Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Rijden zonder zadel?

+4
Sauron
Nevaeh
Fether
Vanilla
8 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Rijden zonder zadel? Empty Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 3:30

Vanilla

Vanilla
VIP

Omdat ik het af en toe zelf doe en wel eens heb gelezen en gehoord dat het niet goed is vraag ik me af of rijden zonder zadel slecht is? Ik doe het niet elke dag, alleen af en toe als we ze niet gewoon kunnen rijden, omdat ze toch in beweging moeten blijven Het zijn twee tinkers en één haflinger, is dit slecht?

http://rebirthcity.forumotion.com/

2Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 3:32

Fether

Fether
VIP

waar heb je gehoord dat het niet goed zou zijn? Ik doe het namelijk zelf best wel vaak.

3Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 4:23

Nevaeh

Nevaeh

Inderdaad, hoe kom je eraan dat dit slecht is?

Of het slecht is voor het paard zal ik eerlijk gezegd niet weten.

Dat het juist góed is voor de ruiter wel. Je leert de bewegingen van het paard beter kennen. Je leert niet alleen te sturen door aan de teugels te hangen maar ook met je gewicht en de positie van je bekken, rug en schouders. Bovendien leer je je evenwicht beter bewaren en krijg je een betere houding. En het is lekker warm, haha!

Wij rijden vaak zonder zadel, springen doen we ook wel eens zonder zadel.Maar dat het slecht was daar heb ik nog nooit van gehoord?

4Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 5:42

Vanilla

Vanilla
VIP

Ik bedoel dat het slecht is voor het paard, ik weet dat het goed isnvoor debruiter, voor de zitnenzo, daarom doe ik het ook, maar ik lees soms op foras dat het slecht is voor het paard.

http://rebirthcity.forumotion.com/

5Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 5:43

Fether

Fether
VIP

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik kan het me eigenlijk ook niet echt voorstellen. Dus ik ben wel benieuwd wat andere mensen er over gaan zeggen

6Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 5:55

Sauron

Sauron

Zonder zadel rijden kan voor het paard inderdaad schadelijk zijn. Het zadel heb je deels ook om je gewicht over de rug te verdelen.
^Dat is wat ze mij wel eens zeggen maar ik geloof daar niet in. Ik rij zelf ook wel eens zonder zadel en heb er geen problemen mee. Misschien als je een paard hebt dat last heeft van zijn rug, maar anders lijkt het me dat het gewoon goed gaat.

7Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 5:58

Nevaeh

Nevaeh

Ik had net wat gevonden.

Ze zeggen dat het slecht voor je paard is omdat je botten zegmaar op de rug van je paard drukken en zo misschien wat kunnen afknellen.

Ook alsje paard een hobbelige draf heeft en je stuitert (dus ook als je springt en neerkomt op zijn rug) kan dit slecht zijn voor je paard.

En als je te dik bent natuurlijk :)

Je kunt beter een barebackpad gebruiken, of als je die niet hebt gewoon een dekje met singel. Hetzelfde effect voor de ruiter maar fijner voor het paard zeggen ze.

Tsja, ik denk dat het echt niet zoveel kwaad kan als je het een paar keer per jaar doet, als je het maar niet iedere dag doet !

8Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 5:59

Fether

Fether
VIP

Ik doe heel vaak uitstappen zonder zadel. Zou dit dan ook slecht zijn?
Soms rij ik ook echt zonder zadel. Ik heb een heel goed ritme en evenwicht al zeg ik het zelf als ik zonder zadel zit. Is het dan ook slecht?

9Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 6:06

Vanilla

Vanilla
VIP

Dan denk ik dat het wel kan? Het zijn echter tinkers, en een hafliner x arabier, maar het arabier zie je eigenlijk alleen bij de ogen. En ze zijn sterk, ze moeten daar namelijk allemaal voor de kar kunnen.

http://rebirthcity.forumotion.com/

10Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 6:36

Anaïs

Anaïs

Ze zeggen wel dat het schadelijk is maar ik heb echt nog nooit gezien of gehoord dat een paard last kreeg van zijn rug door er zonder zadel op te rijden Wink
Als je echt overdreven hobbelt en echt hard op de rug terecht komt, oké dan misschien wel..
Het is denk ik echt niet zo erg hoor Wink

11Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 8:27

Nar

Nar
Moderator

Anaïs schreef:Ze zeggen wel dat het schadelijk is maar ik heb echt nog nooit gezien of gehoord dat een paard last kreeg van zijn rug door er zonder zadel op te rijden Wink
Als je echt overdreven hobbelt en echt hard op de rug terecht komt, oké dan misschien wel..
Het is denk ik echt niet zo erg hoor Wink

Dan moet je een perfecte houding hebben. Dat heb je niet iedere minuut dat je op het paard zit. Elke keer dat je zonder zadel erop klimt, drukken je 'kontbotten' in de rug van het paard. Dat kan niet anders dan pijn doen. Een zadel verdeelt de druk.

Misschien ben je nog nooit een paard tegengekomen dat er last van had, maar als je het vaak genoeg doet, merk je het vanzelf wel. Je doet een paard er pijn mee, dus nee: Ik doe het liever niet.

12Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? wo 21 maa - 8:41

Sultan

Sultan
VIP

Ik doe het écht maar af en toe. Ik had ook ergens gehoord dat het slecht is als de spieren van je paard nog niet warm zijn, dat je er dan de hele tijd op 'butst'. Geen idee of dat waar is hoor. (:
Maar ik doe het zelf ook liever niet, aangezien het niet goed is voor de rug van je pony. Denk dat het af en toe wel even kan. Laughing

http://twilightgame.actieforum.com

13Rijden zonder zadel? Empty Re: Rijden zonder zadel? do 22 maa - 3:54

Magnifico

Magnifico
Administrator

Rijden zonder zadel, ja, het kan slecht zijn als je hobbelt. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar uitstappen zonder zadel kan denk ik niet veel kwaad. Springen zonder zadel, ik heb het wel eens gedaan, de eerste keer had ik gehoopt dat ik het niet had gedaan. Ik kwam als een zoutzak weer neer, en had direct spijt tegenover Asta. Maar Asta vond het heerlijk zonder zadel. Ze was dan braver, en ze vond galopperen in het land zonder zadel geweldig.
Dus, ik denk niet dat het echt schadelijk is, wel voor de punten hierboven.
Het ligt er inderdaad aan als je goed zit, als je het vaker doet, en goed zit minder. Asta had een erg vlakke draf, waardoor het makkelijker voor mij zat, en Asta er minder last van had.

Ik rij soms in de les zonder zadel, maar dan rijden we allemaal rond op dikke, harige, sterke enzo, die langzaam rijden. Aangezien sommige paarden erg gevoelig zijn voor die dingen. En dunne, slanke paardjes zitten ook veel minder lekker.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Speedy opnieuw rijden - Tips gezocht

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum