Ik had hier dus een gigántische reactie op geschreven, maar gister tijdens de werkzaamheden van actieforum:
*klikt op verzenden* ... POEF. Weg. :')
Maar goed. Ik zal mijn gedachten nog eens even in het kort samenvatten...
Dream Horses is al vanaf het begin van de site een mensloze site. Dit nú opeens veranderen omdat er anders te weinig spanning in de RPG zit is simpelweg té drastisch. Het zou onder andere betekenen dat de hersenen van mijn karakters een totale "klik" zouden moeten maken, totaal zouden moeten omschakelen en een andere gedachtengang zouden moeten krijgen.
Het is vaker in de geschiedenis van Dream Horses als idee opgedoken, en iedere keer opnieuw afgewezen: Dream Horses is een OnlyHorses RPG, geen mensen allowed. Dus ook deze keer wordt het idee door míj afgewezen.
Alhoewel ik ook niet gek ben op idee 2 kan het wat mij betreft een proefperiode krijgen. Maar laten we dan één dier van elk ras maken, of soms een duo ertussen. Dan krijgen we misschien de beruchte hyena's "Henk" en "Jaap" of de domme beer "Mister Muffinhead" of weetikveelwatallemaal. :'D
Maar is dit niet simpelweg een uitweg voor het boreddom, de onwetendheid waarin jullie verkeren? Zoeken jullie niet gewoon iéts - wat dan ook - voor jullie karakters om te doen? Want als dat het is: Neem dan geen overhaast besluit; Mensen beperken zich zó vaak, denken altijd weer bínnen de lijntjes terwijl er buiten deze nog zó veel meer mogelijkheden zijn. Jullie hoeven alleen even die andere hersenhelft aan te zetten. Spanning in de RPG? Dat kan ook zónder mensen. Dat kan ook zónder partners. Dat kan met elkaár. Dat kan door originele verhaallijnen.
En omdat sommige van jullie me waarschijnlijk niet geloven ga ik nu heel spontaan een verhaallijn/situatie bedenken:
Hoe begin je daarmee? Eerst denk je uiteraard na. En ik denk dat de meeste van jullie denken: Wat voor spannende dingen doen paarden? FOUT. Verkeerd begin. Denk eerst na: Wat voor interessante dingen bestaan er op de wéreld, wat voor interessants gebeurt er óp de wereld? Wat voor dingen doen wezens op deze planeet die voor spannende situaties zorgen? Wat heb ik op TV gezien wat heel interessant was?
En denk niet van: Al die dingen die ik op TV zie kúnnen paarden helemaal niet. Het zijn páárden. Maar als je RPG't, laat je je paard dan ook niet uitgebreid nadenken, uitgebreide beslissingen nemen? Op het gebied van dénken zijn de paarden van Dream Horses precies als mensen en als je dát enkele feit niet eerder door had en nu wel, zijn je mogelijkheden opeens heel spontaan vertienvoudigt.
Dús, wat kijk jij op TV? CSI? Boer zoekt vrouw? Echte meisjes in de jungle?
Laat jou karakter samen met die van een ander uitzoeken wie - of welke kudde de moordenaar was van een bepaald paard door naar bepaalde details te kijken en leef je helemaal uit. Neem een - weet ik veel - krijt steen in je mond en teken op de grond de omtrek van het gedode paard. en drop stenen op een punt van een bepaald belangrijk detail.
Of één of andere bad-ass uit een bad-ass kudde slaat je bewusteloos en sleept je naar een of ander slecht, onbekend/gevaarlijk gebied waar je karakter zich maar eens uit moet zien te redden zonder in de hoeven van de slechteriken te vallen. :'D
Dit zijn slechts voorbeelden, uiteraard. En dit was mijn mening over hoe spanning/ leuke situaties binnen hand bereik liggen, zolang je je karakter zich niet teveel binnen zijn dierlijke grenzen vast houdt.