- Beter even in een spoiler zetten, xD.:
- Met een lichte gaap rekte ze zich uit om hierna overeind te komen. De deken hielde ze nog voor zich en ze keek even rond zich heen om te weten waar ze was. En met één lik zag ze al genoeg. Ze was gisterenavond dus niet naar huis gegaan. Niet dat ze iets had gedaan of zo, dat wist ze. Ze was niet echt dronken geworden en had ook niks gerookt of zo. Nee, dat deed ze alleen maar als de rest het haar aanbood. Als het niet nodig was deed ze het niet. Ze was bij een vriend blijven slapen. Een van de jongens, dat viel te zien aan de kleren die verspreid lagen over de ruimte. Rustig ging ze rechtzitten en stond ze op van de bank. Ze ging met haar hand door haar haren en zorgde dat deze niet teveel staken om hierna op het geluid van kommetjes en bestek af te gaan. ‘Hoi.’ Zei ze, heel normaal. Ze bleef wel vaker bij vrienden slapen. ‘Kan ik hier even douchen?’ vroeg ze en ze wreef even door haar ogen. ‘Euhh ja, is goed.’ Was de jongen zijn antwoord. ‘Moet ik nog opletten voor camera’s of zo?’ vroeg ze, voor de grap natuurlijk. Maar de jongens uit haar vriendengroep zouden zoiets wel eens kunnen doen. Rustig liep ze naar de badkamer, niet bewust van hoe laat het was. Om zich eenmaal daar uit te kleden en snel onder de douche te springen, waar al snel warm water uit kwam. Toch maar even snel doordoen met het douchen. En zo gezegd zo gedaan, na vijf tot tien minuutjes was ze klaar, terwijl ze normaal wel langer douchte. Snel droogde ze zich af om zich aan te kleden. Ze pakte haar skinny jeans van gisteren en het truitje wat ze toen aanhad en deed het weer aan. Hierna deed ze haar haren in een staart en liep ze op haar gemak terug naar de keuken, waar het naar kip rook. Ze keek op haar gsm en een zacht gevloek was te horen van haar kant. ‘Wil je ook wat?’ vroeg hij, en hij wees op de kip die over was van gisteren. ‘Ik moet echt door.’ Zei ze. ‘Mijn pa gaat pissig worden.’ voegde ze hier nog aan toe. ‘Vanwaar zijn we opeens zo braaf, wat gaat ‘ie doen, je huisarrest geven?’ vroeg hij en Eleanor glimlachte flauwtjes. ‘Stuur me maar iets als er vanavond nog iets leuks te doen is.’ Zei ze en ze glimlachte nog één keer kort, om daarna snel te verdwijnen. Ze verliet het oudere appartementengebouw in de hop dat niemand haar zou zien, of herkennen. Niemand die haar vader of haar kende tenminste. Want dan had ze ook weer eens flink pech. Een zucht gleed over haar lippen en ze stak de straat over. Misschien kon ze vandaag beter eerst naar de paarden gaan, en dan naar huis. Ze moest sowieso nog naar Lockwood gaan en dan kon ze zeggen dat ze vroeg naar de paarden was gegaan. Als ze geluk had was haar vader helemaal niet thuis geweest. Maar nu moest ze er even niet aan denken, ze zou misschien toch alleen thuiskomen om zich even om te kleden. En heel laat in de avond misschien, maar dat was nooit echt zeker. Een zucht gleed over haar lippen terwijl ze richting de pensionstalling liep waar haar paard gestald stond. Of ja, gestald, Lockwood stond dag en nacht op de weide. Elke dag van elk seizoen met een schuilstal. En zo was Lockwood het gelukkigst.
Na ongeveer tien minuutjes wandelen kwam ze het erf van de pensionstalling op lopen. ‘Hallo.’ Riep ze, zich afvragend of er iemand was. Geen reactie. Ach ja, dan was het zij maar alleen met Lockwood. Ze liep richting de kantine en pakte een glas waar ze wat cola inschonk. Hierna zette ze de radio op en liep ze weer naar buiten. Ze liep ,half meedansend op een leuk liedje, richting de zadelkamer om al haar spullen te pakken en klaar te leggen. Vervolgens liep ze richting de weide waar Lockwood al stond te wachten. ‘Hee grote vriend.’ Zei ze tegen het paard en ze deed het zachte leren halster aan. Het leer was goed onderhouden en voelde daarom fijn en zacht aan. Ze nam hem mee richting de poetspaal en zette hem daar vast. Hierna begon ze hem rustig en zorgvuldig te borstelen. Tot hij weer helemaal glansde. Ze vroeg voor zijn hoefjes, die hij heel goed gaf, en krabde ze goed uit. Om vervolgens zijn lange manen en staart nog helemaal te kammen. Tevreden met het resultaat pakte ze het dekje wat al klaar hing en legde ze het over zijn rug heen. Ze legde het erg hoog op de schoft en liet het daar even liggen. Hierna legde ze het westernzadel netjes op het dekje, om de twee samen naar achteren te schuiven tot het goed lag. Zo lagen de haren ook meteen goed. Ze pakte het bitloze hoofdstel, dat werkte met een kruislings systeem, zodat de druk over het gehele paardenhoofd verdeeld was. Dit vond ze het handigst voor buitenritten, want met een halsring rijden op buitenrit deed ze nooit. Ze checkte alles nog één keer en singelde nog een keer aan om vervolgens haar haren los te doen en haar cap op te zetten. Hierna nam ze Lockwood mee en stapte ze even aan de hand. Om nogmaals aan te singelen en op te stijgen. Na twee rondjes stappen singelde ze voor de laatste keer aan en vertrok ze. Ze liet hem in een rustige stap richting het bos gaan. Eenmaal in het bos merkte ze dat Lockwood erg fris was en er vandaag veel zin in had. Ze liet haar hand over de zachte, gespierde hals van Lockwood gaan en gaf hem nog een klopje. Hij bleef namelijk wel op een goed tempo wandelen. En probeerde er niet vandoor te gaan. ‘Goedzo jongen, even rustig instappen.’ Zei ze. Want zelf zou ze nu ook het liefst voor een fijn galopje gaan, maar dat was niet goed voor zijn spieren om daar al meteen mee te beginnen. Ze liet hem rustig doorstappen en zat ontspannen in het zadel. Geweldig. Na een tijdje liet ze hem overgaan in draf, maar ze bleef nog steeds even rustig in het zadel zitten. Dat ging namelijk perfect in een westernzadel. Na even draven zette ze zich wat steviger in het zadel. ‘Wil je gaan jongen?’ vroeg ze, niet dat Lockwood wat terug zou zeggen. Maar toch. Ze legde haar binnenbeen wat meer naar achter en ging wat meer aar voren zitten. ‘Voorwaarts.’ Zei ze, om zijn aandacht erbij te krijgen. ‘Galop.’ Klonk haar stem, terwijl ze lichtjes druk gaf. En meteen sprong Lockwood aan in een arbeidsgalop. Zijn passen waren lang en uitgestrekt en het leek wel alsof je vloog. Ritmisch bewoog ze mee met de zwarte ruin terwijl ze een beetje meer teugel gaf. Maar toen ze weer goed opkeek zag ze iemand staan. Ze hield Lockwood meteen in, die net nog uit kon wijken en kon stoppen met een soort van sliding stop. Een beetje onrustig stond hij te trippelen en hij ging één keer de lucht in. Geschrokken van het plotse inhouden. ‘Rustig jongen, het is goed.’ Zei ze, en z e liet hem een klein rondje wandelen. Tot ij rustig ontspannen was. ‘En nu jij, kun e ook een beetje opletten waar je loopt, zo midden op het pad. Het is een ruiterpad! Als je hier loopt, loop dan tenminste aan de kant!’ zei ze kwaad tegen de jongen. Normaal zou zij sorry gezegd hebben, aar ze was veranderd, ze zou nu echt geen sorry gaan zeggen. Ze keek nog een keer goed naar de persoon.
Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je
Wat staat er onder jouw CTRL+V?
+35
Vanity.
Jollie
Falcon
Painted Black
Aurora
Mort
Alezàn
Puck
Kai
Fether
Black Night
Chegyo
Remember
Amani
Empire
Drain
Faye
Aaliyah
Mischa
SunnyDream
Nera
Pandora
Amiya
Nevaeh
Anaïs
Black Thunder
Eclips
Ravena
Fawn
Magnifico
Nar
Vanilla
Lumière
Celebrían
Nirvana
39 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4
76 Re: Wat staat er onder jouw CTRL+V? ma 25 jun - 22:47
Allison
77 Re: Wat staat er onder jouw CTRL+V? di 26 jun - 0:34
Icari
VIP
- Spoiler:
- Damians ogen vonden de haren en Jade verloor zichzelf even in de blauwgrijze kleur van zijn irissen. Ze waren als een staalgrijze lucht in een vroege ochtend of de onstuimige zee die soms zo moeilijk te overwinnen was. Zou Damian moeilijk te overwinnen zijn? Aan de ene kant was het erg gemakkelijk voor haar geweest om contact met hem te maken, maarja, Jade maakte met iedereen makkelijk contact. Hoewel haar looks sommige mensen nog wel eens intimiderend vonden of dat mensen meteen dachten dat ze zo’n stereotype was. Ugh, dat was zo oppervlakkig! En Jade was juist helemaal niet oppervlakkig! Een beetje ijdel misschien, maar niet oppervlakkig. Zij kon er toch ook niks aan doen dat ze er gewoon graag verzorgd uitzag? Anyway, Damians mond was weer aan het bewegen, dus was het weer tijd om op zijn woorden te letten, in plaats van op zijn betoverende ogen. “… heel veel hobby's, maar een paar.” Okee, dat klonk niet echt logisch. Hoeveel had ze van zijn verhaal gemist? “Ik speel al heel wat jaren basgitaar en verder doe ik aan skateboarden en lezen. O en discussies voeren kun je denk ik ook wel een beetje tot mijn hobby’s bereken,” vervolgde de jongen. Jade lachte even met hem mee. Discussies waren niet haar favoriete bezigheid. Het leek altijd zo ontzettend zinloos en enorme tijdverspilling wanneer mensen tegenover elkaar zaten en in cirkeltjes redeneerden, omdat ze niet van hun eigen standpunt af wilden stappen. Jade zei dan altijd; ‘Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat we het niet eens zijn.’ Die zin had ze ooit ergens opgepikt en dat gebruikte ze nu altijd om discussies af te kappen.
Damians stem haalde haar opnieuw uit haar gedachten. Pfoeh, de ochtend maakte haar hoofd wel lekker wazig zeg. Ze dacht echt aan van alles en nog wat, maar vergat op het allerbelangrijkste van dit moment te letten; Damian! “Dus, dat zijn mijn hobby's. Wat zijn de jouwe?” De jongen keek haar weer glimlachend aan, dus glimlachte ze stralend terug. Nog altijd niet erg oprecht, maar het was nog vroeg. Hoewel het nooit te vroeg was om je charmes in de strijd te gooien. “Shoppen,” lachte ze, “Maar dat had je zelf vast al bedacht. Verder, uhm.. Tsja, ik hou ervan om anderen een make-over te geven, wat te experimenteren met make-up, soms ontwerp ik mijn eigen kleding.” Ze glimlachte wat verontschuldigend. Zo klonk het echt alsof ze niks gemeen hadden, balen! Snel even door gaan op zijn hobby’s. “Je speelt dus basgitaar? Klinkt heel gaaf. Speel je ook in een band? Ik zou je heel graag eens horen spelen!” zei Jade enthousiast, terwijl ze hem aankeek tussen haar wimpers door. Yeah, smooth Jade! Die date zat wel snor. Als Damian nu…
“Jade, wat fijn je te zien!” klonk er enthousiast. De brunette keek met een ruk op en zag haar afdelingshoofd Felicity McQuwen het bordes oplopen. Jade grimaste bijna, maar wist het nog net om te toveren naar een enigszins zure glimlach. “Dag professor McQuwen,” Wat heeft u een vreselijk slechte timing vandaag. voegde ze er geërgerd aan toe in haar hoofd. “Vergeet je de picknick vanmiddag niet? Niet vergeten hoor meisje, ik reken op je!” Na die woorden liep de vrouw verder en verdween door de dubbele deuren van het kasteel. Jade staarde haar met enigszins grote ogen na. Shoot, de picknick! Haar grijze ogen schoten onmiddellijk naar haar kleding en ze kreunde. Zo kon ze dus echt niet haar volledige afdeling onder ogen komen! Haar blik schoot naar Damian en ze glimlachte verontschuldigend. “Okee, dat was ik dus wel vergeten,” lachte ze, terwijl ze zich ontzettend dom voelde. “Sorry, maar ik moet me echt even omkleden. Bovendien had ik met een paar meiden afgesproken om samen heen te gaan.” De brunette stond op en haalde even een hand door haar krullen. “Ik spreek je gauw weer,” glimlachte ze stralend, waarna ze –met enigszins wiegende heupen- het kasteel inliep.
Oeps, a bit big.
78 Re: Wat staat er onder jouw CTRL+V? di 26 jun - 5:07
Nar
Moderator
Allison. schreef:Iemand die een hengstje heeft. Als eerste slachtoffer van Allison. xD
Rival? Hoewel ik denk dat het dan eerder andersom is :'D
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum: