Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Hond trainen

4 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Hond trainen Empty Hond trainen za 10 maa - 23:06

Vanilla

Vanilla
VIP

Nou, omdat ik vermoed dat er hier wel wat mensjes zijn die me raad kunnen geven vraag ik het hier.

Ik heb een hond. Vroeger hebben we hem losgelaten, en dat ging, totdat hij op eens weg was, hij zag een konijn en kwam niet meer terug. Gelukkig hebben we hem gevonden, maar we durven hem nu niet meer los te laten. Nu wil ik hem trainen met het wandelen, ook omdat hij niet echt volgt met het wandelen. Misschien is dit handig om te weten:

Hij is een Boston Terrier
Hij is twee jaar oud
Binnenshuis luistert hij best goed, maar als je geen eten hebt en hij moet komen dan is het wat moeilijker
Een vast persoon als eigenaar heeft hij niet echt, hoewel mijn moeder volgens mij toch wel het meest alfa is.
Ik zou graag met hem willen werken, omdat mijn ouders zelf vinden dat het niet hoeft. (maar ik weet dat ze het heel fijn zouden vinden als Bentley gewoon volgt en in het bos los kan, geen getrek aan de riem en zo.)

Nu vraag ik me af of jullie denken dat het te laat is om hem diot nog aan te leren, of niet0. Zelf denk ik van niet, want de hond van me oom en tante doet dit ook heel goed, en is ook twee jaar, hij is ook niet zo lang bij hen.
En twee, ik vraag em af wat voor tips jullie hebben.

Alvast bedankt voor de hulp. Lief

http://rebirthcity.forumotion.com/

2Hond trainen Empty Re: Hond trainen za 10 maa - 23:16

Deina

Deina
VIP

Om er nu nog mee te beginnen is normaal helemaal geen probleem.
2 jaar valt goed mee.. Het zal niet zo makkelijk worden als met een jonge pup, maar het is te doen..
En veel tips heb ik niet omdat ik zelf gewoon hondenschool doe met politiehonden en dat is wel enorm verschil met wat jij moet leren ;3

3Hond trainen Empty Re: Hond trainen zo 11 maa - 3:49

tiger

tiger

ik heb daar niet echt tips voor,
maar je kan het hem zeker nog leren, want ik heb mijn hond van 10 ook laatst nog lig-rollen en dood liggen geleerd, en ze doet het super

4Hond trainen Empty Re: Hond trainen zo 11 maa - 4:20

Visual

Visual
VIP

Me! Neem mij AWESOMENESS *had een droom over puppycursus en dat Prince wegliep* O_O Anyway, ik weet hoe die kan leren loslopen :3

Ten eerste: SNOEPJUHS Yay Snoepjes zijn het brein van de hond die m laat denken: LUISTEREN AWESOMENESS

Ten tweede: Neem een rustige locatie, waar niet al te veel auto's komen, of neem een afgesloten locatie als een tuin als je het niet helemaal vertrouwt. Zorg dat je een grote kans hebt hem terug te vinden.

Goed, nu ga je m loslaten, MAAR zorg dat de hond zich focust op het snoepje, en niet op het struikje waar die straks aan gaat snuffelen, want anders focust hij ook niet op jou. Je gaat een beetje lopen, en je probeert zo veel mogelijk aandacht te trekken met het snoepje: Zwaaien, joelen, zorg dat het leuk is om bij jou te zijn. Als je het niet vertrouwt doe je het eerst aan een lange riem, en daarna pas los. Zorg dat er in het begin geen andere honden, katten of konijnen zijn waar die achteraan kan gaan. Hij moet zich proberen te focussen op het snoepje en dus ook op jou.

Als je hond op het puntje staat van wegrennen: NOOIT achter hem aankomen. Je geeft hem gelijk van de richting waar die opgaat. Ik heb het gedaan bij mijn hond, en die moest ik 3 km volgen totdat ik die halve chihuahua had ingehaald XD (Hij is snel met een topsnelheid van 15 km/u O_O Okee das wel achter een kat aan voor 5 meter maar oke XD) Heel af en toe keek hij twijfelend toe. En toen ik iets deed, ook al was het omdraaien, rende hij meteen weg want hij dacht: Ik doe wat mijn baasje wilt want mijn baasje gaat ook die kant op. Anyway, dus niet achter m aankomen, vooral niet wanneer hij zich nog omdraait. OF hij komt naar jou en krijgt een snoepje, OF jij draait je om, de hond gaat verder snuffelen, maar raakt later gefrustreerd omdat hij zn baasje zoek is. De volgende keer durft hij het niet nog eens te doen :3

Okee, alleen met puppycursus loopt mijn hond nog los, en in onbekend gebied, want 1. Hij springt letterlijk voor een auto in een bekende buurt XD 2. Hij blaft alle agressieve honden bij elkaar en die zijn niet op bijvoorbeeld het strand XD 3. Hij's te cute om te verliezen AWESOMENESS 4. Bij de puppycursus kan alleen een loops teefje hem weghouden, en bij een onbekend gebied is hij te bang te verdwalen, hoe onafhankelijk hij ook lijkt :3

Ik hoop dat t helpt, maar een puppytrainer kan je verder helpen uiteraard :3 Ik heb ooit een herder gezien met een baasje die hem de hele tijd aan een riempje strak bij zich hield door middel van een snoepje, de hele wandeling door. Nu looptie los, zonder snoepje, en is hij de best getrainde hond in de buurt :3

En uiteraard om het af te sluiten: Straffen is er niet, alleen belonen, want voor een hond is alle aandacht, zelfs boosheid, positieve aandacht =)

5Hond trainen Empty Re: Hond trainen zo 11 maa - 4:28

Vanilla

Vanilla
VIP

Goed advies! Dankjewel!

Heb vandaag nog een stukje met hem gewandeld, en nu beloon ik hem ook als hij braaf naar me toekomt bij het aandoen van de riem,. (Dat vidn hij namelijk het minder leuke deel van de wandeling.) Nou, daarvoor had ik wat met hem geoefend binnen en in de tuin, met snoepjes en veel enthousiasme. En toen heb ik hem voorzichtig losgelaten, wel laten volgen, en hij deed het heel braaf. Hij volgde trouwens de hele wandeling ook vrij goed. En toen gaf ik commando dat ie mocht gaan snuffelen. Maar door de snoepjes bleef hij vrij dicht bij me in de buurt en lette hij heel goed op me, en zo hebben we een stukje doorgewandeld. Het was op een straat waar geen auto's mogen komen, en er waren twee keer fietsers gekomen, hij ging braaf naast me zitten. AWESOMENESS In de bossen was ik liever gegaan, maar dat was geen optie, voor het begin te veel herten en stuff. Maar nu ben ik wel blij, en zit hij bij me op de bank te slapen.

*Stiekem mag ie dat*

http://rebirthcity.forumotion.com/

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Hond is ziek.
» kijk. ik heb een coole pony/hond.
» Trainen

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum