Luid gesnuif was te horen. Het was midden in de nacht en het jonge veulen liep rond. Ze was ontsnapt van haar moeder en was vertrokken vanuit het kuddegebied door alle gebieden. Ze was al een aantal paarden tegengekomen. Allemaal bekend voor haar of voor haar moeder. Ze had nu dan ook geen zin meer om iemand tegen te komen. Ze wilde niemand leren kennen die haar moeder fijn vond. Dat was dan ook een voorbeeld ervan. Zoals haar vader, hoe kon hij haar moeder ooit leuk vinden. Ooit willen dekken voor een veulen. Oké, ze was redelijk gezind op dat ze hier geboren was en leefde. Ze snoof nogmaals en zag haar eigen damp verdwijnen in de donkere lucht. Een aantal donkere wolken zaten voor de maan en zorgden ervoor dat het donker was. Ze schudde met haar hoofd terwijl ze rustig doorliep. Haar donkere ogen bekeken alles terwijl ze het donker negeerde. "What has come over me. What madness taken hold of my heart, to run away. The only answer, pulling me away. To fall upon the night, the source of my recovery. Sweet shadow taking hold of the light, another day has been devoured. Calling me away, begging the question. Why? For saving me from all they've taken, letting my armor fall again. Giving me the strength to face them, feeling it taking over now. On a path to take it all away, there can be no better way of knowing. In a world beyond controlling, are you going to deny the savior. In front of your eyes, stare into the night. Power beyond containing, are you going to remain a slave for. The rest of your life, give into the night." Ze neuriëde het liedje zacht uit verveling. Ze dacht dat de nacht interessant was, maar stiekem was het dat juist niet. Het veulen snoof en sloeg met haar zwarte staart heen en weer. Ze klom op een heuvel en bleef er een paar uren op staan. Haar donkere ogen die alles verkenden en bekeken. Haar blik zonder enige emotie. Haar stem kil die nog steeds het lied neuriëde. Zo bracht het veulen haar saaie nacht door. Een geur kwam even later haar neus binnen en meteen hinnikte het veulen dreigend. Ze had geen zin in gezelschap nu. Ze wilde alleen zijn. Haar oren drukte ze plat tegen haar schedel terwijl haar blik strak naar voren gericht was. Geen enkele interesse toonde ze in het naderende paard.
1 paard ~
1 paard ~