Goh, duurde het altijd zo lang? Aegir kon zich zelf wel voor zijn kop slaan dat hij ook nog eens had gehinnikt, maar hoe eerder de merrie hier was, hoe eerder hij hier klaar was. En alsof hij een honingspoor had achter gelaten, kwam de witte merrie maar al te gauw. Misschien iets té gauw? Ze hield halt, niet te dicht bij hem. Persoonlijke ‘space’. “Aegir.” Ze knikte een keer met haar hoofd als begroeting. “Je riep me?” Ohgod. Dit was het moment waar hij op zijn knieeën zakte en de merrie smeekte om hulp. Maybe not? Langzaam liet hij hoofd naar beneden glijden en begon zachtjes van het gras te eten. Hij negeerde haar. Vervolgens deed hij zijn hoofd vluchtig weer om hoog. ’Oh Fether! Wat leuk om jou weer te zien’ Sprak hij met een irritant piepstemmetje. ’Meid! Wat zie je er goed uit, welk dieet volg je?’ Waarbij hij een half rondje om haar lichaam liep. ’Maar goed,’ Normaal praatte hij nooit zoveel en al helemaal niet zo relaxt. ’Zoals je waarschijnlijk al denkt wil ik mee doen aan je groepje.’ Een grijns was niet te onderdrukken. Nog even en hij zou hier weg huppelen. En nu zou er waarschijnlijk een hele vragenlijst komen, dus besloot hij deze alvast maar te beantwoorden. ’Ik wil in de kudde omdat ik heel erg van regenbogen en eenhoorn’s hou’ Hij grinnikte. 1-0. ’En omdat de kudde een sexy leidster heeft’’ floepte hij er uit. Hij snoof, alsof hij niet degene was die het had gezegt. Yeah sure, Aegir. Word je nu al verliefd op de eerste, beste, arrogantste merrie? Hij schudde zijn hoofd, liet zijn blik vervolgens door het gebied glijden. ’Derp. Derp. You’re a douchebag.’ Oh, fijn. Nu ging zij zich er ook nog mee bemoeien. ’Het is maar goed dat ik je had vertelt over het kudde utidagen, anders hadden we hier niet gestaan, niet waar?’ Hij was hier sowieso niet geweest, al had God snoepjes uit gedeeld die je onsterfelijk maakte. Hij vertrouwde tegenwoordig niemand; maar Devaraja had hem de voordelen van een kudde vertelt. Voordeel 1: Wanneer Aegir iemand aan viel, die ook in een kudde zat, betekende dat automatisch oorlog. Jesh. Oorlog. Nee, dat was een ‘bonus’ voordeel. Misschien iets voor als hij zich verveelde? Voordeel 2; Uh… Oke. Er waren dus niet veel voordelen voor Aegir, maar goed, waarom niet? Gezellig met z’n alle over slechte dingen praten. Nee, dat was niks voor hem. ’Jij praat liever over eenhoorns en regenbogen’ Dat wekte een grijns bij hem op. ’Weet je wat nóg mooier zou zijn? Als je helemaal niet praatte!” Klonk haar stem opgewonden. ’Sure, soms klink je als een veulen van 2 maanden dat niet kan stoppen met vragen over wat dat wel niet is of wat dit is’ Hij zag voor zich hoe ze met haar ogen rolde en dat maakte hem nogmaals aan het lachen. De laatste paar dagen was het vooral Devadas geweest die in zijn hoofd rond zwierf; Devaraja was nergens te bekennen. Dus had ze vertelt dat Devadas stond voor Servads of Gods, oftwel; de rechthand. Devaraja daar in tegen betekende King of gods, die naam hadden ze besloten toen hij geboren werd. Waarom hij de enige was met ijsblauwe ogen was ze nooit achter gekomen. Dat wou ze hem niet vertellen ofzo. Dus had Aegir zijn verhaal gedaan; het zielige verhaal van hij en zijn zusje, ingeruild voor een ander, stom, veulen. En hij was letterlijk ingeruild. Je had van die moeders die nog een kind kregen en hun andere kind nog steeds aandacht gunde, maar nee, dat kostte zijn moeder teveel moeite. Dus zodra het schimmel achtige mormel was geboren, stonden Aegir en Fealyn op straat. Joepiedepoepie. Maar goed, ook Fealyn was er niet meer, dus het was inmiddels vrij rustig geworden in Aegir’s leven. Nu had hij enkel nog de twee stemmen en in dit geval Fether, misschien nog een kudde. Maar god, waarom zou ze hem niet ‘toevoegen’? Hij had haar immers op het idee gebracht. Hij herinnerde zich hoe geamuseerd ze was door zijn complimenten en ideeën. Merries: zo simpel. Echter had hij nooit echt een merrie gehad waar hij zich aangetrokken toe voelde en bij Fether was dit lichtelijk wel het geval. Misschien omdat ze een kudde had en hij haar zo snel mogelijk van haar troon af wilde stoten of hij had toch eindelijk iets gevonden wat hem amuseerde. Moeilijk, overigens, hij had hele zware eisen. Ten eerste was humor belangerijk, oh zo belangerijk. Hij moest kunnen lachen in de momenten dat het stil werd, wat toevallig hier ook het geval was. Dus, waarom niet? In zijn hoofd ging hij opzoek naar meer vragen; welke vragen zou ze nog kunnen stellen? ’Oh! Ik ben de ‘’waarom de andere kudde niet’ vraag vergeten!’ Sprak hij alsof hij totaal overdonderd was. ’Hmm.’ Vervolgns, alsof hij nadacht. ’Dit is meer een kudde voor mijn..bereik? Ik bedoel, ik had het hele ‘kudde uitdaag’ gedoe niet voorgesteld als ik niet in jou leiderschap geloofde, niet waar? Dus waarom zou ik daar niet van genieten?’ Waarbij zijn lippen een simpele grijs vormde. Dat waren alle vragen, right? ’Moet je niet zo’n betá hulpje?’ Waarbij hij zijn ogen even liet twinkelen. Vervolgens plakte hij de grijns weer terug. ’Sorry, ik kon het niet laten’ Even scande hij zijn omgeving weer, hadden kuddes niet eigen gebieden? En liet vervolgens zijn blik weer op de merrie rusten. Wouldn’t it be awesome to run around a place where no one can see ya? Awesome. Aegir zag al voor zich hoe Fether daar s’ochtends rondjes rende, in haar naakie. ’En, uit wie bestaat je coole clubje al?’ Niet dat hij andere paarden hier kende dan Fether, en Nar, maar het was gewoon om de stilte te verbreken. Hij had geloofd dat Nar zou winnen, maar dat witte merrie gewonnen had, was uiteindelijk een grote verassing geworden. Nar had niet gefaald, maar hij was wel een beetje teleurgesteld in haar. Jep, that word.
[24. 1000 woorden]