Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

't teut topic

+34
Courage
Corazón
Pearl
Kyanos
Sultan
Yia
Amira
Aswan
Visual
Kristen
Ravena
Magnifico
Finn
Daesha
Saronse
Tuxedo
Crystall
Nar
Chipsie
Fontanella
Coeur
Juno
Kai
Nevaeh
Chaitanya
Yamato
Dhennea
Kay
Sunset
Remember
Ventus
Ray
Aaliyah
Navayo
38 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 28 van 40]

676't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 2:47

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Precies =D

Oeeeh ik ben morgen jarig en dan heb ik een taart met mij en mn twee veulentjes en een mama d'rop (:

677't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 2:48

Yamato

Yamato

Ik zal twee volle jaren met het veulen bezig kunnen zijn. De eerste maanden denk ik eraan om het te laten wennen aan aanrakingen en meewandelen enzo, daarna wou ik hem verder laten opgroeien in de kudde, nog wel me ebezig zijn, maar niet te veel, op die manier leert hij zijn plaats enzo beter dan als ik hem elke dag betuttel. In de zomer zal ik dan met hem aan de gang kunnen gaan met het grondwerk en inrijden, als ik een verzorger kan vinden kan hij/zij daar blijven staan als ik studeer en zal die met hem kunnen longeren enzo als ik weer ga studeren.

Maar ik moet er echt heel goed over nadenken of het allemaal gaat gaan, want nu wil ik het veulene igenlijk kopen omdat ik anders bang ben dat het een slecht thuis gaat krijgen..

Oehh, alvast gefeliciteerd Dodo! Yay

678't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 4:13

Juno

Juno

-Een dierenarts zijnde, werd ik opgeroepen om een tien- jaar- oude Ierse Wolfshond genaamd Belker te onderzoeken. De eigenaren van de hond, Ron, zijn vrouw Lisa, en hun kleine zoontje Shane, waren allemaal erg gehecht aan Belker, en ze hoopten op een wonder.
Ik onderzocht Belker en vond dat hij aan doodgaan was, aan kanker. Ik vertelde de familie dat we niet veel meer konden doen voor Belker, en ik bood aan om euthanasie uit te voeren in hun huis.

Toen we plannen aan het maken waren, vertelden Ron en Lisa mij dat ze dachten dat het goed zou zijn voor de zes- jarige Shane om de euthanasie bij te wonen. Ze vonden dat Shane misschien wat zou leren van deze ervaring.
De volgende dag voelde ik de bekende brok in mijn keel toen de familie van Belker hem omringde.
Shane zag er zo kalm uit, de oude hond voor de laatste keer aaien, dat ik me afvroeg of hij begreep wat er aan de hand was. Binnen een paar minuten gleed Belker vreedzaam weg.

Het kleine jongetje leek Belker zijn overgang zonder enige moeilijkheid of verwarring te accepteren. We zaten samen voor een tijdje naar Belker zijn dood, hardop af te vragen over het feit dat het leven van dieren korter is dan dat van mensen. Shane, die stilletjes mee zat te luisteren, liet van zich horen, 'Ik weet waarom.'

Verrast keken we naar hem. Wat hij toen zou zeggen verbijsterde me. Ik had nog nooit zo'n troostende uitleg gehoord. Het heeft de manier waarop ik leef veranderd.

Hij zei, 'Mensen leven zodat ze kunnen leren hoe ze een goed moeten leven- zoals altijd iedereen lief hebben en aardig zijn, toch?' Het jongetje ging verder,

'Nou, honden weten al hoe ze dat moeten doen, dus zij hoeven niet zo lang te blijven.'
-

Is dat niet lief? Het was in het Engels geschreven maar ik heb vertaald, ik moest bijna janken ;x

679't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 4:45

Navayo

Navayo
VIP

Opzich vind ik een veulen opvoeden geen zwaar werk, hij moet gewoon zijn plek kennen zoals elk ander paard Very Happy

680't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 4:57

Yamato

Yamato

Gelukkig heb ik al enige ervaring met veulens en jonge paarden, maar het zal toch anders lijken als het opeens je eigen veulen is en niet je verzorgveulen. 
Nu nog mijn moeder kunnen overtuigen, tot nu toe blijft ze zeggen dat het niet zal gaan..

681't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 5:06

Navayo

Navayo
VIP

Typisch ouders, ouders hebben altijd angst om een eigen paard aan te kopen.
Ik heb telkens mijn pony gewoon gekocht en zodra het paardje aan mij verkocht was had ik het pas gezet :p

682't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 5:09

Nar

Nar
Moderator

@ Yamato:

Wat helpt is te zeggen dat je ervaring hebt en dat je weet waar je aan begint. Immers heb je het vaker gedaan. Ook ken je mensen die je kunnen helpen wanneer het fout gaat en dit dier kan je helpen je verantwoordelijker te doen voelen en laten worden. Naast verantwoordelijkheid leer je ook nog beter hoe je met een dier om moet gaan en dat je ten aller tijden voor hem of haar klaar moet staan en dat resulteert uiteindelijk weer in verantwoordelijkheid. [ Geloof me, dit soort argumenten werken verrassend goed! ^^ ]

MIJN AGENDAVOORKANTJE IS KLOAR!

683't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 7:38

Juno

Juno

Het is misschien geen goede vergelijking- maar toen ik Pinda wilde (mien vogelke) begon ik zo; Een vogel hebben lijkt me zo cool.
Toen gingen we shoppen bij de intratuin, en gingen we langs de vogel afdeling, en toen begon ik zo; Ja, ik zal hem echt goed verzorgen, en opvoeden, en tam maken, en goed eten geven.
Twee maanden later; Pinda Very Happy
7 maanden later; Pudding AWESOMENESS
Ik ben in haar onderbewustzijn gekropen en heb haar zover gekregen om mijn oom om een vogel te vragen x'3

684't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 8:28

Ventus

Ventus

IK BEN TERUUUGGG. (:

hebben jullie me gemist? :3

685't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 8:37

Sunset

Sunset
VIP

@Juno; Aaah dat is echt lief! OMG!
@Ventus; Jaaaaaah

686't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 8:39

Ventus

Ventus

muwhahhaa. ik ga uitpakken. Surprised

687't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 9:12

Navayo

Navayo
VIP

Ik zou eigenlijk moeten posten maar heb echt geen zin vandaag ;o

688't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 9:17

Ventus

Ventus

AHHWWW. SUNYOOOO. BESTAAT.
JHAAAAAA.
IK HOU VAN JULLIE.
JULLIE HEBBEN MIJN  DROOM  IDEE WAARGEMAAKT. (:

Omg. kom je terug van vakantie.. Ga je op twitter
Is er een nieuwe trend...
#RipCoryMonteith
qzsedrtyuj.

689't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 19:18

Sunset

Sunset
VIP

Tuurlijk bestaat Sunyo! Wat dacht jij dan! Misschien komt er ooit wel een veulen met de naam Sunyo xd. Maar dat duurt dan nog wel even want 1; Navayo is niet echt romantisch, maar hij doet wel z'n best. Hij is wel lief Very Happy. en 2; Sunset is nog te bang om gedekt te worden door wie dan ook.

690't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 22:37

Navayo

Navayo
VIP

Nd 3. Ik denk niet dat naf het op dit moment durft om sunset te dekken, hij denkt dat hij haar benen breekt :p

Ga vanavond posten bij saronse en Sunset, ga eerst dadelijk naar mijn paardje kijken dus zal wel weer een dagje kwijt zijn :p

691't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 22:44

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Haha, ik zal vandaag ook niet echt te zien zijn 8D
Bdayyy :3

692't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic zo 14 jul - 23:08

Sunset

Sunset
VIP

Maak er een leuke dag van he, marlene!
@Naf; Uhu. Indy's vader is een Fries. Sunset heeft een Fries gedragen. Dan houd ze Naf ook wel xd.

693't teut topic - Pagina 28 Empty - zo 14 jul - 23:24

Ventus

Ventus

@Marlene: HAPPY B-DAAY BABEEEE. (:

Ik ben erover aan het denken om Eclips misschien terug actief te maken... ;o

694't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic ma 15 jul - 7:18

Kay

Kay

IK HOU VAN KAY ASDFGHJKL!!!

695't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic ma 15 jul - 7:29

Juno

Juno

IK HOU VAN DONUTS EN MUFFINS EN DONUTS

696't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic ma 15 jul - 7:32

Nar

Nar
Moderator

UGH. Waarom. Wil. Het. Niet. Zoals. Ik. Het. Wil?!

# Frustratie

697't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic ma 15 jul - 7:35

Kay

Kay

Juno schreef:IK HOU VAN DONUTS EN MUFFINS EN DONUTS

+1

Boud: What's wrong?

698't teut topic - Pagina 28 Empty Re: 't teut topic ma 15 jul - 7:51

Ventus

Ventus

KIJK MIJN NAAM? DIE HEEFT EEN KEI COOL KLEURTJE. (:

@Boudicca: What's up?