Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

An old friend.. || Amya.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1An old friend.. || Amya. Empty An old friend.. || Amya. di 18 sep - 6:35

Sombrero

avatar

De grote hengst dwaalde over de vlakte, zijn manen wapperden licht in de wind. Hij grijnst, grijnzend stapte hij door. Stap, stap, stap, stap.. Een eeuwige doolhof van leven. Stap, stap, stap, stap… Lopen… het was best saai, lopen. Het was vermoeiend, maakte je duf. Loop, loop, loop, loop. Zuchtend stapte hij verder. De ene voet voor de ander zetten.. het was zó eentonig. Je kon hem wel vertellen dat je het leuker kon maken met zijn tweeën ,maar het bleef lopen. En hij was zo lui als weet ik het wat. Hij wilde het liefste de hele dag op zijn luie gat liggen en slapen. Slapen, slapen, slapen, slapen.. Mm.. Klinkt goed. Hij grijnsde nu breed. Het maakte hem wel blij, de gedachten aan slapen.. slapen.


Hij schudde met zijn manen en zette een sierlijke draf in. Hij brieste en gooide even heen en weer met zijn hoofd. Briesend draafde hij verder. Oké draven was ook wel leuk. Hij bokte een paar keer speels en hinnikte ingehouden. Hij was in een blije bui. Een hele blije bui. Zijn lange manen wapperden weer op. Hij bokte kort weer. En galoppeerde toen met een raar sprongentje aan. Hij galoppeerde net zo lang tot het zweet op zijn flanken stond en hij aankwam op een plekje met veel bloemen… heel erg veel bloemen. Overal bloemen..! oh mijn god.. Hoeveel bloemen konden er zijn. Na het was best mooi. Hij nam in tot een draf en daarna stap. Hij hijgde en zweette een beetje. Maar met nog een glimlach op zijn gezicht stapte de hengst door.

Hij hoorde wat, hij draaide nieuwsgierig zijn oortjes in de richting van het geluid. Hij draaide zich om en zag een mooie merrie op hem af komen lopen. Een zwarte merrie.. een vaag bekende merrie. Gawd, hij kende haar. Maar waar van? Zijn hersenen werkte in cirkeltjes; Ik ken haar, waarvan, ik weet het niet.. Een lang verleden? Een tijd terug? Hij wist het niet maar hij brieste vrolijk, want hij wist het wel zeker hij kende haar en zou niet weglopen. Hij glimlachte en wachtte.

2An old friend.. || Amya. Empty Re: An old friend.. || Amya. di 18 sep - 6:52

Ninjo

Ninjo

ze stapte heel rustig op de hengst af.heb ik de juist hengst wel voor me?spookte het door haar hoofd.ze schude haar hoofd even op en neer en strekte haar hals en brieste.haar oren gingen naar voor en dan weer plat in der nek.is hij het?ja,neen,ja,neen,ja?ik ben het zeker dat hij het is heel zeker.dacht ze en stapte dapper door.hopend dat ze niet de verkeerde had.doffe plekken stonden op haar vacht.maar dat maakte niet echt uit.ze ging zich toch straks even wassen.van stap ging ze sjokken.



na een tijdje stond ze naast hem.een diepe zucht ging vrij.ze keek met haar zwarte ogen rond.een zacht gebries en hinnikje kon ze net niet inhouden.ze schudde snel haar haren uit.een bloem die vast had gezeten in haar manen vloog ergens de bloemenweide in.ze zuchte ze snakte eigenlijk naar water maar had met dit warm weer geen zin om nog te lopen.ze zuchte en keek de hengst aan.de hengst was een pak groter dan haar.veel breder en sterker.ze zuchte en tuurde over de bloemen die geen einde kreeg.

3An old friend.. || Amya. Empty Re: An old friend.. || Amya. di 18 sep - 6:56

Sombrero

avatar

In gedachten verzonken keek de hengst naar een bij die op een bloem ging zitten. Een glimlach verscheen op zijn gezicht, hij was altijd al gefascineerd door de wonderen van de natuur. Een glimlach sierde zijn gezicht en gaf hem een lief en vrolijke uitstraling. Zijn oortjes gleden naar voren.

Hij zag hoe de merrie naast haar ging staan. Hij hield zijn hoofd schuin.
,,Hallo..". Zei hij met zachte beheerste stem.

4An old friend.. || Amya. Empty Re: An old friend.. || Amya. di 18 sep - 7:05

Ninjo

Ninjo

"hoi"zei ze snel maar rustig.angstig keek ze naar de wesp die rond haar vloog.een zachte gil verliet haar keelgat.ze sprong opzij en botste tegen de hengst"sorry"zei ze snel en deed een stap op zij.ze legde haar oren plat en probeerde naar de wesp te bijten.gelukkig werd de wesp bang en vloog weg.ze zuchte en werd vrolijk door een vlinder die op haar neus lande.



haar oren gingen blij naar voor en naar opzij.ze blaasde zacht waardoor de vlinder haar vleugels bewoog.dag vlindertje.wat heb je toch mooie vleugeltjes.zei ze.de vlinder vloog weg maar dat maakte haar heumuur niet stuk.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum