Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Old friend, Why are you so shy? I'm ain't like you to hold back, Or hide from the light.

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Painted Black

Painted Black
VIP

Met een geheven hoofd liep hij, al lopend en af en toe springend rond het gebied van de geisers. Even wat warmte, maar toch ook af koeling. Hij genoot ervan, vooral nu zijn vacht nog steets zo kort was en hij het dus nog steets behoorlijk koud had. Hij hief zijn staart mee en maakte grote, stevige passen. Ruimte, verkoeling, verwarming. Hij genoot volop. Met een grijns van hier tot tokyo liep hij rustig verder. Ah, bijna was hij vergeten dat hij ook op een geiser zou kunnen staan, toen hij zijn linkervoorbeen ophief en het warme lucht onsnapte, net een centimeter langs zijn lichaam. Hij lachte hard en liep weer verder. Hij had vandaag een goed humeur, maar die kon zo als gewoonlijk in een stap veranderen, een verkeerde zin of het verkeerde paard en zijn dag was alweer verpest. Hopend dat dat nou zou gaan gebeuren keek hij om zich heen, opzoek naar een ander paard. Nopes, niks of niemand te zien. Op een vervelende tor na, die in zijn manen was blijven plakken in het bos. Hij lachte nogmaals hard en stapte weer verder.
[ & dygur ]
[ 37. De Geisers ]

Dygur

Dygur

Dygur schudde zijn hoofd geërgerd. Hij was chagrijnig. Jeesz, niemand mocht hem zo zien. Tenzij het Hákon en zijn maten waren, ja dan had hij nog een smoesje. Een goed smoesje. Waarom was hij nou net nu chagrijnig? Hákon zou hij toch niet tegen komen. Nee, wellicht kwam hij een lief paard tegen waarbij Dygur gemeen deed. Nee daar had hij geen zin in. Hij trok een nog chagrijniger gezicht. Vandaag kon hij niet goed doen, nee dat zou hij volledig verknallen maar wellicht kon hij proberen om aardig te doen, geen idee. Hij keek wel. Waarschijnlijk was hij gewoon te chagrijnig om aardig te doen maarja, niets aan te doen. "Heb ik iets van je aan ofzo!" Snauwde een paard in zijn richting. "Gelukkig niet zeg malloot!" Beet hij terug. Nu was zijn humeur nog slechter. "Nou bedankt, je helpt me enorm!" Siste hij zacht tussen zijn tanden. Hij had de houding van een badass, als hij niet zo'n humeur had gehad dan had hij daar dus echt een hekel aan maar nu, nu paste het bij zijn humeur dus drukte zijn oren verder in de nek. Even keek hij om, daar was dat verrekte paard weer. Vernietigend keek hij hem aan. Het paard draaide weer om maar siste nog even iets, het leek verrekte veel op 'Sukkel!'. Dygur snoof razend en bokte hard tegen het paard. Het paard vertrok van pijn en liep zwijgend weg. Nee, goed en aardig en vrolijk kon hij niet meer doen. Misschien moest hij maar slecht worden. Gelijk schudde hij die gedachte uit zijn hoofd. Never nooit niet! Hij deed nu dan even chaggie, dat betekende niet dat hij slecht werd. Nee dat werd hij nooit. Weer snoof hij boos en drukte met geweld zijn oren verder. Oh het was best fijn om zo te zijn maar niet fijn genoeg. Weer snoof hij, doelgericht dit keer. Een paard. Goed, hengst rook naar 2 merrie's, fijn, een player. Dygur haatte players. Had je een partner die zielsveel van je hield was er ondertussen nog een merrie die hetzelfde dacht, allebei over dezelfde persoon. En dan even later brak hij de harten van beiden. Een boze grom klonk er. Zacht maar hoorbaar genoeg. Dygur was een kleine IJslander en zag er schattig uit. Dus het was geen gezicht zo, een schattige mini IJslander met een boos gezicht en geen zichtbare oren. Het paard kwam in beeld en Dygur keek nog bozer. De ene merrie geur was sterker dan de ander. Jeesz, hij was nog erger dan gedacht. Had ie een partner, ging hij lopen kloten met een ander. "Wat is de naam van deze player?" Vroeg hij. Ondanks zijn houding was zijn stem nog zacht maar boos. Sorry als hij niet van plagers hield, sorry dat hij bestond. Oké, dat paard was dan veeeeeeel hoger dan Dygur, hij was allesbehalve bang!

[37. Geisers]



Laatst aangepast door Dygur op wo 22 jun - 19:14; in totaal 1 keer bewerkt

http://catsparadiso.actieforum.com

Painted Black

Painted Black
VIP

Hij hief zijn hoofd, licht geirriteerd. Kwam er ooit nog een einde aan dit stomme gebied? Hopeloos liep hij verder, hopend dat er inderdaad ooit nog een einde kwam. Grote stappen raakte de grond hard. Hete lucht raakte zijn hoofd bijna weer en hij schoot opzij. Ah, gelukkig. Anders was hij nu mogelijk blind geweest. Niet dat blind zijn erg was, nee hoor, dan zou hij begrijpen hoe Amani zich voelde. Maar dan zou hij haar niet meer kunnen vertellen wat hij zag, kunnen uitleggen hoe mooi de vlinder was die op haar neus zat. Dat kon dan inderdaad helaas niet meer. Hij zuchte. Arme Amani toch ook, waarom was hij nou zo dom geweest? Hij moest het goed maken! Hij moest het tegen hun beide zeggen, of de andere merrei vergeten. Hopend dat hij het lef had voor optie één snoof hij en hief zijn been. Hij krapte er heel even aan, totdat hij een geluid hoorde. Een ander paard, nog best ver van hem af. Hij snoof nogmaals, nu lichtgeirriteerd, hij was niet in zijn favorieite bui. Hij keek op, liet zijn been weer normaals staan en spitste zijn oren. Het kwam zijn kant op. Hij, correctie, hij kwam zijn kant op. Het intresseerd Painted weinig, hij moest nadenken. Een kleine bruine ijslander verscheen na enkele tellen, "Wat is de naam van deze player?" vroeg het hengstje. Hij was ten eerste veeeel kleiner, ten tweede veeek jonger en ten derde, ah, het was gewoon een sukkel dat hij dat mee begon. Hij snoof nogmaals, zwaar geirriteerd nu en keek op. ''ah, een kleintje'' antwoorde hij sarcastisch. ''Als je je papa zoekt, ik ben het niet.'' hij keek op. Hah, goeie grap. Nee. Ohgossie, wat was hij toch weer humorloos. ''Om het even wat makkelijker te maken, ik ben Painted Black, dus geen player, jah, kleintje?' hij legde de klemtoon op ''kleintje''. Wist het kleine paardje eigenlijk wel dat het geen kans maakte tegen over hem? Duidelijk niet. Painted zwiepte wat met zijn staart. Hoe kwam dat paard nou weer bij player? Hij vloekte. Ofcaurse had hij de geur van Amani bij zich, maar ook de geur van de andere merrie. Hij vloekte nogmaals. Argh! Vandaar. Zuchtend stapte hij wat opzij en snoof. De hengst rook helemaal nergens naar. Een zielloos alleen verdwaald kaboutertje. Hij grinnikte. De pony zag er niet bepaald bang uit ofzo, dus Painted liep wat dichter naar hem toe. Hij hief zijn hoofd en maakte zich breed. Zijn uitdrikking was meer iets van, nog een verkeerd woord en ik ruk je kop er eigenhandig af, maar hij probeerde toch aardig te blijven. Probeerde. Want mocht de hengst inderdaad een ding verkeerd zeggen, dan ging er heel wat gebeuren, wat zijn moeder waarschijnlijk niet leuk vond. Niet dat Painted van dat soort actie´s genoot, maar het moest gebeurd, toch? Al je je bedrijgt voelt of bedrijgt word, mag je van je af buiten. Hij grinnekte nogmaals. Ja, dat zou hij zeker doen. Vooral in deze bui.

[ 22. 500 woorden ]

Dygur

Dygur

Dygur rolde chagrijnig met zijn ogen, jeesz, hij was totaal humorloos. "Even dat je het weet Painted Black, ik wil nooit een zoon van een player zijn." Snauwde hij. Hij meende het. "Sorry maar player is geen naam, het betekent dat je met meerdere merrie's gaat terwijl je een partner hebt. Die partner laat je stikken en dan ga je naar een ander, ik weet heus wel wat een player is, jij niet zo te zien." Zei hij spottend en sarcastisch. Hij greens bij de vloekingen van de hengst. "Lukt het, kleintje?" Spotte hij suikerzoet. O nu ging hij macho doen, Jeesz! "Een verdwaalde poging om stoer te doen?" Vroeg hij geïrriteerd. "Als dat je bedoeling is dan faal je daarmee. Een zero zoals ik het noem. Sorry maar bang word ik absoluut niet van jou, je bent lachwekkend." Beet hij naar hem. Dygur snoof minachtend. Hij kende geen vrees. Damn, nu moest Hákon hem zien, o ja, dat zou leuk zijn. Dygur greens spottend. Painted Black was neutraal, dat wist hij. Het zal een verbazing zijn als Dygur nou zei dat hij goed was. Nee, dat hoefde niet eens, ookal zat hij in een goede kudde, je mocht toch zeker wel chagrijnig zijn, of niet soms? En van dit hopeloze geval kreeg hij koppijn. "Je bent een hopeloos geval weet je dat? Voorspelbaar en makkelijk uit te lokken. Players zijn nou eenmaal voorspelbaar he? Zit het in de familie? Is het leuk om je partner die zielsveel van je houdt te laten stikken?" Schreeuwde hij boos. Correctie woedend.

http://catsparadiso.actieforum.com

Painted Black

Painted Black
VIP

"Even dat je het weet Painted Black, ik wil nooit een zoon van een player zijn." "Sorry maar player is geen naam, het betekent dat je met meerdere merrie's gaat terwijl je een partner hebt. Die partner laat je stikken en dan ga je naar een ander, ik weet heus wel wat een player is, jij niet zo te zien." Hah, dat begreep hij ook nog wel. Zo dom was hij ook weer niet. Hij zuchte. Mopperend draaide hij zich om. "Lukt het, kleintje?" Hij lachte. Maar al te goed, wou hij antwoorden, maar hij antwoorde niks. "Een verdwaalde poging om stoer te doen?" Waar haalde hij het lef vandaan? "Als dat je bedoeling is dan faal je daarmee. Een zero zoals ik het noem. Sorry maar bang word ik absoluut niet van jou, je bent lachwekkend." "Je bent een hopeloos geval weet je dat? Voorspelbaar en makkelijk uit te lokken. Players zijn nou eenmaal voorspelbaar he? Zit het in de familie? Is het leuk om je partner die zielsveel van je houdt te laten stikken?" Woest draaide hij zich om, maakte zich groot en breed. Snoof hard en ontblootte zijn tanden. ‘’Zeg, Kleintje’’ hij legde de klemtoon nogmaals op kleintje. ‘’Als je zo door gaat kan een stomp op je neus verwachten’’ hij klonk zwaar geïrriteerd. ‘’Dus, bolletje wol’ Hij vond de bijnaam wel gepast, lachte even binnenmonds en vervolgde ‘’Ik zou je mond maar houden’’ hij keek op. Hij had zo’n goeie opmerking, ben je blind ofzo, je ziet toch dat ik groter ben? Nee. Die ging hij niet gebruiken. Er was niks mis met blind zijn. Dat wist hij. Hij snoof, nog steets zwaar geirriteerd. ‘’En nee, je hoeft niet bang te zijn, ik wil alleen dat je je mond houd’’ Hij snoof nogmaals. ‘’En hoe kom je er bij dat ik een player ben?’’ hij lachte. ‘’Ah, ik ruik naar twee merrie’s he’’ hij grinnikte. ‘’Ruik je het? Dat zijn merrie’s, nog nooit een gehad zeker’’ antwoorde hij op een arrogante toon. Hij keek op. Hij was vervloekt, zeker. Ongeluk was het enige wat hij mee maakte deze dagen. Hij snoof nogmaals en schudde zijn hoofd. Zijn manen vlogen opzij. Zijn lichaam en houding waren al gekalmeerd. Gelukkig. Hij had geen zin om dit kleine monstertje wat aan te doen. Nee, zeker niet. Painted maakte nog even een binnenmondse opmerking, verbeterde hem en vervolgde ‘’Dus, paard. Misschien, heel misschien, ben je wel zo aardig dat je me met rust laat met je domme, humorlose opmerking. Je vriendjes spelen verderop, je hoeft niet stoer te doen. En ik ruik het, je hoort bij Sullerd. Dus doe nou maar niet of je zo stoer en slecht bent, kleintje’’ Hij snoof nogmaals. Sultan was aardig. Maar dit monster, nee. Hij mocht dit monster echt niet. Hij krapte even aan zijn oor en spitste ze. Geen geluid. Geen geur, behalve de geur van EG. Hij glimlachte. Hmm.


[ Toch maar niet, volgende doe ik van 700 woorden. ]

[16. Sultan ]

Itz

Itz

Dygur snoof. Dacht die gast nou dat ie stoer was? Wanhopig was hij zeker. Bij de woorden van Painted dat hij geen merrie's had gehad greens hij lachend. "Weet je dat heel zeker?" Proestte hij. Wellicht had hij wel een merrie, gekend of gewoon op het oog. Jeesz, o nee, hij had geen geur. Weer proestte hij het uit. "Voor de duidelijkheid, ik ben een IJslander, die horen klein te zijn domkop! Ik ben dan iets kleiner dan de gemiddelde IJslander maar dat zou je ook normaal kunnen noemen. Mijn naam is trouwens ook Dygur en ja, ik hoor bij Sultan. Mag een paard niet chagrijnig worden van de vertoning voor hem?" Zei hij kalm. Toch kookte hij van woede. Hij imiteerde niemand. Dygur snoof. Hij had geen zin om nu opeens aardig te doen en zich te verontschuldigen. Never nooit niet. "Waar blijft die stomp tegen mijn neus nu he?" Spotte hij. Een kleine spottende grijns verscheen op zijn gezicht. Wedden dat hij niet durfde en zowel dan zou hij gewoon terug meppen. Zelf verdediging.

[moet dansen]

Painted Black

Painted Black
VIP

Hij was er klaar mee. Hij had het gehad. Hij probeerde het kleintje te negeren, maar het werd hem gewoon te veel. Hij beet hem vol in zijn nek, een kleine waarschuwing. ''serieus jochie, die stomp krijg je nog wel'' Hij snoof en steigerde. Hij wilde niet machtig lijken, maar zwaar geirriteerd. Hij draafde wat verder weg van de hengst. Kijken of hij nog steets zo stoer was. Hij gooide zijn hoofd speels in de lucht. Amani. Hij deed het voor Amani. Nee niet. Hij stond stil. Hij mocht dit niet doen! Hij keek weg. Even voelde hij het op borrelen maar stopte het snel weer weg. Geen pijn hebben, niet huilen. Hij snoof.
[Srry. Ben ff bezig]

Dygur

Dygur

Dygur greens en beet in het been van Painted. Gewoon omdat het leuk was. Verdere aanvallen zou Dygur niet zelf doen, alleen als de vertoning voor hem Dygur beet op mepte dan zou hij gewoon terug meppen. "Jeesz, geef die beloofde stomp tegen me neus dan!" Schreeuwde hij fel. Opeens werd zijn houding uitdagend. "Playertje." Voegde hij er mierzoet aan toe. Zijn blik was zelfvoldaan. Die Painted kon zeggen wat hij wou, hij was een player en dat maakte Dygur kotsmisselijk. Brutaal maar ook uitdagend bleef hij staan. Rustig liep hij naar de dravende hengst. "Verwoedde vluchtpoging jochie?" Spotte hij sarcastisch. Hij was voorspelbaar. "En wat ga je met je partner doen? Laat je die zakken of blijf je spelen met hun gevoelens. Jeesz, ik haat players dus jij ook." Zuchtte hij geïrriteerd. Dygur rolde met zijn ogen en ging voor Painted Black staan.

[47. 'Ik haat je!']



Laatst aangepast door Dygur op wo 22 jun - 19:08; in totaal 1 keer bewerkt

http://catsparadiso.actieforum.com

Painted Black

Painted Black
VIP

"Jeesz, geef die beloofde stomp tegen me neus dan!" Hij greens. Oh, hij wou die stomp op zijn neus? Nou, die kon ie krijgen ook. "Playertje." moedigde het kleintje hem aan. Hij snoof luid hoorbaar. Nee. Klonk een stemmetje in zijn hoofd. Doe dit niet, je bent je vader toch niet! "Verwoedde vluchtpoging jochie?" Hij draaide licht geirriteerd zijn hoofd weg. "En wat ga je met je partner doen? Laat je die zakken of blijf je spelen met hun gevoelens. Jeesz, ik haat players dus jij ook." ''Mijn partner, heet Amani. En ik hou van haar'' Hij zuchte nogmaals zwaar geirrteerd en draafde toen weg.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum