Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Maybe tonight I got a question for you~Cillian

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Sirene

Sirene

Someday, somebody’s gonna ask you.
A question that you should say to.
Once in your life.


Met langzame stappen bewoog de witte merrie zich voort, haar glanzende zilver- achtige vacht kleurde mooi bij het meer dat zilver leek in de fel schijnende zon.
Om haar hoofd vloog een zacht beige kolibrietje met een blozend roze orchidee in zijn snavel. Het kleine vogeltje zette de orchidee achter Sirene’ haar spitse oren.
Haar ijsblauwe ogen volgden het kolibrietje en een glimlach speelde rond haar lippen, voorzichtig nestelde het vogeltje zich tussen Sirene haar oren in haar voor pluk.
Zachtjes lachte de jonge merrie en vervolgde haar weg langs het meer, nog steeds kon ze het geluid van het vallende water horen ook al was het ver weg.

De reflectie in het meer deed de merrie doen glimlachen en voorzichtig zette ze een stap in het water, en nog een, en nog een.
Het water rimpelde en vervaagde het spiegelbeeld, het zorgde voor vage rondingen en lijnen maar ergens herkende ze nog zichzelf. Ze strekte haar sierlijke nek en slurpte zachtjes wat water naar binnen, enkele puntjes van haar manen raakten het zilveren water en ze voelde hoe het vogeltje angstig wat naar achteren schoof.
Eenmaal weer rechtop liep Sirene verder het water in, met het doel de overkant te halen en eens te kijken wie daar allemaal te vinden was.
De zachte grond in het water zakte langzaam verder weg en ze moest het met de kracht in haar lange benen alleen doen en het ging een beetje stroef, ze had al lang niet meer gezwommen.
Gelukkig was dit geen rivier, want daar had ze slechte ervaringen mee, voornamelijk diepe rivieren met sterke stroming. Meteen hoorde ze het water weer op de keien kletteren en leek het alsof de stroming haar mee nam, weg van haar vrienden die haar zo lang zo goed hadden geholpen.
Ze werd wakker geschud uit haar nare herinnering toen ze een kei raakte met haar hoef. Meteen schrok ze enorm en met angst in haar ijs blauwe ogen zwom ze zo snel ze kon naar de andere over. Toen ze de grond wee ronder haar hoeven voelde maakte ze stevige stappen en ging in het natte gras liggen aan de kant.
Haar witte vacht was nat en ze rilde van kop tot staart, het vogeltje landde weer tussen haar oren en Sirene legde haar hoofd in het gras. Ze hoorde van alles en rook de geur van een onbekend paard. Hopelijk iemand die even aardig wilde zijn voor haar.


Cillian only

Cillian

Cillian

Oh forget the world tonight
I’m gonna let it go
And leave my cares behind


Cillian stapte rustig mee me de stroming van het meer. Het zilveren meer. Cillian kon het niet laten en had zijn zachte neusje al in het water steken. Heerlijk fris.
Het was heerlijk. Zijn neusje kreeg het er wel koud van. Even rilde heel zijn lichaam. Maar hij had een wintervacht voor iets. Bij hem bleef het toch altijd lang hangen. Hij is een warmbloed dus dat was eigenlijk best normaal. Hij sloot even zijn ogen en genoot van het zachte zonnetje. Het scheen fel op de rug van hem. Wat hij echt geweldig vond. Typisch de zomer.
Hij hield niet super veel van de zomer, hij was meer een winterpaardje. Ach ja, dat kwam ook vast door zijn vacht. Hij had het nooit koud en kon iedereen gewoon opwarmen als hij tegen hun lijf aankwam. Hij voelde zich dan speciaal. Voor die ene keer…
Hij opende zijn oren weer en stapte verder. Zijn ogen verkende heel het gebied, tot hij een natte merrie zag liggen tegen een boom. Ze rilde helemaal. Cillian stapte zachtjes naar de merrie heen. Zijn bruine ogen keken haar aandachtig aan. Zijn vriendelijke stem kwam tevoorschijn; “Hai. Ik ben Cillian. Aangenaam.” hij nam nog een hap adem en zei; “Wat is u naam madame?” het klonk een beetje Frans. Ach het klonk ook sierlijk, dat is wat hij zo leuk vond. Hij klonk graag sierlijk. Het leek zo bijzonder… Niet dan?
Cillian keek de merrie aandachtig aan, was ze nou in het water gevallen? “Is het nog niet wat te vroeg om een bad de nemen in een koud meer?” glimlachte hij. Zijn glimlachje sierde zijn snoet helemaal.

Sirene

Sirene

You make me feel like.
I’ve been locked out of heaven.
For to long.
For to long.


Het kleine vogeltje prutste wat met de zilveren manen van de merrie en glimlachte kort terwijl ze een goede naam voor het kolibrietje bedacht.
Cantos’ Fluisterde ze plots zachtjes, en wist dat het juist was. ‘Wil jij mijn vriendje zijn Cantos?’ Vroeg ze aan het vogeltje en het floot zachtjes naar Sirene alsof het wilde zeggen; ‘Ja, dat wil ik.’
Langzaam droop het water over de witte vacht van Sirene maar ze voelde dat ze al iets droger was dan eerst. De zon scheen namelijk aardig warm op haar lichaam en het voelde zeer fijn.
Ze knipperde een paar keer met haar ogen en spitse haar oren, duidelijk kon ze een ander paard horen en ze rook er zeker weten ook één.
“Hai. Ik ben Cillian. Aangenaam.” Hoorde ze, en ze tilde haar hoofd op. Meteen zag zee en bruine hengst met dike vacht en glimlachte.
Toen hij vroeg wat haar naam was zei ze met een grote glimlach; ‘Sirene, aangenaam.’
Met enige moeite wist ze overeind te komen, ze schudde het water van haar vacht en rekte zich uit. Enkele seconden vloog Cantos boven haar hoofd maar nestelde zich al snel weer tussen Sirene’ haar oren toen ze klaar was.

“Is het nog niet wat te vroeg om een bad de nemen in een koud meer?” Zei de hengst, en ze knikte kort. ‘Ja, dat is waar. Maar op saaie dagen als deze moet je wel eens wat doen, hé.’
Sirene lachte kort en zwiepte even met haar staart.
‘Maar ik- met mijn gladde vacht- hoor hier in het Oosten, opweg naar het warme Zuiden. Wat doe jij hier, met je dike wintervacht?’ Nieuwsgierig en afwachten staarde Sirene met haar bekende glimlach naar de jonge hengst.

Can I just stay here?
Spend the rest of my days here?


Cillian

Cillian

I need to do it now. Before it’s to late.

De merrie had hem eerst niet gezien maar toen ze dat wel deed stond ze in een ruk op. Cillian had altijd eerst de gedachte van welke geardigheid ze zou zijn. Goed of neutraal. Cillian was eigenlijk goed maar toch ging zijn positie voor een kudde naar neutraal. Dat was hij eenmaal gewend van vroeger. Maar hij bleef het volgen omdat hij hoogstwaarschijnlijk dan, gewoon geen zin had in de schijt van goed en slecht. Gewoon ertussen. Dat heeft hij altijd al gehad. Dat gevoel.
‘Sirene, aangenaam’ had de merrie hem uit zijn gedachte gewekt. Nouja merrie, Sirene. Wat een mooie naam, het klonk als een mooie noot.. Maar dat komt van de Si, van voor in haar naam. Cillian was gek op de noten. Zoals zijn moeder. Hij zuchtte. ‘Wat een geweldige naam.’ Zei hij zachter. Beleefd zoals altijd. De merrie zag er sierlijk uit, zou ze daarom de naam Sirene hebben? Dat klonk ook zo sierlijk. Maar zijn gedachte waren snel weg door de vogel tussen haar ogen die hem opviel toen hij de merrie nog een goed bekeek. Even ging zijn hoofdje schuin, wat er best schattig uit zag. Deed hij altijd als hij eventjes in de war zat. Toen kwam er een glimlach op zijn snoet en zij hij zachtjes ‘hallo kleintje.’ Bedoeld voor het kleine vogeltje. Wat een schatje!
‘Ja, dat is waar. Maar op saaie dagen als deze moet je wel eens wat doen, hé.’ had de merrie op Cillian zijn zin geantwoord. Cillian glimlachte. ‘Zeker’ zei hij, kortaf en zoals altijd beleefd. Gewoonte. De merrie begon weer over een nieuw gespreksonderwerp. Dan zouden ze tenminste geen genante stiltes krijgen. Een glimlachje sierde zijn snoet weer. ‘Maar ik- met mijn gladde vacht- hoor hier in het Oosten, op weg naar het warme Zuiden. Wat doe jij hier, met je dikke wintervacht?’ was haar vraag. Hij keek even naar beneden. Nu ze erover begon, eigenlijk zou hij dan ergens in het Noorden moeten zijn, niet? De wintervacht ging nog wel weg. Hij was er enkel omdat hij in het Noorden geboren is. En daar zijn bijna enkel winterbloeden. Zoals Cillian zelf. ‘Nou ik zou mogelijk naar het Noorden moeten gaan. Maar de vacht verdwijnt wel. Ik zocht eerder wat gezelschap. Dat is natuurlijk leuker om mee te reizen.’ Glimlachte hij. Hij bedoelde eigenlijk dat hij met haar zou mee willen gaan omdat hij toch niks te doen heeft. Maar dat bleef nogal vaag waarschijnlijk. Cillian baalde ervan want straks dacht de merrie dat hij bedoelde dat hij haar meevroeg om naar het Noorden te gaan, maar hij wou juist niet naar het Noorden. Maar naar het Oosten. Met gezelschap glimlachte hij weer.
Nou, dan is het toch! NEE? JAA! hij is af! ;3 de traagheid.

Juno

Juno

Give me hope that in the darkness, I will see the light.
‘Cause oh, they gave me such a fright.
But I will hold as long as you like.
Just promise me, we’ll be alright.


Als paarden konden blozen, oh, dan had ze dat nu gedaan. ‘Wat een geweldige naam.[/b]’ Zei hij zachtjes, en ze glimlachte verlegen.
Ze lachte kort toen hij het kleine vogeltje complimenteerde en Cantos vloog een rondje rond het hoofd van Cillian.
Opnieuw moest ze glimachten, maar dit keer omdat de hengst zo vriendelijk en beleefd was tegen haar. ‘[i]Nou ik zou mogelijk naar het Noorden moeten gaan. Maar de vacht verdwijnt wel. Ik zocht eerder wat gezelschap. Dat is natuurlijk leuker om mee te reizen.

‘Daar heb je gelijk in, alles is beter met gezelschap.’ Sirene glimlachte vriendelijke, ze mocht Cillian wel. Hij was- tot nu toe- de enigste hengst die aardig is van alle hengsten die ze tegen is gekomen.
Haar kleine vogeltje nestelde zich weer in haar voorpluk, tussen haar oren en floot wat schattige, zachte toontjes.
‘Ik was eigenlijk opweg naar het zuiden, zou je misschien met mij mee willen gaan?’ Sirene keek even vragen naar Cillian en hoopte stiekem wel dat hij Ja zou zeggen.
Dan had ze eindelijk gezelschap, en niet zomaar gezelschap. Wel een aaridge, vriendelijk en zeer leuke hengst.
Het beste gezelschap dat ze kon vinden.

Oepsie :3
't moest met Sirene xd

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum