Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Het huidige verliest zijn glans, doet het deren.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Pearl

Pearl
Moderator

[Confetti]

Beide voorste hoeven steunden op een rots die bedekt was met een dun laagje ijs die het ietwat bevroren water veroorzaakt had. Haar blik, die bezienwekkend dof was, stond gericht op de kabbelende water voor haar. Grote vogels die een ongelovelijke grote vleugels bij zich droegen schoten met gekras de rivier over, op weg naar hun volgende bezienswaardigheid die hun aandacht verdiende. Haar manen die als een klitterige boel in natte sliertjes langs haar hals hingen werden niet meegesleurd door de wind aangezien het tegen haar lichaam geplakt was, net als haar staartharen. Kleine golven die zich ontwikkeld hadden knalden tegen verscheidene rotsen aan waarmee de wand van de rivier bedekt was, om vervolgens als geheel uit elkaar te spatten waardoor kleine druppeltjes haar vacht raakten. Binnen een uur was het weer omgewoekerd en hadden de donkere wolken weten te overheersen. Een gebrul was weer te horen wat zich al een poosje afspeelde, iets wat de wolken veroozaakten en als een elektrische reactie reageerde hier een lichtflits op.

Een vaag gekronkel van een bliksemschicht bekleurde de donkere lucht, om vervolgens over te gaan in een nieuwe knal die over heel Dream Horses denderde om daarna in het niets te verdwijnen. Roerloos bleef de schim op deze plaats staan, door geen enkel gevaar weg wijkend. Als een doorgronds iets staarde ze zonder enige reactie of beweging te tonen voor zich uit, richting de lucht en bekeek de reactieve schokken die de natuur veroozaakten. Bomen werden meegetrokken door de aggresiviteit die de wind met zich meebracht en dit zorgde ervoor dat enkele takken soms afbraken of dat er een storm van donkergroene blaadjes naar beneden dwarrelden.
Er kwam beweging in het gevlekte paard. Ze maakte een omdraaiende beweging zonder verder andere ledematen te bewegen dan haar vier benen en het weergalmen van hoefklanken kwam op. Klak, klak, klak. Ook dit leek zich te herhalen, net als wat de lucht veroorzaakte met de regen, de zon en het onweer. Zonder te stoppen zou dit doorgaan totdat er van alles niets meer over was. Als een echo weerkaatste het geluid dat haar hoeven veroorzaakte alle kanten op om door het niets opgeslokt te worden. Even later stopte heel dit geluid en was alleen, net als daarvoor, het geguur van de wind en de schokkende geluiden van het weer te horen. Ze staarde naar het begin van een pad wat omringd was met bomen, aangezien daar een nieuwe schim voordeed. Roerloos, zoals altijd, werden haar ogen iets vernauwd tot spleetjes om de details te kunnen zien, iets wat mislukte. Haar ogen die hun glans van vroeger verloren waren staarden nog steeds in het niets, wachtend op enige vertoning van de nieuwkomer.



Laatst aangepast door Pearl op za 27 aug - 0:16; in totaal 1 keer bewerkt

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

Met heldere blik keek ze rond, haar oortjes vrolijk maar alert gespitst. Hyperactief bewogen ze van voor naar achter en ze nam al het geluid in zich op. Haar slanke benen bewogen soepel en bij elke stap die ze maakte klonk er een doffe dreun. De merrie had een grote grijns rond haar smoel, het gerucht ging dat Pearl was teruggekeerd. Natuurlijk moest Confetti, Parel’s pleegdochter haar weer spreken. Vragen hoe de reis was. Vragen hoe het met haar pleegmoeder ging. Ze verheugde zich erop. Confetti sperde haar neusgaten en zoog de lucht op, nog geen spoor van haar moeder. De wind speelde met haar vacht, rukte aan haar manen om vervolgens in haar ogen, neus en oren te snijden. Confetti rilde even maar vervolgde haar pad. Confetti meende geritsel te horen en keek schichtig achterom. Het geruis van de rivier werd harder, hier was ze bijna dood gegaan, niet bepaald iets prettigs. Ze versnelde haar pas maar hield voor een seconde in toen een felle bliksemslicht de hemel vulde met licht. Het regende en Confetti was doorweekt toen ze een schim zag aan het einde van het pad. Het kostte wat moeite maar ze wist wie het was, Parel! Ze ademde diep in om een harde hinnik uit te stoten maar bedacht zich. Alles in Confetti’s houding was alert en nieuwsgierig tegelijk. Langzaam liep ze naar haar pleeg moeder en gaf haar een vluchtig neusje.



Laatst aangepast door Confetti op vr 26 aug - 23:27; in totaal 1 keer bewerkt

Pearl

Pearl
Moderator

Het huidige verliest zijn glans, doet het deren. Iets wat op dit moment bij haar het geval was. De schim veroerde zich op alle mogelijkheden niet en trotseerde de stilstand waarin ze zich bevond. Wachtend op het paard of andere dier wat te voorschijn zou moeten komen, waarschijnlijk door de nieuwsgierigheid lokkend. Haar manen waren nog steviger vastgekleefd en de druppels kwamen met grote hoeveelheden de lucht uit om op alle levende wezens en planten neer te storten. Zo ook op haar vacht, die ondertussen doorweekt was door dikke waterspetten die met een klein gevoel op haar lichaam uiteen spatten, steeds herhalend.
Het stormde flink. Zo was het in elk geval te noemen en het was uiterst herkenbaar. De wind gierde zoals hij zich nog nooit had mogen verspreiden over het hele oppervlak, de wind vormden golven die voor een rivier belachelijk hoog waren, takken braken af en het laatste wat het liet blijken was het feit dat de wind een onhoorbaar gestoom uitstootte door middel van de regen, de dondersklappen en het vervolgende uitzicht van een bliksemflits. Degene die zich nu in een bos zouden bevinden zouden moeten vresen, aangezien de wind met een enorme kracht takken afscheurde en het met een luid kabaal op de grond liet klappen. Haar gehoor was niet op zijn maximaal, wat geen een normaal dier had, toch klonk het duidelijke geluid van brekende bomen, takken en andere natuurlijke wezens. Wezenloos staarde ze naar het beeld, nog steeds richting de opening die naar de plaats zou leiden waar zij zich bevond. Nog steeds op het open veld waar achter haar lichaam de woeste rivier bevond. Eigenlijk had ze geen goede uitweg, aangezien ze geen waterwezen was en niet naar de andere overkant kon en het bos was ook geen optie.
Rustig maar zeker bleek het beest aan de overkant in beweging te komen, en automatisch werden haar oren ietsjes naar achteren gedrukt het naderende en misschien gevaarlijke wezen trotsserend.
Het geval werd zichtbaar. Eerst kwamen de vormen bekend voor die lieten weten dat het een paard moest zijn en niet veel later herkende ze het zogenaamd onbekende wezen als Confetti. Ze kwam dichterbij in snelle bewegingen en drukte haar neus voor kort tegen die van haar. "Confetti." waren de enige woorden die ze paraat had. Ze klonken, raar. Anders. Anders dan Pearl vroeger. Het leek of de reis haar stem had veranderd, álles had opgezogen wat er vroeger in haar rondspeelde. Het klonk niet bot. Het klonk eerder.. Medogenloos, zonder enige emotie die vrolijkheid liet spelen te varen.



Laatst aangepast door Pearl op za 27 aug - 0:16; in totaal 1 keer bewerkt

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

Confetti had het anders voorgesteld. Ze dacht dat het anders zou gaan, dat Parel nog altijd die leuke lieve Parel zou zijn maar nu… wat was er nu gebeurd met Pearl? ’Pearl?’ Vroeg ze voorzichtig. Niet alleen Parel was veranderd maar zijzelf ook, ze was volwassener en treurde niet meer om haar dode ouders. Ook was er nog iets maar zelf wist ze niet bepaald wat. ’Confetti.’ Waren de woorden van de bonte merrie. Het woord klonk anders, gewoon totaal niet parel. ’Waarom?’ Vroeg ze met een smekende blik in haar ogen. Qua uiterlijk was ze ook veranderd. Van crème achtig was ze nu ongeveer grijzig. De jonge merrie inspecteerde Pearl en liep wat meer naar voren. Kalm gleed haar blik over Parel’s natte vacht en duwde haar neus tegen Parels schoft. Rustig liep ze een rondje om haar heen. Bij de ‘terugweg’ gleed haar neus door Parel’s manen waarna ze weer voor haar neus stilstond. ’En wat ben ik nu? Vriend of Vijand. Je pleegdochter of een mislukkeling.’ Zei ze zonder toon. Voor Pearl zou ze zelf ook slecht worden, als dat betekende dat ze bij Parel kon zou ze het doen, honderd procent zeker.

Pearl

Pearl
Moderator

Een tijdje was het stil en de emoties die Confetti daarvoor had getoont veranderden in iets anders. Het leek wel alsof ze verbijsterd was, iets waarin ze haar gelijk kon geven. Ze was inderdaad veranderd, iets waar de jonge merrie geen flauw idee van kon hebben. Nu moest ze kennis maken met de harde waarheid, iets waar élk persoon ooit in zijn leven te maken mee kreeg. De woorden van de merrie tegen over haar klonken dan ook hetzelfde als hoe haar emoties eruitzagen vanaf de buitenkant, gekwetst. In elk geval klonken ze vertwijfeld, net alsof het niet waar kon zijn. Maar dat was het toch echt. De harde kern van waarheid.
Verder zei ze niks, ging niet in op het kleine stemmetje die "Pearl" had geroepen, maar toen ze haar vervolgende woorden horen besloot ze wel te reageren. Haar oren waren nog steeds lichtjes naar achteren toegebogen zoals ze gewend was geraakt, maar haar spieren rond haar neus stonden niet aangespannen wat echte agressie zou tonen. Op dit moment was er niks aan de gaande net zoals je dat met vijanden had. Er was op dit moment geen vijand. Alleen als zij de keuze zou maken, en dat was iets wat zij moest beslissen. "Ik ben veranderd Confetti." was het eerste wat ze haar meldde, terwijl haar ogen verbitterd op de merrie gericht stonden. Ook zo'n automatische handeling. Alleen was dit een iets ander geval, omdat ze iets.. Milder was, of hoe je het dan ook kon noemen. Ze zou geen conclusies trekken voordat de merrie een keuze had gemaakt, die ze wel snel zou willen hebben.'
"Dat is iets wat jij moet beslissen. Of je gaat met mij mee, laat mij je helpen met het leiden van een nieuw leven. Als bondgenoten. Of je kiest voor het andere, vijandschap. Dan zul je me niet meer zien." antwoordde ze, op een toon die als een soort antwoordapparaat haar keel verliet. De zangerige klanken die ze daarvoor had gehad, waren veranderd in een ijzig iets. Ze was gewoon niet meer terug te herkennen, zo simpel als het was.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

Confetti keek omhoog, de roetzwarte wolken produceerden nog meer regen en hier en daar werd de hemel verlicht door de schichten van het onweer. "Ik ben veranderd Confetti." Meldde Pearl haar. Confetti draaide sarcastisch met haar ogen. Dat had ze ook al gemerkt. Confetti keek weer naar Pearl die verbitterd naar haar keek. "Dat is iets wat jij moet beslissen. Of je gaat met mij mee, laat mij je helpen met het leiden van een nieuw leven. Als bondgenoten. Of je kiest voor het andere, vijandschap. Dan zul je me niet meer zien." Zei haar pleegmoeder. De keuze was niet moeilijk. Totaal niet moeilijk. ’Ik ga mee!’ Zei ze vastberaden. Simpel als wat, er was niets te verliezen. Een sterke glans weerspiegelde in haar ogen en blikten naar de merrie voor haar. ’Ik ga met je mee als bondgenoot.’ Herhaalde ze nog eens. ’Maar alleen als jij me helpt.’ Zei ze daar achteraan. Hoe zou het slecht zijn eigenlijk voelen? Pearl wist het, die was ook slecht geworden. Hoe eigenlijk? Nah, dat was een vraag voor zometeen of later. In iedergeval niet voor nu. De regen sneed in haar vacht en uit de punten van haar manen en vermoedelijk ook haar staart drupten grote hoeveelheden water druppels.

Pearl

Pearl
Moderator

Net zoals Confetti dat deed richtten de groengekleurde ogen van Pearl zich ook even naar het wolkendek die nog steeds herhalend verder ging met het produceren van onweer. Er hing een woelende sfeer in de lucht, net alsof de aarde elk moment onder zou kunnen gaan in de duisternis. Iets wat niet het geval kon zijn. Dit weer had zij nog nooit meegemaakt in de tijd dat ze in Dream Horses was, misschien zouden er wel meerdere dagen komen waarin dit weer zou ontstaan. Haar ogen gingen weer naar de vorige positie, richting Confetti, die wat met haar ogen rolde. Wat moest dat voorstellen? Een teken van afkeer misschien? In plaats van haar druk te maken over zoiets als dit luisterde ze naar de volgende woorden van de merrie die lieten weten dat ze met haar mee zou gaan.
Ze knikte, waarbij haar voorste pluk van haar manen normaal gesproken door mee zouden worden gesleurd, maar op dit moment bleven ze veilig tegen haar dunne vacht geplakt. De regen spoelde zo ook de laatste restjes modder van haar lichaam, die verwikkeld in de doorzichtige drupjes die daardoor bruin werden zich een weg baande om van haar lichaam de grond te bereiken. De koudheid was voornamelijk fijn, het deed haar niet irriteren. Het was wel eens lekker even doorgespoeld te worden door de fijne regen die haar lichaam meteen verspoelde met schoonheid door middel van het vuil weg te spoelen.
Alle dingen weg te spoelen. In haar gedachtes stelde ze vast dat ze de volgende keer als het dit weer dreigde te zijn, dat ze op een open vlakte keihard zou gaan galopperen. Op de één of andere manier leek het haar heerlijk, overspoeld te worden door de regen terwijl je in een ongelovelijke snelheid over een gebied denderde met op de achtergrond het geluid van bliksemstoten. "Ja, ik zal je helpen. Beter gezegt: ik zal je léiden. Leiden op weg naar jou unieke kans. Je zult merken dat dit het beste is, Confetti. Dat ik de juiste beslissingen heb genomen." stelde ze vast en nogmaals knikte ze om haar woorden door haar eigen instemming te ondersteunen.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

"Ja, ik zal je helpen. Beter gezegd: ik zal je léiden. Leiden op weg naar jou unieke kans. Je zult merken dat dit het beste is, Confetti. Dat ik de juiste beslissingen heb genomen." Stelde Parel vast en daarna knikte ze even. ’Goed, leid me maar naar mijn unieke kans.’ Knikte ze. Confetti snoof en keek naar de bomen om vervolgens te kijken naar de hard, brullende rivier. ’Nog een vraag; wat gaat er gebeuren met de Quiet Sparkle? Ik zit zeker automatisch niet meer in de QS als ik slecht wordt?’ Vroeg ze met nieuwsgierigheid. Confetti twijfelde niet eens of dit de goede keuze was, dit was de perfecte keuze. Voor Pearl deed ze alles. Vragend keek ze naar haar moeder. Haar oortjes lagen nu neutralig, of tussen neutraal en goed in dan. Tja ze had echt hulp nodig met slecht zijn, ze wist er amper iets van. Dat zou veranderen. Samen met Parel zou ze slecht worden en dan zou ze nog wel zien wat er zou gebeuren. Trouwens, zou Pearl een kudde joinen die slecht was? Damn teveel vragen, te weinig antwoorden.



Laatst aangepast door Confetti op za 27 aug - 2:48; in totaal 1 keer bewerkt

Pearl

Pearl
Moderator

"Goed, leid me maar naar mijn unieke kans." Klonk het stemmetje van haar pleugveulen vastberaden, nogmaals een reden voor Pearl om haar hoofd in een knikkende beweging even op en neer te laten gaan. Bomen woekerden en de wind gierden suizend langs haar oren, nog een reden waarom haar oren schuin naar achteren geworpen lagen, om zo het scherpe geluid van de wind haar trommelvliezen te laten ontwijken. De klemmige manier waarop Pearl de kleinergebouwde merrie aankeek was ietsjes zachter, iétsjes, aangezien ze voor de juiste kant had gekozen. De kant om haar te steunen, ze had dus gekozen voor het goede. Iets waarvan ze de glorie niet veel later op haar tong zou kunnen proeven. Ze zou merken dat dit goed was. Dánkbaar zijn voor de daden die ze nou ging opleveren. Druppels liepen nu ook over haar bles naar beneden en zonder enig geluid voort te brengen vielen die op de grond, verscheidene druppels die op een plek samen plassen vormden.
"De kudde wordt overgenomen door Lucardi. Als je tot het bittere eind doorvecht en je volledig tot mijn hulpvaardigheden richt, zul je zeker geen lid meer zijn. Er bestaan geen bondgenootschappen in het leven, vrijwel alleen vijanden." klonken haar woorden. Niet vrolijk. Wijs. Ontzettend wijs. Zij was niet het paard dat meteen in de aanval zou gaan, ze was een paard met een stel gewoekerde hersens die wist wat het juiste eind was. Ze was slim, slim met deze zet. Iets waar ook Confetti zou van kunnen profiteren. Véél paarden zouden hiervan kunnen profiteren. Veel paarden die zogenaamd slecht geaard waren zoals de hengst Satan, waren paarden die juist veel bij te leren hadden. Dachten dat ze alles hadden, verwoekerd door hun eigen nepheid. De zogenaamde kracht van het slecht zijn, dat werd door hun geroosterd tot een laag niveau.
"We zullen samen op reis gaan, misschien zullen meerdere paarden zich bij ons voegen. Ik weet het niet, maar we gaan er met zijn tweeën voor zorgen dat Dream Horses op een andere manier tegen het bestaan aan gaat kijken." klonk haar stem, terwijl haar hoofd ietsjes opgehieft werd, kijkend naar de verste verte waarin nieuwe schichten opgekweekt werden.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

"De kudde wordt overgenomen door Lucardi. Als je tot het bittere eind doorvecht en je volledig tot mijn hulpvaardigheden richt, zul je zeker geen lid meer zijn. Er bestaan geen bondgenootschappen in het leven, vrijwel alleen vijanden." Zei Pearl wijs. Confetti wist dat alleen Pearl haar ‘goed’ slecht kon maken. Geen slechtzakje maar een slecht paard met hersenen. "We zullen samen op reis gaan, misschien zullen meerdere paarden zich bij ons voegen. Ik weet het niet, maar we gaan er met zijn tweeën voor zorgen dat Dream Horses op een andere manier tegen het bestaan aan gaat kijken." Pearl was slim. ’Ja, DreamHorses gaat veranderen. Door ons.’ Grijnsde ze. Volgens haar was Parel echt mild voor haar. Misschien had dat redenen, Confetti wist er wel een paar; ze was haar pleegdochter; ze ging slecht worden en… ehh meer wist ze waarschijnlijk niet. ’Beginnen we nu?’ Vroeg ze opdringerig.

Pearl

Pearl
Moderator

"Ja, DreamHorses gaat veranderen. Door ons." zei Confetti, iets waardoor ze voor de vierde keer die middag knikte. Het was al best wel laat, merkte ze, langzaam maar zeker bleek de zon minder zijn best te doen door de dichte wolken heen te dringen. Van plan om weer te zakken, het op te geven, en de volgende ochtend met nieuwe energie terug te keren. Iets wat elk paard zelf ook meemaakte. Behalve zij. Ze zou niet stoppen voordat iets niet was vervuld, vanaf nu niet meer. Aangezien ze ideeën had, plánnen had, zou ze zich gaan woekeren over hoe Dream Horses zich op verschillende moment bevond. Als ze iets wou weten zou ze daar achter komen, energie hebbend of niet. Het was iets wat noodzakelijk was, iets wat moest en zou gebeuren. Iets waar zij samen met Confetti voor ging zorgen, zoals ze beide al opgemerkt hadden. "Ik heb plannen. Daar kunnen we zeker mee beginnen. Als eerste wil ik graag op weg gaan naar het Zuiden, zodat we daar 's avonds aan zullen komen. Ik weet daar een plaats waar we ons kunnen vestigen. Een soort plaats waar alleen wij van zullen weten, waar we trainen, waar we bespreken." Het zou een tijdje duren voordat ze daar werkelijk aan zouden komen, aangezien het letterlijk aan de andere kant van Dream Horses te vinden was. Maar het was zeker gediend daar te zijn, aangezien daar van alles mogelijk was. Er wist niemand vanaf, het zou een perfecte plek zijn dingen uit te voeren.
"Onderweg kun je vragen stellen. Daar hebben we nu geen tijd voor, we moeten weg hier, om te starten met onze reis. Onthoudt dat je een moeilijke tijd zal moeten doorstaan, Confetti. Maar het is het waard. Het is het allemaal waard, je zult het merken. Je zal trots zijn op hetgeen wat je allemaal gaat bereiken binnen een korte periode." vertelde ze haar, knikte vervolgens als teken dat ze mee moest gaan en het hoefgeklop vervolgde zijn weg weer en nam de gelegenheid te weergalmen.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

Confetti was benieuwd naar de plannen van Pearl, ze waren waarschijnlijk erg slim en duivels. Met gespitste oortjes keek ze naar haar pleeg mammie en ging goed luisteren toen de merrie begon te praten. "Ik heb plannen. Daar kunnen we zeker mee beginnen. Als eerste wil ik graag op weg gaan naar het Zuiden, zodat we daar 's avonds aan zullen komen. Ik weet daar een plaats waar we ons kunnen vestigen. Een soort plaats waar alleen wij van zullen weten, waar we trainen, waar we bespreken." Zei ze. Confetti knikte en keek eens naar haar grootste voorbeeld. ’Goed, ik volg je. Ik luister naar je en doe wat je zegt.’ Zei ze. Ondertussen ging ze Pearl een beetje nadoen, de oren licht naar achteren gebogen en zonder vrolijke toon te spreken. "Onderweg kun je vragen stellen. Daar hebben we nu geen tijd voor, we moeten weg hier, om te starten met onze reis. Onthoudt dat je een moeilijke tijd zal moeten doorstaan, Confetti. Maar het is het waard. Het is het allemaal waard, je zult het merken. Je zal trots zijn op hetgeen wat je allemaal gaat bereiken binnen een korte periode." Parel was echt slim. ’Ik volg je!’ Knikte ze vastberaden. Met een grote grijns drukte ze haar neus in Pearls manen en ging naast haar moeder staan. ’Trouwens, door wie en hoe ben je slecht gemaakt? O en weten Lucardi en de rest al dat je thuis bent?’ Vroeg ze nieuwsgierig.

Pearl

Pearl
Moderator

De duisternis van het weer verminderde ietsjes, de klappen werden minder hard en de regendruppels verfijnden iets meer zodat ze niet met klappen maar als veertjes op haar lichaam landden. Hierbij was niet alles verdwenen wat je duister kon noemen, want aangezien het beetje bij beetje later werd en de secondes voorbij tikten werd de lucht überhaupt donker. Alleen was dit niet door het dreigende wat de wolken veroorzaakten, maar kwam het door de avond. De avond die sinds vandaag voor iets anders ging zorgen, wat een andere en nieuwe betekenis zou hebben. Het betekenis van trainen, van de nacht verkennen. De nachten zouden vanaf nu anders worden, onveracht dat dit juist een goed teken had. Dit werd goed, dit werd het hoogtepunt, dit werd een tijd waarin haar gedachtegang voor een geweldige inwijding gingen zorgen. Met de hulp van Confetti die opnieuw tegen haar sprak.
"Mooi. Je zal verbaast zijn hoe goed dit gaat uitpakken. Ik waardeer je hulp, je zult mijn steun terugverdienen. Je moet nogmaals wel weten dat dit een harde, moeilijke tijd gaat worden. Met verrassende wendingen, ook iets waar je later alleen maar van zult genieten." Haar passen waren niet snel, ze had zich op deze reis voorbereid aangezien ze er heen zou gaan. Alleen of niet, in dit geval was dit dus met iemand die met haar mee ging. Ze zag haar als een leerling, een bondgenoot. Ze was en bleef haar pleegdochter, iets wat op dit moment goede wendingen had. Wat erg handig was. Ze zou haar steunen en helpen, en hulp was nooit kwaad. Ze zou haar haar vaardigheden overgeven, léren, zodat ook zij over goede posities ging benutten.
De neus van Confetti werd in haar manen geduwd. Iets wat eigenlijk niet gepast was, maar voor deze keer liet ze het bij hoe het was. Ze zou later wel doorhebben dat de verhoudingen nou eenmaal anders waren, ook al betekenden sommigen toch echt iets voor elkaar. "Wij zijn niet slecht. Tenminste, zo wil ik het niet noemen. Het woord "slecht" is de laatste paar jaren zo raar beïnvloed. Al dat soort paarden die zich met die naam bestempelden faalden, er is geen een waardig paard geweest die de kanten liet blijken waarom hij of zij "slecht" was. Dat is wat wij nu gaan doen. De oude reputatie vernieuwen, zorgen dat "slecht" een nieuwe betekenis krijgt. Een betekenis dat alleen door waardige paarden behaald kan worden, net als wij." was het eerste wat ze vertelde. Ze snoof even, zoog nieuwe lucht in haar longen om vervolgens verder te gaan. "Het is een lang verhaal. In elk geval kwam ik een merrie tegen die me de juiste punten liet inzien. Zo kwam ik erachter dat dit was wat bij me hoort. Dit is beter." zei ze tegen de merrie, uitleggend, terwijl haar blik vooruit gericht stond en ze verder stapte, het dichtbegroeide bos in.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

"Mooi. Je zal verbaast zijn hoe goed dit gaat uitpakken. Ik waardeer je hulp, je zult mijn steun terugverdienen. Je moet nogmaals wel weten dat dit een harde, moeilijke tijd gaat worden. Met verrassende wendingen, ook iets waar je later alleen maar van zult genieten." Pearl liep niet snel en Confetti kon haar goed bijhouden. Weer lette Confetti erop dat haar oren licht naar achteren waren en haar blik ook zonder emotie was. Het lukte haar niet. Wow dit was best lastig, slecht zijn. Niet te geloven dat Confetti nu ook slecht was of in iedergeval slecht zou worden. "Wij zijn niet slecht. Tenminste, zo wil ik het niet noemen. Het woord "slecht" is de laatste paar jaren zo raar beïnvloed. Al dat soort paarden die zich met die naam bestempelden faalden, er is geen een waardig paard geweest die de kanten liet blijken waarom hij of zij "slecht" was. Dat is wat wij nu gaan doen. De oude reputatie vernieuwen, zorgen dat "slecht" een nieuwe betekenis krijgt. Een betekenis dat alleen door waardige paarden behaald kan worden, net als wij. Het is een lang verhaal. In elk geval kwam ik een merrie tegen die me de juiste punten liet inzien. Zo kwam ik erachter dat dit was wat bij me hoort. Dit is beter." Confetti knikte rustig. ’Ja, voor sommigen is goed echt goed en slecht slecht maar slecht is eigenlijk goed, het beste. Bedoel je zoiets? Ik ben het met je eens. “slecht” zal worden veranderd in iets nieuws. Wie is die merrie dan eigenlijk?’ Vroeg ze. Nu lukte het om zonder toon te praten. Iets wat toch wel slecht was. Niet te geloven dat ze, over een paar weken ofzo dit alles automatisch zou doen. Onvoorstelbaar. Ghehe. Confetti stapte achter parel aan het bos in en keek strak naar Parel’s hoofd. Ze had haar gemist maar het belangrijkste was wel dat Confetti nu goed in het leven stond. Met een doel!

Pearl

Pearl
Moderator

Toen ze eenmaal het pad op was gestapt merkte ze op dat er veel takken gebroken waren van de breedgebouwde bomen. Ook druppelden er regendruppels van het bladerdek naar beneden, om vervolgens op de grond terecht te komen of op haar vacht die sowieso al doordrenkt was van de natte regen. De merrie naast haar bleek haar bij te houden, aangezien ze überhaupt al niet snel liep maar gewoon rustig haar pad vervolgde. Gevallen takjes en bladeren kraakten onder haar hoeven die ze door haar gewicht lieten breken. Het was akelig stil aangezien de beesten die hier normaal rondwakkerden gevlucht waren voor de onweer en vast in holen zaten, of gewoon vrijwel naar veiligere gebieden waren gegaan. Zelf snapte ze die spanning niet, net alsof die dieren sowieso al wat meemaakten. De enige geluiden die er te horen waren, was de wind die lichtjes door de bomen gierden, hun ademhaling en het herhalende gekop van hun hoeven.
Aangezien het bos van zichzelf al donker was omdat de bladeren van de bomen de zonnestralen niet doorlieten, werd het hier alleen maar donkerder. Er was al geen zon te bekennen aangezien het nu avond moest gaan worden en er daar geen zon bij nodig was. Enkel duisternis vulde het hier, gevuld met soms wat geritsel van dieren die teruggegaan waren omdat het voorlopig voor veilig was verklaard.
"In mijn ogen, en hopelijk ook in die van jou, is slecht de beste keuze. Maar niet slecht op de manieren die er nu in Dream Horses te vinden zijn, maar op een nieuwe manier, die wij gaan ontwikkelen." zei ze, terwijl ze haar blik nog steeds niet afgewend had, ze moest het pad immers in de gaten houden om de goede weg bij te houden en niet plotseling ergens aan te komen. Nee, dit vereiste werkelijk inspanning. "Die merrie heet Ividanara. Ze heeft Dream Horses ook voor een tijd verlaten, en is nu terug. Ik weet niet zeker of zij ook in is voor mijn ideeën. Maar in elk geval heeft ze me wel laten inzien dat dit beter is, iets waar ze inderdaad een belangrijk punt mee getroffen had." zei ze medogenloos, liep een bocht door en stapte weer verder op een rechtlopend pad, wachtend op de volgende afslag. Ze wist alles qua gebieden precies uit haar duimpje, waar ze was en waar ze zijn moest. Dat was iets wat het enige nuttige was in haar ogen, wat ze had overgehouden aan haar vroegere tijd. De rest was verleden, iets wat niets meer was dan een vaag beeld dat niet vaak meer in haar gedachtes terug zou keren.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

De regen was bijna gestopt, het striemde niet meer op je huid en de onweer dreef alweer over. Nog altijd was het donker maar dat kwam waarschijnlijk ook doordat het laat werd. Confetti stopte voor een halve seconde en beet de jeuk op haar achterbeen weg. Toen ze klaar was merkte ze op dat haar vacht veel donkerder was geworden. Dat stond haar wel. Even grijnsde ze waarna ze weer snel begon te lopen. "In mijn ogen, en hopelijk ook in die van jou, is slecht de beste keuze. Maar niet slecht op de manieren die er nu in Dream Horses te vinden zijn, maar op een nieuwe manier, die wij gaan ontwikkelen." zei Pearl tegen haar. Confetti knikte. ’Wij zijn niet die doorsnee slechtzakjes maar “slechte” paarden met hersenen.’ Ze briesde even zacht en keek Parel even aan. Weer wendde ze haar blik af en keek emotieloos voor zich uit. Langzaam drukte ze haar oren nog iets verder haar nek in. Zo kon je haar oren nog goed genoeg zien maar zag ze er niet meer uit als goedzakje."Die merrie heet Ividanara. Ze heeft Dream Horses ook voor een tijd verlaten, en is nu terug. Ik weet niet zeker of zij ook in is voor mijn ideeën. Maar in elk geval heeft ze me wel laten inzien dat dit beter is, iets waar ze inderdaad een belangrijk punt mee getroffen had." zei ze medogenloos, liep een bocht door en stapte weer verder op een rechtlopend pad. Confetti knikte en keek naar het pad. Waar zouden ze verder naartoe gaan en wat zouden ze gaan doen? Even bromde ze voordat ze wachtte op iets wat Pearl misschien zou zeggen.

Pearl

Pearl
Moderator

Er kwam wat beweging in het pad die hun weg leidde, het werd in een lichtelijke kronkel veranderd waardoor er vaker bochten genomen moesten worden. Ze waren nog maar net begonnen met het lopen en van eigen ervaring kon ze bevorderen dat dit een heel eind zou worden. Vooral voor Confetti, aangezien zij toch aan de jongere leeftijd was en het nou eenmaal werd voorbestemd dat je op jongere leeftijd minder krachten had. Net zoals het in de laatste jaren ook weer zou afnemen. Niet dat het iets was om nu al over na te denken, wat op dit moment was ze er in volle glorie. In de kortste keren zou ze niet eens op de helft van haar leven zijn, als het allemaal op de normale manier zou verlopen en er niets anders gebeurde voordat het zover was. Nu begreep ze pas waarom haar ouders altijd waardig waren geweest. Ze wist nog wel dat ze hierheen was gekomen omdat ze had gehoord van de Black Rose, iets waar ze in wilde en waarvoor ze naar hot en her had afgereist om überhaupt al in het gebied genaamd Dream Horses aan te komen. Toen had ze haar ouders nog gewaardeerd, wat even later veranderde in haat. Iets wat ze nu liever verraad noemde. Haar ouders hadden hun leven goed beïndigt en waren altijd al bezig geweest met hetgene waar zij nu mee bezig was. Ze was niet trots op alle vroegere tijden. De tijd dat ze dezelfde geaardheid had als hier was ook niet het beste van het, aangezien ze daar ook niet had laten zien wie ze was. Ze was flut geweest, was niet zo slim geweest als hoe ze er nu voor stond. Maar nu ging dit wel van start, van start met het eerste punt zetten van heel het idee achter haar leven en sowieso al met een nieuw leven beginnen.
"En niet veel later zullen de paarden die zich nu tot slecht bestempelen aan onze hoeven smeken om genade. Niet wetend waarom hun nooit geleefd zouden hebben als wij dat nu doen. Je zult verbaasd zijn over de goede plannen die ik heb en die we dan ook gaan uitvoeren. Niet het random landje veroveren spelen, maar ik heb echt iets uitgewerkt. Vandaar dat de drie maanden die ik ongeveer weg zou blijven zijn veranderd in anderhalf jaar. Ik had de tijd nodig, het was belangrijk." Vastberaden knikte ze even, richtte voor een enkele seconde haar blik op de merrie en stapte verder zolang als dit pad nog te bieden had.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti

Confetti volgde Parel en draaide met de bochten mee. Confetti moest veel leren maar met Pearl kwam het heus wel goed, zeker weten. Het lopen werd nogal saai maar ze hield braaf haar mond, dit moest ze er voor over hebben en ze had wel goede conditie en was nog niet moe dusja. Confetti keek rond maar zag alleen maar bomen. ’Waar zijn we nu Pearl?’ Vroeg ze. ’Als je nu terugkijkt op de oude Pearl, wat vind je dan van jezelf?’ Vroeg ze weer met een kleine grijns. Meer omdat ze het gewoon een goede vraag vond. "En niet veel later zullen de paarden die zich nu tot slecht bestempelen aan onze hoeven smeken om genade. Niet wetend waarom hun nooit geleefd zouden hebben als wij dat nu doen. Je zult verbaasd zijn over de goede plannen die ik heb en die we dan ook gaan uitvoeren. Niet het random landje veroveren spelen, maar ik heb echt iets uitgewerkt. Vandaar dat de drie maanden die ik ongeveer weg zou blijven zijn veranderd in anderhalf jaar. Ik had de tijd nodig, het was belangrijk." Confetti had geboeid geluisterd naar haar verhaal. ’Wow, het is echt leuk dat je daar zoveel tijd voor heb besteedt.’ Zei ze met bewondering in haar stem. Confetti zag dat Pearl even naar haar keek en zich weer concentreerde op het pad. Confetti ging langzaam draven en haalde Parel zo in dat ze schouder aan schouder liepen. Zo kon Confetti nog beter met haar praten en het pad in de gaten houden, nu kon ze niet meer als dol veulen achter haar pleeg moeder huppelen. Onderzoekend keek ze in de ogen van Pearl.

Pearl

Pearl
Moderator

"We zijn pas bij het eerste bos, ook al denk ik dat we er bijna uit zijn. We moeten nog een heel stuk lopen, Confetti." zei ze haar, keek haar nogmaals voor een kort moment aan en draaide haar hoofd weer naar voren. Enkele blaadjes werden nog steeds door de wind die speelde naar beneden gezogen en vielen soms ook op haar vacht. Dat was een reden om een trilling over haar lichaam te laten lopen waar je ook vliegen mee kon wegjagen, en dan was haar lichaam al snel weer verlost van de groene blaadjes die aan je natte vacht bleven plakken. Haar neus vulde zich met nieuwe lucht waarin een sterke natuurgeur, dan vooral de sterke lucht van de bladeren, vermengd was. "Hoe ik op vroeger terugkijk? Nou, ik heb er van geleerd. Ook al begrijp ik niet waarom ik nooit respect voor mijn ouders heb gehad, zelfs niet toen ik ook in mijn vroegere 'slechte' tijd zat. Ik snapte nooit waar ze mee bezig waren, maar nu wel. En nu is het te laat. Maar ik heb geen spijt van wat ik vroeger heb gedaan, maar vraag me wel af waaróm ik het heb gedaan. Ik had mijn tijd beter en anders kunnen besteden." Haar vacht was ietsjes droger dan daarvoor, wat voor enkele jeuk zorgde die ze negeerde. Ook haar manen hingen als slappe slierten die eruit zagen als touwen langs haar hals, verfromvraait, en haar staart deinsde ook zachtjes mee.
Nog steeds stapte ze op een normaal tempo, een tempo die ook voor Confetti makkelijk bij te houden moest zijn. Haar ogen schoten voor even opzij toen ze geritsel hoorde, wat uiteindelijk niets bleek te zijn. Nieuwe woorden van Confetti wemelden zich op, iets waar ze dan ook naar luisterde. "Ach.. Het is nodig." zei ze, antwoordend op het feit dat het 'leuk' was dat ze zoveel tijd aan enkele plannen had besteed. Tenminste, plannen wilde ze het niet echt noemen. Ze wist het niet, het was gewoon geen plan. Het was gewoon een reis, een zoektocht naar de macht en de glorie.

http://www.dreamhorses.biz

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum