Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Laatste fotodump Speedy ~

+8
Magnifico
Nergüi
Allison
Nar
Nevaeh
Icari
Encantador
Anaïs
12 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 3]

Anaïs

Anaïs

Binnenkort ga ik lessen met hem ! =D

Nieuwe foto's dus
Spoiler:

Nergüi

Nergüi

Weetje, ik denk dat het loont als je je beugels een gaatje langer zet. Je hebt nu nog teveel de zogenaamd stoelzit. Schouder, heup en hak horen één lijn te vormen, je hebt nu je onderbenen nog te ver naar voren liggen.

Verder blijft het een smexy paardje (:

http://ccdragon-93.deviantart.com/

Allison

Allison

Met het longeren lijkt het alsof je een beetje achter hem aanloopt.
Als hij anders niet doorloopt moet je eens wat meer grondwerk met hem doen, en echt eraan werken dat hij doorstapt. Zo gaat dat onder het zadel ook veel makkelijker.
Want ej moet wel blijven staan met het longeren. Wink

Magnifico

Magnifico
Administrator

Leuke pony! En ik zie dat je een jambette probeert! Dat is leuk, je moet nu alleen nog leren/proberen dat hij zijn been gaat uitslaan, het gaat dus wel goed. :3 Wel als je serieus vrijheidsdressuur gaat leren, je echt een goede basis opzet voordat je met kunsten gaat beginnen. Als je meer wilt weten van vrijheidsdressuur, kijk even op www.nalanta.tk , op die site staat superveel informatie!

Beugels een gaatje langer zou inderdaad wel wat lonen. :3 En in de galop hangen de teugels naar voren, zit je wat voorover en gaan je benen naar achteren, let daar ook op!

Maar het blijft een leuke pony!

PS: Heb je de teugels aan het zadel vast bij het longeren? Je kan het beter ook door de keelriem doen, ov helemaal het beste, gewoon de teugels eraf halen! Zo flappert het natuurlijk wel allemaal bij z'n hals.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Anaïs

Anaïs

Oke dankje ;3
Kan wel hoor maar weet je het waren nieuwe beugels en kreeg ze neit langer xD

En ik liep er niet achter, alleen als hij wou stilvallen stapte ik wat naar hem toe met de zweep Wink

Nee ik probeerde gewoon been optillen :'D Jambette lukt niet eens xD
En bedankt voor de tips ;3

Magnifico

Magnifico
Administrator

Nou, het lijkt al heel veel op een jambette! Ik wil niks zeggen. Misschien moet je proberen om het been mooi uit te laten slaan zijn been gewoon vast pakken en rustig naar voren halen, en dan enorm belonen. Dan denkt hij dat dat goed is, en zal het zelf ook proberen.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Allison

Allison

Je moet wel niet hebben dat hij het dan de hele tijd gaat doen voor een beloning.

Danaë

Danaë

Haha. Ja, je moet alleen belonen bij vordering, en kleine beloningen zoals stem en een aai als hij het uiteindelijk goed kan en je het van hem vraagt. Als hij het ongewenst doet gewoon negeren, dan houdt hij er vanzelf wel mee op.

Anaïs

Anaïs

Dat weet ik allemaal wel xD

Nar

Nar
Moderator

Tijdens het longeren kun je denk ik beter de teugels loshalen. Als je ze zo hebt hangen zou het kunnen dat het paard er een keertje zich erin verstapt Wink

Dat rooie setje staat hem trouwens goed!

Anaïs

Anaïs

De teugels heb ik aan het zadel gehangen zodat hij er niet in kan trappen Wink
En bedankt ;3

Allison

Allison

Voor het rijden zou ik er ook op letten dat je handen rechtop staan, en je deze dicht bij elkaar houd
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/578793_4333491381261_1828780620_n.jpg
Zo staan ze te ver van elkaar af (Probeer je hem hier trouwens aan de teugel te krijgen, of wat? Het lijtk zo namelijk)
Ga ook niet et er in de beugels met je voet Ik weet dat dat fijner is, omdat ej meer steun hebt dan. Maar als je op een buitenrit gaat en er is iets mis met de stijgbeugels dan moet e ook zonder kunnen rijden.
Sluit je benen over het algemeen goed aan, knieen, onderbeen. Hakken uitdrukken en binnenbeen op de singel, buitenbeen net 5 cm er achter.

Als je goed kan lichtrijden zonder beugels dan is je zit normala erg goed.
(Kan ik ook nog niet hoor, vereist echt oefening.)

Dus misschien ook een keer die beugels uitdoen?

Voor de rest wil ik alleen nog maar zeggen:
WAT EEN SMEXY POWNY IK WIL DAT BEEST STELEN!

38Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ di 10 jul - 19:29

Anaïs

Anaïs

Haha :'D
Dat was allang niet meer rijden, dat was net op het einde en ja ik probeerde hem even aan de teugel te krijgen, maar hij is echt jong en het is nog moeilijk om hem met handen naast elkaar aan de teugel te krijgen Wink
En bedankt MAAR JE KRIJGT HEM NIET xD

39Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ di 10 jul - 20:08

Nar

Nar
Moderator

HOHO! Aan de teugel rijden doe je beslist niet door te sjorren eraan. Dat is gewoon in de krul trekken. Aan de teugel is ook zo'n idiote benaming. Nageeflijkheid klinkt hier veel beter. Als een paard gaat nageven is hij helemaal ontspannen en loopt hij over de rug heen. Als je een paard zo hard mogelijk in de bek trekt, is dat niet fair tegenover een dier. Ontspanning kan je niet afdwingen en hierdoor zou je ook het tegenovergestelde effect krijgen: Hij loopt met de kop omlaag, maar zo gespannen dat je er geen fatsoenlijke wending mee kan rijden. Daarnaast komt hij daardoor vast te zitten en dat wil je beslist niet hebben, want dat is een dúúr grapje :'D

Gewoon. Niet. Doen. Op zijn eigen benen laten lopen en kijken of hij je hand wil volgen. Constante verbinding met de mond houden en lekker actief rijden, dan komt het vanzelf, geloof me!

40Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ wo 11 jul - 19:32

Anaïs

Anaïs

Dat doe ik ook o.o
Tijdens het rijden speel ik in zijn mond en dan als hij ontspannen is geeft hij ook en tijdens het stilstaan speel ik zachtjes, ja met handen uiteen maar dat werkt beter en ontspant hij sneller

41Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ wo 11 jul - 19:55

Nar

Nar
Moderator

Tussen

"Speel ik met zijn mond"

en

"Ben ik subtiel aan het zagen"

zit geen verschil. Spelen in de mond is zeker dan meer druk op de ene kant en dan op de andere? Dan sleur je hem alsnog het bit door de bek heen, ook al is het zachtjes.

Damn, ik heb zo'n hekel aan dergelijke methodes! Laat het dier gewoon eerst op z'n achterpootjes lopen voor je in die muil van hem gaat sjorren, dan komt het vanzelf dat hij buigt. Logisch dat hij nu niet buigt en als hij buigt is het om druk te ontwijken.

Je nam binnenkort les? Godzijdank.

42Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ wo 11 jul - 20:34

Ravena

Ravena
VIP

Ik heb inderdaad ook het idee dat je paard niet echt ontspant als je in zijn mond loopt te trekken, als we bij jou een stuk ijzer in je mond stoppen en daar aan gaan trekken vindt je dat ook niet prettig, maar misschien dat het jou zo geleerd is, mij is ook geleerd in de mond te trekken op de manege NOES

Ach verder wil ik nog eventjes kwijt dat die pony wel enorm smexy is

43Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ do 12 jul - 20:06

Anaïs

Anaïs

Maar ik voel dat hij ontspant, hoe kan dat dan?

Hij blijft dan braaf en loopt dan uiteindelijk naar beneden.. xD
Ik trek ook amper ofzo en ik zaag helemaal niet in zijn mond

44Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ do 12 jul - 23:03

Nevaeh

Nevaeh

En paard ontspant niet als je hem in z'n mond trekt, ookal 'speel' je met je handen. Dan trek je hem gewoon in de krul, maar aan z'n open mond te zien is dit niet ontspannen. Probeer eerst, zoals nar zegt, veel tempowisselingen, schijn overgangen en overgangen te rijden waardoor die de motor in z'n achterbenen meer gaat gebruiken, dan komt ontspannenheid vanzelf!

Mmm, de rest is eigenlijk allemaal wel gezegd....

Probeer trotser te zitten! Komop, je hebt een prachtige pony en dat mag je laten zien ook! Schouders naar achteren, rug recht, en in je ellebogen een knikje. Ik zal je beugels ook een gaatje langer doen :)

Ik hoop dat de les je gaat helpen! Very Happy

45Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 Empty Re: Laatste fotodump Speedy ~ do 12 jul - 23:10

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Njaah, ik durf echter niet veel zeggen hierover xD. Naar mijn mening kunnen foto's niet veel zeggen over je rijstijl ^^.

Met video's kun je nog duidelijk zien hoe en wat. Maar met foto's... tja die trekken soms echt de foute houdingen enz.

Maar ja, Je kan van die tips natuurlijk wel veel bijleren he Anaïs xD

EDIT: Ik zie wel zeer duidelijk fouten ^^, ik zou ook altijd de beugels opsteken of zelfs afdoen bij het longeren. Dat is prettiger voor het dier :')

Nar

Nar
Moderator

Saronse schreef:Njaah, ik durf echter niet veel zeggen hierover xD. Naar mijn mening kunnen foto's niet veel zeggen over je rijstijl ^^.

Woorden en reacties zeggen soms genoeg Wink

Anaïs

Anaïs

We zien wel na de lessen Wink

Toch bedankt voor de tips =D

Anaïs

Anaïs

Sorry voor dubbel..

Hier zijn de foto's van zondag, gemaakt door mijn 5 jarige nichtje (:
En morgen bellen voor de eerste les Wink

Spoiler:

Ik heb vooral gelet op jullie tips

- Rechter en trots zitten
- Benen naar voren ook in galop
- Meer sturen met handen dan de teugel naar links of rechts trekken

En nu alleen proberen mijn hielen vaker naar beneden te krijgen en ja mijn chaps aandoen maar die dag vond ik ze niet --"

Chaitanya

Chaitanya
VIP

Ik heb er niet zozeer verstand van hoor dus rijtechnisch laat ik wel aan anderen over.
Kwam-ie niet erg dichtbij bij dat los galopperen? Of waren dat momentopnames? En toen je nichtje er op zat (die overigens wel errug schattig is), ging ze toen ook stappen of een beetje hobbelen of alleen zitten? Want mij kijt het supergevaarlijk als ze zou rondhobbelen terwijl ze niet met haar voeten in de beugels kan en daarnaast op een hoge (voor haar) en jonge pony zit zonder cap. (als ze er gwn op mocht zitten voor het leuk en je niet ging lopen ofzo, oki, voor 1x, ik weet hoe het is met die jonge drommels)
Edit: jemig ben ik weer te ijdel zeker complimenten te geven Laatste fotodump Speedy ~  - Pagina 2 11631 Want ik vind je pony nog altijd leuk. En rijtechnisch lijk je al wat beter te zitten dan je eerste foto's, nice. En je nichtje is best wel goed in foto's maken okii xD

Laatst aangepast door Chaitanya op wo 25 jul - 3:09; in totaal 1 keer bewerkt

Anaïs

Anaïs

Ze stond achter het hek dus helemaal geen probleem! =)

En nee nee alleen erop zitten want hij is nog erg jong dus dat waag ik ook niet, al zou stappen nog best kunnen met hem maar niet met deze warmte en die lastige vliegen die hem irriteren =3

En dan moeten de beugels korter + een touwtje van voren zodat ze haar vast kan houden ^^

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum: