Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

't teut topic

+40
Nascha
Ghost
Silas
Avalyn
Kharrea
sluipwegwijzer
Mischa
Faye
Rain
Fawn
Remember
Veriënda
Kai
Pearl
Ninjo
Falcon
Amiya
Cheyenne
Memoria
Juno
Xeiró
Avalon
Ventus
Nevaeh
Ravena
Nar
Kay
Magnifico
Feist
Courage
Aaliyah
Dwyn
Sunset
Navayo
Yamato
Tough
Tuxedo
Yia
Chaitanya
Painted Black
44 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 12 van 40]

276't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic za 24 aug - 7:16

Nar

Nar
Moderator




AAN WIE DOET DIE FREAKING SONGTEKST JE DENKEN?





Spoiler:

277't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic za 24 aug - 7:21

Navayo

Navayo
VIP

Indeed denk ook dat het zoiets is, maar agh, ze doet het erg goed en weet al heel goed wanneer ze haar eten krijgt.
Net heb ik haar zelfs even aan de lijn kunnen nemen, allemaal nieuw voor haar. Dus heb het veilig in haar stal gedaan (een stal waar een groot paard in kan veulenen) maar inplaats van dat ze een stapje zette steigerde of sprong ze in het begin maar na een tijdje had ze door dat ze gewoon moest wandelen en deed ze twee stapjes Very Happy

278't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic za 24 aug - 22:31

Tuxedo

Tuxedo

Aww. Zo schattig hihi.
Het zal vast lastig zijn om een veulen op te voeden!

http://www.dreamhorses.biz

279't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 0:36

Sunset

Sunset
VIP

Aw, wat lief!

280't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 2:51

Navayo

Navayo
VIP

Opzich valt een veulen opvoeden niet zo heel moeilijk. Je moet gewoon je grenzen stellen gelijk dat je bij een groot nieuw paard doet. Vandaag heeft ze een heel eind gewoon braaf meegewandeld dus dat gaat super allemaal. Ze krijgt 2 keer per dag een korte training van max 10 minuten waar ik gewoon met haar bezig ben (bv: gaan aaien, soms meewandelen, wennen aan onze aanwezigheid) en voor de rest staat ze lekker op wei met mijn pony.

Hebben dan ook bewust gekozen om haar niet naar de opfok te brengen, vind het nogal zonde om der ergens anders op weide te zetten terwijl ze nu nog 'dom' zijn en je ze alles kunt leren om geen schrik te hebben.

281't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 3:23

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Echt leuk Naf!

Ik was v/d week weer bij Paulina, wat 'n schatje blijft het toch <3

282't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 4:42

Tough

Tough

mwuhahaha I posted ;D

@Naf; Awh super leuk! Ik ben echt jaloers op je haha, maar fijn om te horen dat het zo goed met der gaat! ;D En die bokt mensen lopen maar gwn wat te zeiken, ik denk dat jij hartstikke goed weet wat goed voor der is of niet c:

@Marlène; awh <3 Staat ze nu nog steeds waar ze eerst stond?

283't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 5:50

Navayo

Navayo
VIP

@tough: Geen reden om jaloers te zijn :p opzich ist een moeilijk beestje hoor (aa)
Ik laat haar nu vooral lekker paardje zijn maar ze wordt gestraft als ze stout is. Net in de stal moest ze wachten op der eten en bleef ze maar steigeren, heb ik der een tik tegen haar voorhand gegeven. Keek ze heel beledigd maar dat mag ze niet doen, net hetzelfde als met der kop duwen dan duw ik der ook aan de kant. Ze zal er niet slechter uit gaan komen met eens een straf of omdat ze niet naar de opfok gaat. Very Happy

284't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:13

Tough

Tough

JAWEL WEL JALOERS ZIJN ;C


Haha, je hoort een paard ook te straffen als ie iets doet omdat het niet mag. 
Mensen die een tik op de neus/voorhand/waar dan ook zielig vinden daar erger ik me echt aan haha. Omdat het zogenaamd zielig is, vertel dat maar tegen de paarden die bij hun in de wei staan en hun bijten/trappen als ze vervelend doen -,-

285't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:20

Sunset

Sunset
VIP

Ja, je moet een paard wel laten weten waar je grenzen zijn. Anders gaan ze inderdaad denken dat alles kan, en dan krijg je dus een bijtend paard.

286't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:43

Navayo

Navayo
VIP

Jep inderdaad, en een veulen veulen laten zijn gaat ook zonder de opfok vind ik Very Happy
Hier kan ze ook spelen met mijn shet (ookal is die 15 en zijn die momenten zeldzaam) maar wordt ze ook op der plek gezet als ze vervelend doet of aan de bomen gaat bijten. Ik heb op dat gebied een erg goede merrie die de moederrol wel over neemt.

Ik vind het totaal niet zielig dat ze een tik krijgt 't teut topic - Pagina 12 11631 liever nu weten dat er dan een tik volgt als ze stout is dat je het hen moet leren als ze uitgegroeid zijn en effe 100 kilo zwaarder zijn xd Als ze nu protest geeft of met der kop duwt voel ik het niet, achter 3 jaar duwt ze mij omver :p (ik ben maar klein dus denk ik dat ze met der meter 30 mij wel haast omduwt)

287't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:46

Sunset

Sunset
VIP

Ik zou dat dus echt niet kunnen, ik wil altijd alles eerst proberen zonder slaan enzo, bij de manege. Maar ik zat laatst op een merrie die dat meteen zag, en die begon gewoon met me te spelen, toen had ik wel door van, een tik kan geen kwaad xd.

288't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:49

Tough

Tough

Haha ja idd, we hebben een paard op de manege die bijt alles wat los en vast zit zodra je met een zadel aan komt, maar onder het rijden is het echt een schatje c:
Hahaha omgegooid worden is nooit een pretje :'D


Oh ik heb er niet echt moeite mee om een paard een tik te geven als ie iets doet wat echt niet mag.
Maar echt slaan dat niet c:

289't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:52

Sunset

Sunset
VIP

Ik nu ook niet meer eigenlijk. En ik kan die merrie nu ook aan. Want ze bokt als we gaan galopperen, nu kan ik zonder zadel op haar, alle gangen alles doen. De eerste keer dat ik zonder zadel ging bokte ze wel, maar ik bleef zitten, toen hoorde ik haar bijna denken; he? ze blijft zitten! Toen had ik echt iets van, HA, je kan me niet afgooien! Galopperen. NU! hehe.

290't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:53

Navayo

Navayo
VIP

Het is wel niet zo streng als bij een volwassen paard, het is een aai dat ze voelt :p Maar ze weet wel dat het niet mag xd
Echt slaan is het dus niet, dat doe ik trouwens nooit. Heb ooit keer een paard een stoot met mijn knie onder zijn buik moeten geven van die eigenaar omdat ie steigerde terwijl we aan het opzadelen waren. Ik doe dit echt niet graag maar als de eigenaar zegt dat je dit moet doen omdat ie ed anders blijft doen dan doe je het maar. Daarna had het paard het wel nooit meer gedaan

291't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 6:54

Sunset

Sunset
VIP

Ja, het is maar wat paarden gewent zijn. Ik vind het wel zonde als je paarden echt moet slaan om ze te laten gedragen...

292't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:01

Navayo

Navayo
VIP

Ja vind het ook verschrikkelijk zonde maar eigenlijk is dat echt een stout paard, eerst lief komen snuffelen en daarna bijten. klieren tijdens het opzadelen. Als iemand hem totaal niet de baas kan loopt ie je gewoon om en van die dingen. Dit paard heeft echt een strenge baas nodig die iets heeft van links is links en rechts is rechts

293't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:06

Sunset

Sunset
VIP

Ja dat wel.
Hé, ik heb een vraag, misschien dat je een goed advies hebt. Ik heb een paard op de manege, Dazzle, en die is mishandeld en doodsbang voor het hoofdstel. Ik heb dus een keer een uur in de stal gestaan m met het hoofdstel en steeds een stap dichterbij gegaan tot ik uiteindelijk het hoofdstel om kon doen zonder dat hij zijn oren in zijn nek legde en zijn kont naar me toe draaide. De volgende keer dat ik hem opzadelde was hij alsnog bang voor het hoofdstel. Mijn vraag; kan ik er iets aan doen dat hij minder bang wordt?

294't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:09

Navayo

Navayo
VIP

Vooral veel geduld hebben en naast het zadel ook een band met hem opbouwen. Mijn paard had dit probleem ook, heb hem veel gelongeerd met zijn halster in het begin en veel aaien en stuff. Vooral niet de moed opgeven en uitbundig belonen als zijn hoofdstel aan is, wel niet altijd met een snoepje anders gaat ie later gaan bedelen om een snoepje als je zijn hoofdstel aandoet.

295't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:12

Sunset

Sunset
VIP

Thnx. Het is wel dat hij op de manege staat en niet van mij is, maar ik merk wel dat hij me herkend (Dat komt wss doordat ik op stage was bij de manege en hem dus ook zijn voer heb gegeven...)
Ik ga het zeker proberen en dan hopen dat t lukt Very Happy

(Enneh, kan je nog posten met Naf? Als je geen tijd hebt snap ik het hoowr, je paardje gaat voor Very Happy)

296't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:15

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Tough schreef:
@Marlène; awh <3 Staat ze nu nog steeds waar ze eerst stond?
Ja hihi! Ze heeft nu het hele terrein voor zichzelf en drie andere shetties <3 Maar het meeste gras is te kort om echt problemen van te krijgen, en er staan ook geen gevaarlijke planten :3


Oef, ik heb een paard op de manege (het paard waar ik een absolute hekel aan heb) en die kan je gewoon niet aansporen met alleen je beenhulpen, en ook niet met sporen, hij is niet vooruit te branden, dat is ook waarom ik 'm niet leuk vind. Het is voor zowel het paard als voor de ruiter niet fijn om het paard vooruit te branden door om de stap 'boos te worden' volgens degene die les geeft. vooral op warme dagen zit je met een halve beroerte in de eerste vijf minuten van de les. echt geweldig -.-

297't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:19

Sunset

Sunset
VIP

Argh, dat lijkt me echt een heel vervelend paard inderdaad. Moet je er vaak op?

298't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:24

Tough

Tough

haha awh ;C
Ik zat gister een beetje op zo'n paard, de eerste galop ging echt super en hij sprong direct aan toen ik de hulpen gaf. De tweede galop was echt een ramp -,- hij bleef maar achteruit lopen wat ik ook deed, en al die stomme mensen die er dan achter gaan staan ook al weten ze dat hij trapt xD
Maar dat is zo'n paard waarbij jij loopt te zweten na een kwartier en hij niet, nou dan weet je dat er iets fout gaat xD

Ja idd, onze manege eigenaar gaf een paard ook een keer een knietje in de buik maar hij was echt aan het kloten, daarna deed ie niks meer haha xD

299't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:32

Sunset

Sunset
VIP

Precies! Zo'n paard! En dan ook zulke mensen! En als je dat paard dan een tik geeft en hij raakt een ander paard met bokken worden die mensen boos! Ja hállo! Jij gaat toch achter mij staan! Daar kan ik zo boos om worden, serieus.

300't teut topic - Pagina 12 Empty Re: 't teut topic zo 25 aug - 7:40

Tough

Tough

Haha ja idd
De instructeur zat ook zo van `GEEF HEM EEN TIK! OP DE STAART! HUP HIJ MOET RIJDEN!'
En ik deed het maar want je wilt haar niet boos hebben xD
Maar ik zat ook zo van; uhm oke? met al die mensen achter me juist.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 12 van 40]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-

» 't teut topic
» 't teut topic
» 't teut topic
» 't teut topic
» 't teut topic

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum