Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Hond is ziek.

+3
Cobrazarao
Magnifico
Sultan
7 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Hond is ziek. Empty Hond is ziek. vr 4 nov - 5:24

Sultan

Sultan
VIP

Aangezien ik er maar níet uit kom wat het precies kan zijn, ga ik toch even jullie om hulp vragen aangezien ik weet dat sommige van de leden veel van honden afweten.

Ik heb een golden retriever van negen jaar, waar het al een tijdje niet goed mee gaat. Ze bijt haar hele huid open waardoor ze kale plekken krijgt en een geirriteerde huid. Nu hebben we haar al twee keer gewassen met een shampoo waar een bepaalde olie in zit, ben de naam even kwijt. Maar dit was zonder resultaat, naar de DA gegaan en die had ons pillen voorgeschreven. Gegeven; ging een tijdje goed maar nu gaat het opnieuw achteruit. Ook heeft ze onder op haar buik twee bulten, ze heeft hier verder géén last van maar ik maak me er toch druk om.
Als ze een tijdje heeft gelopen en ze staat op loopt ze ook érg mank, maar zodra ze een tijdje in beweging is geweest gaat het wel weer. Maak me echt heel druk om mijn hondje, aangezien het steeds slechter gaat en ik haar heel graag van de pijn af wil helpen. ;x

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?

http://twilightgame.actieforum.com

2Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:28

Magnifico

Magnifico
Administrator

Dat heeft onze hond precies ook, mijn moeder zegt dat het van de vlooien komt. We proberen al heel lang het over te houden, maar aangezien Beau heel erg oud is, gaan zijn heupen van die medicatie achteruit. Ook loopt hij nu altijd heel kreupel, en die bulten heeft hij ook. De dierenarts zei dat het vet knobbels waren ofzo. Ik maak me ook zorgen over onze hond, die hetzelfde heeft. Maar onze hond ik ook al 13 jaar, dus ja. Ik snap wat je bedoeld. ;c

http://www.dreamhorses.actieforum.com

3Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:29

Cobrazarao

Cobrazarao
VIP

O, hemel vreemde symptomen!!

Ik dacht eerst aan schurft... die bulten kunnen misschien een tumor zijn. Of gezwollen.

Je bent al waarschijnlijk naar de dierenarts gegaan. Wat heeft die gezegd?

Ik hoop hard dat je hond beter zal worden. Ik wil je graag helpen. Maar dat is niet simpel...

xxxxx

4Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:29

Sultan

Sultan
VIP

Tegen ons zeiden ze inderdaad ook dat het aan de vlooien lag, maar nu is ze helemaal vlooivrij en hebben we van álles geprobeerd, maar het lijkt alsof niks helpt. En argh, ik wil haar zó graag helpen. :c

@Cobrazarao: Ze zeiden dat het aan de vlooien lag. Maar dat kan niet, want ze is nu al zeker 2 maanden vlooivrij..

5Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:31

Cobrazarao

Cobrazarao
VIP

En hebben ze die bulten onderzocht? Misschien moet je die symptomen opzoeken op internet? x

6Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:32

Sultan

Sultan
VIP

Ze hebben alleen aan de bulten gevoeld, want ze zeiden áls het kanker is en we snijden het open, heb je een grote kans dat het zich heel snel gaat verspreiden. Gelukkig heeft ze er verder ook geen last van, dus dan laten we het liever dicht voordat het allemaal héél snel gaat en ze binnen de kortste keren helemaal onder de kanker zit..

7Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:38

Sauron

Sauron

Ik zelf ook een Golden van 6 Jr. Laatst was hij ook ziek.
Deze symtonen komen me bekend voor. Dit had mijn hond ook. Het heet hotspots en daarbij krabben honden hun huid helemaal open en kunnen ze er niet meer vanaf blijven. Niks zegt hun, zoals bij mensen, dat ze moeten stoppen ofzo, dus ze gaan tot bloedens toe door. Onze hond kreeg er medicijnen voor.
Bij mijn hond werkte de medicijn dus nie, dus hij was echt bijna dood, uiteindelijk is het wel goed gekomen.
Tamtam;
http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_105-Hotspot.php

Jeuk kan ontstaan na bijvoorbeeld vlooienbeten, tekenbeten - vooral wanneer de kop van de teek achterblijft als de teek niet in zijn geheel verwijderd wordt - algemene schurftmijtinfecties en oormijtinfecties.

De dokter kan daardoor gedacht hebben dat het misschien aan vlooien lag, maar mijn hond had die niet dus zullen er wel meer oorzaken zijn.

Ben ook Ivi btw

EDIT:
Ik bedenk me net dat mijn hond dit al eerder heeft gehad. Toen was het heel warm en met zo'n dikke vacht enzo werd dat dus superheet, toen ging ie bijten. Wij hebben er toen betadine scrub op gedaan geloof ik

8Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:45

Rain

Rain
Administrator

Google eens op hotspot.

Een Hotspot is een plekje op de huid die lichtelijk ontstoken is(Door een verminderde weerstand). Door die ontsteking jeukt de huid, gevolg: De hond gaat krabben/en of bijten op de plek. De vacht valt op die plek uit, en er blijft alleen een vuurrode plek achter.

Laatst aangepast door Rain op vr 4 nov - 5:51; in totaal 1 keer bewerkt

9Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:49

Sultan

Sultan
VIP

Ze heeft bijna alle symptonen, natte plekken op de vacht, vuurrode huid en af en toe plekken waar het gewoon bloed. Maar wáár komt dat mank lopen dan vandaan, en die bulten? Is dat gewoon van ouderdom en zijn die bulten gewoon vetbultjes?

Ik wil zowiezo nog een keertje met d'r naar de DA, aangezien dit zo écht niet langer meer kan. Je ziet gewoon aan het beestje dat ze pijn heeft, ze ligt alleen maar op de bank en krabt haar hele huid open. Zó zielig om te zien, dus ik wil er echt wat aan gaan doen.

10Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:52

Sauron

Sauron

Ik zal idd nog eens naar de dokter gaan. Dat mank lopen kan ook gewoon van de pijn zijn en die bultjes kunnen meerdere oorzaken hebben, ik heb echt geen idee :S

11Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:52

Magnifico

Magnifico
Administrator

Dat mank lopen komt van de medicatie zei mijn moeder, maar mijn hond heeft dus niet al die symptomen van dat hotspot, alleen dat hij zich soms echt tot bloedens toe open bijt. ;s

http://www.dreamhorses.actieforum.com

12Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 5:54

Rain

Rain
Administrator

Mank lopen: Ik wed 50 euro op HD(heupdysplasie). Waarschijnlijk heb je een stamboomloze hond zonder geteste ouders? Er komt (veel) HD voor bij Golden Retrievers. Een simpele röntgenfoto en je bent erachter.

Die knobbels, dat is waarschijnlijk niks. Dat hebben veel oudere dieren.
Vaak verdwijnen die ook weer vanzelf na een paar maanden.

Trouwens, ik heb wel wat tips voor die hotspot, maar ik weet niet of je die gaat uitvoeren, laat me maar weten of je ze wilt weten :')

13Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 6:47

Roach

Roach

Rain schreef:Google eens op hotspot.

Een Hotspot is een plekje op de huid die lichtelijk ontstoken is(Door een verminderde weerstand). Door die ontsteking jeukt de huid, gevolg: De hond gaat krabben/en of bijten op de plek. De vacht valt op die plek uit, en er blijft alleen een vuurrode plek achter.

is dit soms op de neus van een hond ?

14Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 6:54

Sultan

Sultan
VIP

@Claudia; Ik wil ze héél graag weten. :)

15Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 7:00

Raistlin

Raistlin

Ik zou niet afgaan op wat mensen hier zeggen. Ook al is het nog zo goedbedoeld, je kan nóóit zeker weten van achter je beeldscherm wat er met het dier aan de hand is. Het is goed om informatie te winnen, maar ga alsjeblieft eerst naar de DA voordat je behandelingsmethoden gaat uitproberen. Als het niet is wat je denkt kan de behandeling juist negatieve gevolgen hebben...

De dierenarts is ervoor opgeleidt en aangezien het geen simpel hoesje of iets dergelijks is, zou ik er persoonlijk net zo vaak mee naar de DA gaan en laten onderzoeken tot ik zeker zou weten wat het is. Wink

16Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 7:26

Rain

Rain
Administrator

Roach schreef:
Rain schreef:Google eens op hotspot.

is dit soms op de neus van een hond ?

Ja, dat kan. Maar dan kan de hond er niet aan krabben en dan zien de symptomen er anders uit.

@Raistlin, je weet niet eens wat ik wil gaan zeggen. Mijn grootste interesse zijn honden! Ik lees al 3.5 jaar lang bijna dagelijks artikelen en boeken over honden. Je denkt toch niet dat ik iets gevaarlijks ga voorleggen!

Bovendien valt de kennis van dierenarts vaak enorm tegen. Vaak vanwege het commerciële vlak. Dierenartsen die bijvoorbeeld hun brok aanraden, dierenarts die zelfs voor broodfokkers werken!? Soms zijn het dingen waar dierenartsen niet meteen aan denken, hotspots bijvoorbeeld. Echter loop ik al 2 jaar mee op een hondenforum(Hondenpage) en daar kom je bijna iedere week die klachten tegen(Van de huid dan), en bijna elke keer blijkt het een hotspot te zijn.

Gezondheid komt van binnen uit, kijk eens kritisch naar wat je in je hond stopt. Waarschijnlijk Pedigree of Royal Canin, om eerlijk te zijn is dat echt ronduit slecht(Hier kan ik meer uitleg over geven). Om je hond gezonder te laten worden zal hij ook gezonder voedsel moeten hebben. Een hond is een Carnivoor, maar in tijden van schaarste zal een hond eigenlijk alles eten(Dat de wolf/hond de maag van zijn prooidier met inhoud opeet is een fabeltje, ze schudden deze namelijk leeg)
Een hond pakt dus alles aan wat hij krijgt(Zo niet is er iets mis met de hond, fysiek of mentaal), maar oorspronkelijk is het een carnivoor. In brok zit maar 4% vlees, terwijl een hond eigenlijk 100% vlees zou moeten eten. Ik zou zeggen, geef je hond 3 keer in de week KVV(Kant en Klaar Vers Vlees). Smuldier kan je in het vriesvak van je supermarkt vinden, maar dat is geen super KVV. Je kan beter bij je dierenspeciaalzaak kijken, of op internet kan je ook afhaal plaatsen vinden. Naast de KVV kan je Biotine en andere B vitamines geven(Huid, haar en nagels van de Etos/Kruidvat is een goed idee. Geef wel minder dan voor volwassen is aanbevolen, dus de kiderportie. Als die er niet is doe je die van de volwassenen maar dan de helft minder)
Daarnaast kan je in je dierenspeciaalzaak schapenvet met knoflook vinden. Knoflook houdt teken en vlooien op afstand. Als je écht iets voor de huid en vacht wilt kan je schapenvet met zeewier pakken.

Kan het zijn dat er Tea Tree olie in die shampoo zat?

17Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 8:38

Roach

Roach

Je zegt toch dat het immumsysteem zwak word kan dit komen door voeding of allergie .
En als het zo is turbo kan daar wel aankomen en dan zijn er haren uit en is het een rode plek .

18Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 9:08

Rain

Rain
Administrator

Allergie. Voor granen, vlooien, mijten, kip, rund, gras, stof. Alles is mogelijk. Ik zou sowieso eerst naar de dierenarts gaan, kijk wat hij zegt.

19Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 9:40

Sultan

Sultan
VIP

Jup, er zat inderdaad Tea Tree olie in de shampoo aangezien de DA tegen ons had gezegd dat dat goed voor de huid, dan zou hij tenminste wat rustiger worden. Dat klopte ook, maar we hadden niet gedacht dat dat maar 3 dagen zou duren. clown

Sowieso wil ik nog een keertje terug gaan naar de DA, maar ik wilde óók tips aan een aantal mensen op DH vragen, aangezien ik alleen maar het beste voor mijn hond wil. Ik wéét dat Claudia veel van honden af weet en ik vertrouw haar daarin, plus ik zoek het altijd nog even op op google, zodat ik het zéker weet. :)

20Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. vr 4 nov - 9:48

Rain

Rain
Administrator

Ja, en de middelen die ik gebruik(Die gebruik ik ook voor mijn hond soms) zijn óf op homeopatische basis, of natuurlijk. Afgezien van een overdosis(Wat onwaarschijnlijk is) kan er gewoon niks mis gaan. Ik heb zelfs bach bloesems gebruikt om mijn hond over zijn onzekerheid te helpen. Medicijnen krijgt je hond van je dierenarts, niet van mij. Ik ben sowieso tegen onnatuurlijke dingen. Dus slipkettingen, straffen, chemische troep, onnodige medicijnen, een bit(Om het op DH te houden) zwepen et cetera. Op de manege waar ik op wil ga rijden kan je zelfs zonder zadel en met een halsring rijden. Dat vind ik echt geweldig. Ik ga altijd voor zo min mogelijk (negatieve) hulpmiddelen, veel vertrouwen.

21Hond is ziek. Empty Re: Hond is ziek. za 5 nov - 3:35

Roach

Roach

Was jij er niet bij dat er een topic was over zonder zadel te rijden ? :l

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Hond trainen
» kijk. ik heb een coole pony/hond.

Permissies van dit forum: