het wel, toch? (:

Goed plan.
Al zou ik een bosachtiggebied ook wel een goede vinden.
Daar zitten over het algemeen veel dieren AWESOMENESS
In een moeras of in een woestijn kom je er geloof ik minder snel tegen.
Of een Savanne, want in Afrika heb je een savanne met leeuwen enzo AWESOMENESS

40Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 2:41

Nirvana

Nirvana
VIP

Bos kan ook wel ja (:

Woestijn en Moeras heb ik uitgezocht omdat het een beetje gevaarlijke plaatsen zijn :'D En Savanne = een soort prairie, toch? :')

41Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 2:43

Nojin

Nojin

Hmm super uitgewerkt en wat mij betreft mag het er komen tehee

42Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 2:46

Celebrían

Celebrían
VIP

Owh zou best kunnen Meer spanning - Pagina 2 11631
Ik snap het verschil nooit tussen die 2 dingen.
Maar dan kan de prairie ook wel!

En wat woestijn/moeras betreft, zou ik dan voor de woestijn gaan.
Misschien in de bergen ook?
Met bergleeuwen enzo. WhereIsTheRumGone?

43Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 3:09

Mirvano

Mirvano

Top! Super uitgewerkt! Laat maar komen!

44Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 4:09

Coktail

Coktail

Laaaate reactie x']

Awesome, ik ben het er helemaal mee eens =D Maar ik zou iets meer dan drie gebieden voor roofdieren beschikbaar stellen, ik bedoel, Je hebt niet altijd zin om daar en daar een topic aan te maken en als daar dan bijna geen topics komen worden die roofdieren alsnog inactief, right? Het bos vind ik btw wel sowieso een goede, daar komen toch wel veel topics x']

Laatst aangepast door Coktail op za 20 aug - 4:22; in totaal 1 keer bewerkt

45Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 4:17

Nirvana

Nirvana
VIP

Oké, wat dachten jullie dan van:

- Woestijn
- Moeras
- Bossen
- Drakenberg
- Prairie
- Rivier?

Is ook wel zo, als er te weinig gebieden zijn weet je zowat zeker dat als je er een topic opent, er een roofdier komt :'D Dat hoeft ook niet leuk te zijn :')

46Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 4:20

Celebrían

Celebrían
VIP

Joah die gebieden zijn zeker goed!

47Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning za 20 aug - 4:24

Coktail

Coktail

Nirvana schreef:Oké, wat dachten jullie dan van:

- Woestijn
- Moeras
- Bossen
- Drakenberg
- Prairie
- Rivier?

Is ook wel zo, als er te weinig gebieden zijn weet je zowat zeker dat als je er een topic opent, er een roofdier komt :'D Dat hoeft ook niet leuk te zijn :')

Awesome, nu ben ik het er helemáál mee eens Yay

We moeten wel oppassen dat dit niet zo iets wordt dat in het begin even heel actief is en dan afzwakt. Je zou ook kunnen doen dat elke 2 maanden roofdieren verwisseld kunnen worden onder andere leden or something, maar das maar een ideetje eur x']

48Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning zo 21 aug - 2:46

Visual

Visual
VIP

jupserd :3 Wat mij betreft mogen de roofdieren komen Twisted Evil maar zijn er dan ook gewoon PC-roofdieren? (PlayerControlled, dus dat er wel een wolf binnen kan komen maar dat niemand die speelt ofzeu? clown) maar een vraagjuh :3

49Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning zo 21 aug - 4:57

Boots

Boots

- Woestijn [Gieren? :') Dunno]
- Moeras [ Krokodil, slang, reuzen hagedis]
- Bossen [Beer, Wolf, Vos, Tijger]
- Drakenberg [Sneeuwwolf / IJsbeer ]
- Prairie [Prairiehonden / Jakhalzen]
- Rivier [Krokodil, Kaaiman]

Het is mij allemaal best, zolang die mensen maar buitenblijven. Ik heb er even achtergezet welke beesten ik waar vind horen

50Meer spanning - Pagina 2 Empty Re: Meer spanning zo 21 aug - 7:43

Amiya

Amiya
Administrator

Ik had hier dus een gigántische reactie op geschreven, maar gister tijdens de werkzaamheden van actieforum: *klikt op verzenden* ... POEF. Weg. :')

Maar goed. Ik zal mijn gedachten nog eens even in het kort samenvatten...

Dream Horses is al vanaf het begin van de site een mensloze site. Dit nú opeens veranderen omdat er anders te weinig spanning in de RPG zit is simpelweg té drastisch. Het zou onder andere betekenen dat de hersenen van mijn karakters een totale "klik" zouden moeten maken, totaal zouden moeten omschakelen en een andere gedachtengang zouden moeten krijgen.
Het is vaker in de geschiedenis van Dream Horses als idee opgedoken, en iedere keer opnieuw afgewezen: Dream Horses is een OnlyHorses RPG, geen mensen allowed. Dus ook deze keer wordt het idee door míj afgewezen.

Alhoewel ik ook niet gek ben op idee 2 kan het wat mij betreft een proefperiode krijgen. Maar laten we dan één dier van elk ras maken, of soms een duo ertussen. Dan krijgen we misschien de beruchte hyena's "Henk" en "Jaap" of de domme beer "Mister Muffinhead" of weetikveelwatallemaal. :'D

Maar is dit niet simpelweg een uitweg voor het boreddom, de onwetendheid waarin jullie verkeren? Zoeken jullie niet gewoon iéts - wat dan ook - voor jullie karakters om te doen? Want als dat het is: Neem dan geen overhaast besluit; Mensen beperken zich zó vaak, denken altijd weer bínnen de lijntjes terwijl er buiten deze nog zó veel meer mogelijkheden zijn. Jullie hoeven alleen even die andere hersenhelft aan te zetten. Spanning in de RPG? Dat kan ook zónder mensen. Dat kan ook zónder partners. Dat kan met elkaár. Dat kan door originele verhaallijnen.
En omdat sommige van jullie me waarschijnlijk niet geloven ga ik nu heel spontaan een verhaallijn/situatie bedenken:
Hoe begin je daarmee? Eerst denk je uiteraard na. En ik denk dat de meeste van jullie denken: Wat voor spannende dingen doen paarden? FOUT. Verkeerd begin. Denk eerst na: Wat voor interessante dingen bestaan er op de wéreld, wat voor interessants gebeurt er óp de wereld? Wat voor dingen doen wezens op deze planeet die voor spannende situaties zorgen? Wat heb ik op TV gezien wat heel interessant was?
En denk niet van: Al die dingen die ik op TV zie kúnnen paarden helemaal niet. Het zijn páárden. Maar als je RPG't, laat je je paard dan ook niet uitgebreid nadenken, uitgebreide beslissingen nemen? Op het gebied van dénken zijn de paarden van Dream Horses precies als mensen en als je dát enkele feit niet eerder door had en nu wel, zijn je mogelijkheden opeens heel spontaan vertienvoudigt.

Dús, wat kijk jij op TV? CSI? Boer zoekt vrouw? Echte meisjes in de jungle?
Laat jou karakter samen met die van een ander uitzoeken wie - of welke kudde de moordenaar was van een bepaald paard door naar bepaalde details te kijken en leef je helemaal uit. Neem een - weet ik veel - krijt steen in je mond en teken op de grond de omtrek van het gedode paard. en drop stenen op een punt van een bepaald belangrijk detail. NINJANIKZEL
Of één of andere bad-ass uit een bad-ass kudde slaat je bewusteloos en sleept je naar een of ander slecht, onbekend/gevaarlijk gebied waar je karakter zich maar eens uit moet zien te redden zonder in de hoeven van de slechteriken te vallen. :'D

Dit zijn slechts voorbeelden, uiteraard. En dit was mijn mening over hoe spanning/ leuke situaties binnen hand bereik liggen, zolang je je karakter zich niet teveel binnen zijn dierlijke grenzen vast houdt. clown

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum: