De wind trok aan de manen en staart van de pikzwarte merrie, die voor een immens uitgestrekt gebied stond, alsof ze ze ervan wilden overtuigen dat het boven aan de hemel veel fijner was. Het was een troosteloze grijze dag. De bijna pikzwarte wolken staken af aan de horizon, de schtosen ijs voor haar leken, ookal was de zon verborgen achter een dikke laag zwarte wolken, zo vrselijk blauw en ze schitterden haar tegemoet. Haar gespierde nek was lichtjes gebogen, ze droeg haar hoofd trots en fier. De drie evenwijdige littekens bij haar hals schitterden mee. Een felle flits doorkliefde het wolkendek, en al snel volgde een donderklap. Haar smaragdgroene ogen vlogen links naast haar, waar een voskleurig veulen aan haar zijde stond. Nee, het dier was niet bang voor onweer. Net zoals Nevaeh. Night Dancer zou ook snel komen. Ze had al een eerste training voor haar dochter in haar hoofd zitten. Al snel volgde een tweede klap. Nevaeh perste een harde hinnik uit haar longen. Als ze over een tijdje hopelijk in de kudde van Sythka zat, moest Nepturos er ook in. Ze wendde zich tot het kleine, voskleurige merrietje. "Nepturos, luister. Dit word je eerste training. Ik wil dat je je voor honderd procent inzet. Als je vader er zo is, dan ren je als de bliksem over deze ijsplaten en weer terug. Kijk uit; het ijs is op sommige plaatsen dun en onbetrouwbaar. Als je valt kom ik je halen, maar probeer het zelf. Ik wil dat je uitgroeid tot een sterke merrie"
Nepperd en Nachtelijke ballerina]
33, onderwijs.
Nepperd en Nachtelijke ballerina]
33, onderwijs.