Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Meer spanning

+15
Swallow
Topaz
Visual
Donna
Nevaeh
Boots
Lucardi
Pearl
Cobrazarao
Celebrían
Lawson
Remember
Sultan
Nojin
Nirvana
19 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Welk idee zou moeten worden toegepast?

Meer spanning - Pagina 3 Vote_lcap11%Meer spanning - Pagina 3 Vote_rcap 11% [ 2 ]
Meer spanning - Pagina 3 Vote_lcap26%Meer spanning - Pagina 3 Vote_rcap 26% [ 5 ]
Meer spanning - Pagina 3 Vote_lcap11%Meer spanning - Pagina 3 Vote_rcap 11% [ 2 ]
Meer spanning - Pagina 3 Vote_lcap52%Meer spanning - Pagina 3 Vote_rcap 52% [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 19

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 3 van 3]

51Meer spanning - Pagina 3 Empty Re: Meer spanning zo 21 aug - 11:38

Nirvana

Nirvana
VIP

@ Amiya:

Ik ben het qua standpunt met je eens; het zou mogelijk moeten zijn het zonder deze toevoegingen spannend te maken. Maar het lúkt gewoon niet. Het probleem daarbij is inderdaad een gebrek aan creativiteit, maar vooral het feit dat het realistisch moet blijven. Wat ik interessant vind op TV kán gewoon niet. Oorlogen kunnen ook niet, dat is gewoon niet te RPGen, zoals al meerdere keren is gebleken. Jouw voorbeelden kunnen ook niet, helaas.

krijt steen in je mond en teken op de grond de omtrek van het gedode paard.
Paarden kunnen niet tekenen. Bovendien is je CSI heel leuk bedacht, maar het slachtoffer moet dan wel bekend zijn in DH of een gezin hebben, anders gaat niemand naar de moordenaar zoeken. En juist dan willen mensen hun karakter niet kwijt.

slaat je bewusteloos en sleept je naar een of ander slecht, onbekend/gevaarlijk gebied waar je karakter zich maar eens uit moet zien te redden zonder in de hoeven van de slechteriken te vallen. :'D
Paarden kunnen geen andere paarden wegslepen, onbekende gebieden zijn er niet, 'zonder in de hoeven van de slechterikken te vallen' kun je simpelweg niet RPGen.

Dekken tegen de wil van de merrie mag niet, dus op die manier wraak willen nemen op de hengst gaat niet lukken en een verhaallijn rond dat veulen werkt ook niet. Moorden zijn 'normaal'. Er gebeuren geen sensationele dingen in DH, dus een gesprek tussen twee paarden kan over 4 dingen gaan:
- Relatie tussen merrie/hengst
- Kudde joinen/weggaan
- Niets (leren kennen, verder niets)
- Diepzinnig / emotioneel gesprek over verleden

zolang je je karakter zich niet teveel binnen zijn dierlijke grenzen vast houdt.
Dat is het probleem: Dat moet juist wél. Regel 1 van DH was namelijk dat het realistisch moet zijn.

Paarden hebben geen hobbies. Er zijn geen nieuwsfeiten te bespreken. Ze kunnen geen dingen bouwen. Het zijn geen schuildieren; ze leven niet in grotten o.i.d. Er gebeurdt niks, dus alles wat je doet gaat volgens de wil van je paard, dus ook daar is spanning ver te zoeken.

Het probleem met verhaallijnen is dat er altijd karakters voor moeten worden aangemaakt. Die zijn speciaal voor die verhaallijn, dus verder zit er geen inspiratie in. Met als gevolg dat die accounts snel weer wegsterven, terwijl met de meest gebruikte accounts nog steeds de spanning ver te zoeken is. Een verhaallijn is leuk als je een groep paarden bij elkaar pleurt en maar ziet wat er gebeurdt; maar dan wel paarden met karákter, die niet door iedereen leuk gevonden hoeven worden. Karakters kunnen botsen; dit gebeurdt echter nooit, ténzij goed/kwaad, want dat schijnt onmogelijk te zijn om NIET te kunnen botsen (wat ook vreemd is).

Nog één laatste opmerking:
Op het gebied van dénken zijn de paarden van Dream Horses precies als mensen en als je dát enkele feit niet eerder door had en nu wel, zijn je mogelijkheden opeens heel spontaan vertienvoudigt.
Het probleem is dat paarden nergens over kúnnen denken. Verleden/geschiedenis of (een breuk met) een partner. Oh, of het weer. That's all there is!

Overigens vind ik jouw reden tegen de 'mensen' nergens op slaan, je doet een beroep op traditie. Wat maakt het uit dat DH nog nooit mensen heeft gekend, als het wérkt, dan werkt het. Ongeacht wat er eerst altijd werd gedaan. Ergens snap ik het wel, maar ik vind het jammer dat het zo ontzettend streng is. Ik snap ook niet waarom jouw karakters zouden moeten worden omgegooid als er ineens af en toe mensen in een topic voorkomen.

Als jij met een paar echt originele verhaallijnen aan kunt komen, zou ik je omhelzen van blijdschap en er zó in mee willen doen, maar tot die tijd, mist er gewoon een plot behalve goed versus slecht. Helaas is een goed plot ook niet te doen als het over paarden moet blijven gaan en realistisch moet blijven. Er zijn te veel regels waar je je aan moet houden om origineel te zijn.

Ik denk eigenlijk dat dit de reden is dat ik afgelopen tijd nauwelijks geRPGt heb. Er zit voor mij gewoon geen uitdaging meer in, en het is veel te lang geleden dat ik écht een leuk topic heb gehad. Maar dat heeft verder niks met deze discussie te maken x)

52Meer spanning - Pagina 3 Empty Re: Meer spanning ma 22 aug - 5:59

Celebrían

Celebrían
VIP

Nirvana schreef:@ Amiya:

Ik ben het qua standpunt met je eens; het zou mogelijk moeten zijn het zonder deze toevoegingen spannend te maken. Maar het lúkt gewoon niet. Het probleem daarbij is inderdaad een gebrek aan creativiteit, maar vooral het feit dat het realistisch moet blijven. Wat ik interessant vind op TV kán gewoon niet. Oorlogen kunnen ook niet, dat is gewoon niet te RPGen, zoals al meerdere keren is gebleken. Jouw voorbeelden kunnen ook niet, helaas.

Ik denk dat dat wél kan. Het hoeft niet per se met behulp van mensenskills. Je kunt toch ook gewoon je fantasie gebruiken?
Laten we even het CSI vorbeeld nemen:

krijt steen in je mond en teken op de grond de omtrek van het gedode paard.
Paarden kunnen niet tekenen. Bovendien is je CSI heel leuk bedacht, maar het slachtoffer moet dan wel bekend zijn in DH of een gezin hebben, anders gaat niemand naar de moordenaar zoeken. En juist dan willen mensen hun karakter niet kwijt.

slaat je bewusteloos en sleept je naar een of ander slecht, onbekend/gevaarlijk gebied waar je karakter zich maar eens uit moet zien te redden zonder in de hoeven van de slechteriken te vallen. :'D
Paarden kunnen geen andere paarden wegslepen, onbekende gebieden zijn er niet, 'zonder in de hoeven van de slechterikken te vallen' kun je simpelweg niet RPGen.

Je hóéft niets te tekenen. Het is niet nódig om iemand te verslepen. Want als een bepaald persoon X een persoon Y heeft vermoord, kan hier evengoed onderzoek naar gedaan worden. Bijvoorbeeld dat persoon A persoon Y vindt en via geuren en andere vrienden en kennissen op onderzoek uitgaat. Persoon Y kan gewoon op de plaats delict blijven liggen, lijkt me.
Als je gewoon je fantasie een beetje laat lopen, gaat dit ook allemaal vanzelf. In feite is Dream Horses lang geen échte realistische paardenRPG meer. Want hier kunnen paarden ook gewoon glimlachen, grijnzen, een pruillip trekken, denkrimpels laten verschijnen, liedjes zingen, dansen, etc.

Dekken tegen de wil van de merrie mag niet, dus op die manier wraak willen nemen op de hengst gaat niet lukken en een verhaallijn rond dat veulen werkt ook niet. Moorden zijn 'normaal'. Er gebeuren geen sensationele dingen in DH, dus een gesprek tussen twee paarden kan over 4 dingen gaan:
- Relatie tussen merrie/hengst
- Kudde joinen/weggaan
- Niets (leren kennen, verder niets)
- Diepzinnig / emotioneel gesprek over verleden

Dan moet men het zélf spannender maken. Afspreken tijdens een PB waar het over gaat. Een soort ‘plot’ voor je topic ontwerpen. Dat doe ikzelf namelijk ook erg vaak.
Door middel van roofdieren kun je het wat onverwachter maken, dat het allemaal minder geregeld en voorgekauwd is. Maar uiteindelijk zal dat ook ongeveer hetzelfde zijn, lijkt me.
- Het roofdier wordt verjaagd
- Het roofdier wint
- Er wordt gevochten en geen van beide wint
Zoiets zal zich dan ook voordoen. Het is niet te voorkomen dat veel dingen hetzelfde blijven/worden. Wat overigens ook niet erg vanzelfsprekend is, is dat roofdieren een gesprekje gaan voeren met hun prooi. Gaanp raten over koetjes en kalfjes. Dat doen ze nou eenmaal niet.

zolang je je karakter zich niet teveel binnen zijn dierlijke grenzen vast houdt.
Dat is het probleem: Dat moet juist wél. Regel 1 van DH was namelijk dat het realistisch moet zijn.

Paarden hebben geen hobbies. Er zijn geen nieuwsfeiten te bespreken. Ze kunnen geen dingen bouwen. Het zijn geen schuildieren; ze leven niet in grotten o.i.d. Er gebeurdt niks, dus alles wat je doet gaat volgens de wil van je paard, dus ook daar is spanning ver te zoeken.

Het probleem met verhaallijnen is dat er altijd karakters voor moeten worden aangemaakt. Die zijn speciaal voor die verhaallijn, dus verder zit er geen inspiratie in. Met als gevolg dat die accounts snel weer wegsterven, terwijl met de meest gebruikte accounts nog steeds de spanning ver te zoeken is. Een verhaallijn is leuk als je een groep paarden bij elkaar pleurt en maar ziet wat er gebeurdt; maar dan wel paarden met karákter, die niet door iedereen leuk gevonden hoeven worden. Karakters kunnen botsen; dit gebeurdt echter nooit, ténzij goed/kwaad, want dat schijnt onmogelijk te zijn om NIET te kunnen botsen (wat ook vreemd is).

Dan zou je misschien een uitzondering moeten maken op regel 1. Of regel 1 veranderen. Al denk ik dat hij al veranderd is. Omdat paarden kunnen glimlachen, etc. (zie een stukje hierboven). Ik zeg niet dat paarden dadelijk moeten gaan breien, maar geruchten doen over het algemeen áltijd de ronde. Dus daar kan toch gewoon over gepraat worden?
Veel dingen zijn cliché, worden als ‘hetzelfde’ beschouwd en dingen worden naar de achtergrond verdreven. Maar ik denk niet dat roofdieren zoiets in een keer spannender gaat maken zoals bij het voorbeeld van de verhaallijnen.

Nog één laatste opmerking:
Op het gebied van dénken zijn de paarden van Dream Horses precies als mensen en als je dát enkele feit niet eerder door had en nu wel, zijn je mogelijkheden opeens heel spontaan vertienvoudigt.
Het probleem is dat paarden nergens over kúnnen denken. Verleden/geschiedenis of (een breuk met) een partner. Oh, of het weer. That's all there is!

Overigens vind ik jouw reden tegen de 'mensen' nergens op slaan, je doet een beroep op traditie. Wat maakt het uit dat DH nog nooit mensen heeft gekend, als het wérkt, dan werkt het. Ongeacht wat er eerst altijd werd gedaan. Ergens snap ik het wel, maar ik vind het jammer dat het zo ontzettend streng is. Ik snap ook niet waarom jouw karakters zouden moeten worden omgegooid als er ineens af en toe mensen in een topic voorkomen.

Als jij met een paar echt originele verhaallijnen aan kunt komen, zou ik je omhelzen van blijdschap en er zó in mee willen doen, maar tot die tijd, mist er gewoon een plot behalve goed versus slecht. Helaas is een goed plot ook niet te doen als het over paarden moet blijven gaan en realistisch moet blijven. Er zijn te veel regels waar je je aan moet houden om origineel te zijn.

Ik denk eigenlijk dat dit de reden is dat ik afgelopen tijd nauwelijks geRPGt heb. Er zit voor mij gewoon geen uitdaging meer in, en het is veel te lang geleden dat ik écht een leuk topic heb gehad. Maar dat heeft verder niks met deze discussie te maken x)

Zonder dat wat jij in de eerst alinea hebt gezegd, zou het RPG’en met paarden niet eens leuk zijn. Je moet je fantasie er gewoon een beetje op loslaten. Zoiets ontstaat vanzelf. Toch denk ik dat mensen niet leuk zijn hier. Misschien een aangrenzend gebied, maar écht mensen hier laten komen.. Nee, dat wordt hem niet. Dan komt er weer die verwarring over wie een mens is en wie niet en hoeveel mensen hier zijn. Dat lijkt me geen goed plan.

Persoonlijk vind ik dat laatste stukje wat ik in de quote vetgedrukt heb, een beetje vreemd. Want tegenwoordig worden paarden qua doen en laten toch meer gespeeld als mensen. Dus waar maak je je dan nog druk om? Het moet zo realistisch mogelijk blijven, dat snap ik. Maar als je moet rpg’en zoals paarden in het wild leven, is er in de rpg wereld gewoon niets meer aan. Dan kún je simpelweg niet eens rpg’en.

53Meer spanning - Pagina 3 Empty Re: Meer spanning ma 22 aug - 11:56

Nirvana

Nirvana
VIP

@ Celebrían;

Grotendeels ben ik het, ondanks je kritiek, wel met je eens. Er moet een tussenweg gezocht worden wat realisme betreft, geheel realistisch is gewoon niet mogelijk. En precies wat je zegt: Als het is zoals je zegt, zou het RPGen met paarden niet eens léuk zijn. Nou, dat is precies wat ik vind op dit moment. De enige manier waarop ík nog enige creativiteit/originaliteit kan uiten is door typische of vreemde karakters aan te maken. Voor de rest.. Jij bent één van de weinigen die nog wel origineel blijft, maar míj lukt het tegenwoordig gewoon niet (meer).

- Het roofdier wordt verjaagd
- Het roofdier wint
- Er wordt gevochten en geen van beide wint

Heb je in zekere zin gelijk in, wat het roofdier betreft. Wat voor mij dat idee leuk maakt is dat je character meteen een hele andere band krijgt met de andere char in dat topic, en zodra het roofdier weg/dood whatever is, kan je er nog een heel verhaal omheen breien.

Ik snap verschillende opmerkingen uit je betoog niet en je lijkt ook wat argumenten van mij gewoon te negeren, maar daar ga ik verder niet uitgebreid op in. Ik ben het in principe met je eens, zoals ik al zei, maar dat is in theorie; ik zou toch graag wat meer praktische voorbeelden willen zien, want daar kan ik me nu nog niets bij voorstellen. Zelf spannend maken. Oké, goed. Hoe stel jij je dat voor? Nirvana komt ander paard tegen. Vreemde, kent ze niet (aangezien het me bijna nooit is gelukt een char een paard een tweede keer tegen te laten komen). En dan, spanning. Hoe? Natuurgeweld? Roofdieren? Paard bezwijkt ineens aan trauma in zijn verleden?

worden paarden qua doen en laten toch meer gespeeld als mensen.
Ja, ja, dat klopt, en dat is altijd al zo geweest, niets bijzonders. Maar het zijn paarden, die fysiek de meeste mensendingen gewoon niet kunnen. Bovendien maken mensen veel meer vrienden/vijanden dan ik hier zie, omdat paarden elkaar meestal maar 1x ontmoeten, tenzij het een partner/veulen van is, of iets i.v.m. de kudde. Ik ben niet gewend dat ik van tevoren plotten moet gaan uitdenken, dat vind ik ook niet leuk. Ik ben gewend een topic te hebben en door op elkaar in te gaan of doordat één van beiden een idee heeft en dat verwerkt in de post (kan ook zonder overleg!) de spanning komt.

Nog even een korte toelichting w.b. de mensen: Nee, tuurlijk moet er geen echt mensengebied komen, dat heb ik ook nooit beweerd; gewoon een gebied waar af en toe wel eens mensen kunnen komen. Betekent niet dat er dichtbij een stad of dorp is, of wat dan ook.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum: