Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Laatste fotodump Speedy ~

+8
Magnifico
Nergüi
Allison
Nar
Nevaeh
Icari
Encantador
Anaïs
12 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 3]

Anaïs

Anaïs

Okeee ik heb bedacht dat ik best vaak nieuwe foto's heb van mijn pony.
Altijd albums openen, neeee =D

Daarom open ik hier mijn FOTODUMP !
Elke keer met nieuwe foto's dump ik mijn foto's hier neer en dan kan je ze hier steeds bekijken.
Slim he =D

We beginnen maar eens ;3
Spoiler:

Encantador

Encantador

Leuke foto's!

Al moet je een cap dragen en de beugels opsteken of eraf halen als je aan het longeren/vrijspringen bent. En altijd handig is een cap opzetten.

Anaïs

Anaïs

Ik doe het bij het longeren vooral om hem aan te leren dat losse beugels niet eng zijn, vooral voor als je eens een beugel kwijtraakt, dan schrikt hij er zeker niet van Wink

Icari

Icari
VIP

Je moet natuurlijk niks, maar het is wel prettig voor het paard om de beugels op te steken. Daarnaast is het veilig, want beugels kunnen altijd ergens achter blijven hangen.

MOest wel lachen dat je eerst twee vriendinnen van jou met cap ziet stappen aan de hand en dan jou opeens ziet draven zonder cap xD Die foto van Speedy met dat witte ponytje is super schattig <3

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Anaïs

Anaïs

Ik draag alleen een cap bij het springen Wink

En als ze ergens achter zouden kunnen hangen dan zou ik ze niet loslaten Wink

Encantador

Encantador

Tsja, als hij met losse beugels achter een hindernis blijft haken, dat is niet fijn voor je pony..
Het is altijd mogelijk.

Maar er kan niet alleen iets gebeuren bij het springen, ook met gewoon rijden, stel hij schrikt, en je valt eraf. Dan heb jij geen cap op. Je hoofd is erg kwetsbaar, daarvoor zijn die dingen uitgevonden! Je kan er altijd afvallen, niet elke keer doet even veel pijn. Maar voorkomen is altijd beter.

Anaïs

Anaïs

Ik let zelf ook wel op hoor als hij met losse beugels gaat (:
En tja.. Dat zegt iedereen maar toch.. Ik doe er echt geen op xD

Encantador

Encantador

Waarom niet? Waarom kan je eerder bij springen vallen dan bij gewoon rijden?

Anaïs

Anaïs

Ik heb meer angst voor weigeringen en vallen bij het springen dan bij het rijden (:

Encantador

Encantador

Maar waarom doe je geen cap op? Waarom neem je die kleine moeite niet even..

Icari

Icari
VIP

Er kan altijd vanalles gebeuren. Mijn cap heeft een keer letterlijk mijn leven gered. Ik had viertal training - dressuur dus-, ik stap op mijn paard en mijn pony steigerde opeens. Hij schrok niet, het was iets wat hij één keer eerder had gedaan, gewoon om dwars te liggen. Ik had mijn voeten nog niet eens in de beugels en reageerde niet juist, ik verstijfde. We sloegen achterover, kwam onder mijn pony terecht. Als ik mijn cap niet op had gehad, dan was mijn hoofd op de grond geslagen en ook nog eens geramd door 500 kg pony. Had sws geluk dat ik helemaal vlak op de grond terecht kwam, anders had ik mijn ruggegraat wel kunnen breken. Maar als ik toen had gezegd 'we rijden dressur, ik doe geen cap op' dan was ik er heel wat slechter vanaf gekomen dan alleen een zwaar gekneusde onderrug!

En je kan we zeggen dat je oplet, maar wat kan jij beginnen als de beugel aan de hindernis blijft haken terwijl jij foto's staat te maken? Die pony gaat er dan vandoor, neem dat maar van me aan.

Ik wil gewoon zeggen: veiligheid voor alles. Als je geen cap op wil is dat jou eigen beslissing, maar zorg er wel voor dat je paard geen gevaar loop door iets stoms als losse beugels.

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Anaïs

Anaïs

Jij snapt me deels al, het is mijn eigen keuze Wink

En als je emmers gebruikt kan het niet blijven haken + zo lang staan de beugels niet want ik heb korte benen xD

Nevaeh

Nevaeh

Mhh, ik dacht dat er bij de vorige fotodump ook was aangegeven dat je altijd je beugels moet opsteken bij het vrijspringen.... Laatste fotodump Speedy ~  4099309508

Klepperende beugels zijn heel erg vervelend voor het paardje, als je loopt en er klepperen bij elke stap harde dingen tegen je ribben is echt niet fijn. Bovendien kunnen ze overal achter blijven haken.

En tja, cap is inderdaad eigen risico. Ik vind het alleen heel erg dom, maarja je doet hem toch niet op zeg je zelf xd.

Icari

Icari
VIP

Wat dacht je van het hek wat ernaast staat? Kijk, ik heb het gewoon over veiligheid. Ik ben al iets ouder dan jij bent (en mijn frontale kwab is wat beter ontwikkeld), dus ik snap dat jij de gevaren niet ziet, maar geloof me voorkomen is beter dan genezen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of je dat nou wil geloven of niet. Er is een reden waarom het motorrijders verplicht is een helm te dragen en waarom het verplicht is een autogordel te dragen. Een cap is net zoiets, een veiligheids middel. Je kunt de gevaren wel ontkennen, maar hoe klein ze ook zijn, ze zijn er wel.

En nu houd ik op met deze discussie anders blijf ik in cirkeltjes redeneren xD

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Anaïs

Anaïs

Ja inderdaad het is nu wel genoeg.. Het gaat hier over mijn pony en niet over mezelf weet je :')

Encantador

Encantador

Waarom als je vrienden aan het stappen zijn, laat je hen wel een cap opzetten?

Nar

Nar
Moderator

Kallista, het is hoe dan ook verstandig een cap op te hebben. Ik ben aan het zandhappen geweest terwijl mij was verteld dat het de meest betrouwbare pony was die er wereldwijd te vinden was. Ook ben ik meerdere keren op mijn kop gestuiterd en niet alleen maar met het springen. Natuurlijk moet je het zelf weten, maar je bent allereerst onverzekerd en laat je ouders dus nu voor de volledige kosten opdraaien en daarnaast kun je er veel zwaarder letsel aan overhouden dan met cap. Ik heb een aantal op de grond zien vallen met cap waarvan de cap in tweeën was en ze een hersenschudding hadden, maar hadden ze geen cap, hadden ze een veel groter probleem. Ook denk ik dat het niet onverstandig is om met rijlaarzen aan te rijden. Deze sneakers zijn er niet voor gemaakt en deze hebben zo te zien weinig profiel waardoor je gemakkelijk en snel wegglijdt of je evenwicht verliest bij bijvoorbeeld het lichtrijden of de verlichte zit.

Daarnaast snap ik dat je een pony wilt laten wennen aan losse beugels voor het geval dat, maar dat is met springen echt niet nodig om dubbel te doen. Dat is vragen om problemen: Met springen ga je immers over een hindernis heen als ik me niet vergis en dan is de kans groter dat hij blijft haken dan dressuur. Dus als je je pony wilt laten wennen aan losse beugels, zou ik het bij enkel longeren laten Wink

Ik heb ook het idee dat je behoorlijk zwaar op de hals leunt in de verlichte zit. Daardoor belemmer je je pony en is het voor het diertje een stuk minder prettig om te springen. Ook is het prettig dat je hem ruimte geeft van voren, maar je kunt hem beter wel blijven ondersteunen. Als hij nu voor de hindernis bedenkt dat hij weg wil, doet hij dat want je hebt je teugels te los. Daarnaast is het handig om na een parcours verder te kunnen sturen. Ik zou dus de teugels iets meer op maat houden zodat je ook na de sprong controle hebt.

Wat mij ook opvalt, is dat je je hakken omhoog hebt in de verlichte zit. Je verlicht dan denk ik vanuit je tenen. Probeer het vanuit je knieën te doen en je onderbenen op z'n plek te houden. Je zult zien dat je veel meer evenwicht hebt. [ 't Valt me toevallig op doordat wij deze week heel erg er in de les mee bezig zijn geweest :'D ] Je hakken zijn immers hetgeen waarmee je in de beugel steunt. En teentjes naar binnen.

Ik kijk ook wat raar tegen het zadel aan. Heb je het misschien iets te ver naar voren liggen? De foto zou ook kunnen vertekenen, maar het lijkt zo Wink

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/539584_4257012509337_199195866_n.jpg

Op deze foto lijkt het alsof je je handen vast zet. Ik weet niet of het ook zo is. Volgens mij rijd je hier een hoek. Probeer dan stelling naar binnen te rijden. Nu loopt je pony scheef, voor zover ik dat aan je beugels kan zien, en dan gebruikt hij zijn rug niet goed.


Jullie zijn trouwens nog steeds een leuke combi! Ik zou het alleen leuk vinden om je een keer te zien lachen als je met je pony op de foto staat: Je kunt altijd met zo'n 'grrrrr'-blik. :'D

Anaïs

Anaïs

Omdat zij bang zijn, niet paardrijden etc (:
En cap & rijlaarzen is mijn eigen keuze denk ik, als ik val tja.. eigen schuld toch? xD

En ja bij het longeren ook, dit was eens een van de enkele keren springen dus weet je..
En ik heb mijn teugels altijd super kort of soms springt hij amper dat je ook helemaal niet in de juiste zit kan of hij springt niet xD

En mijn zadel moet wel goed liggen, anders ligt het achter de schoft en heb ik nog meer angst om hem pijn te doen..
En ik wilde hem naar links draaien omdat hij echt super kort draait alsof hij weg van de hoefslag wil
En ja ik lach niet graag -a-

Icari

Icari
VIP

Ho wacht, je hebt het zadel óp het schoft liggen? Dan ga ik me er toch weer even mee bemoeien. Je moet het zadel niet op het schoft leggen, maar erachter. Een goede methode om het zadel op de goede plek te krijgen is hem eerst op het schoft te leggen en dan een eindje naar achteren te laten glijden. De voorboom moet achter het hoogste punt van het schoft liggen. Anders belemmert het de bewegingen van de schouders en drukt het helemaal verkeerd op zijn schoft en rug.

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Nar

Nar
Moderator

Icari schreef:Ho wacht, je hebt het zadel óp het schoft liggen? Dan ga ik me er toch weer even mee bemoeien. Je moet het zadel niet op het schoft leggen, maar erachter. Een goede methode om het zadel op de goede plek te krijgen is hem eerst op het schoft te leggen en dan een eindje naar achteren te laten glijden. De voorboom moet achter het hoogste punt van het schoft liggen. Anders belemmert het de bewegingen van de schouders en drukt het helemaal verkeerd op zijn schoft en rug.

Hier ga ik zeker in mee. Zorg dat het zadel goed is of je rijdt je hele paard naar de klote. Als het zadel niet goed is, blokkeert het de gehele rug en dat is een verdomd dure grap.

Weet dat je niet verzekerd bent als je dondert en dat je ouders voor de volle kosten opdraaien. Laatste fotodump Speedy ~  116561

Allison

Allison

Leuke foto's!
Wel zeker met cap rijden! Zeker met nog jongere paarden! (maar dat is nu al vaak genoeg gezegd denk ik. (:)

En over het longeren met de beugels naar beneden. Wij doen het ook als onze 3 jarige na even longeren halt moet houden. Het is handig namelijk. Zo is je paard het beter gewend en moest je ervan af vallen flipt ie niet van de loshangende beugels. Maar je moet het niet altijd doen. En het beste niet met springen. :)

Neem je trouwens les same, met je pony? Zo niet dan zou ik je dat aanraden, een goede instructeur in een privé les kan je enorm veel helpen. Ik merk het zelf nu ook. Aangezien de eigenaar bij mijn verzorgpaarden ook instructeur is en ik al enorm veel heb bijgeleerd. Wink

Anaïs

Anaïs

Dat bedoel ik, dat de voorboom op de schoft ligt :'D
En ja we gaan les nemen, eerst nog wel iemand vinden Wink

Nar

Nar
Moderator

Anaïs schreef:Dat bedoel ik, dat de voorboom op de schoft ligt :'D
En ja we gaan les nemen, eerst nog wel iemand vinden Wink

Marktplaats Fufu

Allison

Allison

Of kapaza voor de Belgjes. Even goed zoeken, aan kenissen vragen, en je komt wel bij een goed adres.
Zitles kan ook handig zijn. Want met een goede zit en juist gebruik van beenhulpen, etc. gaat alles al veel beter. Zo was mijn ervaring.

Anaïs

Anaïs

Marktplaats is voor jullie, ik ben Belg hea ;D

En op facebook heb je ook groepen over paarden en daar heb ik al zoekertjes geplaatst (:

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 3]

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum