Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

~And there you are again~[Aaliyah]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Merle

Merle

Een kleine bloem bewoog zachtjes in de wind. Haar bloembladeren helemaal opengevouwen om het licht van de zon te vangen. Een bruine neus hing er vlak boven. Merle had haar neusvleugels iets verder open om de geur van de narcis “Bloemen geven kleur aan de wereld, kleuren die anders nooit verzonnen waren.” Praatte ze zachtjes in zichzelf. Ze deed haar mond ietsje open en nam de narcis zachtjes tussen haar tanden. Ze trok hem er uit en sloot haar lippen er om heen. Haar oren draaiden oplettend alle kanten op ze tilde haar hoofd weer op, ze begon weer te lopen. Met rustige kleine passen liep ze de vallei uit. Ze was blij om terug te zijn, blij om thuis te zijn. Ze was hier nou een aantal dagen en het had haar goed gedaan om weer in dit gebied een beetje rond te zwerven en herkenningspunten te vinden. De reis weg was niet erg geweest, maar ook niet zo plezierig als dat ze het hier had. Hier voelde ze zich gelukkig, compleet. Hier leek de natuur zichzelf te zijn, leek haar te omsluiten als een warme deken. Ze wist waar naar toe ze wilde, ze wist welke kant ze op ging. Ze wou in de richting van de zee, een plek waar ze nog niet zo heel vaak was geweest. Alleen ze wou de perfectie van hier laten meevoeren door de zee, hoop geven op een plek waar het anders was. Want die plekken had ze gezien, zoals elke keer het geval was als ze rondtrok. Plekken waar paarden het lang niet zo fijn hadden als in dit gebied. De wind begon aan te sterken toen ze de duinen in liep, recht op de zee af. Het koele zeewater omsloot haar benen toen ze een eind de zee in liep. Tot aan haar borst, toen stopte ze met lopen. Ze liet haar hoofd ietsje zakken en liet de narcis los. De gele bloem werd meteen gepakt door de stroming en dreef uit het zicht. Er ontstond een tevreden glimlach om haar lippen en ze knikte kort. “Breng hoop, breng kleur.” Fluisterde ze zacht. Ze had dit gewoon even nodig gevonden, ze had het idee dat ze het verplicht was. Daarna draaide ze zich om en liep de zee uit, tot de plek waar de zee soms nog zacht haar hoeven raakte. Daar bleef ze staan haar blik op de zee gericht. Ze wist wie ze wou roepen, gewoon omdat ze zin had in het gezelschap van de jonge merrie. Ze had haar al een hele tijd niet gezien en ze wou heel graag weten hoe het met haar ging. Ze hoopte niet dat Aaliyah het erg vond dat ze een tijd weg was geweest, zonder het te melden. Alleen ze had niet het idee dat ze het haar kwalijk zou nemen, daarnaast kende ze elkaar ook nog niet zo goed dat dat normaal was. Ze hief haar hoofd iets en liet een heldere hinnik over de zee horen, de echo klonk door de duinen. Ze hoopte dat Aaliyah in de buurt was en dat ze haar zou horen. Ja, het zou echt fijn zijn om haar weer eens te zien.

[&Aaliyah]

http://lostanimals.actieforum.com

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Bitterzoet. Inpalmend. De geur dat haar omringde. De bloemen groeiden al enorm maar waren niet de bron van het geurtje. Al vergeleek ze het met een bloem. Een bloem en een bij. Zijzelf vergeleek het als een bij dat om een bloem hing en niet kon verlaten. Als iemand de bij weg probeerde te halen kwam de bij op je af en stak je, maakte je gek. Bij hengsten dan. Merrie’s zou het niets doen.
Wist je al wat het was? Aaliyah wist het dondersgoed en was zo chagrijnig als de pest. Hengstigheid. Owee de gebeente als een hengst iets probeerde maar daar hoefde ze niet zozeer bang voor te zijn, daar lette ze wel op. Bovendien; ze was nog veel te jong. Goed nog een probleem uit de wereld. Probleem nummer tig.
Ze hinnikte zachtjes toen ze zijn geur opving. Eyes. ‘Eyes, kom tevoorschijn. Alsjeblieft.’ Niets. Ze zuchtte zachtjes. ‘Eyes.’ Zo zacht als ze zich kon verplaatsen ging ze naar de geur toe maar trof heel iemand anders aan. ‘Jij!’ siste ze zachtjes en stikjaloers. Het was het vrouwtjes hert wat Eyes had ingepalmd. Nee, niet jaloers doen. Ze lag op de grond en kreunde hart, haar buik bol en ze zweette. Haar buik spande samen. ‘Ohnee, precies nu?’ misschien klonk er wat irritatie door haar stem, zou het vrouwtje nou gaan bevallen. Nog vervelender kon het niet worden. Toch?
Met een luide schreeuw werd ze aangevallen. ‘Eaj!’ geschrokken trapte ze naar achteren. Ze trof een van zijn spillebeentjes. ‘Ohgod sorry.’ Riep ze uit toen ze zag wie ze trof. ‘Eyes.’ Ze had haar blik naar beneden gericht. Toch was ze niet van plan weg te gaan, hoe hard Eyes met zijn gewei in haar buik ramde. ‘Eyes!’ Streng keek ze het dier aan. ‘Het spijt me zeer, ik was jaloers ja, maar je vriendinnetje heeft hulp nodig!’ indringend klonk haar stem. Ze wierp een blik op het vriendinnetje van Eyes. Even had ze de neiging om het beest te laten liggen en laten rotten maar dat kon ze toch niet maken, dat was tegen haar principes en als ze Eyes terugwilde dan kon ze dat zeker niet maken. Aaliyah schudde haar hoofd en liep langs Eyes dat zijn kop gevaarlijk laag hield.
‘Rustig kleine.’ Even bedacht ze dat het vrouwtje geen naam had maar ze was niet van plan om haar een naam te geven, Aaliyah gaf niets om het beest. ‘Rustig ademhalen en verder kan ik je niet helpen.’ Ze schrok toen Eyes zijn neus tegen haar kont duwde. Even dacht ze dat het goed was maar hij keek nog steeds kwaad.
Nijdig sloeg ze met haar staart om hem af te weren. ‘Eyes kappen!’ ach wat. ‘Weetje wat?! Bekijk het lekker, rot weg en blijf ver weg van mij.’ Woedend beende ze weg, haar oren lagen woedend in haar nek. Ze hoorde Eyes roepen. ‘Ik zei, BEKIJK HET.’ Ze schreeuwde het hard uit. Nog nooit had ze zoiets gevoeld als wat ze nu voelde. Teleurstelling. Frustratie. Irritatie. Chagrijntatie. Woedend was ze. Probeerde ze hém te helpen zodat zíjn vriendin niet dood ging, was het niet goed. En. En, en, en… de tranen prikten achter haar ogen. Ze zag in een waas en knipperde heftig met haar ogen.
Weg! Weg! Schreeuwde haar innerste. Met plezier luisterde ze en zette een wilde galop in, weg van die… die…
Die beste vriend.
Nee! Ze wilde er niet aan geloven. Ze moest sterk zijn en sterk blijven. Híj wou haar niet, nou best, hij kon in zijn eigen stront liggen. Aaliyah plantte opeens in die rotvaart al haar benen in het zand en schoof een stukje door. Geschrokken luisterde ze. Ze meende te horen dat een paard haar riep. ‘Waarom nu weer!’ Geërgerd steigerde ze en schopte ze naar achteren. Ze gromde woest en draafde maar ergens naartoe. De hele weg schold ze en tierde ze. Alle poepheid op een stokje. Damn, damn, damn. ‘Sssssssssssprgha’ hield ze zich in qua scheldwoorden.
Verderop stond een paard, dat zag Aaliyah niet, zo druk was ze bezig met tierelantijnen. Aaliyah botste (bijna) tegen het paard op en herkende d’r. ’Eaj Merluh.’ ze deed geen moeite om haar emotie te verbergen. Ze was nog altijd geïrriteerd door Eyes. Mismoedig keek ze naar de zee. De zoete geur van hengstigheid hing om haar heen. Chagrijnig als de pest werd ze daarvan.
Bitterzoet.

Merle

Merle

Ze stond rustig te kijken over de zee. Haar oren spits om het krijsen van de meeuwen op te vangen. Sommigen vonden het een vervelend geluid, alleen daar had ze helemaal geen last van. Je kon er precies aan horen waar ze om riepen, om vis. Ze snapte echt niet hoe ze dat glibberige vis konden eten, maar ja dat zou ze nooit begrijpen. Haar blik gleed even naar de rondcirkelden meeuwen in de lucht, waar er soms eentje van naar beneden dook en vaak met een vis weer omhoog kwam. Ze vond het knap hoe ze dat konden. Het zin van een vis onder het wateroppervlak en dan ook precies zo timen dat ze de vis te pakken kregen. Zo had elk dier zijn specialiteiten en zijn zwakheden. En elk dier had weer een andere manier om zich vrij te kunnen voelen. Zij konden galopperen zo hard als ze wouden, om alles om hun heen te kunnen flitsen. Vogels konden vliegen, zo hoog als ze wouden. Hoe tweevoeters dat deden wist ze eigenlijk niet, misschien konden ze dat ook wel niet. Of deden ze dat met die rare dingen die ze maakten. Nee, zij liet het bij haar benen. Dat vond ze toch een fijner en veiliger idee. Waarom zat ze daar nou eigenlijk over na te denken? Ze snoof de geur van haar omgeving in haar op, om te ruiken of Aaliyah naar haar toe zou komen. Misschien had ze haar wel helemaal niet gehoord. Ze zou nog een tijdje wachten, anders zou ze een eind gaan galopperen.
Ze draaide een oor naar achter toen ze het knarsen van zand hoorde onder hoeven. Er ontstond een glimlachje om haar lippen. De geur van Aaliyah drong haar neus binnen, maar ook de geur van de vruchtbaarheid. Aaliyah was hengstig dat was duidelijk. Ze draaide haar hoofd en daarna haar hele lijf om naar Aaliyah toen ze voor haar stil stond. “Hallo Aaliyah,” begroette ze haar terug. Ze fronste even haar voorhoofd ze voelde de stemming van Aaliyah. “Is er iets gebeurd?” vroeg ze voorzichtig, of kwam het door haar hengstigheid of was het een samenloop van omstandigheden? Ze zou het vast wel horen als Aaliyah het er over wilde hebben.
Ze keek even achter haar en daarna keek ze haar weer aan. “Waar is Eyes?” vroeg ze daarna. Ze hoopte niet dat ze verkeerde opmerkingen zou maken. Ze wou niet dat Aaliyah haar irritant zou gaan vinden, dat was wel het laatste wat ze wou. Ze vond het niet leuk dat ze iets gemist had, iets wat Aaliyah deze stemming bezorgd had waarschijnlijk. “Je bent hengstig,” vervolgde ze toen. Het was een vaststelling. “Vind je dat vervelend?” Ze keek de jonge merrie rustig aan.

http://lostanimals.actieforum.com

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Het gekrijs van de meeuwen maakte haar nog chagrijniger dan mogelijk was. Meestal had ze er geen moeite mee maar het maakte haar frustratie-level nog hoger, ze kon het wel uitschreeuwen. Je kon makkelijk zeggen dat ze zich aanstelde en heftig reageerde bij Eyes maar zodra ze al chaggie was dan kon ze dit er niet bij hebben.
Chaggie. Wat een geweldig grappig woord eigenlijk. Ze grijnsde afwezig. ’Chaggie.’ grijnsde ze afwezig als antwoord. Pas later besefte ze dat Merle hoi had gezegd. ’Buh… Hallo Merle.’ mompelde ze snel. De bitterzoete geur overweldigde haar. Een luide bries ontsnapte via haar neusgaten. Haar humeur knapte al gelijk wat op nu ze Merle had gevonden voor een praatje. ’Eh, sorry. Ja. Euh. Nee. Zei je iets?’ Stiekem moest ze zachtjes grinniken en haar ogen twinkelden weer wat meer, ongeveer wat altijd in haar ogen te zien was. ’Wat was de vraag.’ Ze friemelde met haar lippen en boog haar hals zodanig dat haar tanden in haar vel konden bijten. Grote plukken winterhaar kwamen mee en bleven kleven op haar lippen. Met haar tong smakkend probeerde ze de haren te verwijderen.
De vraag van Merle kwam niet als een verrassing. De “waar is Eyes” vraag was al verwacht. ’Bij z’n vriendinnetje.’ Haar neusgaten krulden nors op terwijl ze het zei.
Wow dat klonk enorm jaloers. ’Klonk dat jaloers?’ Vroeg ze nieuwsgierig aan het palomino paardje voor haar.
‘Je bent hengstig.’ Volgens haar intuïtie was dat geen vraag, eerder bevestiging. Kon je het zo erg merken. ’Ik dacht al, het lag aan mij.’ Ze zuchtte er overdreven bij maar toch kwam er een ondeugende glimlach op haar lippen. ’Beetje. Tis de geur die me gek maakt.’ Als dit de bijwerkingen waren van merrie zijn, wat waren dan.. ’Wat…’ Erm. ’Laat maar, grapje.’ Aaliyah liet haar oren varen zodat ze gespitst waren op haar omgeving. Haar zwarte ogen namen de meeuwen in zich op. Het waren geen verkeerde beesten, het gekrijs viel nog wel mee als je er rustig naar keek.
Traag bewoog Aaliyah haar hoofd naar de duinen en zag een ooievaar staan. De ranke, oranje benen waren verbluffend als je ze van wat dichterbij zag. ’Weetje… die ooievaar daar,’ met haar neus gaf ze de richting aan, ’waar zou die gaan nestelen?’ Aaliyah probeerde het onderwerp af te leiden want ze had geen zin om over haar hengstigheid te praten. ’En zou hij altijd hoog nestelen? En waarom?’ Ze nam een hap adem en keek Merle nieuwsgierig aan. Haar staart zwiepte naar opzij en raakte haar buik.
Terwijl ze naar de ooievaar keek streek er nog een ooievaar neer, niet naast hem maar echt haast recht voor Aaliyahs neus. Niet helemaal maar ze zagen hem nu van dichterbij. ’Wat een ontzagwekkende beesten.’ ademde ze verwonderd. Ze durfde bijna niet hardop te praten. Plots gooide de ooievaar zijn hoofd in zijn nek en maakte een soort klapperend geluid. Aaliyah draaide met haar oren en keek naar de oranje bek. Nadat ze klaar waren vlogen ze weg en draaide Aaliyah haar hoofd naar Merle en brieste zachtjes.

Merle

Merle

Ze bleef de jonge merrie rustig aankijken terwijl ze duidelijk de chagrijnige houding opmerkte. Alleen zoals altijd bleef Merle gewoon rustig. Nam ze Aaliyah in haar op en lag er een klein kalm glimlachje om haar lippen. Ze wist niet of Aaliyah een merrie was die je beter kon ontwijken als ze chagrijnig was of dat haar aanwezigheid haar juist zou helpen, zo goed kende ze de jonge merrie nog niet. Ach, ze zou daar snel genoeg achter komen. Ze spitste haar oren toen Aaliyah begon te praten. “Is Chaggie een afkorting van Chagrijnig?” Er lag een plagerige blik in haar lichtbruine ogen en een klein grijnsje om haar lippen. “Die moet ik onthouden,” vervolgde ze met een klein lachje, daarna werd ze weer serieus. Aaliyah praatte verder en dan moest ze haar aandacht erbij hebben. Ze vond dat ze dat bij iedereen moest hebben, dus concentreerde ze zich altijd op diegene die sprak.
“Aaliyah,” zei ze met een kort knikte, toen ze haar ook begroette. In haar ogen zag je dat ze ergens blij was om haar te zien. Ze mocht deze merrie wel en dat verborg ze ook niet. Aaliyah wilde altijd wel met haar praten en ze luisterde ook echt naar haar gezwets soms. Ze wist dat ze dat soms deed, zwetsen. Alleen ze zag nooit aan haar dat ze haar irriteerde. “Ik vroeg of er iets gebeurd was,” vervolgde ze met een glimlach om haar lippen.
Ze fronste even haar voorhoofd toen Aaliyah zei dat hij bij zijn vriendinnetje was. “Ah, zijn er vriendinnetjes in het spel,” zei ze toen rustig. “Betekend dat dat Eyes ook papa wordt?” vervolgde ze vragend. Ze lachte zachtjes toen Aaliyah vroeg of dat jaloers klonk. “Ja, een beetje wel misschien.” Er lag iets plagerigs in haar stem. “Maar dat is heel begrijpelijk hoor,” vervolgde ze. “Maar dat Eyes een vrouwtje zoekt is ook heel begrijpelijk, dat is onze natuur. Elk dier wil graag nageslacht voortbrengen, dat weet je toch?” ging ze rustig verder. “De nieuwigheid is er waarschijnlijk vanzelf wel van af denk ik, volgens mij is Eyes wel een avonturier,” Ze glimlachte. “Of heb ik dat mis?” vroeg ze toen.
“Volgens mij vind iedereen die geur vervelend, behalve de hengsten uiteraard.” Zei ze. “Of tenzij je een veulentje wil misschien, maar ik vind het ook altijd vervelend.” Probeerde ze haar gerust te stellen. “Maar op een gegeven moment wen je er wel aan,” ze knikte even.
Toen begon Aaliyah over een heel ander onderwerp. Ze volgde haar blik naar de ooievaar. “Ergens in een hoge boom.” Zei ze op de vraag van Aaliyah. “Ik denk dat ze inderdaad altijd hoog hun nest maken, daar kunnen de miste roofdieren bij. Tenminste dat lijkt me. Ik zou dat ook doen als ik vleugels had, hoog boven de grond waar wolven enzovoort leven. Dat is mijn theorie en wat denk jij Aaliyah?” vroeg ze terwijl ze de merrie weer aankeek. Haar blik gleed naar de ooievaar toen deze voor hen neerstreek. “Ja het zijn bijzondere dieren,” stemde ze met haar in.
“Heb jij in de tussentijd nog iets bijzonders beleeft?” vroeg ze toen. “Ik ben een tijdje weg geweest, gewoon omdat mijn benen zeiden dat ik moest gaan,” ging ze verder. “Maar ik ben terug en ik weet nu zeker dat ik hier thuis hoor,” ze glimlachte.

http://lostanimals.actieforum.com

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Aaliyah kon niet anders dan grijnzen. Niemand anders dan Merle kon dat doen als ze chaggie was. Kon ze niet zeggen van andere paarden die ze sprak. Sommigen hadden geen greintje humor. Buhbah.
’Jap, chaggie is een cool woord.’ Aaliyah kantelde haar hoofd en keek met haar bruine ogen naar Merle. ’Is heel intelligent van je, de meeste paarden onthouden mijn naam niet eens. Gelukkig heb jij een beter geheugen.’ Plagend hief ze haar hoofd ietsjes en likte ééns met haar tong over haar lippen.
Haar staart vloog door de lucht en maakte een suizend geluid voordat het tegen haar flank sloeg. Langzaam bracht ze haar neus naar beneden en schuurde met haar hoofd langs haar been, gelijk schuurde ze met haar gele tanden langs de vetlokken van haar been en nam zo grote plukken winterhaar mee. In deze tijd had Aaliyah kleine soort sokken aan haar benen, die gingen hopelijk snel weer weg.
Merle herhaalde haar vraag en Aaliyah grijnsde haar typische Aaliyah grijns. ’Juah echt wel.’ Aaliyahs ogen glinsterden. ’Eyes heeft een vriendinnetje en wordt vader en ik ben jaloers.’ Aaliyah vond het geen probleem om haar gevoelens hardop uit te spreken. Als ze boos was zei ze dat ze boos was, of ze liet het merken, als ze verdrietig was, liet ze dat ook merken op haar eigen manier, als ze jaloers was en ze vond dat paarden dat mochten weten. Punt.
’Jap, vriendinnetjes in het spel. Stom vriendinnetje.
Jap, Eyes wordt pa. Laat mij in de steek.’
Met een gezicht als een oorwurm keek ze langs Merle heen. Vooral nu merkte ze hoeveel ze van het hert hield en hoeveel ze zijn aanwezigheid nodig had. Ze zuchtte weemoedig.
’Puh.’ was het mokkende antwoord op hetgeen wat Merle over de natuur zei. ’En tóch is het niet eerlijk want anders was het de natuur dat ik een moordmonster was en Eyes niet eens levend. Hij leeft dankzij míj.’ Haar kleuterige antwoord deed haar meer mokken. ’Hij is gewoon ondankbaar. Hij is inderdaad een avonturier maar dat was toen ik erbij was. Nu moet hij kleine stinkhertjes vertroetelen, dat zal niets leuks voor hem zijn en dat wéét ik gewoon. Hij kapt er na een tijdje toch mee en heeft dan gewoon niets.’ Mokkend keek ze in de ogen van Merle.
Opgelucht hoorde ze dat ze begon over iets anders van haarzelf. ’Nou ja, de onintelligente hengsten die bleken het niet te ruiken dus het kan ook aan de vrouwen liggen dat die stank zo vies is.’ Haar chagrijnige trek verdween beetje bij beetje en een kleine grimas sierde haar mond lichtjes. ’Weetje Merle, jij bent niet eens zo heel erg veranderd. Soms merk ik dat ik zelf wel veranderd ben. Ik kan best wel gemeen doen weet je.’ Merkte ze grinnikend op. Haar bestaan leverde voor haarzelf nog grote vraagtekens op. Goed was ze niet, niet neutraal en je kon eigenlijk wel merken dat ze niet helemaal slecht was. En dan was het nog dat ze niet niets was. Misschien was ze naturel. Ghehe, ze was gewoon Aaliyah en daar hield ze het bij. Niet goed, niet neutraal en niet volledig slecht. Met nadruk op niet volledig. Haar geloof telde wel.
Ze merkte dat ze stond te dromen want ze had een aantal zinnen gemist.
’Ja maar waaro-, grapje.’ Merle had haar mening al uitgesproken.
Bedachtzaam keek Aaliyah wat omhoog. ’Ik denk.. inderdaad dat dat voor de roofdieren is.’ Verder knikte Aaliyah even instemmend.
Haar blik ging van de lucht naar Merle en terug. ’Nop, was eventjes een beetje weggegaan, ben uit de Horcrux gestapt met een gevecht met Deina, ghehe, maar verder niets.

Merle

Merle

Er lag een vriendelijke glimlach om haar lippen terwijl ze Aaliyah aankeek. Die glimlach ging over in een klein grijnsje toen ze doorkreeg dat Aaliyah naar haar stond te grijzen. “Wat ben je soms ook een gek paard,” zei ze plagerig. “Chaggie is inderdaad wel cool,” het klonk heel droogjes en vreemd uit haar mond. Zij sprak nooit meer zulke woorden als cool en chaggie. Dat was niks voor haar. Ze was meestal heel serieus en zelfs als ze aan het plagen was of niet serieus was sprak ze nog niet met zulke woorden. Net zoals ze eigenlijk nooit grijnsde dat kwam ook maar zelden voor. Heel soms kon ze het niet laten en gebeurde het gewoon.
Ze keek toe toen Aaliyah haar hoofd langs haar been scheurde en ze kreeg bijna de neiging om dat ook te doen. Gek was dat eigenlijk, dat je dan ook opeens kriebels kreeg. Net zoals als je het over iets had wat jeuk kon veroorzaken dan gebeurde dat ook.
Ze schudde langzaam haar hoofd toen Aaliyah verder ging over het vriendinnetje van Eyes. “Tjah jaloezie is niet erg, dat heeft iedereen wel eens. Als je maar oppast dat je niet te ver gaat,” ze glimlachte even naar haar. “Uiteindelijk loopt alles vanzelf wel weer anders,” Ze keek even van haar weg naar de zee en daarna keek ze Aaliyah weer aan. “Ik geloof niet dat hij je in de steek laat, want volgens mij is hij gek op je. Hij heeft gewoon veel aan zijn hoofd.” Vervolgde ze. “Als dat niet het geval is denken herten misschien heel anders, maar dat geloof ik ook niet,” ze schudde langzaam haar hoofd. “Geduld is belangrijk, al weet ik dat dat soms moeilijk is. Het leven bestaat nou eenmaal veel uit wachten,” Ze zuchtte even zachtjes.
“Hij is niet ondankbaar het is de drang om kinderen te krijgen,” ging ze verder. “En als hij het echt niks vind dan komt hij vanzelf terug om je te smeken dat hij weer met je mee mag,” er klonk opnieuw iets plagerigs door haar stem. “En als hij niet terug komt dan moet je hem laten gaan Aaliyah, hoe moeilijk dat ook is misschien.” Er lag iets zachts in haar ogen. Ze hoopten niet dat Aaliyah boos op haar zou worden, maar het was gewoon een feit. Daarom zei ze het toch maar.
Ze schoot in de lach toen Aaliyah begon over de onintelligente hengsten. “Een leuke benaming,” grinnikte ze. “Een prachtige benaming,” herhaalde ze. “Misschien heb je wel gelijk ik ben geen hengst,” Ze grinnikte nog zachtjes en schudde langzaam haar hoofd. Ze werd weer serieus terwijl Aaliyah verder ging. De grijns ging over in een glimlach en ze knikte haar even toe. “Ooh, iedereen veranderd Aaliyah,” begon ze toen. “Door dingen die je mee maakt, door de omgeving die je vormt zoals je bent. Maar hoe ouder je wordt hoe langzamer dat gaat. Je houdt je meer aan één ding vast. Je bent niet meer zo flexibel en veranderingen gaan langzamer, maar ze zijn er wel. Die zijn er altijd,” Haar glimlach verdween even en maakte plaats voor een ernstige blik, maar haar gezicht klaarde al snel weer op. De gedachten die even door haar hoofd schoten drong ze weg. “Wat vind jij dan gemeen Aaliyah?” vroeg ze toen.
Toen ging het gesprek over op ooievaren. “Ja dat lijkt mij het meest logisch, maar met zekerheid is het nooit te zeggen. Ze spreken onze taal niet.” Ze keek naar de lucht en daarna naar Aaliyah. Haar oren spitsten zich toen Aaliyah verder ging. “Zozo,” zei ze met een glimlach om haar lippen. “Dat is niet niks,” ging ze verder. “Ik ben blij je weer te zien Aaliyah,” vervolgde ze toen. Haar stem klonk gemeend, het kwam echt uit de grond van haar hart.

http://lostanimals.actieforum.com

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Aaliyah beantwoordde de vriendelijke glimlach van Merle door eens te buigen door een overdreven diepe knik te geven. Aaliyahs gezicht stond op stand; “Aaliyah”, zo’n beetje zoals altijd.
’Tuurlijk ben ik een gek paard. Warrig, gestoord, gek. Alles toch.’ Haar grijns vervaagde tot een glimlach toen ze afwezig de golven in staarde.
Snel draaide ze haar hoofd naar Merle toen die nog een vervolg bleek te hebben op haar woorden. ’Zelf verzonnen. Leuk hea.’ Aaliyah schudde met haar lichaam en de losse haren vlogen van haar af. Ze keek ze na toen ze weg vlogen in de wind, naar boven en naar onderen en dan af en toe bleven haken bij de bomen. ’Hmmm.’ Mompelde ze zachtjes, bijna onhoorbaar.
Plots won de zon het van de wolken die haar bedekten en kwam plots tevoorschijn. Ze rilde door de aanraking van de zonnestralen toen die over haar rug gleden.
’Wat is ‘niet te ver gaan?’ Zoiets als het vrouwtje een naam willen geven maar dan iets bedenken als Dooddoener?’ Het verbaasde haar hoe nonchalant haar woorden klonken, alsof ze haar al zo’n naam had gegeven. ’Of haar al een bijnaam hebt gegeven zoals Bolleboos?’ Bij de naam lichtten haar ogen ondeugend op toen ze het woord ‘Bolleboos’ hardop uitsprak.
’Uiteindelijk loopt alles vanzelf wel weer anders.’ Aaliyah keek onderzoekend naar Merle. ’Hoe bedoel je dat?’ Vroeg ze niet-begrijpend. Haar oren gingen iets naar achteren om de krijsende meeuwen te verstaan. Huh. Merle zei nog wat. Dat hij veel aan zijn hoofd had en dan verder. Aaliyahs grijns verstrakte tot een simpele lijn rondom haar gerimpelde mond. ’Nee niet ondankbaar, dát niet. Maar hij laat me in de steek. Vooral als ik hem dan gewoon wil hélpen.’ Aaliyahs stem schoot iets omhoog van de wanhoop.
Aaliyah grijnsde bij hetgeen wat Merle daarna zei. ’Op z’n blote knieën.’ Als antwoord op het smeken.
Weer verstrakte haar mond tot een streep en gleed er iets kouds over haar ruggengraat. Waarom zei Merle zoiets. ’Dat weet ik heus wel.’ Zei ze bot.
Gelijk keek ze beschaamd naar de grond. ’Sorry.’ Mompelde ze zachtjes.
Merle had het over een leuke benaming en Aaliyah keek op en deed moeite om een grijns op haar gezicht te toveren. En dan had ze het over veranderen. ’Ik kan paarden afsnauwen zonder schuldgevoel.’ Ongewild gleed er een geweldig trots grijns over haar gezicht. Haar ogen straalden door dat feitje. ’Niet erg aardig maar ik kan ze afsnauwen en ik kan ze zelfs laten weglopen omdat ik blijf doorzeuren of snauwen of lullen. En het is komisch, laatst nog. Zo’n nieuw arrogant beest dat alles beter wist en ze verliet me bijna huilend.’ Aaliyah straalde helemaal door het feit dat het zo geweldig leuk was.
’Ooievaartjes.’ Ze keek de majestueuze vogel na en grijnsde.
’Vind je het vervelend dat ik zo lelijk doe tegen paarden?’ Niet dat Merle het uit haar hoofd kon krijgen want zo was Aaliyah gewoon.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum