Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

We all have Battle Scars - Nar

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Sunset

Sunset
VIP

Hoe meer stappen ze in DreamHorses zette, hoe meer herinneringen er terug kwamen. Ze speelden zich voor haar ogen af terwijl de zwart bonte merrie door de gebieden stapte. Goede, maar ook slechte herinneringen. Goede herinneringen van de kudde, van hoe veilig ze zich had gevoeld daar, zelfs in de aanwezigheid van andere hengsten. Goede herinneringen van Navayo. Hoe ze dagen in het wilgenwoud hadden gespendeerd, met elkaar. Slechte herinneringen van Tuxedo, haar gevangenschap in de grotten. Hoe boos Navayo op haar was geweest toen hij had gemerkt dat ze drachtig was.
Sunset had haar weg voortgezet naar de Drakenberg. Ze wist wat haar daarheen terug. Ze wist alleen niet of, als ze er was, ze nog steeds zou durven. Het was de plek waar de oorlog had plaatsgevonden. Het was de plek waar Mischa was doodgegaan. En die gedachte brak het hart van de kleine merrie nog steeds. Toch vond ze zich aan de voet van de berg, zonder dat ze het echt gemerkt had. Ze was in gedachten verder gelopen en had het niet eens gemerkt. Sunset draaide haar oren even een aantal keer wat nerveus heen en weer. Ja. Ze wilde dit doen. Dus de zwart bonte merrie begon haar klim op de berg. Voet voor voet zette ze er, naar de grond kijkend zodat ze zich niet verstapte en er vanaf zou kletteren.
Uiteindelijk kwam ze op de plek aan waar het zich had afgespeeld. Ze bleef staan, bekeek het gebied even. Daarna begon ze te lopen. Beelden speelden zich af in haar hoofd terwijl ze er liep. Hoe Aaliyah naar haar toe was gekomen – hoe klein ze toe beide nog waren. Niet wetende dat ze zelf beide eens aan het hoofd van de kuddes zouden komen te staan. Ze zag hoe Deina een einde maken aan Mischa’s leven. Hoe Kay Sunset weer aan haar manenkam omlaag terug. Ze kon zijn stem nog in haar oor horen. Het liet haar lichaam rillen.
Maar, het was voorbij. Al een hele tijd. Het was minstens 3 jaar geleden. Dat besef was raar, omdat het zich zo levendig voor haar ogen afspeelde. Maar ze had het afgesloten. Natuurlijk vond ze het moeilijk maar ze moest verder. Het was goed dat ze hier heen was gekomen voor de verwerking. Ze kon het achter zich laten.

Nar

Nar
Moderator

Ik heb een heel zwaar leven
Echt heel zwaar
Alles is voor mij ontzettend moeilijk
Ik heb echt een heel zwaar leven
Nee, nee maar echt waar
Het leven is voor mij gewoon ontzettend zwaar

Brigitte Kaandorp - Zwaar leven



Nar sleurde zichzelf met heel veel moeite de bergen door. Het was te koud. Het was te nat. En het was verdorie gewoon pleuresweer. Vogeltjes waren hier niet. Niet dat de kleine merrie ze miste: Vogeltjes waren aanwezig, maar niet afwezig als ze er niet waren.
De hoogste en donkerste berg van de gehele bergketen leek Nar de perfecte plek als ze nergens iemand tegen wilde komen. Wie zou er in vredesnaam naar de hoogste, donkerste en daardoor waarschijnlijk ook koudste plek toe willen trekken? Niemand toch? Ik ben slimmer dan goed voor is dacht de merrie sarcastisch.
Hop, over een bergje sneeuw heen. Hop, voorzichtig met alle vier de pootjes op een richel boven een veel te diepe afgrond naar de overkant. Hop, daar raakte de zon heel voorzichtig een bergtop in de verte aan.
Begon het zakken van het lichtgevend bolletje in de lucht nu al? Nar kneep peinzend haar ogen tot spleetjes. Dat kon haast niet.
Terwijl ze voort sukkelde, werd het donkerder. De schedelmerrie likte haar lippen en haar mondhoeken. Immer droog, ik vraag me af aan welk drama ik dat verdiend heb. Ze had haar wandaden nooit scherp genoeg bij gehouden om te weten waar de straf uit voort vloeide. Het zou ongetwijfeld zijn wat ze verdiend had. She had it coming.
Zonder op te letten, stuitte ze op een verdwaald steentje.
Pardoes viel ze op haar snuit in de sneeuw. De schedel klapte hard op haar neus. Grommend bleef Nar liggen. Misschien is hier doodvriezen een optie. Hetzij een ironisch bedoelde gedachte, maar de natuur nam hem serieuzer dan de merrie hem oorspronkelijk bedoeld had.
De sneeuwwolken pakten zich boven in de hemel bij een. Een korte consequentieanalyse: Als Nar bleef liggen, viel de sneeuw en vroor ze ongetwijfeld dood. Rap kwam de merrie tot de conclusie dat er betere en snellere manieren waren mocht ze er ooit echt aan toe zijn en liet ze het voor gezien. Mokkend kwam ze overeind en schudde de sneeuw uit haar vacht. Vervloekt zij deze wereld.

Ze sjokte tot ze eindelijk geen weg meer omhoog zag. Haar hart maakte een vreugdesprongetje; Bestemming bereikt! Nar wilde net genieten van haar welverdiende eenzaamheid toen een vreemde geur haar neus binnendrong. Wie oh wie?
Snibbig begon Nar zich in de richting van de geur te manoeuvreren. Was die knol nou helemaal van lotje getikt? Ze had zo ver en zo lang geklommen voor eenzaamheid en nu was er een ander die haar daar ook nog eens van zou beroven. Schreklich.
Toen Nar uiteindelijk bij de bron van de paardenlucht aan kwam, was het een klein, bont schepseltje. Melancholisch keek het uit over de vlakte. Zo melancholisch dat Nar bijna met de pony te doen had. Is het sympathiek haar een zetje van de berg af te geven? Al even snel als dat de gedachte in haar opgekomen was, verdween deze weer. Nee. Dat was het zeer zeker niet.
"Je verstoort mijn eenzaamheid. Kun je ergens anders semi-filosofisch in de verte kijken en deze plek met rust laten?" Stiekem was Nar een beetje trots op haarzelf: Dat kwam er veel vriendelijker uit dan ze had gedacht.

Sunset

Sunset
VIP

De wind nam een geur mee Sunset's kant op. Een geur van een ander paard, welteverstaan. Sunset wist nou niet of ze daar echt zin in had. Dat zou aan het gezeldschap liggen. Toen het andere paard in zicht kwam, wist Sunset al meteen dat dit paard geen zin in háár zou hebben. Als ze het goed had - ze had nogwel wat gehoord namelijk - was het Nar. Tja, je kreeg nou eenmaal naamsbekendheid als je een schedel op je hoofd had... En dat was niet rot bedoeld, absoluut niet. Sunset probeerde dan ook niet teveel ernaar te kijken. Schrok ze ervan? Ja, zeker wel. Dit was namelijk niet iets wat je alledaags zag.
"Je verstoort mijn eenzaamheid. Kun je ergens anders semi-filosofisch in de verte kijken en deze plek met rust laten?" klonk de stem van de merrie tegenover haar. Sunset zuchtte. Alsof zij hier niet was voor hetzelfde. Hallo, zij was hier eerst! Maar dit leek niet de merrie om zo iets tegen te zeggen, en Sunset was niet het type voor zo'n uitspraak. "Het spijt me. Het was niet de bedoeling je te verstoren. Maar ik loop wel een stukje door. Hebben we allebei rust." Sunset wist niet wat ze had, maar ook deze toon was niets voor haar. Het was niet direct bot, maar het was ook niet haar eigen, vriendelijke zelf. Sunset keek de merrie kort aan waarna ze zich dus omdraaide en verder het bergpad vervolgde. Dan maar weer een andere plek zoeken.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum